Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka väittävät olevansa vähävaraisia mutta heillä on esim useiden kymppitonnien perintö tilillä johon EI KOSKETA

Vierailija
27.05.2025 |

Kun tämä perintö on pAhoJa pÄivIä varten. Huoh. 

Kommentit (254)

Vierailija
61/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap mitä v i t t u a se sinua kutittaa? kymppitonni tai 20 000 on niin pieni rahaa nykypäivänä, että ei sillä mitään elämää eletä

Itse käytän ruokaa. 300 e kuussa. 20 000 eurolla syön siis viisi ja puoli vuotta. Onko se vähän?

Asutko sä jossain vanhempiesi luona? Aika monella menee vähän muuhunkin rahaa kuin ruokaan.

Nyt on kyse siitä mihin 20000 euroa riittää. Esimerkinomaisesti. Sillä saisi myös n. 27000 kaurahiutalepakettia. 

Nyt on kyse siitä, että et sinä 10 000 eurolla kauan elä, riittää noin 9 kk jos oikein kitsaasti elää, puhelinlaskut, sähkö, vakuutukset, vuokra, ja mahdolliset bussi/auto kulut työn/koulun vuoksi

Lisäyksenä, siellä Pihtiputaalla 10 000 euroa riittää varmasti 14 -16 kk ajaksi, mutta kasvukeskuksissa vuokrat haukkaa suurimman osan kk tuloista.

Vierailija
62/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutamallakaan kymppitonnilla ei kovin pitkään ilman tukia elelisi, eikä niillä mitään kunnollista saa hankittua (kuten asuntoa) joten niin pienet säästöt ei paljon vaikuta.

Et saa penniäkään asumis- tai toimeentulotukea 

No kun ei sitä tarvitsekaan silloin. 20 000 tilillä on kuitenkin parempi kuin joku hikinen asumistuki.

Niin, ensimmäisen olet itse selkänahastaai repinyt, toinen on ilmaista. Kullakin ilonsa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne muutama kymppitonni on koko omaisuutesi niin ei silloin ole varakas.

Ei silloin ole köyhäkään. Silloin on keskiluokkaa.

Vierailija
64/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella "vähävaraisella" voi tosiaan olla vaikka perintönä saatu kesämökki, metsäpalsta tms. johon EI KOSKETA, eikä sitä edes yritetä muuttaa rahaksi. Osalla näistä saattaa olla jakamattomia perikuntia. Mikäs sen kätevämpää, jos elämä alkaa mennä alamäkeä, ehkä hiukan alkokin maistuu, voi muuttaa vähin äänin perikunnan omistamaan mummonmökkiin, elellä siellä, ja vastapainona sille että pitää hiukan paikkoja kunnossa ja katsoo kiinteistön perään, niin voi asustella siellä ilman eri korvausta. Näinhän nämä Rautavaarat ynnä muut pikkupaikat saavat muuttotappion vastapainoksi "takaisinvirtausta" näistä eläkettä odottavista. Vielä 90-luvulla nämä olisivat järjestään kaikki hommanneet jonkin syyn, jolla olisi päässyt sairaseläkkeelle, mutta nykyisin se ei enää onnistu juuri keneltäkään.

Vierailija
65/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NO, mitä se sulle kuuluu, jos joku ei halua kertoilla, että on rahaa, on rahaa.

Se,että sanoo sulle, ettei oo rahaa laittaa johonkin asiaan, niin sehän on vaan sulle sanottu. Kuitenkaan hän ei voi saada mitään varallisuuteen sidottuja sosiaalitukia.

Miksi sua vaivaa, että joku ei tuhlaa kaikkea mitä olis...

Ai, että on perintörahoja oikein!

Itse koen oudoksi ajatuksen, että mummo elää kittuutteli ja osnsaneläkkeesttään sai säästöön vaikkapa 10t€ ja sitten perillinen "temuttaa ja wolttaa sen leviäksi" .

Minulla on rintaperillisiä, joten pidän itsestään selvänä, että pyrin saamaan perimäni varallisuuden tuottamaan tai vähintäinkin pitämään arvonsa suvussa aikanaan eteenpäin ja pyrimme elämään omilla tuloilla. Joskus toki on järkevää (ja kivaakin) käyttää osa perinnöstä johonkin "perhettä hyödyttävään

Toivottavasti ei tule yt:t ensi vuonna, sitten joudut itse elelämään säästöilläsi, eikä mitään jääkään jälkipolville, jos olet pitkäikäinen.

Vierailija
66/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap mitä v i t t u a se sinua kutittaa? kymppitonni tai 20 000 on niin pieni rahaa nykypäivänä, että ei sillä mitään elämää eletä

Itse käytän ruokaa. 300 e kuussa. 20 000 eurolla syön siis viisi ja puoli vuotta. Onko se vähän?

Asutko sä jossain vanhempiesi luona? Aika monella menee vähän muuhunkin rahaa kuin ruokaan.

Nyt on kyse siitä mihin 20000 euroa riittää. Esimerkinomaisesti. Sillä saisi myös n. 27000 kaurahiutalepakettia. 

Nyt on kyse siitä, että et sinä 10 000 eurolla kauan elä, riittää noin 9 kk jos oikein kitsaasti elää, puhelinlaskut, sähkö, vakuutukset, vuokra, ja mahdolli

Naisena otat kaiken kirjaimellisesti. Huoh. 

Vierailija
67/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NO, mitä se sulle kuuluu, jos joku ei halua kertoilla, että on rahaa, on rahaa.

Se,että sanoo sulle, ettei oo rahaa laittaa johonkin asiaan, niin sehän on vaan sulle sanottu. Kuitenkaan hän ei voi saada mitään varallisuuteen sidottuja sosiaalitukia.

Miksi sua vaivaa, että joku ei tuhlaa kaikkea mitä olis...

Ai, että on perintörahoja oikein!

Itse koen oudoksi ajatuksen, että mummo elää kittuutteli ja osnsaneläkkeesttään sai säästöön vaikkapa 10t€ ja sitten perillinen "temuttaa ja wolttaa sen leviäksi" .

Minulla on rintaperillisiä, joten pidän itsestään selvänä, että pyrin saamaan perimäni varallisuuden tuottamaan tai vähintäinkin pitämään arvonsa suvussa aikanaan eteenpäin ja pyrimme elämään omilla tuloilla. Joskus toki on järkevää (ja kivaakin) käyttää osa perinnöstä johonkin "perhettä hyödyttävään

I don't understand what you're saying!

Niin, tässä ketjussa on erikoista se, että kaikki ottavat esiin sen, että sellainen joka eläis säästeliäästi eikä käyttäis jotain kymppitonnien "perintörahaa", niin nää ois sitten kuitenkin jotain tukien varassa eläviä!

Hah!

Niin kuin että sitten joku joka on palkkatyössä, ja sillä on talot ja autot, ja tilillä rahaa, niin hän ei vois koskaan sanoa, ettei oo nyt rahaa käyttää johonkin juttuun. Ei oo.

Niinkö?

Taitaa olla nuoriso kun nyt kirjoittelee tähän juttuun. Sillä nuorillahan on se että massii on ja sitä käytetään...

Asia on niin, että vähänhän sitä kotonansa oppii, miten rahan kanssa menettelee!

Vierailija
68/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että eläkkeeni tulee olemaan pieni, säästän perintörahojani ihan tulevaisuutta ajatellen, en hae nytkään toimeentulotukea vaikka olen työtön, en viitsi huijata Kelaa.

Kohtapa pääset tuhlaamaan perintörahasi, kun ens vuonna tulee yleistuki jota ei saa jos on mitään varallisuutta. Sama paska itsellä edessä kunhan määräaikainen työ ja sen jälkeen neljä kk ansiosidonnaista on lusittu. Kylläpä kannatti säästää. Ois pitänyt mieluummin hassata matkailuun ja vaatteisiin, mut ei, olin olevinaan fiksu ja kerrytin pesämunaa.

Vierailija
69/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin voi olla, harvemmalla, ainakin Kela saa ehkä tietoonsa. 

Itsellä ei , odottelen Veikkaus voittoja   :)

Vierailija
70/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyse siitä, että et sinä 10 000 eurolla kauan elä, riittää noin 9 kk jos oikein kitsaasti elää, puhelinlaskut, sähkö, vakuutukset, vuokra, ja mahdolli

Omia esimerkkejä:

Puhelin 9 e kk

Sähkö 17 e kk, siirto 10 e kk

Vakuutus 8 e kk

Bussikulut 0 e 

Sinun 9 euron puhelinliittymässä ei ole yhtään puheaikaa. Asut 25-30 neliön kopissa. Sinun auton maksaa vanhemmat. vakuutus luonnollisesti 8 euroa pikku kopista, ei lapsia. 

Vierailija
71/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse etteikö saisi olla perintöä säästössä. Mutta siitä, että samaan aikaan valittaa, ettei ole varaa esimerkiksi syödä kunnolla tai ostaa jotain tarvitsemaansa asiaa. Sehän on ärsyttävää kun väittää olevansa köyhä kun ei ole todellisuudessa. Mielestäni köyhä on jos elää kädestä suuhun ja ei ole mahdollisuutta säästää eikä ole tullut perintöjä. 

Kyllähän se on ymmärrettävästi suututtavaa kuunnella oikeasti köyhänä valitusta köyhyydestä ja että joutuu ostamaan niukasti ruokaa ja samaan aikaan makuuttaa rahojaan tilillä. 

Paha päivä on silloin kun elää, ei enää kun on kuollut. Olen monesti ihmetellyt mihin saakka pitää odottaa, että jotkut kitsaat raaskivat rahojaan käyttää. Yleensä eivät ikinä, kuolo korjaa. Ja perikunta. 

Vierailija
72/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne muutama kymppitonni on koko omaisuutesi niin ei silloin ole varakas.

Ei silloin ole köyhäkään. Silloin on keskiluokkaa.

Ai vaikka ei olisi mitään muuta omaisuutta, asuisi vuokralla ja palkka on 400 e kuussa osa-aikatöistä? Keskiluokkaa? Ok.

Vierailija
73/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei useallakaan kymppitonnilla kauaa kulutusjuhlaa vietetä. Entäs sitten kun se on hetkessä kulutettu loppuun eikä ole tuloja????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Toimeentulotuki takaa Suomessa säädyllisen elämän kaikille. Itse elän 52 m2 asunnossa 25 km päässä Helsingistä ja toimeentulotuen ansiosta ruokaa ja muuhun jää 500 e kuussa. 

Vierailija
74/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta noihan naiset ajattelee. Vaativat toimeentulotukea vaikka tilillä on rahaa pahanpäivän varalle. Mikähän se paha päivä on jolloin ne käytettäisiin

Vierailija
75/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyse siitä, että et sinä 10 000 eurolla kauan elä, riittää noin 9 kk jos oikein kitsaasti elää, puhe

Mihin tarvitsen puheaikaa? En ole mummo, olen 55-vuotias hyväkuntoinen mies. Ihan tiedoksi että nykyään kommunikoidaan viesteillä. Asuntoni koko on 55 m2 + parveke. 

Vierailija
76/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta noihan naiset ajattelee. Vaativat toimeentulotukea vaikka tilillä on rahaa pahanpäivän varalle. Mikähän se paha päivä on jolloin ne käytettäisiin

Vierailija
77/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse etteikö saisi olla perintöä säästössä. Mutta siitä, että samaan aikaan valittaa, ettei ole varaa esimerkiksi syödä kunnolla tai ostaa jotain tarvitsemaansa asiaa. Sehän on ärsyttävää kun väittää olevansa köyhä kun ei ole todellisuudessa. Mielestäni köyhä on jos elää kädestä suuhun ja ei ole mahdollisuutta säästää eikä ole tullut perintöjä. 

Kyllähän se on ymmärrettävästi suututtavaa kuunnella oikeasti köyhänä valitusta köyhyydestä ja että joutuu ostamaan niukasti ruokaa ja samaan aikaan makuuttaa rahojaan tilillä. 

Paha päivä on silloin kun elää, ei enää kun on kuollut. Olen monesti ihmetellyt mihin saakka pitää odottaa, että jotkut kitsaat raaskivat rahojaan käyttää. Yleensä eivät ikinä, kuolo korjaa. Ja perikunta. 

Kitsaus on sairaus. Niille on turha puhua järkeä. 

Vierailija
78/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei useallakaan kymppitonnilla kauaa kulutusjuhlaa vietetä. Entäs sitten kun se on hetkessä kulutettu loppuun eikä ole tuloja????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Toimeentulotuki takaa Suomessa säädyllisen elämän kaikille. Itse elän 52 m2 asunnossa 25 km päässä Helsingistä ja toimeentulotuen ansiosta ruokaa ja muuhun jää 500 e kuussa. 

Paljon maksat työmatkoista? 

Vierailija
79/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sittenkö olisit tyytyväinen kun toinen hassaa pienen pesämunansa vuodessa sisäfileeseen ja sen jälkeen tuo valitusvirsi alkaa taas?

Mulla on 350000 nettovarallisuus ja edelleen vastaus kaikenlaisiin typeriin ehdotuksiin on että ei oo rahaa. No rahaakin olisi mutta ei budjettia ihan kaikkeen höpönlöpöön. En kylläkään valita, sanon kerran jos kysytään ja sitten se aihe on siinä.

Vierailija
80/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on todella kivaa elää säästäväisesti. Se lisää hallinnan tunnetta ja vahvistaa siten mielenterveyttä. Elämäkään ei kuormitu esim. liialla tavaralla. Suurin osa "haluistamme" kun on täysin turhaa ja mainonnan luomaa harhaa. Lisäksi raha lisää turvallisuuden tunnetta. 

Ap:n kannattais selvittää omat rahaan liittyvät triggerinsä. Mikä sua todella riepoo? Se, että tää kaveri ei tuhlaa rahojaan sun kanssa menohin, vaan säästää pahan päivän varalle? 

Miten se on sulta pois miten joku muu rahansa käyttää? 

Olet siis pakko-oireinen. Montako kertaa olet käynyt Pariisin oopperassa? Entä kolmen tähden ravintolat?

Sinä teet taas liian heppoisilla tiedoilla vääriä diagnooseja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi