Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka väittävät olevansa vähävaraisia mutta heillä on esim useiden kymppitonnien perintö tilillä johon EI KOSKETA

Vierailija
27.05.2025 |

Kun tämä perintö on pAhoJa pÄivIä varten. Huoh. 

Kommentit (254)

Vierailija
81/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain " useampi kymppitonni". Sehän juuri onkin sitä vähävaraisuutta. Ei siinä ole varaa törsätä !

Vierailija
82/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja köyhä on köyhä siksi, että ei osaa säästää.

Kitsas ei osaa nauttia elämästä koska on kitsas. Ja sitten onkin jo haudassa. 

Minua inhottaa kuluttaa kun nykymaailma hukkuu krääsään ja "ihmisten nautinnot" tuntuvat olevan kovin "ostelupainotteisia".

Olen varmaan mielestäsi kitsas, mutta minä nautin elämästäni erittäin paljon, olen terve, pääsen luontoon, voin valita terveellisiä ja mieluisia ruoka-aineita, matkustelen kohtuudella kun aidosti tekee mieli lähteä jonnekin - en ymmärrä miten elämäni paranisi sen suuremmasta tuhlailemisesta.

huom! Seuraan somea aivan minimin, joten minua ei juuri nappaa, mitä kaikkea "influensserit" yrittävät saada tungettua minun onnelliseen elämääni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutamallakaan kymppitonnilla ei kovin pitkään ilman tukia elelisi, eikä niillä mitään kunnollista saa hankittua (kuten asuntoa) joten niin pienet säästöt ei paljon vaikuta.

Et saa penniäkään asumis- tai toimeentulotukea 

No kun ei sitä tarvitsekaan silloin. 20 000 tilillä on kuitenkin parempi kuin joku hikinen asumistuki.

Niin, ensimmäisen olet itse selkänahastaai repinyt, toinen on ilmaista. Kullakin ilonsa. 

Noin ajattelee ehta tukipummi. Itse elän mukavaa elämää ja kerrytän omaisuutta.

Vierailija
84/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NO, mitä se sulle kuuluu, jos joku ei halua kertoilla, että on rahaa, on rahaa.

Se,että sanoo sulle, ettei oo rahaa laittaa johonkin asiaan, niin sehän on vaan sulle sanottu. Kuitenkaan hän ei voi saada mitään varallisuuteen sidottuja sosiaalitukia.

Miksi sua vaivaa, että joku ei tuhlaa kaikkea mitä olis...

Ai, että on perintörahoja oikein!

Itse koen oudoksi ajatuksen, että mummo elää kittuutteli ja osnsaneläkkeesttään sai säästöön vaikkapa 10t€ ja sitten perillinen "temuttaa ja wolttaa sen leviäksi" .

Minulla on rintaperillisiä, joten pidän itsestään selvänä, että pyrin saamaan perimäni varallisuuden tuottamaan tai vähintäinkin pitämään arvonsa suvussa aikanaan eteenpäin ja pyrimme elämään omilla tuloilla. Joskus toki on järkevää (ja kivaakin) käyttää o

Heh joo tämä. Sain potkut hyvin pärjäävästä firmasta reilu puolitoista vuotta sitten yllättäen, kuten moni muukin. Lapselle olin säästänyt pitkän aikaa palkasta, että olisi jotain kun muuttaa pois kotoa, ja itselläkin oli rahastoissa muutama kymppitonni. Töitä olen saanut vain pieniä pätkiä, joten työkkäreillä elänyt nyt ison osan ajasta. Pelkillä työkkäreillä (alle 600 e) plus joutunut käyttämään näitä säästöjä, joiden vielä vuosi sitten kuvittelin olevan vanhuutta varten. Nopeasti hupenee ihan peruselämiseen, kohta pitää kajota lapsen säästöihin. Jos toivottavasti kohta saan töitä, on motivaatio säästämiseen valitettavasti paljon synkempi kuin ennen.

Vierailija
85/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on todella kivaa elää säästäväisesti. Se lisää hallinnan tunnetta ja vahvistaa siten mielenterveyttä. Elämäkään ei kuormitu esim. liialla tavaralla. Suurin osa "haluistamme" kun on täysin turhaa ja mainonnan luomaa harhaa. Lisäksi raha lisää turvallisuuden tunnetta. 

Ap:n kannattais selvittää omat rahaan liittyvät triggerinsä. Mikä sua todella riepoo? Se, että tää kaveri ei tuhlaa rahojaan sun kanssa menohin, vaan säästää pahan päivän varalle? 

Miten se on sulta pois miten joku muu rahansa käyttää? 

Olet siis pakko-oireinen. Montako kertaa olet käynyt Pariisin oopperassa? Entä kolmen tähden ravintolat?

En ole pakko-oireinen, vaan nautin elämästä. Maailma vaan on täynnä, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla, kaikkea ilmaistakin iloa. Rakastan elämää täydellä sydämelläni ja siihen riittää vähempikin raha. 

Suomessa voi myös syödä hyvin kun syö perusruokaa. Ihan kaikkein halvinta se ei ole, mutta riittävän edullisesti voi elää. Ostan kyllä jotain ekstraa välillä, esim. jäätelöitä. Hienoihin ravintoloihin en kaipaa, kun ruokavaliorajoitteiden kanssa ulkona syöminen on aina vähän kiusallista. Ennemmin syön hyvin kotona.  

En kaipaa pariisiin, mutta ystäviä käyn välillä katsomassa Tampereella ja Turussa. Kiva vaihtaa kuulumisia ja halailla. Arjen luksusta. Toisaalta, jos joku kaipaisi sinne Pariisiin, niin löytäisi senkin mahdollisuuden pienellä budjetilla. Ja saisi sen oopperankin mahtumaan mukaan, ja säästäisi sitten muusta. 

Jos jotakuta ärsyttää, että elän onnellisesti vähällä rahalla, niin se on kyllä niiden oma ongelma sitten. Ja jos nauttivat ylenkatseesta minua kohtaan, niin sen kun nauttivat. Kivaa, että saan tuottaa iloa toisten elämään! 

Vierailija
86/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne muutama kymppitonni on koko omaisuutesi niin ei silloin ole varakas.

Ei silloin ole köyhäkään. Silloin on keskiluokkaa.

Keskiluokkaan pitää olla jotain muuta varallisuuttakin kuin muutama kymppitonni, esim velaton asunto.

Vierailija
87/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne muutama kymppitonni on koko omaisuutesi niin ei silloin ole varakas.

Täti lukee aloituksen uudestaan ja kertoo sitten missä kohtaa esiintyy sana varakas. 

Vierailija
88/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua inhottaa kuluttaa kun nykymaailma hukkuu krääsään ja "ihmisten nautinnot" tuntuvat olevan kovin "ostelupainotteisia".

Olen varmaan mielestäsi kitsas, mutta minä nautin elämästäni erittäin paljon, olen terve, pääsen luontoon, voin valita terveellisiä ja mieluisia ruoka-aineita, matkustelen kohtuudella kun aidosti tekee mieli lähteä jonnekin - en ymmärrä miten elämäni paranisi sen suuremmasta tuhlailemisesta.

huom! Seuraan somea aivan minimin, joten minua ei juuri nappaa, mitä kaikkea "influensserit" yrittävät saada tungettua minun onnelliseen elämääni.

Ok, mummo. 

Vierailija
89/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutamallakaan kymppitonnilla ei kovin pitkään ilman tukia elelisi, eikä niillä mitään kunnollista saa hankittua (kuten asuntoa) joten niin pienet säästöt ei paljon vaikuta.

Et saa penniäkään asumis- tai toimeentulotukea 

No kun ei sitä tarvitsekaan silloin. 20 000 tilillä on kuitenkin parempi kuin joku hikinen asumistuki.

Niin, ensimmäisen olet itse selkänahastaai repinyt, toinen on ilmaista. Kullakin ilonsa. 

Noin ajattelee ehta tukipummi. Itse elän mukavaa elämää ja kerrytän omaisuutta.

Kuolet ennen kuin pääset siitä kertymässä nauttimaan. Tokkopa edes osaisit elämästä nauttia. 

Vierailija
90/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
91/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on todella kivaa elää säästäväisesti. Se lisää hallinnan tunnetta ja vahvistaa siten mielenterveyttä. Elämäkään ei kuormitu esim. liialla tavaralla. Suurin osa "haluistamme" kun on täysin turhaa ja mainonnan luomaa harhaa. Lisäksi raha lisää turvallisuuden tunnetta. 

Ap:n kannattais selvittää omat rahaan liittyvät triggerinsä. Mikä sua todella riepoo? Se, että tää kaveri ei tuhlaa rahojaan sun kanssa menohin, vaan säästää pahan päivän varalle? 

Olet siis pakko-oireinen. Montako kertaa olet käynyt Pariisin oopperassa? Entä kolmen tähden ravintolat?

En ole pakko-oireinen, vaan nautin elämästä. Maailma vaan on täynnä, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla, kaikkea ilmaistakin iloa. Rakastan eläm

Et tietenkään osaa kaivata Pariisiin kun et ole siellä koskaan käynyt. Tuskinpa Pohjois-Koreassakaan kaivataan. 

Vierailija
92/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain " useampi kymppitonni". Sehän juuri onkin sitä vähävaraisuutta. Ei siinä ole varaa törsätä !

Tämä! 

Muutama kymmppitonni on pieni pesämuna, joka ei riitä edes asuntolainaan pohjaksi. Se on ihan hyvä pesämuna äkillisiin elämänkriiseihin, muttei muuhun. 

Vierailija
93/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole pakko-oireinen, vaan nautin elämästä. Maailma vaan on täynnä, ainakin täällä pääkaupun

Et tietenkään osaa kaivata Pariisiin kun et ole siellä koskaan käynyt. Tuskinpa Pohjois-Koreassakaan kaivataan. 

Sivusta, tää teidän kahden kinastelu matkustamisesta vie tän asian ohi aiheen, toinen nauttii kotoilusta ja toinen matkailusta

Vierailija
94/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! 

Muutama kymmppitonni on pieni pesämuna, joka ei riitä edes asuntolainaan pohjaksi. Se on ihan hyvä pesämuna äkillisiin elämänkriiseihin, muttei muuhun. 

TÄMÄ

Vierailija
95/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole pakko-oireinen, vaan nautin elämästä. Maailma vaan on täynnä, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla, kaikkea ilmaistakin iloa. Rakastan eläm

Kerrot nauttivani kaupunkien tarjonnasta mutta et ole kiinnostunut todellisista kaupungeista ja niiden päätähuimaavasta ilmaisesta ja hieman maksullisesta tarjonnasta. 

Vierailija
96/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! 

Anna kun arvaan. Sinulle kRiIsI on se että pesukone menee rikki 🤣

PS

Sellaisen saa 300 eurolla. 

Vierailija
97/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 50 euroa tilillä vaikuttaa asumistukeen ja toimeentulotukeen. 

Vierailija
98/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä että köyhiä jatkuvasti ihmetyttää että toisilla voi olla rahaa tilillä eikä se polttele sormia niin kuin heillä itsellään.

Vierailija
99/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse etteikö saisi olla perintöä säästössä. Mutta siitä, että samaan aikaan valittaa, ettei ole varaa esimerkiksi syödä kunnolla tai ostaa jotain tarvitsemaansa asiaa. Sehän on ärsyttävää kun väittää olevansa köyhä kun ei ole todellisuudessa. Mielestäni köyhä on jos elää kädestä suuhun ja ei ole mahdollisuutta säästää eikä ole tullut perintöjä. 

Kyllähän se on ymmärrettävästi suututtavaa kuunnella oikeasti köyhänä valitusta köyhyydestä ja että joutuu ostamaan niukasti ruokaa ja samaan aikaan makuuttaa rahojaan tilillä. 

Paha päivä on silloin kun elää, ei enää kun on kuollut. Olen monesti ihmetellyt mihin saakka pitää odottaa, että jotkut kitsaat raaskivat rahojaan käyttää. Yleensä eivät ikinä, kuolo korjaa. Ja perikunta. 

Minulla on tuttava joka hassasi koko perintönsä ja ylikin ja on nyt ulosotossa kun leveä elämä vei. Nyt sitten valittaa köyhyyttään minulle, somessa edelleen hehkuttaa leveää elämää, eli muut eivät tiedäkään todellista tilannetta.

Vierailija
100/254 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä osaa! Terveisin kitsas. Senkin voi tehdä taidolla. Ostin juuri uuden tietokoneen, ei sattunut yhtään, en ostanut halvinta, en tilannut temusta vaikka oikein lähettivät imoituksia, että nyt saat ilmaiseksi tabletin, jos lataat temun sovelluksen. Rahani tuli "ilmaiseksi" sijoitusten tuotoista. pääoma pysynyt ennallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme