Tietääkö joku, että tuleeko viivästyskorko seuraavaan laskuun?
Siirsin sähkönsiirtolaskun eräpäivää ja sivuilla luki että perimme viivästyskorkoa jos siirtää eräpäivää. Maksoin sitten normaalisti tuon laskun sinä päivänä mihin olin laskun siirtänyt enkä muuttanut summaa. Nyt mietin, tuleeko siitä viivästyskorosta erillinen maksu joskus vai lisätäänkö se summa seuraavaan laskuun?
Kommentit (4)
Yleensä lisätään seuraavaan laskuun jos jatkuva sopimus
kun on joku tämmöinen säännöllisesti laskutettava sopimus, viivästyskorko lisätään seuraavaan laskuun. Ei tule erillistä laskua viivästyskorosta erikseen, koska se maksaisi laskuttajalle lisää.
jos on joku kertaluontoinen lasku, niin silloin toki tulee erillinen viivästyskorkolasku (ja siihen päälle laskutuslisät), ellet itse oma-aloitteisesti maksa niitä sen ekan laskun mukana.
Vierailija kirjoitti:
kun on joku tämmöinen säännöllisesti laskutettava sopimus, viivästyskorko lisätään seuraavaan laskuun. Ei tule erillistä laskua viivästyskorosta erikseen, koska se maksaisi laskuttajalle lisää.
jos on joku kertaluontoinen lasku, niin silloin toki tulee erillinen viivästyskorkolasku (ja siihen päälle laskutuslisät), ellet itse oma-aloitteisesti maksa niitä sen ekan laskun mukana.
Hyvä tietää!
Kannattaisiko kysyä vaikka sähköyhtiön aspasta?