Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö joku, että tuleeko viivästyskorko seuraavaan laskuun?

Vierailija
27.05.2025 |

Siirsin sähkönsiirtolaskun eräpäivää ja sivuilla luki että perimme viivästyskorkoa jos siirtää eräpäivää. Maksoin sitten normaalisti tuon laskun sinä päivänä mihin olin laskun siirtänyt enkä muuttanut summaa. Nyt mietin, tuleeko siitä viivästyskorosta erillinen maksu joskus vai lisätäänkö se summa seuraavaan laskuun?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko kysyä vaikka sähköyhtiön aspasta?

Vierailija
2/4 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lisätään seuraavaan laskuun jos jatkuva sopimus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on joku tämmöinen säännöllisesti laskutettava sopimus, viivästyskorko lisätään seuraavaan laskuun. Ei tule erillistä laskua viivästyskorosta erikseen, koska se maksaisi laskuttajalle lisää.

jos on joku kertaluontoinen lasku, niin silloin toki tulee erillinen viivästyskorkolasku (ja siihen päälle laskutuslisät), ellet itse oma-aloitteisesti maksa niitä sen ekan laskun mukana.

Vierailija
4/4 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun on joku tämmöinen säännöllisesti laskutettava sopimus, viivästyskorko lisätään seuraavaan laskuun. Ei tule erillistä laskua viivästyskorosta erikseen, koska se maksaisi laskuttajalle lisää.

jos on joku kertaluontoinen lasku, niin silloin toki tulee erillinen viivästyskorkolasku (ja siihen päälle laskutuslisät), ellet itse oma-aloitteisesti maksa niitä sen ekan laskun mukana.

Hyvä tietää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan