Ihmiset jotka väittävät olevansa vähävaraisia mutta heillä on esim useiden kymppitonnien perintö tilillä johon EI KOSKETA
Kommentit (254)
Jokaisella on oikeus perustuslain mukaan jonkinlaiseen tuloon. Ymmärrät varmaan, että että säästöjen syöminen arjen perusasioihin on typerää.
Niillä säästöillä voi ehkä helpottaa arkea, mutta on järjetöntä, ettei saisi mitään muuta.
Yhtä järjetöntä on, että ppiskelijat joutuvat ottamaan velkaa syödäkseen.
Jokainen voi joutua työttömäksi tai sairastua yllättäen. Jokainen. Monilla on isot velat.
Vierailija kirjoitti:
Jos saa ison perinnön sen idea ei ole tuhlata sitä arjen kuluihin. Se kannattaa sijoittaa ja napsia sitten osingoista arjen käyttöön, kuten minä teen. Eläisin muuten alle köyhyysrajan, mutta nyt voin hyödyntää perintöni tuotoilla vähän mukavuutta itselleni.
Ison perinnön kanssa pitää olla järkevä ja suunnitelmallinen, tavoitteellinen, ja kunhan tiedän mihin haluan muuttaa on kiva käyttää perintö sitten siihen.
En ehkä kiljuisi olevani köyhä, mutta ainakin pidän tiukan rajan mihin käytän rahani arkikuluissa.
Napsi sinä kun niistä menee 30 prossaa aina veroa ja makselet sitten mätkyjä.
Ja köyhä on köyhä siksi, että ei osaa säästää.
No mua ärsyttää enemmän eräs neljän tonnin eläkettä saava sukulainen, joka valittaa kun on niin köyhä.
Ap mitä v i t t u a se sinua kutittaa? kymppitonni tai 20 000 on niin pieni rahaa nykypäivänä, että ei sillä mitään elämää eletä
Vierailija kirjoitti:
Olen kohdannut töissä paljon köyhiä pätkätyöläisiä, esim koulunkäynti avustajia, niiden ongelma ei ole se ettei osaa säästää, vaan se että kesäkuukausien ajaksi koulunkäyntiavustajat lomautetaan, ja nykypäivänä te toimisto saattaa yhdenkin virheen takia evätä työttömyyskorvauksen, ja joutuvat hakee toimentulotukea, tiesitkö että silloin ei saa olla yhtään omaisuutta? eli suomalaisnen sosiaaliturva kannustaa hassaamaan rahansa
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä on ap:n ongelma?
Perinnöt pitäisi ensi humputella ja sitten olla aidosti vähävarainen ja pulassa jos esim. jokin kodinkone hajoaa tms.?
Kyllä. Säästöt ovat ihan oikeaa käyttörahaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap mitä v i t t u a se sinua kutittaa? kymppitonni tai 20 000 on niin pieni rahaa nykypäivänä, että ei sillä mitään elämää eletä
Itse käytän ruokaa. 300 e kuussa. 20 000 eurolla syön siis viisi ja puoli vuotta. Onko se vähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän hallituksen ainoa hyvä teko on poistaa tuet tällaisilta!
Meinaatko että jotkut työttömyystuet tai eläkkeet säästöjen vuoksi poistuisi? Ei tietenkään vaikuta.
Aiotko elää 550 e kuukaudessa?
Hyi että, köyhällä rahaa. Pitää heti saada rikkaiden taskuun sekin raha.
Vierailija kirjoitti:
Eihän köyhä saa säästää. Jos olet tuilla, sulla saa nykyään olla tasan sen verran mitä tuet on. Osa-aikatyötkään ei kannata, kun mitään ei saa ansaita sukan varteen, vaikka järkevämpää se olisi yhteiskunnan kannalta, että köyhyydestä pääsisi ponnistamaan takaisin kuluttajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän ruokaa. 300 e kuussa. 20 000 eurolla syön siis viisi ja puoli vuotta. Onko se vähän?
Asumisesta et maksa mitään? ootko työtön? eikö mene maksuja työmatkoihin?😮
Vierailija kirjoitti:
Kitsas ei osaa nauttia elämästä koska on kitsas. Ja sitten onkin jo haudassa.
Vierailija kirjoitti:
Muutamallakaan kymppitonnilla ei kovin pitkään ilman tukia elelisi, eikä niillä mitään kunnollista saa hankittua (kuten asuntoa) joten niin pienet säästöt ei paljon vaikuta.
Et saa penniäkään asumis- tai toimeentulotukea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän köyhä saa säästää. Jos olet tuilla, sulla saa nykyään olla tasan sen verran mitä tuet on. Osa-aikatyötkään ei kannata, kun mitään ei saa ansaita sukan varteen, vaikka järkevämpää se olisi yhteiskunnan kannalta, että köyhyydestä pääsisi ponnistamaan takaisin kuluttajaksi.
Mä luulin et osakesäästötilin myötä alettas kannustaa vähävaraisiakin säästämään ja kansankapitalismiin, mutta ehei, kaikki vähäkin säästö pois persaukisten taskusta.
Vähävaraisempia, kuin tt-asiakkaat,jotka pakotettaan tuhlaamaan joka kuukautinen säännöllinen tulo (jokavoi vastata pientä palkkaa).
NO, mitä se sulle kuuluu, jos joku ei halua kertoilla, että on rahaa, on rahaa.
Se,että sanoo sulle, ettei oo rahaa laittaa johonkin asiaan, niin sehän on vaan sulle sanottu. Kuitenkaan hän ei voi saada mitään varallisuuteen sidottuja sosiaalitukia.
Miksi sua vaivaa, että joku ei tuhlaa kaikkea mitä olis...
Ai, että on perintörahoja oikein!
Vierailija kirjoitti:
Naisten logiikkaa = säästäminen ei ole pois arjesta 🤣
Moni kitsas nauttii siitä, että saa säästettyä 10 senttiä siellä ja toisen täällä. Se on nautinto itsessään. Rahan "tuhlaaminen" taas ahdistaa.
Minä en ole koskenut perintööni vielä, sijoituksiin aion sen laittaa, tuottamaan itselleni hieman mukavampaa elämää. Olen tottunut pärjäämään vähemmällä enkä kaipaa humputtelua tai törsäämistä, minulla on jo kaikkea mitä tarvitsen. Voisin toki törsäillä vaikka matkustamiseen mutta koen sen aika turhaksi, lääkkeistä tai ruuasta en ole tinkinyt, ovat aina olleet etusijalla budjetoinnissa, terveellinen ruokavalio ei oikeasti maksa mahdottomia.