Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihdutuslääke maksaa 6000 euroa vuodessa ja sitä on käytettävä monta vuotta

Vierailija
26.05.2025 |

Nämä uudenlaiset laihdutuslääkkeet (lihavuuslääkkeet), joiden avulla on saatu aikaiseksi ihan hyviä painon pudotuksia, maksaa 6000 euroa vuodessa. Ja niitä pitää käyttää monta vuotta, useimmiten loppuelämän. Eli kymmenessä vuodessa hinta on 60 000 euroa. Kiva kiva. Kenellä on rahaa tuollaiseen? Itse en ole köyhimmästä päästä, palkkakin 4500 brutto, mutta ei näin perheenäitinä ole ikimaailmassa rahaa lohkaista palkasta tuollaisiin summin. 

Kommentit (438)

Vierailija
141/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Minua häiritsee lihavan läheisenä se, kun vastuuta ei oteta itse. Eikä nähdä niitä juurisyitä. Selitellään että kaiken teen oikein ja silti koko ajan lihon. Välillä kuulemma ei syö juuri mitään ja silti paino nousee.

Se jumalaton napostelu ja kaikenmaailman smoothien ja mehujen litkiminen pitkin päivää. Kahvi ja keksi ohimennen. Eihän se kuiva keksi mitään ole. Ruokapöydässä ei syödä lautasannoksen mukaisesti vaan närpitään jotain pientä. Minkälaista ahmimista mahtaa olla iltaisin suljettujen ovien takana? Ei fyysistä työtä tekevä (lihava) voi pärjätä millään kermaviilipurkilla päivää. Kyllä, kermaviiliä ruoaksi.

Vierailija
142/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukia pitää vähentää läskit lihoo sohvillaan meidän rahoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lenkkarit saa alle satasella. Niillä köpöttelemään ja syödä pienempia annoksia, jolloin ruokaankin menee vähemmän rahaa.

Yksinkertaista, mutta helpompi kai se joku pilleri on taas ottaa.

Niin. Laihdutuksessa 80% on ruokavaliota, 20% korkeintaan liikuntaa. Mutta olisihan se kiva ilkkua köpötteleville läskeille, vai mitä? Toisaalta, uimarannoille ne eivät saa tulla, maisemaa pilaamaan.

Älkää vaan, läskit, laihduttako väärin,  ja pxxkat verovarojen väärinkäytöstä.

Olen eri kommentoija. Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että laihdutus on pitkälti ruokavaliosta kiinni. Sitten tullaan mutta-kohtaan:

Liikunta auttaa sokeriaineenvaihduntaan ja tietysti moneen muuhunkin. Minä kävelen joka päivä 7km. Välillä lähden hieman nälkäisenäkin lenkille eikä s

Kuinka te ihmiset olette aina joko jääkaapilla tai lenkillä? Eikö teillä ole elämässä mitään muuta aktiviteettia tai mielenkiinnon kohteita? Sitä minä monesti ihmettelen kun luen täältä ihmisten kommentteja.

Tietenkin voin sanoa olevani onnekas siinä mielessä, ettei minulla ole jatkuva nälkä ja jääkaapin ovi aukeaa vain ruoka-aikana. Ei minulla tule ikinä mieleen, että ottaisin ja menisin jääkaapille kesken tekemisen syömään muutaman juusto- tai kinkkusiivun tai nakin kuten täällä kirjoitetaan. Siitähän tulee automaattisesti valtavasti lisäenergiaa jos syö silloin kun joku toinen juo samassa paikassa lasillisen vettä. En nyt syyllistä lihavia. Ihmettelen vain sitä, ettei ole tarjolla kuin se jääkaappi tai lenkkeily.

Vierailija
144/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tukia pitää vähentää läskit lihoo sohvillaan meidän rahoilla.

Moni lihoo nimenomaan halvan ja huonolaatuisen ruoan vuoksi. Käypä lukemassa vaikka Arkijogurtin tuoteseloste.

Vierailija
145/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lenkkarit saa alle satasella. Niillä köpöttelemään ja syödä pienempia annoksia, jolloin ruokaankin menee vähemmän rahaa.

Sinun neuvosi alkoholistille on varmaan, että laita korkki kiinni ja migreenistä kärsivälle juo vettä?

Migreeni on sairaus! Lihavuus ei

Itseasiassa lihavuuden takana on juuri elimistön toimintahäiriö. Ihan samalla tavalla kuin migreenin aivojen sähköhäiriö. En ymmärrä, mikä teitä ahdistaa tässä lihavuuslääkeasiassa. Sehän on vaan hienoa, jos lihavuutta pystytään hoitamaan lääkkeellisesti. 

Painoasiat ovat nykymaailmassa uskonnon asemassa. Tuntuuhan se eri lahkojen uskovilta pahalta kun heidän profeettansa saarnaama pelastus kyseenalaistetaan. Pystytäänhän muissakin asioissa tällä hetkelläkin myymään vaikka minkälaista tieteenvastaista huuhaata. Se on kova pala, että lihava ottaa ja maksaa koko lystin itse erikoislääkäreineen, lääkkeineen ja labrakontrolleineen. Ne tuottavat sentään kiistatonta faktaa tulokseksi toisin kuin näiden mutuilijoiden jutut.

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 143: "Kuinka te ihmiset olette aina joko jääkaapilla tai lenkillä? Eikö teillä ole elämässä mitään muuta aktiviteettia tai mielenkiinnon kohteita? Sitä minä monesti ihmettelen kun luen täältä ihmisten kommentteja.

Tietenkin voin sanoa olevani onnekas siinä mielessä, ettei minulla ole jatkuva nälkä ja jääkaapin ovi aukeaa vain ruoka-aikana. Ei minulla tule ikinä mieleen, että ottaisin ja menisin jääkaapille kesken tekemisen syömään muutaman juusto- tai kinkkusiivun tai nakin kuten täällä kirjoitetaan. Siitähän tulee automaattisesti valtavasti lisäenergiaa jos syö silloin kun joku toinen juo samassa paikassa lasillisen vettä. En nyt syyllistä lihavia. Ihmettelen vain sitä, ettei ole tarjolla kuin se jääkaappi tai lenkkeily.
"

Jatkuva jääkaapilla käynti voi olla ihan vain tapa. Ihan kuten tupakoijilla röökillä käynti. Se keskeyttää sen, mitä oli tekemässä ja antaa pienen tauon. Kun aikoinaan lopetin tupakoinnin, nikotiinista pääsi kyllä eroon muutamassa viikossa, mutta siitä tavasta "käynpä röökillä" olikin vähän hankalampaa. Piti keksiä jokin muu syy pitää tauko. Lopulta tottui siihen, ettei ylimääräisiä taukoja edes tarvitse.

Vierailija
147/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Minua häiritsee lihavan läheisenä se, kun vastuuta ei oteta itse. Eikä nähdä niitä juurisyitä. Selitellään että kaiken teen oikein ja silti koko ajan lihon. Välillä kuulemma ei syö juuri mitään ja silti paino nousee.

Se jumalaton napostelu ja kaikenmaailman smoothien ja mehujen litkiminen pitkin päivää. Kahvi ja keksi ohimennen. Eihän se kuiva keksi mitään ole. Ruokapöydässä ei syödä lautasannoksen mukaisesti vaan närpitään jotain pientä. Minkälaista ahmimista mahtaa olla iltaisin suljettujen ovien takana? Ei fyysistä työtä tekevä (lihava) voi pärjätä millään kermaviilipurkilla päivää. Kyllä, kermaviiliä ruoaksi.

Onko läheisesi kotona asuva kehitysvammainen kun kerran noin tarkkaan tunnet hänen syömisensä? Voimia!

Vierailija
148/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että maksaa. Jos on päästänyt itsensä lihomaan, niin siitä pitää seurata sellainen rangaistus, joka ei heti unohdu.

Kuka tahansa ylipainoinen pystyy pudottamaan painoaan järkevälle tasolle, jos tähän löytyy motivaatiota, itsekuria ja kärsivällisyyttä. Jos ei löydy, niin voi pysyä lihavana ja keksiä tekosyitä, miksi ei laihdu.

Vierailija
149/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se ruoka, jota laihduttajan pitää syödä, pitää olla hyvälaatuista jos haluaa säilyttää terveytensä ja välttyä puutostaudeilta ja lihasten surkastumiselta. Ei voi elää pikanuudeleilla, vaikka ne olisivatkin halpoja."

Sillä ei ole mitään himpskatin väliä, jos lihakset pienenevät rasvan mukana. Ihmisen ei tarvitse olla mikään testosonni, sellaisen tavoittelu kertoo mielenterveyden ongelmista.

Juuri tuollaisilla pösilöillä laihdutus on jatkuvaa jojoilua kun huvenneet lihakset eivät kuluta kaloreita.

Vierailija
150/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuinka te ihmiset olette aina joko jääkaapilla tai lenkillä? Eikö teillä ole elämässä mitään muuta aktiviteettia tai mielenkiinnon kohteita? Sitä minä monesti ihmettelen kun luen täältä ihmisten kommentteja."

En ole ensinnäkään lihava. Enkä ole aina jääkaapilla. Sanoin että nälkä menee liikkuessa ohi ja se on ollut huomionarvoinen asia. Jospa joku laihduttaja tästä nappaa vinkin. Ei tarvitse syödä aina, vaikka vähän nälkä kurnisi. Ei tarvitse syödä varmuuden vuoksi. Liikkuessa tulee hyvä olo ja kaiken sen ajan se laihduttajakin on poissa houkutusten ääreltä.

Vierailija
151/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Se ruoka, jota laihduttajan pitää syödä, pitää olla hyvälaatuista jos haluaa säilyttää terveytensä ja välttyä puutostaudeilta ja lihasten surkastumiselta. Ei voi elää pikanuudeleilla, vaikka ne olisivatkin halpoja."

Sillä ei ole mitään himpskatin väliä, jos lihakset pienenevät rasvan mukana. Ihmisen ei tarvitse olla mikään testosonni, sellaisen tavoittelu kertoo mielenterveyden ongelmista.

Ihminen alkaa menettää lihaskudostaan jo kolmekymppisenä. Lihavuuslääkkeitä ei edes kirjoiteta vaihdevuosi-iässä oleville naisille, jotka eivät käy kuntosalilla, koska vaihdevuosista eteenpäin menettää muutenkin nopeasti lihaskudosta. Myös miehillä tapahtuu sama juttu ikääntyessä. Lihaskudos on tarpeen itsenäisen elämän kannalta. Jos ei ole riittävästi lihasta noustakseen ylös vessanpöntöltä edes tukea

Lääkeyhtiön kaupparatsu vauhdissa.

Vierailija
152/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko läheisesi kotona asuva kehitysvammainen kun kerran noin tarkkaan tunnet hänen syömisensä? Voimia!"

Itse asiassa me hoidetaan niitä vammaisia. Kun vuosikausia tekee töitä yhdessä, niin siinä oppii toisesta kaikenlaista.

Vierailija
153/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun neuvosi alkoholistille on varmaan, että laita korkki kiinni ja migreenistä kärsivälle juo vettä?

Migreeni on sairaus! Lihavuus ei

Itseasiassa lihavuuden takana on juuri elimistön toimintahäiriö. Ihan samalla tavalla kuin migreenin aivojen sähköhäiriö. En ymmärrä, mikä teitä ahdistaa tässä lihavuuslääkeasiassa. Sehän on vaan hienoa, jos lihavuutta pystytään hoitamaan lääkkeellisesti. 

Murhaajalla ja raiskaajilla on varmaan kanssa jokin elimistön toimintahäiriö eli ovat täysin syyttömiä tekoihinsa. Pikkaisen voisi ottaa vastuuta omista teoistaan, eikä yrittää selitellä asiaa jollain keksityllä sairaudella.

Vierailija
154/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että maksaa. Jos on päästänyt itsensä lihomaan, niin siitä pitää seurata sellainen rangaistus, joka ei heti unohdu.

Kuka tahansa ylipainoinen pystyy pudottamaan painoaan järkevälle tasolle, jos tähän löytyy motivaatiota, itsekuria ja kärsivällisyyttä. Jos ei löydy, niin voi pysyä lihavana ja keksiä tekosyitä, miksi ei laihdu.

Uskomatonta, että joku kirjoittaa tällaista tekstiä. Kuulutko myös johonkin helvetin tulella uhkailevaan uskonlahkoon? Vai oletko kaappi - bbw?

Vierailija
155/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murhaajilla ja raiskaajilla luultavasti onkin aivojen toimintahäiriöitä. Moni heistä lienee syyntakeeton. Tämän vuoksi heitä hoidetaan vankimielisairaaloissa.

Mitä lihavuuteen tulee, niin siinähän ihminen juuri ottaa vastuuta ja pyrkii tervehtymään, jos hankkii apua esim. leikkauksesta tai lääkkeistä.

Vierailija
156/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyse on hormonivajeesta. Mistä se on syntynyt? En ole lukenut tutkimuksia. Se nyt kuitenkin on lääketieteessä saatu jäljitettyä, että kyse on todellakin elimistön "häiriöstä". Vai onko se evoluutiossa edes ollut häiriö? Kautta ihmiskunnan historian on parhaiten pysyneet ne hengissä, jotka on aina napsineet ruokaa, kun on ollut mahdollista. Tavallaan evoluutiossa ahneus ruuan perään on ollut etu, koska ruokaa oli niin vähän ja närppijät kuoli nälkään. Joka tapauksessa nykyään se on haitta, jos sama evoluution tuoma ahneus jyllää liian kovaa.

En ymmärrä tätä keskustelua ja hirveää vihaa laihdutuslääkkeitä kohtaan. Suurin osa ei näytä tajuavan alkuunsakaan mistä on kyse. Ja ne, jotka tajuaa, on hirveän kateellisia ja katkeria. Eikö se vaan ole upeaa, että lihavatkin saavat apua kiloihinsa lääketieteestä nykyään? Luulen, että 2035 ei kenenkään länsimaissa tarvitse olla ylipainoinen, jos ei halua. Lääkkeiden kehitys on 5 vuodessa harpannut niin paljon, että näistä tulee rutiininomainen lääkitys ihmisille. Hyvä niin. Luulisi kaikille tämän kelpaavan, koska sillähän sitten pääsette esteettisestä haitasta eroon ja loppuu se ruikutus siitä, kuinka läskit maksaa. 

Kertokaa nyt vihdoin joku, mikä se ongelma tässä lääkityksessä on teille. 

Vierailija
157/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon nyt neutraalisti tämän. Onko sellaisia, joita nämä laihdutuslääkkeet on pysyvästi auttaneet? Kysyn koska en oikeasti tiedä. Ylipainoisia on puolet kansasta, niin se minua kummastuttaa. Että onko nämä lääkkeet uusi asia vai olisiko lihavia siis vielä valtavasti enemmänkin??

Vierailija
158/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

_ Kertokaa nyt vihdoin joku, mikä se ongelma tässä lääkityksessä on teille. _

Kuule, turha odottaa vastausta, ainakaan perusteltua, sillä eihän näiden vastustajien päähän mahdu kuin se oma totuus.

En minäkään ymmärrä, mikä se ongelma on, koska käyttäjä itse maksaa lääkkeensä, itse kärsii sivuvaikutukset jne.

Sitäpaitsi semaglutidilla on paljon muitakin hyviä vaikutuksia, joita ei ennalta osattu odottaa. Nyt on saatu näyttöä siitä, että semaglutidi vähentää sydän- ja verisuonitautitapahtumia riskiryhmään kuuluvilla potilailla, joiden painoindeksi on vähintään 27.

Tutkimus osoittaa, että Wegovy-hoito (semaglutidi) vähentää tilastollisesti merkitsevästi 28 prosenttia ei-fataalien veritulppien määrää lumelääkkeeseen verrattuna.

Lisäksi tutkimukset viittaavat myös siihen, että se toimii antabuksen tavoin, joten alkoholin käyttö vähenee. Lääkkeestä on myös apua huumeriippuvaisten hoidossa.

Itse laihdutin 2 v sitten Wegovyn avulla parikymmentä kiloa, minimiannoksella ja ainakin toistaiseksi kilot ovat pysyneet poissa ilman lääkettäkin. Lääke vei ruokahalun > mahalaukku pieneni vähemmän syödessä > ei nykyiselläänkään tule ahmittua liikaa. Siihenhän sen teho perustuu, että syöminen vähenee ja mieliteot haihtuvat jonnekin. Ei niinkuin jotkut täällä väittävät, että halutaan vaan helppo laihtuminen, pistetään lääkettä ja mässäillään kuten ennenkin. Voin kertoa, ettei onnistu! Tulee jumalattoman paha olo, jos menee vahingossa syömään jotain rasvaista/makeaa/ylipäätään liikaa. Parin kerran jälkeen varmasti muistaa jättää ne ylimääräiset juustonpalat tai toisen lasillisen viiniä pois.

Vierailija
159/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon nyt neutraalisti tämän. Onko sellaisia, joita nämä laihdutuslääkkeet on pysyvästi auttaneet? Kysyn koska en oikeasti tiedä. Ylipainoisia on puolet kansasta, niin se minua kummastuttaa. Että onko nämä lääkkeet uusi asia vai olisiko lihavia siis vielä valtavasti enemmänkin??

Nämä lääkkeethän ovat yleistyneet vasta 2020-luvulla. Oikeastaan ennen tätä ei ole ollut edes tehokkaita ja toimivia. Paras tällä hetkellä on Mounjaro ja se Suomeen vasta viime syksynä ja saatavuus on ollut heikkoa. Nämä on aika uusi juttu. Lihooko ihmiset takaisin? Kyllä ja ei. Ihan samalla tavalla kuin minkä tahansa laihtarin jälkeen niin voi käydä ja monelle käykin, jos alkaa elää "normaalisti". Tosin tällä hetkellä ajatus on valtaosalla jopa lääkäreitä se, että lääkettä jatketaan pitkään pienellä annoksella. Ehkä jopa elinikäinen lääkitys kyseessä. Annos vaan pieni, jos tarkoitus ei ole enää laihtua lisää.  Aika harva Suomessa näitä vielä käyttää, joten sellaista isoa kokonaiskuvaa ei vielä ole kenelläkään. Ainakin teho on hyvä ja paino tippuu. Työkaverilla lähti 20kg vuodessa Ozympecilla ilman tsemppaamista (koska ruokahalu pysyi pienenä). Kiloja on edelleen se toiset 20 liikaa, mutta lääke ei enää tehoa sillä tavoin, että automaattisesti söisi vähemmän. Toisaalta eipä se paino ole noussutkaan. Pysyy nyt samana. Sekin on jo hyvä. Puolitti ylipainonsa, eikä liho takaisin. 

Vierailija
160/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se maksa noin paljoa?

150 e kuukaudessa tekee 1800 e vuodessa eli alle kolmannes siitä mitä väität.