Laihdutuslääke maksaa 6000 euroa vuodessa ja sitä on käytettävä monta vuotta
Nämä uudenlaiset laihdutuslääkkeet (lihavuuslääkkeet), joiden avulla on saatu aikaiseksi ihan hyviä painon pudotuksia, maksaa 6000 euroa vuodessa. Ja niitä pitää käyttää monta vuotta, useimmiten loppuelämän. Eli kymmenessä vuodessa hinta on 60 000 euroa. Kiva kiva. Kenellä on rahaa tuollaiseen? Itse en ole köyhimmästä päästä, palkkakin 4500 brutto, mutta ei näin perheenäitinä ole ikimaailmassa rahaa lohkaista palkasta tuollaisiin summin.
Kommentit (438)
Vierailija kirjoitti:
Lenkkarit saa alle satasella. Niillä köpöttelemään ja syödä pienempia annoksia, jolloin ruokaankin menee vähemmän rahaa.
Yksinkertaista, mutta helpompi kai se joku pilleri on taas ottaa.
Polvien operointihan se halpaa onkin, vai onko? Ei ole. Lihavan kannattaa harrastaa vesiurheilua jo omien niveltensä hyvinvointia ajatellen. Yhteiskunnalle tulisi halvemmaksi päästää kaikki halukkaat lihavat lihavuusleikkausprosessiin. Se maksaa saman verran kuin tekonivelen vaihto yhteen polveen. Viidessä vuodessa se on tutkimuksen mukaan maksanut itsensä kokonaan takaisin kun ottaa huomioon remissioon menneet sairaudet ja sen, ettei niiden lääkkeistä makseta Kela-korvauksia, vähentyneet kontaktit terveydenhuoltoon ja sairastamiset. Edes työpaikan maksama viikottainen kuntoilutunti ei vähennä yhtä paljoa sairauspoissaoloja kuin lihavuusleikkaus. Sehän korjaa lihavuuslääkkeen lailla myös suolistohormonien toimintaa.
Vähän yli satasen kuukaudessa Rybelsus. Vai kuusi tonnia, hah.
"Se ruoka, jota laihduttajan pitää syödä, pitää olla hyvälaatuista jos haluaa säilyttää terveytensä ja välttyä puutostaudeilta ja lihasten surkastumiselta. Ei voi elää pikanuudeleilla, vaikka ne olisivatkin halpoja."
Sillä ei ole mitään himpskatin väliä, jos lihakset pienenevät rasvan mukana. Ihmisen ei tarvitse olla mikään testosonni, sellaisen tavoittelu kertoo mielenterveyden ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
500€ kuukaudessa, tuo summa säästyy helposti kun jättää sipsit ja keskikaljan/siiderin pois. :D
En tiedä mitä oikein kuvittelet ylipainoisista ihmisistä, mutta suurin osa heistä on aivan tavallisia noin 40-70 -vuotiaita ihmisiä, jotka ei juurikaan kaljaa litki. Saati sipsejä mutusta. Pullaa saattaa kyllä mennä kahvin kanssa. Ja kahvissa kermaa. Kesällä jäätelöä. Mutta ei niistä millään kerry 500 euron verran kuussa. Itse olen ylipainoinen. Syön herkkuja. Mutta minulla kuluu herkkuihin max. 40 euroa kuussa. Alkoholia en käytä ollenkaan.
Mun työpaikan ylipainoiset mutustelee koko ajan jotain suklaapatukoita tai keksejä.
Jaa, mahtavat olla hampaat hajalla?
Vierailija kirjoitti:
Lenkkarit saa alle satasella. Niillä köpöttelemään ja syödä pienempia annoksia, jolloin ruokaankin menee vähemmän rahaa.
Niin. Laihdutuksessa 80% on ruokavaliota, 20% korkeintaan liikuntaa. Mutta olisihan se kiva ilkkua köpötteleville läskeille, vai mitä? Toisaalta, uimarannoille ne eivät saa tulla, maisemaa pilaamaan.
Älkää vaan, läskit, laihduttako väärin, ja pxxkat verovarojen väärinkäytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polvien operointihan se halpaa onkin, vai onko? Ei ole. Lihavan kannattaa harrastaa vesiurheilua jo omien niveltensä hyvinvointia ajatellen. Yhteiskunnalle tulisi halvemmaksi päästää kaikki halukkaat lihavat lihavuusleikkausprosessiin. Se maksaa saman verran kuin tekonivelen vaihto yhteen polveen. Viidessä vuodessa se on tutkimuksen mukaan maksanut itsensä kokonaan takaisin kun ottaa huomioon remissioon menneet sairaudet ja sen, ettei niiden lääkkeistä makseta Kela-korvauksia, vähentyneet kontaktit terveydenhuoltoon ja sairastamiset. Edes työpaikan maksama viikottainen kuntoilutunti ei vähennä yhtä paljoa sairauspoissaoloja kuin lihavuusleikkaus. Sehän korjaa lihavuuslääkkeen lai
Miksi sen ratkaisun pitää tulla aina ulkopuolelta? Leikkaus tai lääke? Miksette avaa youtubea ja opettele itse? Miksi muiden pitää maksaa tämä?
Vierailija kirjoitti:
"Se ruoka, jota laihduttajan pitää syödä, pitää olla hyvälaatuista jos haluaa säilyttää terveytensä ja välttyä puutostaudeilta ja lihasten surkastumiselta. Ei voi elää pikanuudeleilla, vaikka ne olisivatkin halpoja."
Sillä ei ole mitään himpskatin väliä, jos lihakset pienenevät rasvan mukana. Ihmisen ei tarvitse olla mikään testosonni, sellaisen tavoittelu kertoo mielenterveyden ongelmista.
Ihminen alkaa menettää lihaskudostaan jo kolmekymppisenä. Lihavuuslääkkeitä ei edes kirjoiteta vaihdevuosi-iässä oleville naisille, jotka eivät käy kuntosalilla, koska vaihdevuosista eteenpäin menettää muutenkin nopeasti lihaskudosta. Myös miehillä tapahtuu sama juttu ikääntyessä. Lihaskudos on tarpeen itsenäisen elämän kannalta. Jos ei ole riittävästi lihasta noustakseen ylös vessanpöntöltä edes tukea ottaen, on pian toisten hoidettavana tai siirtyy sovinnolla Tena-pantsien käyttäjäksi. Tässä ei todellakaan ole kyse mistään testosonnitouhusta. Tässä on kyse kehinkoostumuksesta.
Kyllä niistä nivelongelmista saa varoittaa. Kaverini liikkui polvet rikki. Ensin leikattiin toinen polvi ja hiljattain toinen. Lääkäri sanoi, että olisi kannattanut laihduttaa ja liikkua vedessä ensin ja vasta laihtumisen jälkeen siirtyä lenkkeilemään.
Vierailija kirjoitti:
Sinun neuvosi alkoholistille on varmaan, että laita korkki kiinni ja migreenistä kärsivälle juo vettä?
Ei se laihdutuslääke ihan niin kalliiksi tule. Se vie ruokahalua pois niin tehokkaasti, että ruokakulut pienenevät merkittävästi. Eikä sitä kalleinta lääkettä ole pakko valita. Itse käytän halvempaa merkkiä, joka maksaa vähän päälle 100 €/kk.
Kun ei tule mielitekoja enää mihinkään suuntaan, niin ei tule kalliita ruokaostoksiakaan. Esim aamukahvin ja leipäpalan olen vaihtanut kaurapuuroon ja lasilliseen vettä. Se on edullisempaa ja terveellisempää. Leivän syömisen olen muutenkin lopettanut lähes kokonaan, eikä rahaa kulu enää yhtä paljon juustoihin eikä leikkeleisiin. Kaikki syöminen on vähentynyt ja vaihtunut terveellisempään ja kevyempään. Kahviloissa käymisenkin olen lopettanut melkein kokonaan.
Perhe tietysti syö niinkuin ennenkin, mutta omat ruokakulut ovat pienentyneet. Työlounaaksikin riittää joku parin euron salaatti entisen 10 euron lounaan sijaan.
Tiesin kyllä ennenkin miten pitäisi syödä, mutta sen toteuttamista vaikeutti jatkuva nälkä ja nälän aiheuttamat mieliteot. Nyt kun ei ole nälkä koko ajan, niin terveellisen ruokavalion noudattaminen on helppoa.
Olen laihtunut lääkkeen ansiosta vuoden aikana 20 kg. Vielä olisi 5 kg normaalipainoon. Olen todella tyytyväinen tähän lääkkeeseen ja aion jatkaa sen syömistä niin kauan kuin on tarvetta. Vaikka loppuikäni jos en ilman sitä pysy normaalipainossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen alkaa menettää lihaskudostaan jo kolmekymppisenä. Lihavuuslääkkeitä ei edes kirjoiteta vaihdevuosi-iässä oleville naisille, jotka eivät käy kuntosalilla, koska vaihdevuosista eteenpäin menettää muutenkin nopeasti lihaskudosta. Myös miehillä tapahtuu sama juttu ikääntyessä. Lihaskudos on tarpeen itsenäisen elämän kannalta. Jos ei ole riittävästi lihasta noustakseen ylös vessanpöntöltä edes tukea ottaen, on pian toisten hoidettavana tai siirtyy sov
Ei minulta ainakaan edes kysytty käynkö salilla.
Lääkäri vaan tuumasi, että voisit hyötyä tästä lääkkeestä kun painoindeksi noin suuri. Hän oli oikeassa. Olen hyötynyt lääkkeestä. Jaksan taas liikkuakin enkä ole enää koko ajan uuvuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun neuvosi alkoholistille on varmaan, että laita korkki kiinni ja migreenistä kärsivälle juo vettä?
Migreeni on sairaus! Lihavuus ei
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niistä nivelongelmista saa varoittaa. Kaverini liikkui polvet rikki. Ensin leikattiin toinen polvi ja hiljattain toinen. Lääkäri sanoi, että olisi kannattanut laihduttaa ja liikkua vedessä ensin ja vasta laihtumisen jälkeen siirtyä lenkkeilemään.
Polvet voi liikkua rikki hoikkanakin.
Itse aloin lihomaan vasta sairastuttuani nivelrikkoon. Olin silloin alle 30 v. Lääkärin mukaan se johtui perinnöllistä syistä. Nivelet eivät siksi kestäneet raskasta liikuntaa, jota tykkäsin harrastaa.
Silloin tuntui että elämä loppuu kun piti vaihtaa tylsempiin lajeihin. Eikä niitä tylsiä lajeja jaksanutkaan kovin innokkaasti harrastaa.
Vaan eipä sitä etukäteen voinut tietää, että polvet ei kestä.
Nyt jonottelen polvileikkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole kuin 16 €/pv.
Päivässä!! Hirveä summa. Mihin asiaan kellään menee 16 euroa päivässä. Tupakoijatkin vaikuttaa piheiltä tuohon verrattuna.
Pizza ja aski tupakkaa. Paljonko elokuvissa käyminen maksaa?
Ei siellä elokuvissa kukaan käy joka päivä. Ja hautaansa kaivaa jos pizzaa ja röökiä vetää päivittäin.
"Ei minulta ainakaan edes kysytty käynkö salilla.
Lääkäri vaan tuumasi, että voisit hyötyä tästä lääkkeestä kun painoindeksi noin suuri. Hän oli oikeassa. Olen hyötynyt lääkkeestä. Jaksan taas liikkuakin enkä ole enää koko ajan uuvuksissa."
Mikä lääke? Pilleri vai pistos? Miten otetaan?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Laihdutuksessa 80% on ruokavaliota, 20% korkeintaan liikuntaa. Mutta olisihan se kiva ilkkua köpötteleville läskeille, vai mitä? Toisaalta, uimarannoille ne eivät saa tulla, maisemaa pilaamaan.
Älkää vaan, läskit, laihduttako väärin, ja pxxkat verovarojen väärinkäytöstä.
Olen eri kommentoija. Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että laihdutus on pitkälti ruokavaliosta kiinni. Sitten tullaan mutta-kohtaan:
Liikunta auttaa sokeriaineenvaihduntaan ja tietysti moneen muuhunkin. Minä kävelen joka päivä 7km. Välillä lähden hieman nälkäisenäkin lenkille eikä se haittaa mitään. Se nälkä menee ihmeellisesti pois. Liikunta auttaa olemaan poissa jääkaapilta.
Vierailija kirjoitti:
Salikortti on alle 40 e/kuukausi.
Liikunta ei juuri auta laihtumiseen, lähinnä tasottaa verensokeria.
Esimerkiksi painonnostossa ammatikseen kilpaileva kuluttaa lihaksiensa myötä about 100kcal/päivä enemmän kuin ihminen, jolla ei juuri lihasmassaa ole.
10kg tiputtaminen vaatisi 7000 salikäyntiä, jos ei muuta ruokatottumuksia. Ei siis riitä kolme vuotta joka ikinen päivä.
Minä laihduin liikkumatta kilon viikossa oikeanlaisella ruokavaliolla, joka ei juuri sisältänyt mitään sokereita. Söin 4kk sen mukaan ja laihduin 13kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polvien operointihan se halpaa onkin, vai onko? Ei ole. Lihavan kannattaa harrastaa vesiurheilua jo omien niveltensä hyvinvointia ajatellen. Yhteiskunnalle tulisi halvemmaksi päästää kaikki halukkaat lihavat lihavuusleikkausprosessiin. Se maksaa saman verran kuin tekonivelen vaihto yhteen polveen. Viidessä vuodessa se on tutkimuksen mukaan maksanut itsensä kokonaan takaisin kun ottaa huomioon remissioon menneet sairaudet ja sen, ettei niiden lääkkeistä makseta Kela-korvauksia, vähentyneet kontaktit terveydenhuoltoon ja sairastamiset. Edes työpaikan maksama viikottainen kuntoilutunti ei vähennä yhtä paljoa sairauspoissaoloja kuin lihavuusleikkaus. Sehän korjaa lihavuuslääkkeen lai
Ja kun sitä korvien välissä olevaa syömishäiriötä ei sitten hoideta muulla kuin leikkauksella niin ei mene kauan että laihtunut lihava lihoo uudestaan. Tämä on nimittäin nähty enemmän kuin yksi kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Migreeni on sairaus! Lihavuus ei
Itseasiassa lihavuuden takana on juuri elimistön toimintahäiriö. Ihan samalla tavalla kuin migreenin aivojen sähköhäiriö. En ymmärrä, mikä teitä ahdistaa tässä lihavuuslääkeasiassa. Sehän on vaan hienoa, jos lihavuutta pystytään hoitamaan lääkkeellisesti.
Laihdutus ei maksa mitään,siinä säästää.