Laihdutuslääke maksaa 6000 euroa vuodessa ja sitä on käytettävä monta vuotta
Nämä uudenlaiset laihdutuslääkkeet (lihavuuslääkkeet), joiden avulla on saatu aikaiseksi ihan hyviä painon pudotuksia, maksaa 6000 euroa vuodessa. Ja niitä pitää käyttää monta vuotta, useimmiten loppuelämän. Eli kymmenessä vuodessa hinta on 60 000 euroa. Kiva kiva. Kenellä on rahaa tuollaiseen? Itse en ole köyhimmästä päästä, palkkakin 4500 brutto, mutta ei näin perheenäitinä ole ikimaailmassa rahaa lohkaista palkasta tuollaisiin summin.
Kommentit (438)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salikortti on alle 40 e/kuukausi.
Mutta liikunta ei laihduta.
Ai no mutta sittenhän on parempi maata sohvalla.//er
Eihän kukaan niin sanonut. Vaan että liikunta EI LAIHDUTA. Siksi sitä ei kannata tarjota LAIHDUTUKSEEN, koska se vaan aiheuttaa pettymyksen ja liikunnan lopettamisen, jos siltä odottaa jotain mitä se ei anna.
Tottakai jokaisen kannattaa liikkua oman hyvinvoinnin eteen sopivasti. Mutta raskaskaan liikunta ei silti välttämättä vaikuta painoon millään lailla.
T: 120kg aktiiviliikkuja ( metsälenkit 3x5km vko + 3-5krt salitreeni kovilla painoilla). Kun on lapsesta asti ollut ahmimishäiriö, niin se vaan on ja pysyy, vaikka siihenYleensä liikunnalla voi laihtua noin 2 kiloa, sitten elimistö tottuu siihen. Hyväähän se tekee, mutta oikeasti kymmeniä kiloja ylipainoisen ei pitäsi rasittaa niveliään liikaa, korkeintaan rauhallista kävelyä tai uintia.
Syö vähemmän, etenkin rasvaa ja sokeria, niin paino putoaa eikä maksa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset juo itsensä hengiltä ja toiset syö. Tunne-elämän ongelmia molemmilla ryhmillä.
Jos suolistohormonit ovat tuhoutuneet, niin on lähes mahdotonta laihduttaa pitkällä aikavälillä. Silloin ei tule kylläiseksi vaikka söisi miten paljon.
Miten ne on tuhoutuneet? Ettei vaan oman toiminnan seurauksena.
Jalkoihin kohdistuva paine vastaa noin 3-4 kertaa kehon painoa jokaisella askeleella juostessa.
Miettikää jonkun 100- kiloisen juoksijan nivelien rasitusta, ensin painoa pois ruokavaliolla. Jos ei halua vammoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja vaikka söisi suklaata, sitä voi syödä vähemmän. Jos vaihtaa yhden suklaalevyn johonkin Pätkis- tai Ahaa-patukkaan, on ero vuositasolla merkittävä. Kaikkea saa syödä, mutta kohtuudella."
Miksi kaikkea pitää saada syödä _silloin kun laihduttaa_? Ei siinä syömishäiriötä itselleen automaattisesti kehitä, jos päättää, että suklaat (tai joku muu herkku) on nyt tauolla.
Mun lapsella oli raudat suussa. Pariin vuoteen ei saanut syödä toffeeta tai hampurilaisia. Siinä ei auttanut nikotella, että kyllä mä vähän haluun. Ei oli ei. Entäs kun raudat sai pois? Ei tullutkaan ensimmäisenä hinku päästä hampurilaiselle.
Jos miettii vaikka sitä, kuinka vaikeaa on kuluttaa suklaapatukan tuoma energia, niin suurta hyötyä ei ole siitä että syö pienemmän patukan. Paljon helpompi on jättää se syömättä. Sitten kun joku tavoite on saavutettu, niin voi kokeilla löysätä v
Lukujen valossa: 52 pientä suklaapatukkaa (18 grammaa) x 550kcal x 52 viikkoa : 7000 kcal = 1,4 kiloa lisää painoa jos kalorienkulutus pysyy muuten stabiilina. 52 suklaalevyä (200 grammaa) x 550 kcal x 52 viikkoa : 7000 kcal = 8,17 kiloa lisää painoa jos kalorienkulutus pysyy muuten stabiilina.
Mitä luultavimmin joustavalla ruokasuhteella, joka sallii pienen suklaapatukan viikoittain, etenee ja pystyy myös laihtumaan paremmin jo pelkästään sen vuoksi ettei mieli ja keho ole ylivirittyneessä tilassa stressaantuneena kielletyn hedelmän perässä. Stressi nostaa kortisolitasoja, jolloin rasva ei pala.
Opettelemalla joustavan ruokasuhteen pääsee eroon kaikki tai ei mitään-mentaliteetista, jossa milloin laihdutetaan niin että veri tirisee ikenistä ja hytistään kylmissään ja välillä repsahdetaan ja otetaan kaikki, mistä ollaan kieltäydytty, korkojen kanssa takaisin. Elimistön aineenvaihdunta hidastuu jokaisen laihdutuskuurin jälkeen. Ei ole mikään ihme, että jojoilijan paino nousee. Elimistöhån toimii kuten sen pitääkin eli varastoi kaiken tulevan energian ja pitää siitä tiukasti kiinni. Se on evoliuution kehittämä mekanismi, joka on varmistanut ihmiskunnan selviämisen karuistakin oloista. Meistä monet suomalaiset ovat nälkävuosista selvinneiden perillisiä. Nälkävuodet ovat muokanneet jo ne äitiensä kohduissa olevien metabolismin sellaiseksi, että saatu energia otetaan tarkkaan talteen.
Ruokaympäristö on mullistunut Suomessa viimeisimmän 30 vuoden aikana dramaattisesti. Ihmisen evoluutioon kuuluu se, että vaikka olisikin kylläinen, mahtuu vatsaan kuitenkin aina lisää uutta ja kiinnostavaa makua. Ihmisen mahalaukku voi venyä jopa 1,5 litran kokoiseksi lounasbuffetissa sellaisellakin henkilöllä, joka syö muuten töissä lounaaksi vaikkapa valmiskalakeiton (300-350 grammaa) ja leipäviipaleen (30 grammaa), jonka päällä on yksi voinappi (10 grammaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset juo itsensä hengiltä ja toiset syö. Tunne-elämän ongelmia molemmilla ryhmillä.
Jos suolistohormonit ovat tuhoutuneet, niin on lähes mahdotonta laihduttaa pitkällä aikavälillä. Silloin ei tule kylläiseksi vaikka söisi miten paljon.
Sanotko samoin ykköstyypin diabetesta tai kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavalle, estrogeenin tai testosteronin vajauksesta kärsivälle? Ei suolistohormoneihin voi itse vaikuttaa millään tavoin. No, ehkä sen ScienceDailyn asetaattiuutista voi soveltaa käytännön elämässään. Sekään ei taio niitä suolistohormoneita lisää jos niitä ei kertakaikkiaan ole riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6000 euroa vuodessa? Mulla menee Ozempikiin noin 100 e kuussa. Ja itse kustannan ilman korvauksia.
Olisiko Wegovy tai Mounjaro maksimiannoksella tuon hintaista? Harva käyttää niitä.
Mulla on käytössä Mounjaro Kwikpen 5 mg kerta-annos eli se tavallisin varmaan. Se vastaa kuulemma Ozempicin sitä maksimiannosta. Mulle ainakin riittää tuo hyvin tuomaan kylläisyyden tunteen. Ei ole mielitekoja ja ruokaa ei paljon jaksa syödä. Tuo maksaa neljässä viikossa noin 290 eur. Eli vuodessa joku 3500 eur. Mutta vuodessa pääsen normaalipainoon. Sitten voin jotain pientä ylläpitoannosta käyttää, jos tarvii tai edullisempi valmiste käyttöön. Tuo nyt ei ole kuin yhden ulkomaanmatkan hinta. Pieni hinta terveydestä ja hyvästä olosta, mitä painonpudotus tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin matala-asteinen tulehdus diabeteksen ensivaiheessa ja osalla ihmisistä korona tuhoaa suolistohormonit.
Vierailija kirjoitti:
Jalkoihin kohdistuva paine vastaa noin 3-4 kertaa kehon painoa jokaisella askeleella juostessa.
Miettikää jonkun 100- kiloisen juoksijan nivelien rasitusta, ensin painoa pois ruokavaliolla. Jos ei halua vammoja.
Mä oon noin 100-kiloinen. Kävelen enimmäkseen, mutta teen kerran viikossa intervalleja metsässä. Lyhyitä juoksupyrähdyksiä. Ei mitään ongelmaa tässä. Ja haastaa kehoa vähän eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
IL uutisoi tänään, että vesivoimistelu sulattaa tutkimuksen mukaan tehokkaasti rasvaa keskivartalosta ja myös yli 45-vuotiailta. Nykyään melkein joka uimahallissa on mahdollista harrastaa Hydrohex-jumppaa siihen aikaan kuin se itselle sopii. Vesijuoksuun saa lisää vastuksia ostettua vesiurheilukaupasta. Olen lukenut, että joillain paikkakunnilla on myös vesispinningiä.
Ortopedin ohje on laihduttaa ensin ja hankkia pohjakuntoa vedessä ja vasta sen jälkeen siirtyä maan päälle liikkumaan. Reipas kävely vielä menettelee. Juoksu ja voimakkaat tärähdykset eivät. Ennemmin vaikka trampoliinille hyppimään jos niveliään rakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6000 euroa vuodessa? Mulla menee Ozempikiin noin 100 e kuussa. Ja itse kustannan ilman korvauksia.
Olisiko Wegovy tai Mounjaro maksimiannoksella tuon hintaista? Harva käyttää niitä.Mulla on käytössä Mounjaro Kwikpen 5 mg kerta-annos eli se tavallisin varmaan. Se vastaa kuulemma Ozempicin sitä maksimiannosta. Mulle ainakin riittää tuo hyvin tuomaan kylläisyyden tunteen. Ei ole mielitekoja ja ruokaa ei paljon jaksa syödä. Tuo maksaa neljässä viikossa noin 290 eur. Eli vuodessa joku 3500 eur. Mutta vuodessa pääsen normaalipainoon. Sitten voin jotain pientä ylläpitoannosta käyttää, jos tarvii tai edullisempi valmiste käyttöön. Tuo nyt ei ole kuin yhden ulkomaanmatkan hinta. Pieni hinta terveydestä ja hyvästä olosta, mitä painonpudotus tuo.
Juuri niin 👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotko samoin ykköstyypin diabetesta tai kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavalle, estrogeenin tai testosteronin vajauksesta kärsivälle? Ei suolistohormoneihin voi itse vaikuttaa millään tavoin. No, ehkä sen ScienceDailyn asetaattiuutista voi soveltaa käytännön elämässään. Sekään ei taio niitä suolistohormoneita lisää jos niitä ei kertakaikkiaan ole riittävästi.
Tietämättömät ihmiset höpisee ja syyllistää lihavia. Usein eivät tiedä mitään lihavuuden nykytutkimuksen tuloksista, suomistohormonien toiminnasta jne. Mutta omituisinta on se, että kun markkinoille on tullut toimivia valmisteita laihdutukseen, jotka asiakas maksaa itse ja vähentää siten julkisia terveysmenojakin, niin osa ihmisistä ryhtyy kateellisiksi laihduttajille. Tätä en voi ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko Wegovy tai Mounjaro maksimiannoksella tuon hintaista? Harva käyttää niitä.Mulla on käytössä Mounjaro Kwikpen 5 mg kerta-annos eli se tavallisin varmaan. Se vastaa kuulemma Ozempicin sitä maksimiannosta. Mulle ainakin riittää tuo hyvin tuomaan kylläisyyden tunteen. Ei ole mielitekoja ja ruokaa ei paljon jaksa syödä. Tuo maksaa neljässä viikossa noin 290 eur. Eli vuodessa joku 3500 eur. Mutta vuodessa pääsen normaalipainoon. Sitten voin jotain pientä ylläpitoannosta käyttää, jos tarvii tai edullisempi valmiste käyttöön. Tuo nyt ei ole kuin yhden ulkomaanmatkan hinta. Pieni hinta terveydestä ja hyvästä olosta, mitä painonpudotus tuo.
Työpaikkalounas maksaa meillä 10 euroa , kun sitä ei kuitenkaan voi syödä lääkityksellä, niin säästyy jo pitkä penni vuodessa, Ja muut ylimääräiset herkut, mitä söisi ilman lääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulta vaan ole suolistohormonit tulehtuneet. Älkää te heti vetäkö näihin keskusteluihin näitä sairauksia, mihin ei itse voi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies painaa ainakin 110kg. Ei ole mitään ongelmaa käydä lenkillä. Ikääkin on eli ei mene nuoruuden vetreyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin matala-asteinen tulehdus diabeteksen ensivaiheessa ja osalla ihmisistä korona tuhoaa suolistohormonit.
Ja se matala-asteinen tulehdus aiheutetaan usein itse.
"Tietämättömät ihmiset höpisee ja syyllistää lihavia. Usein eivät tiedä mitään lihavuuden nykytutkimuksen tuloksista, suomistohormonien toiminnasta jne. Mutta omituisinta on se, että kun markkinoille on tullut toimivia valmisteita laihdutukseen, jotka asiakas maksaa itse ja vähentää siten julkisia terveysmenojakin, niin osa ihmisistä ryhtyy kateellisiksi laihduttajille. Tätä en voi ymmärtää. "
Kateellinen en ole. Halveksun lihavia, aivan kuten halveksun päihdeongelmaisia.
Ei ihme että laihtuu kun varaa ostaa ruokaa. Ovela keksintö tämä lääke.
Annan teille voimalauseen. Tehän ette tietenkään muuta kuin alapeukuta.
Nothing tastes as good as skinny feels.