Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavimmat mansplaining- kokemukset tänne!

Vierailija
25.05.2025 |

Mansplaining on ilmiö, jonka jokainen nainen ja tyttö tuntee. Mikä on hassuin, ärsyttävin tai naurettavim, jonka olet kuullut? 

Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta. 

Kommentit (1589)

Vierailija
1561/1589 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vastatko häirikölle, vaan käyttäkää se energia ottaakseenne yhteyttä Sanomaan ja väkivaltaviestien kohdalla nettivinkin tekemiseen. Joukossa on voimaa, emme voi antaa yhden ihmisen terrorisoida häiriköimisellään kaikkia. Tätä on tosiaan jatkunut viime vuosikymmeneltä ja jatkuu vielä seuraavallekin, jos emme kohdista valituksia ja mahdollisesti rikosilmoituksia oikein. Ei anneta tämän jatkua näin. 

Vierailija
1562/1589 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää samalla miksi tämä ketju saa olla täällä, mutta vastaava naisista poistetaan 16 kertaa.

Se poistettiin siksi, koska teit sen tarkoituksella poistettavaksi. Ja nyt sitten uhriudut ja vingut muka siihen kohdistettua miesvihaa. Eli ihan tahallinen provosointi itseltäsi, mutta sitähän sinä täällä teet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/1589 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sanot siis että tämä palsta on naisten vastine ulilaudan naisvihalle?

Kiitos, tuo on harvinainen tunnustus."

Keksit taas omiasi. Ei hän sanonut mitään tuonne päinkään. Sisällön ymmärtämisen haasteita...

Vierailija
1564/1589 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on työssäni tarvittavat tavanomaiset tietokonetaidot ja -tiedot, mutta moni asia jossain hakemistorakenteessa tai serverin siinä ja tässä ei vaan jaksa kiinnostaa ja suhtaudun firman tietokannan selailuun etsivä löytää -periaatteella, eli en vaadi että klikkejä säästäen ampaisisin maaliin aina tuosta vaan.

Joskus olen varmaan kysynyt jonkun tyhmän kysymyksen tai muuten tuskaillut jotain koska on tavallista että pomo ja miespuolinen kollega nyt selittää jotain juttua kuin täysin idiootille, ei nyt sentään että töpseli pitää olla seinässä mutta ei paljon puutu. 

Voi toki olla että tämä on minusta henkilönä johtuvaa, ei siitä että olen nainen, mutta jotenkin epäilyttää. Pitää koettaa löytää sopiva kosto.. (ts. sanoa jotain vastaavaa ihan viattomasti).

Vierailija
1565/1589 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mansplaining on ilmiö, jonka jokainen nainen ja tyttö tuntee."

En ole ikinä edes kuullut tuollaista sanaa. Ei auta kuin googlettaa.

Vierailija
1566/1589 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Palataan asiaan kun laitatte lähteet jokaiselle väitteelle ja tutkimukselle mihin viittaatte. Siihen asti toimin juuri kuten tekin."

Oot kyl käsittämättömän lapsellinen. Mut ei se mitään, eipä noilla jutuillas ole senkään vertaa painoarvoa. Eli vaikka kuinka väität miesherjatekstit saaran tai valerien kirjoittamiksi, ovat ne loppujen lopuksi sinun omiasi. 

Itse taisit linkittää Saaran tekstit.

Kyllä, minä linkitin sen artikkelin. Jos joku on kiinnostunut. Mutta sinä suollat tekstiä, etkä laita lähteitä, koska "me naisetkaan " emme. 

Vierailija
1567/1589 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mansplaining on ilmiö, jonka jokainen nainen ja tyttö tuntee."

En ole ikinä edes kuullut tuollaista sanaa. Ei auta kuin googlettaa.

Tämän ketjun esimerkkien mukaan se on "mies puhui naiselle"

Vierailija
1568/1589 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on työssäni tarvittavat tavanomaiset tietokonetaidot ja -tiedot, mutta moni asia jossain hakemistorakenteessa tai serverin siinä ja tässä ei vaan jaksa kiinnostaa ja suhtaudun firman tietokannan selailuun etsivä löytää -periaatteella, eli en vaadi että klikkejä säästäen ampaisisin maaliin aina tuosta vaan.

Joskus olen varmaan kysynyt jonkun tyhmän kysymyksen tai muuten tuskaillut jotain koska on tavallista että pomo ja miespuolinen kollega nyt selittää jotain juttua kuin täysin idiootille, ei nyt sentään että töpseli pitää olla seinässä mutta ei paljon puutu. 

Voi toki olla että tämä on minusta henkilönä johtuvaa, ei siitä että olen nainen, mutta jotenkin epäilyttää. Pitää koettaa löytää sopiva kosto.. (ts. sanoa jotain vastaavaa ihan viattomasti).

🥱

Vierailija
1569/1589 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Johtuu vain siitä että tämä on miesvihaketju. Etkö ole huomannut? Täällä puhutaan miehistä ja siitä millaista saastaa miehet ovat. Jopa naiset tekemässä samaa halutaan vaientaa ja kehoitetaan tekemään niille omat ketjut."

Sinusta on siis saastaa, kun appi opettaa miniäänsä imettää tai hinausauton kuljettajaa neuvotaan hänen ammatissan? Jos tämä toiminta on saastaa, eikö siitä saa kertoa? Vai onko niin, et toiminta on ok, mutta siitä ei saa kertoa??

Vierailija
1570/1589 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja useimmin olen kuullut vanhemmilta naisilta tuollaista selittämistä, kuin miehiltä.

Vierailija
1571/1589 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin näitä samanlaisia kokemuksia on myös miehillä. Ja varmaankin myös naiset mansplaimaavat toisille naisille siinä missä miehetkin. 

Kyllä. Nämäkin kokemukset mahtuisivat ketjuun oikein hyvin, jos tuo typerä riitely ja feikkitarinat jäisi pois.

Vierailija
1572/1589 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsin entisessä työpaikassa miespuoliselle työkaverille, että olin ostanut uuden ison kokkiveitsen. Hän kävi neuvomaan, että kannattaa olla varovainen, koska veitset ovat teräviä. Olin yli 30- vuotias, työkaveri pari vuotta nuorempi.

Vierailija
1573/1589 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin näitä samanlaisia kokemuksia on myös miehillä. Ja varmaankin myös naiset mansplaimaavat toisille naisille siinä missä miehetkin. 

Kyllä. Nämäkin kokemukset mahtuisivat ketjuun oikein hyvin, jos tuo typerä riitely ja feikkitarinat jäisi pois.

Paitsi että niitä laitettiin alkupäässä ja naiset raivosivat ettei ne kuulu tänne.

Mistä muuten tiedät mikä on feikkitarina? Eikö naisilla ole mielikuvitusta joten miten kaikki miehiä vastaan oleva on automaattisesti totuus?

Vierailija
1574/1589 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainitsin entisessä työpaikassa miespuoliselle työkaverille, että olin ostanut uuden ison kokkiveitsen. Hän kävi neuvomaan, että kannattaa olla varovainen, koska veitset ovat teräviä. Olin yli 30- vuotias, työkaveri pari vuotta nuorempi.

Taisi tietää sinut palstailijaksi joten neuvo oli ihan aiheellinen

Vierailija
1575/1589 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että niitä laitettiin alkupäässä ja naiset raivosivat ettei ne kuulu tänne.

Mistä muuten tiedät mikä on feikkitarina? Eikö naisilla ole mielikuvitusta joten miten kaikki miehiä vastaan oleva on automaattisesti totuus?

Eiliset yritykset olivat feikkejä suurin osa. Sen vaan tietää.

Vierailija
1576/1589 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasokasta keskustelua

Vierailija
1577/1589 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo voi hiton mansplainit. Töissä eräs nainen ei aikuisten oikeasti osannut tehdä yhtä asiaa mutta minä mansplainasin kun kokeneempana yritin opastaa ja hän mieluummin omin älyin halusi oppia ja ihmetteli sitä sitten siellä koko päivän.

Tämä. En neuvo enää naisia töissä kuin aivan minimin.

En halua olla työpaikan mansplainaaja. Tarvittava tieto työ suorittamiseen löytyy kyllä asiakirjoista. Tulkoot kysymään, jos tarvitsevat jotain. Miehiä neuvon kyllä mielelläni.

Team leadinä minun sanani tietysti painaa eniten, pärjääkö uusi työntekijä hommassaan vai ei, ja valitettavasti suorituminen tuntuu sukupuolittuvan. Mutta haluan olla asiallinen, en mikään spleinaaja.

Vähän eri asia! Tiiminjohtajana sinun työhösi kuuluu perehdyttäminen. Siinä taas katkera, naisia vihaava miesvauva ulisemassa, et selkeästi itse ole pätevä hommiisi!

Vierailija
1578/1589 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo voi hiton mansplainit. Töissä eräs nainen ei aikuisten oikeasti osannut tehdä yhtä asiaa mutta minä mansplainasin kun kokeneempana yritin opastaa ja hän mieluummin omin älyin halusi oppia ja ihmetteli sitä sitten siellä koko päivän.

Tämä. En neuvo enää naisia töissä kuin aivan minimin.

En halua olla työpaikan mansplainaaja. Tarvittava tieto työ suorittamiseen löytyy kyllä asiakirjoista. Tulkoot kysymään, jos tarvitsevat jotain. Miehiä neuvon kyllä mielelläni.

Team leadinä minun sanani tietysti painaa eniten, pärjääkö uusi työntekijä hommassaan vai ei, ja valitettavasti suorituminen tuntuu sukupuolittuvan. Mutta haluan olla asiallinen, en mikään spleinaaja.

Vähän eri asia! Tiiminjohtajana sinun työhösi kuuluu perehdyttäminen. Siinä taas katkera, naisi

Eiköhän tuo ole tiimipäällikkö eikä mikään johtaja. Onko huono käännösohjelma käytössä?

Eikä vanhoja työntekijöitä perehdytetä jatkuvasti. Aika tyhmä saa nainenkin olla jos sitä pitää perehdyttää

Vierailija
1579/1589 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoman sponsoroima vihaketju liioiteltuine tarinoineen.

Ei jatkoon.

Huvittavaa, että pidät näitä liioiteltuina. Voisitko ajatella, että kun ne on totta, ne tuntuu naurettavilta.

Vierailija
1580/1589 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako siis explaining sitä, kun exä selittää alentuvasti?

😜

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän