Olen 48-vuotias ja odotan jo eläkettä innokkaana
Joka kuukausi käyn katsomassa eläkekertymääni. Se on pakkomielle. Odotan vain sitä hetkeä kun pääsen pois työelämästä. Olen päättänyt jäädä eläkkeelle 62-vuotiaana, eli 5 vuotta ennen virallista eläkeikää. Aion muuttaa etelään. Olen säästänyt ja sijoittanut rahaa että ei tule mitään esteitä tälle unelmalle. Viisi vuotta aluksi säästöillä ja sijoituksilla, sitten alkaa eläke laukata. Mutta huomenna taas töihin..
Kommentit (42)
olen tuonikäisenä ollut eläkkeellä jo yli 20 vuotta...suosittelen..
Vierailija kirjoitti:
olen tuonikäisenä ollut eläkkeellä jo yli 20 vuotta...suosittelen..
Työ- vai sairaseläkkeellä?
Toivottavasti toiveesi etelään muuttamisesta toteutuu!
Vierailija kirjoitti:
Jotakin vikaa on ihmisen elämässä ja työelämässä jos vanhuuseläke on elämän maali ja suurin hetki.
Näin se kuitenkin kohdallani on. Unelma eläkkeestä etelän taivaan alla antaa voimia tähän hetkeen.
ap
Mä oon 44 ja odotan, että pääsisin aloittamaan mun työuran.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti toiveesi etelään muuttamisesta toteutuu!
Kiitoksia paljon!
ap
Voiko muuten työeläkkeelle jäädä koska tahansa? Kun vain on sitä mieltä, että kertymää on tarpeeksi, niin voiko jäädä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotakin vikaa on ihmisen elämässä ja työelämässä jos vanhuuseläke on elämän maali ja suurin hetki.
Näin se kuitenkin kohdallani on. Unelma eläkkeestä etelän taivaan alla antaa voimia tähän hetkeen.
ap
Mikä maa ja puhutko maan kieltä?
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä ole mitään vikaa. Vanhuuseläkkeelle pääsy nyt vaan on seuraava etappi, ja sen saavuttaminen on positiivinen juttu. Suuria hetkiä on ollut jo useita, elämän maaliin toivottavasti vielä pitkä matka. Miksi rimpuilla ajankulua ja ikääntymistä vastaan? Suotta, niin käy, jos saa elää.
65 ja tänä vuonna myöhemmin eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Voiko muuten työeläkkeelle jäädä koska tahansa? Kun vain on sitä mieltä, että kertymää on tarpeeksi, niin voiko jäädä?
Ei voi. Siinä on se tietty ikä jonka jälkeen alkavat maksaa sitä.
Jestas miten erilailla sitä voi elämästä ajatellakaan. Minä olen 44 v. ja opiskelen töiden ohella toista maisteritutkintoa. Toivon vielä työllistyväni kokonaan uudelle alalle ja ehtiväni tekemään niitä töitä ainakin 20 v.
Isäni on 78 v. yrittäjä ja tekee edelleen täyttä työviikkoa, vaikkei taloudellisesti olisi pakko.
Vierailija kirjoitti:
Jestas miten erilailla sitä voi elämästä ajatellakaan. Minä olen 44 v. ja opiskelen töiden ohella toista maisteritutkintoa. Toivon vielä työllistyväni kokonaan uudelle alalle ja ehtiväni tekemään niitä töitä ainakin 20 v.
Isäni on 78 v. yrittäjä ja tekee edelleen täyttä työviikkoa, vaikkei taloudellisesti olisi pakko.
Me ihmiset olemme erilaisia. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Kullakin on omat preferenssinsä.
Olen samanikäinen. Tuntuu että olen ollut jo ikuisuuden kokopäiväisesti töissä (23 vuotta) mutta silti mulla on vielä melkein saman verran edessä. Alin eläkeikä on 66 v ja joitain kuukausia päälle. Itse kun olen ollut samassa ammatissa ja 21 vuotta vielä samassa paikassa niin kyllä tässä jotain unelmia pitää ollakin että jaksaa. Lotto vetää joka viikonloppu. En luota siihen että nykyinen eläkejärjestelmä kantaa sinne asti kun itse pääsen. Onhan siellä jotain kertymää mutta epäilen tulenko sitä koskaan saamaan.
On tää jotenkin surkeeta elämää. Kerran täällä eletään, näinkö tämä elämä menee kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mikä maa ja puhutko maan kieltä?
Todennäköisesti eteläinen Eurooppa, mutta riippuu tuolloisesta maailmantilanteesta lähdenkö kauemmaksikin. Englanti erinomainen, espanja/saksa tyydyttävä. Ranskasta alkeet. Kaikkia voi parantaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa käydä töissä ja maksella kalliita veroja mistä itse ei juurikaan hyödy?
Töistä saatava palkka on surkea ja työ ei ole sitä helppoa istumatyötä tai ajattelutyötä.
Työläisenä on paskaa olla, laittakaa työläisten palkat sinne 5000e/kk niin johan alkaa elämäniloa olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Teet siis jotain paskaa työtä.