Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavimmat mansplaining- kokemukset tänne!

Vierailija
25.05.2025 |

Mansplaining on ilmiö, jonka jokainen nainen ja tyttö tuntee. Mikä on hassuin, ärsyttävin tai naurettavim, jonka olet kuullut? 

Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta. 

Kommentit (1589)

Vierailija
41/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin valmentamassa juniorijoukkuetta, kun kentän ohi kävellyt nainen pysähtyi neuvomaan, että "pallo kannattaa potkaista kohti maalia". Olen pelannut SM-tasolla.

Hyvä, että ymmärsit vihdoin mitä mansplaining tarkoittaa ja annoit oikein kelvollisia esimerkkejä! Pitäisi vaan nuo sukupuolet vaihtaa toisin päin (man tarkoittaa miestä, eli mies selittää typeriä naiselle). Lisäksi tässä ketjussa EI ollut tarkoitus vain keksiä loputtomasti mahdollisia tilanteita, vaan kertoa omia kokemuksia. Onko sinulla tällaisia, vaikka olet itse mies? Pohdi ja kuvaile.

Vierailija
42/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se kun yksi feministi tuli tälle palstalle selittämään jostain mansplainingista.

Voi, etkö ymmärtänyt aloitusta? Ei ole mansplainingia tuo. Eikä feminismiäkään. Täytyykö pojulle määritellä jokainen termi erikseen, että menee asiat perille?

Menikö tytöllä tunteisiin? Kananaivo ei ymmärrä huumoria, womenbraindead

Millon sait viimeksi, siis hilloviivaa,  ei nyrkkikyllikkiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Miespotilas tarvitsi helpohkon toimenpiteen ja arveli etten naisena sitä osaisi tehdä. Meni sitten mieslääkärille.

Valitsen aina ennemmin vaikka ulkomaalaisen mieslääkärin, kuin naisen. Voi kait naisetkin olla hyviä työssään, mutta en vain halua olla naisten kanssa tekemisissä yhtään enempää, kuin on pakko.

Naiskirurgin potilaista 25% enemmän on hengissä vuoden päästä, kuin miesten.

Infektioita on vähemmän myös. Mutta valinnanvapautta. En itse mene miehelle, jos ei ole aivan pakko.

Missä tilasto? Ja kuinka monta mieskirurgia on enemmän kuin naisia, prosenteissa kiitos?

Vierailija
44/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin soittamassa viulua orkesterissa, kun yleisössä istuva nainen kuiskasi: "Kannattaa pitää jousi kädessä." Olen ollut ammattilaisviulisti 30 vuotta.

Vierailija
45/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälläisen miesvihan takia naisia hakataan.

Ja itse kävelen jatkossa ohi aina kun näen naisen missä tahansa ongelmissa.

EI kaikki naiset, mutta aina nainen. Eikä se näy naamasta kuka noista ei vihaa miehiä.

Hyvä. Ei se nainen kaipaa enempää ongelmia.

Vierailija
46/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sydänkirurgi ja valmistelen leikkausta, kun siivoojana työskentelevä nainen kurkistaa ovesta ja sanoo: "Muista ottaa potilaalta takki pois ennen leikkausta!"

Vierailija
47/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se kun yksi feministi tuli tälle palstalle selittämään jostain mansplainingista.

Voi, etkö ymmärtänyt aloitusta? Ei ole mansplainingia tuo. Eikä feminismiäkään. Täytyykö pojulle määritellä jokainen termi erikseen, että menee asiat perille?

Satasella tunti saa koska vaan. Miten se asiaan liittyy?

Vierailija
48/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin soittamassa viulua orkesterissa, kun yleisössä istuva nainen kuiskasi: "Kannattaa pitää jousi kädessä." Olen ollut ammattilaisviulisti 30 vuotta.

Sä olet niiiin säälttävä

Vierailija
49/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kansainvälisellä avaruusasemalla suorittamassa avaruuskävelyä, kun maasta lähetetään viesti: "Muista hengittää avaruudessa, muuten voi tulla huono olo!" Viestin lähettäjä on satunnainen nainen, joka pääsi radiolähetykseen.

Vierailija
50/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä yksi ketjun pilaaja poistuu paikalta. Ymmärrän, ettet ole elämääsi tyytyväinen, mikä purkautuu tällaisena kaunaisuutena. En vain jaksaisi olla todistamassa sitä, kun ketjun aihe olisi kiinnostava, ja sinä et.

M34

Vierailija
51/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lennonjohtaja, kun terminaalissa odottava nainen soittaa torniin ja sanoo: "Kannattaa kertoa lentokoneille, että niiden pitää lentää taivaalla eikä maassa."

Vierailija
52/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen olympiatason uimahyppääjä, kun katsomossa oleva nainen huutaa: "Muista pitää nenä kiinni, ettei vesi mene sisään!"

Vierailija
53/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajamassa metsäkoneella, kun ohi kävelevä nainen pysähtyy ja neuvoo: "Kannattaa kaataa vain puita, ei autoja!"

Vierailija
54/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen olympiatason uimahyppääjä, kun katsomossa oleva nainen huutaa: "Muista pitää nenä kiinni, ettei vesi mene sisään!"

Olisko ilta runkkauksen aika?

Vierailija
55/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin valmentamassa juniorijoukkuetta, kun kentän ohi kävellyt nainen pysähtyi neuvomaan, että "pallo kannattaa potkaista kohti maalia". Olen pelannut SM-tasolla.

Hyvä, että ymmärsit vihdoin mitä mansplaining tarkoittaa ja annoit oikein kelvollisia esimerkkejä! Pitäisi vaan nuo sukupuolet vaihtaa toisin päin (man tarkoittaa miestä, eli mies selittää typeriä naiselle). Lisäksi tässä ketjussa EI ollut tarkoitus vain keksiä loputtomasti mahdollisia tilanteita, vaan kertoa omia kokemuksia. Onko sinulla tällaisia, vaikka olet itse mies? Pohdi ja kuvaile.

Eiköhän naiset kykene ihan samaan kuin miehetkin, joten termiä voi pitää sukupuolineutraalina vaikka käytettekin sitä mielellänne vain miesvihan levittämiseen.

Vierailija
56/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esineellistätkö naisia? Onko pillu ja nainen joku objekti jota saadaan?

Vierailija
57/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Miespotilas tarvitsi helpohkon toimenpiteen ja arveli etten naisena sitä osaisi tehdä. Meni sitten mieslääkärille.

Valitsen aina ennemmin vaikka ulkomaalaisen mieslääkärin, kuin naisen. Voi kait naisetkin olla hyviä työssään, mutta en vain halua olla naisten kanssa tekemisissä yhtään enempää, kuin on pakko.

Naiskirurgin potilaista 25% enemmän on hengissä vuoden päästä, kuin miesten.

Infektioita on vähemmän myös. Mutta valinnanvapautta. En itse mene miehelle, jos ei ole aivan pakko.

Missä tilasto? Ja kuinka monta mieskirurgia on enemmän kuin naisia, prosenteissa kiitos?

https://www.theguardian.com/society/2023/aug/30/female-surgeons-patient…

Vierailija
58/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa mikä miesviha?

Yhhyhyhyy, naiset keskustelevat miesten käytöksestä! Ei saa!

Miksi tällä palstalla naisten keskustelu on sellaista, jota käytettiin ala-asteen äikän tunneilla esimerkkinä huonoista väittelytaidoista, eli riitelystä ja henkilöön menemisestä?

Oliko tämäkin keskustelu siis mielestäsi väittelyä? Et tainnut siellä äikän tunneilla oikein keskittyä. Väittelyssä esitetään argumentteja ja vasta-argumentteja, tässä ketjussa ihmiset kertovat omista kokemuksistaan. Noin, ole hyvä!

Pikkumiehille elämä on debatti.

Womanbully. Jotkut on sitten jääneet ala-asteen tasolle henkisesti, mutta enpä tältä palstalta enempää odottanutkaan. Ette läpäisseet edes peruskoulua

Vierailija
59/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo voi hiton mansplainit. Töissä eräs nainen ei aikuisten oikeasti osannut tehdä yhtä asiaa mutta minä mansplainasin kun kokeneempana yritin opastaa ja hän mieluummin omin älyin halusi oppia ja ihmetteli sitä sitten siellä koko päivän.

Vierailija
60/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivovammainen Pökäle kirjoitti:

mansplaining- kokemukset

Mikä tuo välilyönti on yhdysviivan perässä?

Tämä kyllä nauratti, kiitos siitä! Aivovammainen pökäle 🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän