Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsee yli totaalisesta rakastumisesta, kun suhdetta ei voi syntyä?

Vierailija
21.05.2025 |

Kauhea klisee, mutta olen varattuna rakastunut toiseen mieheen, ja nyt kolahti NIIN kovaa, että vaikka olen tähän astisen elämäni varrella luullut rakastuneeni jo monta kertaa (olen 40+ jo) niin eihän ne tunteet ookaan ollut yhtään mitään tähän verrattuna.

Tämä mies on ihan todella jotain aivan muuta, kaikinpuolin sellainen mitä en ikinä oikeasti uskonut olevan olemassakaan. Olen monia miehiä elämäni aikana tavannut, treffaillut ja seurustellut, mutta kukaan ei ole saanut tällaista aikaan, tai täyttänyt kaikkea sitä mitä "täydellisellä" ihannemiehellä mielessäni on... Paitsi nyt tämä. 

Olen tutustunut häneen erään vapaaehtoistyön kautta, ja tuntenut nyt hänet parin vuoden ajan. En pysty ajattelemaankaan enää oikein mitään muuta kuin häntä. 

Olemme kerran "vahingossa" suudelleet, mutta hänen plussakseen on luettava myös kunnollisuus, ei aio "säätää" kanssani mitään, koska en ole vapaa. 

Minä en kuitenkaan halua erota (ei tämä mies kyllä sitä vaatinutkaan, ilmoitti vaan kohteliaasti faktana, että mitään enempää ei tapahdu, koska en ole vapaa), oma puolisoni on hyvä ihminen, en halua rikkoa lastemme kotia, enkä luopua myöskään mieheni suvusta, josta on tullut minulle kuin oma perhe. 

Miten siis saan tämän rakastumisen loppumaan tähän toiseen?! Vapaaehtoistyöstä en voi lähteä pois, eikä hänkään aio. Näen häntä siis viikottain jatkossakin.

Nyt olis hyvät neuvot kalliit!! 

Kommentit (252)

Vierailija
81/252 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

79. Kyllä miehet varmasti menevät sänkyyn muidenkin kuin sen oman tyypin kanssa, mutta eivät kuitenkaan kenen tahansa kanssa. Palstalta olen oppinut, että useimmat miehet pitävät monenlaisia naisia haluttavina, vaikka eivät pitäisikään heitä sopivina parisuhteeseen eli seksiin kelpaa, mutta ei suhteeseen, kun ei ole kipinää. Tässä suhteessa miehet ovat siis erilaisia kuin useimmat naiset eli naiset pääasiassa vaativat sen kipinän, että seksi kiinnostaa.

Osaa miehistä kiinnostaa lähes kuka tahansa nainen, koska heillä ei ole valinnanvaraa eikä kokemusta naisista. Tai jos he eivät ole pitkään aikaan saaneet seksiä, rima alenee. Mutta jos miehellä on paljon valinnanvaraa seksiseuransa suhteen, hän on valikoiva tai demiseksuaali, niin mukana pitää olla muutakin kuin ihan ok ulkonäkö. Pitää olla todella kaunis tai muuten kiinnostava, muuten tulee pakit. Komeilla miehillä rima on usein aika korkealla, varsinkin, jos he ovat luonteeltaan tasaisia ja järkeviä. Se joka sekoilee ja on impulsiivinen, löytää tietysti vastaavanlaiset vastakkaisesta sukupuolesta.

Vierailija
82/252 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma voi olla myös se että elät rakkaudettomassa suhteessa nykyisen miehesi kanssa? Varmasti tyhjää jos yrittää olla parisuhteessa ihmisen kanssa jota ei rakasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/252 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haistaa draaman ja pysyy kaukana.

Ovat sillä tavalla osa fiksuja.

Tunteita tulee ja menee. Nauti  tunteista ja anna olla.

Vierailija
84/252 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka oma mies on hyvä, mutta lasten ja miehen suvun takiako et halua erota? Jos vastaus on kyllä, niin asumuseroa voit kokeilla. Mutta jos miehesi on se josta todella välität/rakastat, niin kehotan välttelemään tuota ihastustasi x-aikaa, luo mieleesi mitä jos hän onkin sellainen ja tälläinen, koska ethän häntä kunnolla edes tunne. Kaiken tuon hyvyyden taustalla voi olla jotain todella vastenmielistä. Onhan hänkin eronnut, niin taustalla voi olla kylmääviäkin syitä.

Jos nykyinen miehesi on kuitenkin se jonka kanssa haluat elämäsi jakaa, mutta suhteesta kipinä hiipunut, niin tee itse asialle jotain. Ole romanttinen, kosketa miestäsi, hae läheisyyttä itse hakeutumalla, pikkutuhma leikittely herättää hiipuneenkin suhteen. Tällä tavoin huomaat itse rakastuneesi palavasti miehesi ja samalla unohdat tuon ihastuksesi

Vierailija
85/252 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatko ap ettet halua itse ottaa mitään vastuuta valinnoistasi? Toivot että tilanne muuttuu ilman että muutat mitään. Minä ehdotan että otat määräajaksi vapaata vapaaehtoistyöstäsi. Esim 6kk-12kk. He pärjäävät kyllä ja sinä saat etäisyyttä. Tuona aikana teet parhaasi kahdessa asiassa: käsittelet tunteitasi niin että selvität itsellesi mikä saa pakenemaan elämää fantasiamaailmaan. Useimmiten kyseessä on trauma tai riippuvuus josta todellisuuspakoa kaipaa. Sitten lisäät kiinnostustasi parisuhteeseesi puolisosi kanssa. Panostat yhteiseen aikaan ja tutustut häneen uudelleen. Näiden onnistuttua voit palata vapaaehtoistyöhösi kesällä 2026. Tai sitten etsit kokonaan uuden. Aikuinen toimii elämässään hyvän eteen ja välillä se voi käydä kipeää.

Vierailija
86/252 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varattuihin ei kosketa! Vaikka saisi "siimaa" ei rikota kenenkään parisuhdetta. Missä kunnioitus toisen omaan? Olkaa suoraselkäisiä, älkää rikkoko perheitä. Ihastus kyllä haalenee ja loppuu, jollei ruoki sitä.

Vierailija
87/252 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan kanssa menee ohi. Itsellä kesti kaksi vuotta. Olen pitkässä parisuhteessa ja olin sivusuhteessa, joka päättyi toisen osapuolen harjoittamaan väkivaltaan. Minun piti käsitellä oma pettämiseni, rakkaus toiseen ja rakastetun ihmisen harjoittama väkivalta. Nyt olen käsitellyt nuo, eikä tapahtunut herätä enää minkäänlaisia tunteita.

Vierailija
88/252 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan kanssa menee ohi. Itsellä kesti kaksi vuotta. Olen pitkässä parisuhteessa ja olin sivusuhteessa, joka päättyi toisen osapuolen harjoittamaan väkivaltaan. Minun piti käsitellä oma pettämiseni, rakkaus toiseen ja rakastetun ihmisen harjoittama väkivalta. Nyt olen käsitellyt nuo, eikä tapahtunut herätä enää minkäänlaisia tunteita.

Saiko puoliso tietää sivusuhteesta?

Hyvä esimerkki siitä miten sivusuhde syntyy omien mielikuvien pohjalta ja sitten osoittautuukin ihan vääräksi. Edes ystävää ei tunne parisuhdemielessä millainen hän on saati ventovierasta ihmistä. Ihmiset tekevät mitä inhottavimpia asioita toisilleen, vaikka päällisin puolin vaikuttavat kivoilta. 

Vierailija
89/252 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä esimerkki siitä miten sivusuhde syntyy omien mielikuvien pohjalta ja sitten osoittautuukin ihan vääräksi. Edes ystävää ei tunne parisuhdemielessä millainen hän on saati ventovierasta ihmistä. Ihmiset tekevät mitä inhottavimpia asioita toisilleen, vaikka päällisin puolin vaikuttavat kivoilta. 

Kyllä, kerroin hänelle siitä.

Vierailija
90/252 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nainen voi kahden miehen kanssa olla. Monella on vuosia kestänyt salasuhde. Eikä nainen ole kenenkään omaisuutta vaan itse voi päättää onko yhden vai kahden miehen kanssa ja miesten on se hyväksyttävä.

Vierailija
91/252 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erositteko vai jatkoitteko yhdessä? Jos ette, tapahtunut varmaan herättää tunteita vielä puolisossa, vaikkei sinussa. Uskottomuutta ei pysty unohtamaan koskaan, vaan se tuhoaa suhteen. Siksi en itse pystyisi jatkamaan pettäneen kanssa, vaikka anteeksi varmaan voikin antaa ajan mittaan.

Vierailija
92/252 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erositteko va

Ei, jatkamme yhdessä. Oma pettämiseni oli kosto puolison pettämisestä. Hänellä oli lähes vuoden mittainen suhde itseään puolet nuorempaan naiseen.

Vierailija
93/252 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

92. Surullista. Koetko, että teillä menee hyvin? Oletteko saaneet jotain ulkopuolista keskusteluapua tilanteeseen?

Vierailija
94/252 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

92. Surullista. Koetko, että teillä menee hyvin? Oletteko saaneet jotain ulkopuolista keskusteluapua tilanteeseen?

Kyllä meillä mielestäni menee ihan hyvin. Puoliso ei siis tunnustanut, kiisti viimeiseen saakka. Puhelimestaan sitten löysin materiaalia... Olimme pariterapiassa. Se ei mielestäni ollut kovin hyvä. Väkivallan jälkeen olin kriisiterapiassa.

Mutta, kuten sanottu, pitkissä parisuhteissa sattuu ja tapahtuu. Ollaan oltu yhdessä yli 20 vuotta ja lapsia on.

Vierailija
95/252 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aio säätää mutta pussasi kuitenkin vahingossa :D

Vierailija
96/252 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä kohdistaa niitä ihastuksen ja rakkauden tunteita, kaikenlaisia lämpimiä tunteita omaan mieheen. Ehdota teille yhteistä tekemistä ja treffejä, kosketa ja kehu häntä. Tiedän että se on kyllä hankalaa, jos mies on vaikkapa kiireinen tai stressaantunut ja hänellä ei ole aikaa tarpeeksi sinulle. Olen itse huomannut että kun omassa suhteessa on vähän laimeampi tai etäisempi kausi (olen myös naimisissa, on lapsia), niin silloin on enemmän tilaa ihastua vaikka edes kevyesti johonkin toiseen. Tällä hetkellä itselläni on tilanne, jossa ihan vähän olen ehkä toiseen ihastunut mutta se on vain kevyttä harmitonta yläastetyyppistä ihastumista, että Hei tuolla se ihastukseni on, onpa kivaa, voi kun hän hymyili kivasti ja jutteli kohteliaasti. Tällainen on onneksi varsin harmitonta ja onneksi hän on myös varattu. Oma haasteeni on se että tällä hetkellä omalla miehelläni ei ole oikein aikaa parisuhteelle eikä meillä ole perheen yhteisen ajan lisäksi ollenkaan kahdenkeskistä aikaa. Illat lasten nukkumaan menon jälkeen hän viettää itsekseen, vaikka tiedostaa toiveeni yhteiseen aikaan edes joskus. Nyt on vaan väkisinkin itselläni sitten omissa ajatuksistani tilaa jollekin toiselle. Mutta varmasti tämä on ohi menevä kausi ja pyrin kuitenkin kehumaan ja tsemppaamaan miestäni ja pitämään edes jollain tavoin yllä jotain pientä kosketusta meidän välillä. 

Vierailija
97/252 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä mielestäni menee ihan hyvin. Puoliso ei siis tunnustanut, kiisti viimeiseen saakka. Puhelimestaan sitten löysin materiaalia... Olimme pariterapiassa. Se ei mielestäni ollut kovin hyvä. Väkivallan jälkeen olin kriisiterapiassa.

Mutta, kuten sanottu, pitkissä parisuhteissa sattuu ja tapahtuu. Ollaan oltu yhdessä yli 20 vuotta ja lapsia on.

Tuo on mielestäni huono merkki jatkoa ajatellen, että puolisosi on kiistänyt viimeiseen asti. Ellei sitten ole niin, ettei hän oikeasti olekaan pettänyt sinua, vaikka luulet niin. Miksi et ollut pariterapiaan tyytyväinen? Hyvä että olet saanut väkivallan jälkeen kriisiterapiaa. 

Vierailija
98/252 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mies siis kuitenkin on vapaalla? Miten on onnistunutkin, jos kerran on kertakaikkisen ihana?

Hän erosi itse muutama vuosi sitten, ja harvinaista kyllä, ei harrastele yhdenyön juttuja, ei käy baareissa, ei ole deittisovelluksissa eikä ota ketään joka ei oikeasti häneen kolahda täysiä. Tyrkyllä hänelle olisi kyllä naisia vaikka kuinka, en varmastikaan ole ainoa joka häneen on tälläkin hetkellä ihastunut... Enkä kyllä ole edes aivan varma, huolisiko hän minusta vaikka vapaa olisinkin... 

Ap

Jos noin on, niin jos sinä olisit oikeasti kolahtanut häneen täysiä, oikeastiko ajattelet että hän antaisi minkään estää häntä? 

Mä lähtisin siitä liikkeelle. Jos hän oikeasti olisi minuun yhtä rakastunut kuin minä häneen, MIKÄÄN ei pitäisi häntä pois luotani. 

Tämä menee nyt varsinaisen aiheen ohi, mutta on oikeasti olemassa miehiä, jotka yrittävät toimia oikein. Ehkä tämän miehen mielestä ei ole oikein rikkoa toisen perhettä ja siksi hän toimii noin. Ja joo, hän on suudellut ap:ta eli ei ole täydellinen mies. Voi olla että hän haluaisi ap:n, mutta tietää että olisi väärin rikkoa perhe sen takia. Voi olla että hän kipuilee tämän asian kanssa ja yrittää toimia oikein. Joka tapauksessa tuo sinun väittämäsi, että mikään ei estäisi, ei vain yksinkertaisesti ole totta. Elämä on monimutkaisempaa.

Vierailija
99/252 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täydellisestä miehestä on erottu, siinä yksi juttu, jota voit miettiä. 

Auttaisiko se, jos ajattelet, ettei hän ole sinusta kiinnostunut, ei edes pienen seksiseikkailun merkeissä? Olen samaa mieltä tuosta, että jos miestä kiinnostaa, ei hän jätä asiaa sikseen. Hän on todennäköisesti rakastunut johonkin toiseen, mieheen, naiseen tai vaikka työpaikkansa 20 vuotta nuorempaan harjoittelijaan. 

Jos mies on oikeasti täydellisen komea, fiksu, ym. on se johon hän rakastuu vastaavanlainen. Oletko sinä sellainen, johon miehet rakastuvat päätäpahkaa?

Mistä päättelet, että miehestä on erottu? Ehkä mies oli se, joka erosi rasittavasta, valittavasta, itsekkäästä ja egoistisesta eksästään.

Vierailija
100/252 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täydellisestä miehestä on erottu, siinä yksi juttu, jota voit miettiä. 

Auttaisiko se, jos ajattelet, ettei hän ole sinusta kiinnostunut, ei edes pienen seksiseikkailun merkeissä? Olen samaa mieltä tuosta, että jos miestä kiinnostaa, ei hän jätä asiaa sikseen. Hän on todennäköisesti rakastunut johonkin toiseen, mieheen, naiseen tai vaikka työpaikkansa 20 vuotta nuorempaan harjoittelijaan. 

Jos mies on oikeasti täydellisen komea, fiksu, ym. on se johon hän rakastuu vastaavanlainen. Oletko sinä sellainen, johon miehet rakastuvat päätäpahkaa?

Mistä päättelet, että miehestä on erottu? Ehkä mies oli se, joka erosi rasittavasta, valittavasta, itsekkäästä ja egoistisesta eksästään.

Molemmat puolisot eroavat toisistaan ja aika harvoin se vika pelkästään toisessa on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan