Miten pääsee yli totaalisesta rakastumisesta, kun suhdetta ei voi syntyä?
Kauhea klisee, mutta olen varattuna rakastunut toiseen mieheen, ja nyt kolahti NIIN kovaa, että vaikka olen tähän astisen elämäni varrella luullut rakastuneeni jo monta kertaa (olen 40+ jo) niin eihän ne tunteet ookaan ollut yhtään mitään tähän verrattuna.
Tämä mies on ihan todella jotain aivan muuta, kaikinpuolin sellainen mitä en ikinä oikeasti uskonut olevan olemassakaan. Olen monia miehiä elämäni aikana tavannut, treffaillut ja seurustellut, mutta kukaan ei ole saanut tällaista aikaan, tai täyttänyt kaikkea sitä mitä "täydellisellä" ihannemiehellä mielessäni on... Paitsi nyt tämä.
Olen tutustunut häneen erään vapaaehtoistyön kautta, ja tuntenut nyt hänet parin vuoden ajan. En pysty ajattelemaankaan enää oikein mitään muuta kuin häntä.
Olemme kerran "vahingossa" suudelleet, mutta hänen plussakseen on luettava myös kunnollisuus, ei aio "säätää" kanssani mitään, koska en ole vapaa.
Minä en kuitenkaan halua erota (ei tämä mies kyllä sitä vaatinutkaan, ilmoitti vaan kohteliaasti faktana, että mitään enempää ei tapahdu, koska en ole vapaa), oma puolisoni on hyvä ihminen, en halua rikkoa lastemme kotia, enkä luopua myöskään mieheni suvusta, josta on tullut minulle kuin oma perhe.
Miten siis saan tämän rakastumisen loppumaan tähän toiseen?! Vapaaehtoistyöstä en voi lähteä pois, eikä hänkään aio. Näen häntä siis viikottain jatkossakin.
Nyt olis hyvät neuvot kalliit!!
Kommentit (252)
Se mies siis kuitenkin on vapaalla? Miten on onnistunutkin, jos kerran on kertakaikkisen ihana?
Olet ylittänyt jo rajan pussaamalla tuota miestä. Ei sellaista käy vahingossa.
En oikeIn näe muuta mahdollisuutta, kuin että lopetat ne vapaaehtoistyöt ja ylipäänsä sellaisissa tilaisuuksissa käymisen, jossa voit törmätä tuohon mieheen. Poissa silmistä, vähitellen myös poissa mielestä. Kokemusta on (paitsi vieraan miehen pussaamisesta aikuisella iällä).
Vierailija kirjoitti:
Se mies siis kuitenkin on vapaalla? Miten on onnistunutkin, jos kerran on kertakaikkisen ihana?
Hän erosi itse muutama vuosi sitten, ja harvinaista kyllä, ei harrastele yhdenyön juttuja, ei käy baareissa, ei ole deittisovelluksissa eikä ota ketään joka ei oikeasti häneen kolahda täysiä. Tyrkyllä hänelle olisi kyllä naisia vaikka kuinka, en varmastikaan ole ainoa joka häneen on tälläkin hetkellä ihastunut... Enkä kyllä ole edes aivan varma, huolisiko hän minusta vaikka vapaa olisinkin...
Ap
Minäkin rakastuin enemmän kuin koskaan mieheen, mutta tämä ihanuus on tiukasti varattu. Kehitin sitten mieheen vihan. Se vei n.4 kuukautta. Tolkutin itselĺeni, että koska mies rakastaa ilmeisesti vaimoaan, niin pitäköön tunkkinsa. Kyllähän minä lopulta luokkaannuinkin tilanteesta, jossa mies antoi välillä siimaa ja sitten löi taas liinat kiinni. Itse en pystyisi niin tunteettomaan kohteluun. Hän ei rakkauttani ansaitse.
N.51
Outoa mennä suutelemaan jotain puolikaljua hippiä :(
No, kerrot omalle miehellesi mitä on päässyt käymään. Tämä pakottaa prosessin sinunkin päässäsi etenemään johonkin suuntaan, kun ajatuksesi eivät surraa enää keijupölynä ylä- ja alapääsi väliä, vaan tulee herätys tosimaailmaan.
No jos haluaa aidosti päästä yli niin:
- vältä kaikkea yhteydenpitoa ja näkemistä tyyppiin
- keksi mahdollisimman paljon muuta tekemistä mihin keskittyä (harrastus, koira, juhlien järjestäminen, kodin uusi sisustus, matka maailman ääriin, mitä vain)
- skarppaa itsesi kanssa niin ettet katoa unelmointiin. Ajatukset aina HETI pois tyypistä.
- aika. Kun olet tehnyt tätä vuoden niin olet jo ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän erosi itse muutama vuosi sitten, ja harvinaista kyllä, ei harrastele yhdenyön juttuja, ei käy baareissa, ei ole deittisovelluksissa eikä ota ketään joka ei oikeasti häneen kolahda täysiä. Tyrkyllä hänelle olisi kyllä naisia vaikka kuinka, en varmastikaan ole ainoa joka häneen on tälläkin hetkellä ihastunut... Enkä kyllä ole edes aivan varma, huolisiko hän minusta vaikka vapaa olisinkin...
Ap
Ja sinä uskoit? Et ole ensimmäinen, jota on vastaavilla jutuilla höynäytetty.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin rakastuin enemmän kuin koskaan mieheen, mutta tämä ihanuus on tiukasti varattu. Kehitin sitten mieheen vihan. Se vei n.4 kuukautta. Tolkutin itselĺeni, että koska mies rakastaa ilmeisesti vaimoaan, niin pitäköön tunkkinsa. Kyllähän minä lopulta luokkaannuinkin tilanteesta, jossa mies antoi välillä siimaa ja sitten löi taas liinat kiinni. Itse en pystyisi niin tunteettomaan kohteluun. Hän ei rakkauttani ansaitse.
N.51
Viha varmaan toimisi... "harmikseni" en keksi mitään asiaa tästä miehestä, mitä voisin vihata. En löydä hänestä oikeasti mitään, mistä voisin alkaa edes kehitellä vihantunteita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Outoa mennä suutelemaan jotain puolikaljua hippiä :(
Voi kuule, tämä mies on niin kaukana puolikaljusta hipistä, kun olla ja voi. :D Kaiken muun kunnollisuuden, fiksuuden, osaavuuden, mukavuuden ja... no, täydellisyyden lisäksi hän on oikeasti ihan mielettömän komea.
Ap
Mikähän vapaaehtoistyö on sellaista mistä ei pääse pois? Ei vaikuta kovin vapaaehtoiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja sinä uskoit? Et ole ensimmäinen, jota on vastaavilla jutuilla höynäytetty.
Jos hän olisi halunnut höynäyttää, niin kai hän olisi nyt ottanut tilaisuudesta vaarin ja tehnyt vähintään yhdet temput kanssani ja sitten heivannut?
Eikä hän itse ole näitä asioita tuonut esiin/mainostanut, kaiken olen omin silmin ajan myötä nähnyt. Ei lähde baarireissuille porukan mukana (joskus ollut illanviettoja vapaaehtoisporukalla, niihin tulee muttei jatkoille lähde), deittisovelluksista muiden kanssa porukalla puhuessa tuli ilmi ettei hän kuulu niihin eikä aio mennäkään jne.
Ap
Minä menin siinä tilanteessa naimisiin toisen kanssa. Olin siis itse sinkku ja mies varattu. Jahtasi minua hullun lailla. Eipä kun suostuin toiseen ja muutto toiselle paikkakunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän vapaaehtoistyö on sellaista mistä ei pääse pois? Ei vaikuta kovin vapaaehtoiselta.
Pääsee toki pois, mutta tämä on itselleni niin merkityksellinen ja tärkeä harrastus, elämänsisältö ja yhteisö, että elämästäni tulisi todella tyhjää ilman sitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos noin on, niin jos sinä olisit oikeasti kolahtanut häneen täysiä, oikeastiko ajattelet että hän antaisi minkään estää häntä?
Mä lähtisin siitä liikkeelle. Jos hän oikeasti olisi minuun yhtä rakastunut kuin minä häneen, MIKÄÄN ei pitäisi häntä pois luotani.
Oikeastihan et tunne koko tyyppiä, vaan olet ihastunut omaan mielikuvaasi kyseisestä henkilöstä. Ja tästä on nyt kehittynyt jonkin sortin addiktio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsee toki pois, mutta tämä on itselleni niin merkityksellinen ja tärkeä harrastus, elämänsisältö ja yhteisö, että elämästäni tulisi todella tyhjää ilman sitä.
Ap
Siinäpä sulle ajateltavaa myös. Aika heikoilla on sun elämä jos se on noin vahvasti yhden harrastuksen varassa. Millä muulla tavoin tekisit elämästäsi merkityksellistä ja tärkeää? Olisko esim. ne lapset mitään?
Tää on aika vammainen vinkki mutta entä jos otat asian puheeksi nyxäsi kanssa. Sanot vain kerta kaikkiian että mietit jotain toista miestä etkä voi sille mitään. Ehkä mies keksii jonkun ratkaisun siihen mikä auttaa sinua pääsemään vaikka yli siitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nyt kuulostaa vähän selittelyltä. Ruokit nyt kyllä itse ihastumistasi tuolla.
Olisko niitä kellään? Hyviä neuvoja..? Kokemusta samasta tilanteesta?
Ap