Siis millaiset ne oikean kokoiset rintaliivit nyt sitten kuuluu olla?
Ostin viimeksi sellaiset jotka on mukavat päällä ja tuntuivat sopivilta. En kai tajunnut nostella käsiä ja hytkyä, koska käytössä ne nousee rintojen päälle, kun nostan kädet ylös.
No nyt sitten ostin pienemmät, jotka taas tuntuu vähän liian kireiltä, mutta ei nouse kun nostan kädet ylös. Nämäkö on sitten sopivat? Pelkään että rintaranka jumittaa näiden takia...
Ja ei, ei ole mitään "oikeaa liiviliikettä".
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nousee käsiä nostaessa, on liian iso ympärysmitta. Sopiva ympärys yleensä noin 5-10cm pienempi kuin rinnan alta otettu mitta. Ja aluksi mielellään uloimmassa hakasessa, koska löystyvät käytössä.
Jos kuppi on liian pieni, se voi myös saada liivit tuntumaan liian tiukalta. Kun sovitat liivejä niin kokeile niitä myös kireän trikoopaidan kanssa. Silloin näkyy hyvin sivuprofiilista, jos kuppi on liian pieni. Ei saisi tulla pullistumia rinnoista liivien yläpuolelle.
Kuppi on pakostikin sopiva, koska seuraavassa kupissa jää kuppi osin tyhjäksi. Mahtuu pari sormea väliin. Nykyisissä ei pullota yhtään eikä ole myöskään tyhjää, niin oma järkeni sanoo että oikea 😄 ap
Tyhjä tila kupissa ei tarkoita automaattisesti että on liian iso vaan kuppi voi olla myös väärän mallinen. Etenkin nykyä
Kyllä ihan asettelen. Nykyinen kuppi on sopiva, isompaan jää tyhjää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee olla tissin alta tosi tiukka ja topattu balconette napakka parvekekuppi josta rinnat pursuilevat valtoimenaan eteenpäin kuin vesiputoukset ja nousevat korviin.
Mä aina mietin kenelle balconetet on suunniteltu? Silikonitisseille? Sillä useinmiten luomuilla - ainakin vähänkin kookkaammilla - efekti on balconeteissa kuin olis tissikuppi oksennettu täyteen hyllyvää tutisevaa raejuustoa :DDD
Nyt sä kyllä ajattelet varmaan jonkun halvan postimyyntifirman "eroottisia" half cup-malleja. Ei balconetet ole tuollaisia. Mulla on useammat ja on isot luomutissit eikä ole mitään raejuustoefektiä.
Sulla on isot mutta kiinteät sitten. Kunnon riipparit tarvii fullcupin.
Olisikin kiinteät. Ei tarvitse kaikki riipparit full cupia eikä kaikille rinnanmalleille sellainen sovikaan vaikka olisikin isot.
Varmaan vaan pienempää mitoitusta ne viimeksi ostamasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee olla tissin alta tosi tiukka ja topattu balconette napakka parvekekuppi josta rinnat pursuilevat valtoimenaan eteenpäin kuin vesiputoukset ja nousevat korviin.
Mä aina mietin kenelle balconetet on suunniteltu? Silikonitisseille? Sillä useinmiten luomuilla - ainakin vähänkin kookkaammilla - efekti on balconeteissa kuin olis tissikuppi oksennettu täyteen hyllyvää tutisevaa raejuustoa :DDD
Minunlaisilleni, joille pitää olla kuppi matalalla leveällä kaarella. Balconeteissa tuo ehto yleensä täyttää ja kupin pitää olla tietysti sopiva, ettei tule mitään tursuamisefektiä. Ja tarpeeksi pitkät olkaimet, yleensä joudun aina säätämään maksimiinsa. Rintoja on hyvin erilaisia.
B75 oli nuoresta...., nykyään C95. Jos luvut ovat ympärysmitaltaan liian pienet niin huhhuh
Mulla olkaimet tippuu aina, ärsyttävää. Lisäksi toinen rinta on ainakin yhden kuppikoon verran isompi kuin toinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on suht kookkaat luomutissit ja minulle balconette on yksi parhaimpia malleja. Ei tutise eikä hylly, kun on oikeanlaiset eikä tissit ole mallia "kookkaat, mutta löysät". Balconette ei myöskään tee sivutissejä kainaloihin, vaan kerää kaiken siihen "tissikuppiin" (hemmetti, mikä mielikuva :D). Lähes kaikissa muissa malleissa minulla siis rönsyilee tissien sivu sellaisiksi kainaloläskeiksi sivuille enkä voi pitää hihattomia paitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Primadonnalla on kivoja balconetteja isoille rinnoille.
No näitä lukiessa tuntuu että väärän kokoiset ostin, koska nämä kyllä tursuaa selästä ja kainaloista. Ja isompi nousi, kun käsiä nosti ylös. Mutta siis väärin meni ilmeisesti taas 🙄 taidan palauttaa nämä ja lakata käyttämästä liivejä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei saa liivit puristaa yhtään tai seurauksena on huimausta ja puutumista. Tarvitsisin sellaiset joissa onkoko rintojen paino hartioilla, se kuuluisa "rinnat lepäävät ympäryksen varassa" ei vain toimi. Jos on pahasti roikkuvat tissit ja ei saa puristaa yhtään, ei ole mahdollista ettei koko paino olisi nimenomaan hartioiden varassa.
Suurimmassa osassa liivejä on myös typerä ominaisuus, että olkaimien pituus kasvaa koon kasvaessa. Ei mulla ainakaan ole puolta metriä rinnoista hartioihin, vaikka iso ympärysmitta onkin.
Suurimmassa osassa liivejä varmaan on myös olkainten pituuden säätömahdollisuus.
Kuulostaa siltä että oot ostanut lindexin liivejä. Ne ei sovi kenellekään eikä niissä mikään koko ole oikea. On vain vääriä kokoja. Kaupan päälle hakaset, jotka tekevät kipeää kaivautuessaan selkään.
Älkää ostako lindexiltä liivejä.
Vierailija kirjoitti:
No näitä lukiessa tuntuu että väärän kokoiset ostin, koska nämä kyllä tursuaa selästä ja kainaloista. Ja isompi nousi, kun käsiä nosti ylös. Mutta siis väärin meni ilmeisesti taas 🙄 taidan palauttaa nämä ja lakata käyttämästä liivejä. Ap
Kannattaa koittaa samasta liivimallista useampia kokoja. Toki on turhauttavaa, ettei se sama koko olekaan jokaisella merkillä sama.. minkä merkin liivejä ostit?
Vierailija kirjoitti:
Mulla olkaimet tippuu aina, ärsyttävää. Lisäksi toinen rinta on ainakin yhden kuppikoon verran isompi kuin toinen
Tuo eriparisuus on ihan normaalia, enemmistöllä on toinen rinta erikokoinen kuin toinen. Pitää ostaa aina kompromissi, enemmän sen isomman ehdoilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos nousee käsiä nostaessa, on liian iso ympärysmitta. Sopiva ympärys yleensä noin 5-10cm pienempi kuin rinnan alta otettu mitta. Ja aluksi mielellään uloimmassa hakasessa, koska löystyvät käytössä.
Jos kuppi on liian pieni, se voi myös saada liivit tuntumaan liian tiukalta. Kun sovitat liivejä niin kokeile niitä myös kireän trikoopaidan kanssa. Silloin näkyy hyvin sivuprofiilista, jos kuppi on liian pieni. Ei saisi tulla pullistumia rinnoista liivien yläpuolelle.
Tuon ilmiön nimi on vanity sizing. Itse käytän vain sellaisia liivimerkkejä, joissa mitoitus vastaa todellista rinnanympärystä. En halua elämääni vaikeammaksi vain siksi, että kuppikokoni muuttuisi nimellisesti isommaksi ja ympärysmittani pienemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että oot ostanut lindexin liivejä. Ne ei sovi kenellekään eikä niissä mikään koko ole oikea. On vain vääriä kokoja. Kaupan päälle hakaset, jotka tekevät kipeää kaivautuessaan selkään.
Minulle istuivat hyvin Lindexin Vejde T-paitaliivit ja vastasivat hyvin kokoa. Olivat tosi mukavat minulle, mutta eivät tietenkään sovi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ostanut liivejä Lindexiltä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon ilmiön nimi on vanity sizing. Itse käytän vain sellaisia liivimerkkejä, joissa mitoitus vastaa todellista rinnanympärystä. En halua elämääni vaikeammaksi vain siksi, että kuppikokoni muuttuisi nimellisesti isommaksi ja ympärysmittani pienemmäksi.
Millä merkeillä se vastaa sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa koittaa samasta liivimallista useampia kokoja. Toki on turhauttavaa, ettei se sama koko olekaan jokaisella merkillä sama.. minkä merkin liivejä ostit?
Kokeilin kyllä useita kokoja. Nämä tuntui tukevan parhaiten eivätkä nousseet. Kappahlin liivit. Ap
Jos tuntuvat vähän liian kireiltä niin ne saattavat hyvin olla oikean kokoiset. Tukevat liivit ovat hyvin napakat, mutta hengittäminen ei saa tuntua vaikealta. Liivien kireyteen tottuu jossain määrin.
Mulla on myös pienemmän ympärysmitan liivit, joissa kuppi on isompi. Ja kuppiin jää tyhjää ja liivit puristaa. Ap