Siis millaiset ne oikean kokoiset rintaliivit nyt sitten kuuluu olla?
Ostin viimeksi sellaiset jotka on mukavat päällä ja tuntuivat sopivilta. En kai tajunnut nostella käsiä ja hytkyä, koska käytössä ne nousee rintojen päälle, kun nostan kädet ylös.
No nyt sitten ostin pienemmät, jotka taas tuntuu vähän liian kireiltä, mutta ei nouse kun nostan kädet ylös. Nämäkö on sitten sopivat? Pelkään että rintaranka jumittaa näiden takia...
Ja ei, ei ole mitään "oikeaa liiviliikettä".
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee olla tissin alta tosi tiukka ja topattu balconette napakka parvekekuppi josta rinnat pursuilevat valtoimenaan eteenpäin kuin vesiputoukset ja nousevat korviin.
Mä aina mietin kenelle balconetet on suunniteltu? Silikonitisseille? Sillä useinmiten luomuilla - ainakin vähänkin kookkaammilla - efekti on balconeteissa kuin olis tissikuppi oksennettu täyteen hyllyvää tutisevaa raejuustoa :DDD
Minulle balconette on paras malli. Koko 70B. Ei tutise tai hylly :D
Vierailija kirjoitti:
Jos tuntuvat vähän liian kireiltä niin ne saattavat hyvin olla oikean kokoiset. Tukevat liivit ovat hyvin napakat, mutta hengittäminen ei saa tuntua vaikealta. Liivien kireyteen tottuu jossain määrin.
Joo, 1800-luvulla korsetteihinkin totuttiin jossain määrin, vaikka kylkiluut katkeilivat. Itse asiassahan ainoa syy kireiden liivien käyttöön on, että tissit näyttävät paremmilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuntuvat vähän liian kireiltä niin ne saattavat hyvin olla oikean kokoiset. Tukevat liivit ovat hyvin napakat, mutta hengittäminen ei saa tuntua vaikealta. Liivien kireyteen tottuu jossain määrin.
Joo, 1800-luvulla korsetteihinkin totuttiin jossain määrin, vaikka kylkiluut katkeilivat. Itse asiassahan ainoa syy kireiden liivien käyttöön on, että tissit näyttävät paremmilta.
Kireät tukevat paremmin ja pysyvät paikallaan liikkuessa. Ei tietenkään liian kireät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopiva ympärys yleensä noin 5-10cm pienempi kuin rinnan alta otettu mitta. Ja aluksi mielellään uloimmassa hakasessa, koska löystyvät käytössä.
Tämä ohjeistus johtuu siitä, että mitta on vaikea saada suoraan, ja vinoon mitattu mitta on todellisuutta isompi.
Itse en ole koskaan pystynyt käyttämään liivejä, joiden ympärysmitta on pienempi kuin rintojen alta mittaamani ympärysmitta. Hyvin pysyy liivit päällä, kun on juuri se mitta, minkä olen itse mitannut siitä kohdasta, mihin liivien alareunan kuuluu asettua. Mittanauha pitää laittaa niin tiukalle kuin sen saa. ja koko matkalta siihen kohtaan, mihin liivien alareunan kuuluu asettua.
Mulla taas kireä mitta noin 73cm ja käytän ympärystä 65. 70 on liian löysä, ei pysy paikallaan, etenkään käsiä nostaessa ellei ole kireimmässä hakasessa.
Minulla kireä mitta myös 73cm. Käytän ympärystä 75 tai 80. Pienemmässä ihoon jäisi kivuliaat painaumat..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tue kunnolla isoja rintoja, jos ei ole kireä ympärys.
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä kumma, ettei tätäkään ongelmaa ole ratkaistu vielä nykyäänkään. Myisivät nyt ensin sellaisia, joissa saa ympärysmitan säätää portaattomasti kiristämällä.
Hyvä pointti! Mutta toisaalta sitten myös olkaimien paikkaa pitäisi voida siirtää. Ehkä nekin voisi olla irrotettevat ja pari kolme paikkaa niille takana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtuu että kaikkien liivien olkaimet tippuu? Oli merkki mikä tahansa
Liian iso ympärys ja todennäköisesti sitä kompensoimassa liian pienet kupit. Liian iso ympärys tekee sen että liivin takaosa nousee ylös -> olkaimet löystyvät ja valahtavat alas.
Tai väärän malliset liivit, eli olkaimet liian sivulla. Mulla sama ongelma. Käytän niitä juttuja, joilla voi yhdistää olkaimet selän takaa. Joskus olen siirtänyt olkaimet takaa lähemmäs toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopiva ympärys yleensä noin 5-10cm pienempi kuin rinnan alta otettu mitta. Ja aluksi mielellään uloimmassa hakasessa, koska löystyvät käytössä.
Tämä ohjeistus johtuu siitä, että mitta on vaikea saada suoraan, ja vinoon mitattu mitta on todellisuutta isompi.
Itse en ole koskaan pystynyt käyttämään liivejä, joiden ympärysmitta on pienempi kuin rintojen alta mittaamani ympärysmitta. Hyvin pysyy liivit päällä, kun on juuri se mitta, minkä olen itse mitannut siitä kohdasta, mihin liivien alareunan kuuluu asettua. Mittanauha pitää laittaa niin tiukalle kuin sen saa. ja koko matkalta siihen kohtaan, mihin liivien alareunan kuuluu asettua.
Mulla taas kireä mitta noin 73cm ja käytän ympärystä 65. 70 on liian löysä, ei pysy paikallaan, etenkään
Ihmiset ovat erilaisia. Minulla 80 hölskyy oikein kunnolla päällä. 75 ei tue ja nousee kun nostaa kädet ylös. Nuorena pienirintaisempana käytin kokoa 70, mutta kun rinnat kasvoivat siirryin kokoon 65, mikä tukee mutta on mukava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee olla tissin alta tosi tiukka ja topattu balconette napakka parvekekuppi josta rinnat pursuilevat valtoimenaan eteenpäin kuin vesiputoukset ja nousevat korviin.
Mä aina mietin kenelle balconetet on suunniteltu? Silikonitisseille? Sillä useinmiten luomuilla - ainakin vähänkin kookkaammilla - efekti on balconeteissa kuin olis tissikuppi oksennettu täyteen hyllyvää tutisevaa raejuustoa :DDD
Minulle balconette on paras malli. Koko 70B. Ei tutise tai hylly :D
Jep. Sama koko täällä ja arvelen että balconette sopii hyvin tällaisille pienille rinnoille.
Vierailija kirjoitti:
Ei totu, kun ne painautuu ihoon ja sattuu, sekä tekee rumat makkarat. Ja on ihan paskapuhetta, että ympärys löystyy ajan myötä käytössä ja muka sen takia pitäisi ostaa alkuun liian kireät liivit. Ei ole yksissäkään liiveissä vielä kahdenkymmenen vuoden aikana ehtinyt ympärys löystyä niin, että siksi pitäisi ostaa saakelin hiostavat ja ihoon painuvat liian pienellä ympäryskoolla olevat rintsikat. Napakat kyllä, mutta ei tiukat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtuu että kaikkien liivien olkaimet tippuu? Oli merkki mikä tahansa
Liian iso ympärys ja todennäköisesti sitä kompensoimassa liian pienet kupit. Liian iso ympärys tekee sen että liivin takaosa nousee ylös -> olkaimet löystyvät ja valahtavat alas.
Tai väärän malliset liivit, eli olkaimet liian sivulla. Mulla sama ongelma. Käytän niitä juttuja, joilla voi yhdistää olkaimet selän takaa. Joskus olen siirtänyt olkaimet takaa lähemmäs toisiaan.
Siis ihan suoraan sanoen ihmettelen miksi olkaimet ovat usein niin sivulla? Mulla usein valuu olkaimet ja sitten kiristän niitä ja tuntuu että ei sekään auta tai ovat liian kireällä sitten. Mikseivät olkaimet olisi takaosassa suunnilleen siinä keskellä..
Minä olen käyttänyt jo vuosia vain urheilutoppeja. Pään yli vedettävät, koko M. Ei hakasia, ei kaaritukia, leveät ja pehmeät olkaimet. Ohuet toppaukset. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Mulla vaan herkästi sitten rintaranka jumittaa jos on liian tiukat. Saa nähdä miten tässä käy 😅 ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla vaan herkästi sitten rintaranka jumittaa jos on liian tiukat. Saa nähdä miten tässä käy 😅 ap
Kuulostaa aika pahalta. En suosittelisi niin tiukkoja. 😬
Vierailija kirjoitti:
Mulla on niin pienet rinnat etten ole ikinä löytänyt sopivia. Jos on pienet, minulle sopivat kupit, niin ympärysmitta on liian pieni. Ja päinvastoin, jos on sopiva ympärys, niin kupit liian isot. Liivitehtailjoilla tuntuu olevan käsitys, että pienirintaiset ovat pienen kokoisia muutenkin. Minä en ole. Ympärysmittaa kyllä löytyy, mutta rintoja ei. Kuinka voisin löytää sopivat, istuvat liivit? Ei auta mittanauhat, ne on kokeiltu.
Ympärysmittaan voi ostaa jatkopalan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei saa liivit puristaa yhtään tai seurauksena on huimausta ja puutumista. Tarvitsisin sellaiset joissa onkoko rintojen paino hartioilla, se kuuluisa "rinnat lepäävät ympäryksen varassa" ei vain toimi. Jos on pahasti roikkuvat tissit ja ei saa puristaa yhtään, ei ole mahdollista ettei koko paino olisi nimenomaan hartioiden varassa.
Suurimmassa osassa liivejä on myös typerä ominaisuus, että olkaimien pituus kasvaa koon kasvaessa. Ei mulla ainakaan ole puolta metriä rinnoista hartioihin, vaikka iso ympärysmitta onkin.
Suurimmassa osassa liivejä varmaan on myös olkainten pituuden säätömahdollisuus.
On, mutta ei riittävästi. Itse leikkaan ja lyhennän omani.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aika pahalta. En suosittelisi niin tiukkoja. 😬
Siis ei varmaan "normaalilla" näin tekisi, ei nyt sentään niin tiukoista ole kyse, mutta oma kroppa nyt on tällainen. Onneksi teen etätyötä eli käytän liivejä vaan harvoin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näitä lukiessa tuntuu että väärän kokoiset ostin, koska nämä kyllä tursuaa selästä ja kainaloista. Ja isompi nousi, kun käsiä nosti ylös. Mutta siis väärin meni ilmeisesti taas 🙄 taidan palauttaa nämä ja lakata käyttämästä liivejä. Ap
Kannattaa koittaa samasta liivimallista useampia kokoja. Toki on turhauttavaa, ettei se sama koko olekaan jokaisella merkillä sama.. minkä merkin liivejä ostit?
Kokeilin kyllä useita kokoja. Nämä tuntui tukevan parhaiten eivätkä nousseet. Kappahlin liivit. Ap
Olivatko ne aikaisemmatkin kappahlin?
Ja sen lisäksi myös eri malleja ja niistäkin mahdollisesti eri kokoja. Joskus on käynyt, että kahdestakymmenestä eri mallista on vain yhdet olleet hyvät. Silloin oli erinomainen liivimyymälä ja hyvä myyjä siellä. Hän kun näki yhdet liivit päällä, niin totesi, että hän käy hakemassa muita malleja, jotka voisivat olla minulle hyviä ja sieppasi osan aikaisemmin antamistaan pois sanoen, että näitä sinun on ihan turha edes kokeilla. Nykyään näen jo monista malleista, että tuota minun aivan turha edes kokeilla.