Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis millaiset ne oikean kokoiset rintaliivit nyt sitten kuuluu olla?

Vierailija
21.05.2025 |

Ostin viimeksi sellaiset jotka on mukavat päällä ja tuntuivat sopivilta. En kai tajunnut nostella käsiä ja hytkyä, koska käytössä ne nousee rintojen päälle, kun nostan kädet ylös.

No nyt sitten ostin pienemmät, jotka taas tuntuu vähän liian kireiltä, mutta ei nouse kun nostan kädet ylös. Nämäkö on sitten sopivat? Pelkään että rintaranka jumittaa näiden takia...

Ja ei, ei ole mitään "oikeaa liiviliikettä".

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirsk, myyjä voi auttaa jos et ite tiedä.

Vierailija
42/123 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nousee käsiä nostaessa, on liian iso ympärysmitta. Sopiva ympärys yleensä noin 5-10cm pienempi kuin rinnan alta otettu mitta. Ja aluksi mielellään uloimmassa hakasessa, koska löystyvät käytössä.

Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Miksi kokoja ei mitoiteta niin, että ympärysmitta olisi oikea koko? 

Tällaista salatiedettä ei ole minkään muun vaatekappaleen kanssa.

Sitä minäkin olen miettinyt. Edes kaikki valmistajat eivät tajua tätä ja siksi heidän kokotaulukkonsa antavat aivan väärän koon. Myöskään kupit eivät pidä taulukoissa lainkaan paikkaansa. Jostain luin joskus, että aikoinaan kun koot keksittiin, ympärys ei ollut joustava, jolloin sopiva koko oli sama kuin mitta rinnan alta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos menet liiviliikkeeseen, niin "asiantuntijat" myy joka kerta niin pienen ympärysmitan, että ahdistaa. Tiedän, ettei saa nousta takaa, mutta kyllä henki saisi kulkea. 

Tuo koskee lähinnä yhtä liikettä, jonka kokonumerointikin todellisuudessa poikkeaa muista. Kannattaa käydä sellaisessa liiviliikkeessä, joka myy monen eri valmistajan liivejä, niin voi löytyä sopiva malli. Jopa saman valmistajan samankokoiset, mutta eri malliset liivit, voivat olla niin erilaiset, ettei toinen ole hyvä. Ei kannata liikaa tuijottaa sitä kokomerkintää, vaan se on lähtökohta, mistä lähtee haarukoimaan sitä itselleen oikeaa.

Itse ostaen kannattaa ottaa samasta liivistäkin monta eri kokoa, kuten vaikka 75D, 80C ja 85B, mahdollisesti vielä noiden viereisiä kuppikokoja. Keskimmäisestä koosta kannattaa aloittaa ja siirtyä sitten isompaan tai pienempään sen perusteella miltä ne tuntuu p

Minä olen käynyt kahdessa eri liiviliikkeessä samana päivänä. Kumpikin möi useampaa liivimerkkiä. Kummassakin yritettiin myydä liian pieniä liivejä. Kummassakaan ei voinut itse valita liivejä hyllystä vaan myyjä kantoi niitä sovituskoppiin.

Vierailija
44/123 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on itsestäänselvyys, mutta tiesithän kuitenkin että jos kuppi on sopiva mutta ympärysmitta väärä niin kupin kokokirjainta pitää vaihtaa ympärysmitan mukana yksi pykälä? Eli 70D, 75C, 80B kaikissa on samankokoinen kuppi.

(En silti löydä itsekään sopivia muista kun joustavaa mallia olevista.)

Vierailija
45/123 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee olla tissin alta tosi tiukka ja topattu balconette napakka parvekekuppi josta rinnat pursuilevat valtoimenaan eteenpäin kuin vesiputoukset ja nousevat korviin.

Mä aina mietin kenelle balconetet on suunniteltu? Silikonitisseille? Sillä useinmiten luomuilla - ainakin vähänkin kookkaammilla - efekti on balconeteissa kuin olis tissikuppi oksennettu täyteen hyllyvää tutisevaa raejuustoa :DDD

Nyt sä kyllä ajattelet varmaan jonkun halvan postimyyntifirman "eroottisia" half cup-malleja. Ei balconetet ole tuollaisia. Mulla on useammat ja on isot luomutissit eikä ole mitään raejuustoefektiä. 

Vierailija
46/123 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopiva ympärys yleensä noin 5-10cm pienempi kuin rinnan alta otettu mitta. Ja aluksi mielellään uloimmassa hakasessa, koska löystyvät käytössä.

Tämä ohjeistus johtuu siitä, että mitta on vaikea saada suoraan, ja vinoon mitattu mitta on todellisuutta isompi.

Itse en ole koskaan pystynyt käyttämään liivejä, joiden ympärysmitta on pienempi kuin rintojen alta mittaamani ympärysmitta. Hyvin pysyy liivit päällä, kun on juuri se mitta, minkä olen itse mitannut siitä kohdasta, mihin liivien alareunan kuuluu asettua. Mittanauha pitää laittaa niin tiukalle kuin sen saa. ja koko matkalta siihen kohtaan, mihin liivien alareunan kuuluu asettua.

Vierailija
47/123 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin napakat, ettei voi nostaa tissien yli avaamatta hakasia, tai korjata olkaimen kireyttä ilman, että ensin ottaa olalta pois. Muttei niin napakat, että pursuaa yli tai veri ei kierrä.

Ja mitäs sitten kun nuo eivät ole mahdollisia yhtä aikaa?

Vierailija
48/123 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopiva ympärys yleensä noin 5-10cm pienempi kuin rinnan alta otettu mitta. Ja aluksi mielellään uloimmassa hakasessa, koska löystyvät käytössä.

Tämä ohjeistus johtuu siitä, että mitta on vaikea saada suoraan, ja vinoon mitattu mitta on todellisuutta isompi.

Itse en ole koskaan pystynyt käyttämään liivejä, joiden ympärysmitta on pienempi kuin rintojen alta mittaamani ympärysmitta. Hyvin pysyy liivit päällä, kun on juuri se mitta, minkä olen itse mitannut siitä kohdasta, mihin liivien alareunan kuuluu asettua. Mittanauha pitää laittaa niin tiukalle kuin sen saa. ja koko matkalta siihen kohtaan, mihin liivien alareunan kuuluu asettua.

Mulla taas kireä mitta noin 73cm ja käytän ympärystä 65. 70 on liian löysä, ei pysy paikallaan, etenkään käsiä nostaessa ellei ole kireimmässä hakasessa.

Vierailija
49/123 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nousee käsiä nostaessa, on liian iso ympärysmitta. Sopiva ympärys yleensä noin 5-10cm pienempi kuin rinnan alta otettu mitta. Ja aluksi mielellään uloimmassa hakasessa, koska löystyvät käytössä.

Jos kuppi on liian pieni, se voi myös saada liivit tuntumaan liian tiukalta. Kun sovitat liivejä niin kokeile niitä myös kireän trikoopaidan kanssa. Silloin näkyy hyvin sivuprofiilista, jos kuppi on liian pieni. Ei saisi tulla pullistumia rinnoista liivien yläpuolelle.

Kuppi on pakostikin sopiva, koska seuraavassa kupissa jää kuppi osin tyhjäksi. Mahtuu pari sormea väliin. Nykyisissä ei pullota yhtään eikä ole myöskään tyhjää, niin oma järkeni sanoo että oikea 😄 ap

Vierailija
50/123 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei saa liivit puristaa yhtään tai seurauksena on huimausta ja puutumista. Tarvitsisin sellaiset joissa onkoko rintojen paino hartioilla, se kuuluisa "rinnat lepäävät ympäryksen varassa" ei vain toimi. Jos on pahasti roikkuvat tissit ja ei saa puristaa yhtään, ei ole mahdollista ettei koko paino olisi nimenomaan hartioiden varassa. 

Suurimmassa osassa liivejä on myös typerä ominaisuus, että olkaimien pituus kasvaa koon kasvaessa. Ei mulla ainakaan ole puolta metriä rinnoista hartioihin, vaikka iso ympärysmitta onkin.

Vierailija
51/123 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas kireä mitta noin 73cm ja käytän ympärystä 65. 70 on liian löysä, ei pysy paikallaan, etenkään käsiä nostaessa ellei ole kireimmässä hakasessa.

Sinä olet siis ilmeisesti ns. standardimallinen ihminen, jonka mukaan ohjeistus on laadittu.

Me kaikki emme ole.

Vierailija
52/123 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on niin pienet rinnat etten ole ikinä löytänyt sopivia. Jos on pienet, minulle sopivat kupit, niin ympärysmitta on liian pieni. Ja päinvastoin, jos on sopiva ympärys, niin kupit liian isot. Liivitehtailjoilla tuntuu olevan käsitys, että pienirintaiset ovat pienen kokoisia muutenkin. Minä en ole. Ympärysmittaa kyllä löytyy, mutta rintoja ei. Kuinka voisin löytää sopivat, istuvat liivit? Ei auta mittanauhat, ne on kokeiltu.

Tää on niin totta!   100 ymp.mittaa ei löydy.

Vierailija
53/123 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kuppi on liian pieni, se voi myös saada liivit tuntumaan liian tiukalta. Kun sovitat liivejä niin kokeile niitä myös kireän trikoopaidan kanssa. Silloin näkyy hyvin sivuprofiilista, jos kuppi on liian pieni. Ei saisi tulla pullistumia rinnoista liivien yläpuolelle.

Kuppi on pakostikin sopiva, koska seuraavassa kupissa jää kuppi osin tyhjäksi. Mahtuu pari sormea väliin. Nykyisissä ei pullota yhtään eikä ole myöskään tyhjää, niin oma järkeni sanoo että oikea 😄 ap

Ovatko nuo liian kireät liivit samaa merkkiä kuin ne liian löysät? Merkkien välillä koot vaihtelevat. Joskus saman merkin sisälläkin voi olla eroja.

Vierailija
54/123 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun liivit pysyvät kohdallaan kun kumartuu tai nostaa kädet eikä tissit tai makkarat tursua. Sopivan tukevat mutteivat purista. Löydettyäni hyvät, ostan aina samoja. Kokoa on pitänyt välillä tarkistaa. Kaaritukia en voi sietää.

No mulla kyllä selästä tursuaa aivan todella 😄 ap

Vierailija
55/123 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on niin pienet rinnat etten ole ikinä löytänyt sopivia. Jos on pienet, minulle sopivat kupit, niin ympärysmitta on liian pieni. Ja päinvastoin, jos on sopiva ympärys, niin kupit liian isot. Liivitehtailjoilla tuntuu olevan käsitys, että pienirintaiset ovat pienen kokoisia muutenkin. Minä en ole. Ympärysmittaa kyllä löytyy, mutta rintoja ei. Kuinka voisin löytää sopivat, istuvat liivit? Ei auta mittanauhat, ne on kokeiltu.

Itsellä on suuret ryhdittömät rumat ja kateeksi käy. Voit urheilla ym. Käyttäisin ehkä vain päänyli vedettävää toppia, jossa on pehmuste nännien peitoksi. 

Vierailija
56/123 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännää, että täsmälleen samassa kohdassa vartaloasi mittanauha 73 cm on kireä, mutta rintsikan alareuna 70 cm on löysä.

Mutta ehkä minun fyysikonvartaloani ei kiinnosta, millä sitä mitataan, vaan on kaikenlaisille mittareille saman kokoinen.

Vierailija
57/123 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos ostat pienemmän ympärysmitan liivit, kuppikoko (kirjain) pitää olla isompi. Ja älä kysy miksi. Tämä ON rakettitiedettä.

Vierailija
58/123 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee olla tissin alta tosi tiukka ja topattu balconette napakka parvekekuppi josta rinnat pursuilevat valtoimenaan eteenpäin kuin vesiputoukset ja nousevat korviin.

Mä aina mietin kenelle balconetet on suunniteltu? Silikonitisseille? Sillä useinmiten luomuilla - ainakin vähänkin kookkaammilla - efekti on balconeteissa kuin olis tissikuppi oksennettu täyteen hyllyvää tutisevaa raejuustoa :DDD

Nyt sä kyllä ajattelet varmaan jonkun halvan postimyyntifirman "eroottisia" half cup-malleja. Ei balconetet ole tuollaisia. Mulla on useammat ja on isot luomutissit eikä ole mitään raejuustoefektiä. 

Sulla on isot mutta kiinteät sitten. Kunnon riipparit tarvii fullcupin.

Vierailija
59/123 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on isot mutta kiinteät sitten. Kunnon riipparit tarvii fullcupin.

En ole tuo jolle vastasit, mutta osa balconetteista on varsin peittäviä/korkeita, etenkin isoille rinnoille suunnitellut.

Vierailija
60/123 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhjä tila kupissa ei tarkoita automaattisesti että on liian iso vaan kuppi voi olla myös väärän mallinen. Etenkin nykyään suositut topatut, muodossaan pysyvät kupit ovat hyvin harvaan rintaan sopivat ja tyypillisesti jää yläosaltaan tyhjäksi vaikka itse kuppi olisi tilavuudeltaan oikea. Oletko liivit päälle pukiessasi asettanut tissit kunnolla kuppiin menemällä etunojaan ja kahmaisemalla kainalosta rinnan eteenpäin paikalleen kuppiin ja asettaen kaarituen paikalleen ihan rinnan juureen? Jos näin tekemällä yhtään pursuaa yli on kuppi liian pieni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi