Siis millaiset ne oikean kokoiset rintaliivit nyt sitten kuuluu olla?
Ostin viimeksi sellaiset jotka on mukavat päällä ja tuntuivat sopivilta. En kai tajunnut nostella käsiä ja hytkyä, koska käytössä ne nousee rintojen päälle, kun nostan kädet ylös.
No nyt sitten ostin pienemmät, jotka taas tuntuu vähän liian kireiltä, mutta ei nouse kun nostan kädet ylös. Nämäkö on sitten sopivat? Pelkään että rintaranka jumittaa näiden takia...
Ja ei, ei ole mitään "oikeaa liiviliikettä".
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuntuvat vähän liian kireiltä niin ne saattavat hyvin olla oikean kokoiset. Tukevat liivit ovat hyvin napakat, mutta hengittäminen ei saa tuntua vaikealta. Liivien kireyteen tottuu jossain määrin.
Joo, 1800-luvulla korsetteihinkin totuttiin jossain määrin, vaikka kylkiluut katkeilivat. Itse asiassahan ainoa syy kireiden liivien käyttöön on, että tissit näyttävät paremmilta.
Ei tue kunnolla isoja rintoja, jos ei ole kireä ympärys.
Eihän se rintojen alla oleva vyö rintoja tue, vaan kuppi ja olkaimet. Liivien ympärysmitan rintojen alla kuuluu olla oikean mittainen mutta ei kiristävä. Oikean kokoiset ja sopivasti tukevat ei tunnu miltään päällä, niistä EI tursuile mitään kainaloissa eikä kupin yläpuolella. Eli profiili
Nimenomaan tulee suurin osa tuesta siitä ympäryksestä ja pieni osa olkaimista. Varsinkin isotissisenä on ihan ykkösjuttu liivissä että ympärys on riittävän napakka. Jos mun tissit roikkuisi pelkkien olkainten varassa olisi mun olkapäät kipeinä. Ja kupin tehtävä on lähinnä muotoilla rintaa.
Oikeaa kokoa ei voi suoraan päätellä mitoista, koska niin moni asia vaikuttaa mittoihin (esim. rintojen muoto). Rinnan alta otettava napakka mitta ei myöskään suoraan kerro ympärysmittaa. Yleensä kuitenkaan sopiva koko ei ole ainakaan isompi kuin kyseinen mitta. Yleensä sopiva on vähän pienempi. Ja jos kahdella ihmisellä on molemmilla napakka mitta vaikka 80cm, voi toisella löysempi mitta olla 82cm ja toisella 87cm riippuen rasvakudoksen määrästä. Luonnollisesti tuo 82cm käyttää luultavasti pienempää ympärysmittaa. Lisäksi isorintaiset suosivat usein pienempää ympärystä sen tarjoaman tuen ja sen myötä mukavuuden vuoksi.
Miksei voisi olla? Sama koko voi olla ihan hyvin mutta malli melko varmasti eri.