Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisin ahmia ja syödä ihan valtavia määriä, koti-ruokaakin rakastan. Miten tästä himosta pääsisi eroon ?

Vierailija
25.02.2025 |

Syöminen on parasta heittämällä mitä elämässä saa aistia ja nauttia. 

Rakastan kaikenlaista ruokaa. Kotiruokaa en edes voi tehdä normaalia esimerkiksi perunaa ja lihakastiketta, makaronilaatikkoa tms koska voisin syödä niitä ihan järkyttävän paljon. Puoli vuokaa menee helposti yhtenä päivänä ja sitten vasta nälkä onkin joten vedän vielä leipää ja makeaa. 

Siksi on aivan pakko syödä tietoisesti niin, että ruoka on proteiinista, kasviksista ja rasvasta koostuvaa. Sitäkin syön paljon, esimerkiksi nyt vedin kaksi broilerin rintafilettä kermaviilikastikkeella, kasviksia, salaattia, jossa raejuustoa ja parmesania. Söin ison annoksen, tulin täyteen. Jos söisin perusruokaa niin välittömästi päässäni laukeaa sellainen juttu, että lisää on saatava ja paljon myös makeaa perään. En pysty hillitsemään itseäni.

En käsitä. Nainen olen. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko reipas tyttö? Sinun pitää muistaa myös kakkia!

Minä syön ihaaan koko ajan ja kakin jatkuvasti.

Vierailija
2/18 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Helppoa. Teet VAIN yhden annoksen, et yhtään enempää. Semmosen NORMAALI annoksen.

JOS tulee himo syödä, juot vettä!

Terveyskylä on hyvä, etsi täältä ohjeita: https://www.terveyskyla.fi/omapolku/itsehoito-ohjelmat/painonhallinnan-…

Tämä on painonhallinta mutta löydät varmaan hyviä ohjeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla itsekuria muissa asioissa? Eihän tuossa muusta ole kyse: itsekuri. Otat vaan sen yhden broikun ja päätät ettet enempää. Kun sen olet syönyt, pois keittiöstä ja ajatukset muihin asioihin. Vaikka pois kotoa, ettei jääkaapin houkutukset ole koko käden ulottuvilla. 

Vierailija
4/18 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahmi porkkanoita.

Vierailija
5/18 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt kilon hapankaalia ennen ruokailua ja toisen sen jälkeen, jos viekä on nälkä.

Vierailija
6/18 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla itsekuria muissa asioissa? Eihän tuossa muusta ole kyse: itsekuri. Otat vaan sen yhden broikun ja päätät ettet enempää. Kun sen olet syönyt, pois keittiöstä ja ajatukset muihin asioihin. Vaikka pois kotoa, ettei jääkaapin houkutukset ole koko käden ulottuvilla. 

Ahmintahäiriö on sairaus siinä missä alkoholismi. Helvetillinen ja vie terveyden. 

Vierailija
7/18 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan ole päässyt himosta eroon, muttta olen kyllä ajan kanssa oppinut hallitsemaan sitä niin, että en syö enempää kuin suunnittelemani määrän, vaikka kuinka himottaisi. Antaa himon sitten vaan korventaa, mutta en syö. Ajallaan se himo menee ohi.

Vierailija
8/18 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele ensi alkuun syömään hitaasti. Otat vain kohtuullisen annoksen ja käytät sen syömiseen ainakin 20 minuuttia. Aivojen pitäisi paremmin tajuta, että maha on jo täynnä kun siihen annetaan aikaa.

Vierailija
9/18 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No. Helppoa. Teet VAIN yhden annoksen, et yhtään enempää. Semmosen NORMAALI annoksen.

JOS tulee himo syödä, juot vettä!

Terveyskylä on hyvä, etsi täältä ohjeita: https://www.terveyskyla.fi/omapolku/itsehoito-ohjelmat/painonhallinnan-…

Tämä on painonhallinta mutta löydät varmaan hyviä ohjeita.

Jos joisin aina vettä kun on himo syödä niin josisin 10 litraa päivässä

Vierailija
10/18 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän on tehty laulukin:

Anki, Bosse ja Robert laulavat:

Rakasta ruokaa

Kannattaa kuunnella! 

Vierailija
11/18 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta mirtazapiini.

Vierailija
12/18 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ahmintahäiriöltä.. jos englanti menee niin olen itse hyötynyt Sarah Dosanjin videoista ( YouTubessa Binge Eating Therapist) 

Vierailija
13/18 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtazapin on petollinen jopa meille joilla ei ole syömishäiriötä. Mä jouduin ottamaan eilen mirtazapinin unta varten ja tänään on tullut syötyä:

- kahvi kermalla

- muutama haribokarkki

- kolme ohutta joulupiparia

- viisi lihapullaa ja kaksi keitettyä perunaa

- 100 g kovia karkkeja

- näkkileipä ja 2 dl jogurttia 1 dl mustikoilla

- 100 g valkosuklaata

- 1 graham sämpylä margariinilla

Vierailija
14/18 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirtazapin on petollinen jopa meille joilla ei ole syömishäiriötä. Mä jouduin ottamaan eilen mirtazapinin unta varten ja tänään on tullut syötyä:

- kahvi kermalla

- muutama haribokarkki

- kolme ohutta joulupiparia

- viisi lihapullaa ja kaksi keitettyä perunaa

- 100 g kovia karkkeja

- näkkileipä ja 2 dl jogurttia 1 dl mustikoilla

- 100 g valkosuklaata

- 1 graham sämpylä margariinilla

No tuo mielestäni mikään tajuton määrää ole vaikka sokeria liikaa. 

Itse olen vetänyt tuota broileria, salaattia ja kasviksia

Myöhemmin paljon juustoa ja lisää salaattia

Välissä pari kuppia kahvia, jonne loraus kuohukermaa. 

Tämä on ainoa keino välttää sokerin syöminen ja joskus saatan edelleen retkahtaa mutta pakko syödä täyttäviä ruoka-aineita. Tämä on keinoni, toimii paljon paremmin kuin ns normaali ruokavalio.

Vierailija
15/18 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoköyhä ruoka syötättää, koska elimistö ei saa tarvitsemiaan ravintoaineita. Kasviksia vaihdellen, kuitua, vitamiineja, fytoravinteita, hyviä rasvoja, muuta kuin margariineja. 

Uni, liikunta, rentoutuminen, ulkoilu, hyvät ihmissuhteet. Sisältöä elämään. 

Tsemppiä ja onnistumisia tavoitteisiin 🌱

Vierailija
16/18 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sokerikoukussa ja nälkäjojossa.

Kaksi tehokkainta tapaa tuosta eroon pääsemiseksi on liikunta ja rajoitetut hiilihydraatit. Kun liikkuu niin ei tee mieli ruokaa. Toki liikunta myös kuluttaa, mutta pitäisin sen merkitystä pienenä. Kun rajottaa pysyvästi hiilihydraattien, varsinkin nopeiden määrää, niin ei tee enää mieli isoja määriä ruokaa. Kun syö viikkoja pieniä määriä, niin kyvykkyys syödä paljon kerralla katoaa.

Rasvasta vielä. Rasvaa pitää saada vähintään sellanen 1g per rasvaton painokilo tai nälkä vaivaa varsinkin jos syö hiilaripitoista ruokaa.

Vierailija
17/18 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen annos on noin 3dl pääruokaa. Sillä kutistuu vatsalaukku. Unohda kaikki limsat ja mehut. Syödessä ei muutenkaan venytetä mahaa ruokajuomalla.

Vierailija
18/18 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on surkeaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä