Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu ettei oikein pääse elämäs eteenpäin

Vierailija
21.05.2025 |

No kertoisin itestäni noin vähä yli keski ikäinen mies. Lapsia ei ole, enkä halua. Oon ollut nyt muutaman vuoden tehny töitä joo ja vakitöissä oon, en tienaa niin hyvin koska teen osa-aikasesti hommia, enkä nyt halua tehdä kokopäiväsesti. Kaikenlaisia mielenterveysongelmia täs ollut, viime vuosina tullut velkaannuttua vaan lisää, nyt on velkaa yli 40 tonnia se on paljon ja alkanu tuntuu ettei ole töissäkää järkeä käydä kun velat ei lyhene, elän yli varojen, en osaa elää budjetilla, juon paljon alkoholia ja siihen ne rahat menee ja käyn viikottain noin baareissa. Olisin halunnut jo tähän ikää mennes saada paremman auton, mutta tuntuu ettei saa mitään kun velkaa on niin paljon, siis suurin osa palkastani menee velan lyhennykseen. Mut asiat vois olla pahemminkin.

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvitä syyt addiktioillesi, hae työterveyden kautta lähete terapiaan ja jätä alko. Jos on pakko juosta baareissa, ota alkotonta.

oon bilehile en osaa olla pois baareista, baarit on niin vahvasti mun elämässä

Vierailija
82/105 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvitä syyt addiktioillesi, hae työterveyden kautta lähete terapiaan ja jätä alko. Jos on pakko juosta baareissa, ota alkotonta.

oon bilehile en osaa olla pois baareista, baarit on niin vahvasti mun elämässä

No sitten se on sitä. Oma valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo addiktiot vie elämää enemmän kaaoksen suuntaan. Mutta eri asia, haluatko itse muutosta ja oletko valmis siihen? Se ei tapahdu itsekseen.

Vierailija
84/105 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vähän yli 50 v, omistan kaksion ja kesämökin. Auto on kolme vuotta vanha japsi ja velaton, muutakaan velkaa ei ole. Tilillä on n 45 000 € ja on varaa ostaa sellaista ruokaa josta pidän. Teen täyttä päivää palkkatyössä (metalli alan ammattilainen) , en ole ikinä ollut työtön, enkä edes sairastellut onneksi. Elämä on ihan mukavaa ja olen siihen tyytyväinen. Kysymättäkin varmaan selvää, ettei mitään mielenterveys ongelmia ole koskaan ollut.

Vierailija
85/105 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja häpeä on usein syy siihen, miksi ei haluta vastaanottaa apua tai muuttaa asioita. Siksi sille pitää haistattaa piut paut ja olla välittämättä.

Vierailija
86/105 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo addiktiot vie elämää enemmän kaaoksen suuntaan. Mutta eri asia, haluatko itse muutosta ja oletko valmis siihen? Se ei tapahdu itsekseen.

No tämä jannuhan on vannonut muutosta jo ainakin vuodesta 2020. Mikään muu ei ole muuttunut kuin se, että velkamäärä on kasvanut.

Vierailija
87/105 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo, että käyt töissä on mielestäni jo hyvä saavutus. Kannattaa muistaa kehua itseään myös. Noita mt-ongelmia tulisi yrittää hoitaa, jotta saat paremman olon.

Vierailija
88/105 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vähän yli 50 v, omistan kaksion ja kesämökin. Auto on kolme vuotta vanha japsi ja velaton, muutakaan velkaa ei ole. Tilillä on n 45 000 € ja on varaa ostaa sellaista ruokaa josta pidän. Teen täyttä päivää palkkatyössä (metalli alan ammattilainen) , en ole ikinä ollut työtön, enkä edes sairastellut onneksi. Elämä on ihan mukavaa ja olen siihen tyytyväinen. Kysymättäkin varmaan selvää, ettei mitään mielenterveys ongelmia ole koskaan ollut.

Niin että toisellakin tavalla asiat voisi olla.

Vierailija
89/105 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä jannuhan on vannonut muutosta jo ainakin vuodesta 2020. Mikään muu ei ole muuttunut kuin se, että velkamäärä on kasvanut.

Eikös hän ollut työtön ennen ja nykyään osa-aikatöissä? Todella hyvää kehitystä siis, olen ylpeä hänestä!! Ja nyt ilmeisesti jotain kavereitakin löytyy? Hienoa :)

Vierailija
90/105 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta muutoksen mahdollisuus on silti aina olemassa vaikka olisi vannonut sitä vuodesta -91. Addiktiosairaukset on kyllä pirullisia, tässäkin huomaa, ettei pelkkä oma tahto aina riitä, vaan tarvitaan tukea ja muuta hoitoa. Ja silti tulee repsahduksia.

Vierailija
91/105 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan sivusto hiljeni, tollasia ihmiset on, hetken juttelee ja sit hiljentyy

No sinä olet nyt niin monta vuotta jankannut tätä samaa, eikä mitkään neuvot kelpaa, niin miksi kukaan jaksaisi näitä samoja asioita vatvoa vuodesta toiseen? Velkamäärähän sinulla vain lisääntyy. Että turhaahan sinun kanssasi on mitään jutella.

Joskus on vain vaikee saada jotain aikaseksi elämässä, ei mun vahvuus.

No velkaa osaat ainakin tehdä lisää ihan kiitettävästi.

Pelannu tässä tuhansia+ sitten juonu hitosti vuoden aikana käyny baareissa.

Tarvitset peli- ja alkoholiongelmaan apua.

Vierailija
92/105 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja häpeä on usein syy siihen, miksi ei haluta vastaanottaa apua tai muuttaa asioita. Siksi sille pitää haistattaa piut paut ja olla välittämättä.

Kannattaa netistä etsiä tietoa, miten päästä irti häpeästä :) tässä esimerkiksi yksi artikkeli:

https://www.eeva.fi/jutut/hapeasta-vapautuminen

Itsetuntoa kannattaa ehdottomasti kehittää, ja toistella itselleen kannustavia lauseita kuten "olet arvokas ja mahtava ihminen juuri tuollaisena kuin sinut on luotu".

Vierailija
93/105 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei muutu ellei mikään muutu. Eli nyt alat tekemään asiat eri lailla kuin ennen jos haluat muutosta. Ensimmäisenä jätät tuon alkoholin pois ja laitat siitä säästyvät rahat säästötilille velkoja varten. Budjetin tekemisen aloitat ihan siitä, että nyt vaikka seuraavan kuukauden ajan kirjaat vihkoon ylös KAIKKI tulosi ja menosi niin sulle alkaa tulemaan parempi käsitys siitä mihin rahat menee. Netistä löytyy vinkkejä kuinka budjetoida lisää. 

Vierailija
94/105 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei muutu ellei mikään muutu. Eli nyt alat tekemään asiat eri lailla kuin ennen jos haluat muutosta. Ensimmäisenä jätät tuon alkoholin pois ja laitat siitä säästyvät rahat säästötilille velkoja varten. Budjetin tekemisen aloitat ihan siitä, että nyt vaikka seuraavan kuukauden ajan kirjaat vihkoon ylös KAIKKI tulosi ja menosi niin sulle alkaa tulemaan parempi käsitys siitä mihin rahat menee. Netistä löytyy vinkkejä kuinka budjetoida lisää. 

Ei pysty kovin paljon säästämään toki vähän jos haluaa, kyllä meinaan vielä juoda, mutta teen myös sille asialle jotain. Joo löytyy varmasti.

Vierailija
95/105 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti koen että asiat ei ole niin hyvin mitä pitäisi olla, mutta eteenpäin.

Vierailija
96/105 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yksin keskustelua näissä kanavoissa on, niinkun yleensä aina on :D.

Vierailija
97/105 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ihmiset eivät jaksa minua, niin voin sanoa että monia ihmisiä en myöskään itse jaksa

Vierailija
98/105 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo ei tänne mitää kukaa kirjota, hiljenen.

Vierailija
99/105 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita vaan jatkossakin.

Vierailija
100/105 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään aika vaikee löytää parempia kavereitakaan