Naisten ja miesten eriytyneet poliittiset näkemykset ja deittailu
Olen siis 21M ja asun Helsingissä. Olen deittaillu pari vuotta mutta koska miesten ja naisten poliittiset näkemykset ovat eriytyneet niin paljon, siitä on tullut haastavaa. Itse olen oikeistolibertaari ja melkein kaikki naiset joita olen tapaillu ovat juuri vastakkaista näkemysrä. Ei tarvii olla täysin samat ajatukset ja arvor mutta kun ne ovat täysin roisella puolella samaa akselia nii on vähä haastavaa
Kommentit (393)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nyt taitaa vaan olla niin, että meillä on erimielisyys kanssasi keinoista, enemmän kuin päämäärästä. Minusta oopperaa kuuluu rahoittaa markkinaehtoisesti ja kolmannen sektorin kautta. "
En ole se jolle kommentoit mutta haluaisin kysyä sinulta tarkentavan kysymyksen. Eli oletko sitä mieltä että oopperan pitää toimia markkinaehtoisesti silläkin uhalla että se saattaa tarkoittaa sitä että meillä ei välttämättä olekaan enää oopperaa koska se ei kannata? Eli onko sinusta arvo sinänsä että meillä on sellaisia asioita kuin ooppera, museot, n
1. Onko sinusta arvo sinänsä että meillä on sellaisia asioita kuin ooppera, museot, nykytaide jne, jos todellisuus on se että ne saattavat isolta osalta kadota puhtaasti markkinaehtoisina? Ei määrä ole arvo sinänsä, siis itseisarvo. Se pieni osa joka pystyy laadullisesti itselleen hankkimaan rahoituksen riittää. Maailma on nykyisin kylä, valtaosa kuluttaa jo nyt aivan muualta tuotua kulttuuria. Sillä on riittävän korkea kiinnostuksen aste kannatella itsensä koko matkan Espanjasta tai Koreasta Suomeen saakka.
2. Mikä on markkkinaehtoinen kolmassektori?" En tiedä sanoa kun se on sinun termisi. Kolmas sektori rahoittaa jo nyt esim suomenruotsalaista kirjallisuutta topakasti. Joko sinä olet laittanut säätiön pystyyn rakastamallesi suomalaiselle kulttuurille?
Onpa nämä kysymykset sinulle nyt hirvittävän vaikeita. Et vieläkään kertonut mikä on oma henkilökohtainen arvomaailmasi sen suhteen onko meillä korkeakulttuuria. Lisäksi toit itse keskusteluun termin "markkinaehtoinen kolmassektori" ja tämä termi on pyydetty nyt useasti avaamaan.
Voiko tästä jo vetää johtopäätökset, ettet pystyt perustelemaan kantojasi edes itsellesi, kun noihin kysymyksiin on noin mahdoton vastata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinällään hyvä kysymys mutta kyllä ainakin puolueohjelmatasolla kaikki puolueet Suomessa, myös oikeistossa, kannattavat ns. hyvinvointivaltiota. Eroja on siinä miten laaja se on ja mikä on yksilön vastuu.
Ja juuri siinä tulevat esiin ne arvomaailman erot, jotka estävät suhteen päinvastaista mieltä olevan kanssa. Ainakin itse koen sellaisen ihmisen todella kylmäksi, välinpitämättömäksi ja jopa julmaksi, joka kannattaa esimerkiksi nykyhallituksen tekemiä sosiaaliturvaleikkauksia. Vaikka ne eivät omaan elämääni vaikutakaan. Minulle on tärkeää se, että kumppani on empaattinen ja välittää muiden hyvinvoinnista. Tämä tulee esiin monissa arkisissa käytännön asioissa, mutta myös arvokysymyksissä.
Tämä merkitsee sitä että 46% osuus bkt:sta tulonsiirtoihin on todiste siitä että elämme sosialistisessa järjestelmässä tiukasti matkalla kommunismiin. Tästä kertoo myös vasemmestin yhä kovemmaksi käyvä aatteellisen yksimielisyyden vaatimus vaikka väkivallan(antifa) uhalla
Sosialismi on katala sairaus.
"Ei määrä ole arvo sinänsä, siis itseisarvo. Se pieni osa joka pystyy laadullisesti itselleen hankkimaan rahoituksen riittää."
No meillä on esim. vain yksi ooppera ja yksi kansallismuseo. Se on se vähimmäismäärä eikä sitä voi enää pienentää lopettamatta niitä kokonaan. Lisäksi on olemassa sellainen kuin saavutettavuus. Jos vaikka teattereita on enää Helsingissä, Turussa ja Tampereella niin kyllä siinä aika isolle osalla suomalaisista tulee melkoinen kynnyt lähteä teatteriin.
"Maailma on nykyisin kylä, valtaosa kuluttaa jo nyt aivan muualta tuotua kulttuuria. Sillä on riittävän korkea kiinnostuksen aste kannatella itsensä koko matkan Espanjasta tai Koreasta Suomeen saakka."
Tarkoitatkjo siis että kulttuurin ylikansallistuminen ja yhtään pienempien kansallisten kulttuurien katoaminen on sinusta ihan ok?
" Kolmas sektori rahoittaa jo nyt esim suomenruotsalaista kirjallisuutta topakasti. "
Kun olet niin varma rahan riittämisestä niin sinulla on varmaan tieto kuinka isolla prosentilla kolmas sektori nyt rahoittaa kulttuuria ja miten iso osa jää sen ulkopuolelle?
"Tämä merkitsee sitä että 46% osuus bkt:sta tulonsiirtoihin on todiste siitä että elämme sosialistisessa järjestelmässä tiukasti matkalla kommunismiin. "
Tietämättä ollenkaan miten tuo on laskettu ja mitä kaikkea siihen on tulonsiirtoina kirjattu niin on mahdotonta sanoa mistä se kertoo. Raflaaviin prosenttilukuihin tarttuminen ilman sisällön parempaa tuntemusta ei ole hyvä lähtökohta keskustelulle.
Vierailija kirjoitti:
"Tämä merkitsee sitä että 46% osuus bkt:sta tulonsiirtoihin on todiste siitä että elämme sosialistisessa järjestelmässä tiukasti matkalla kommunismiin. "
Tietämättä ollenkaan miten tuo on laskettu ja mitä kaikkea siihen on tulonsiirtoina kirjattu niin on mahdotonta sanoa mistä se kertoo. Raflaaviin prosenttilukuihin tarttuminen ilman sisällön parempaa tuntemusta ei ole hyvä lähtökohta keskustelulle.
Ei tässä ole enää mitään keskusteltavaa, 46%!!!
Herrajumala!
Tämän hulluuden on loputtava!
""Tämä merkitsee sitä että 46% osuus bkt:sta tulonsiirtoihin on todiste siitä että elämme sosialistisessa järjestelmässä tiukasti matkalla kommunismiin. "
Se on todiste vain jostain hyvin kummallisesta laskentatavasta. Suomen BKT kun oli esim. vuonna 2023 295,5 miljardia ja valtion budjetti samana vuonna 81 miljardia. Tuon laskelmasi mukaan siis tulonsiirtoja on maksettu 136 miljardia (0.46x295,5) samaan aikaan kun valtion budjetti on vain 81 miljardia? Jokin tuossa ei siis ihan täsmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Langinkoskella myydään tänäkin päivänä kalastuslupia. Kiinteät rakenteet ja niiden käyttö voi hyvin olla maksullista. Vaikka vapaaehtoisesti. Lipas rakennuksen seinään. Alueen kulut on ihan se perus kunnossapito mikä kohdistuu kaikkiin kaupungin julkisiin rakenteisiin. Siellä mitään henkilökuntaa esim ollut viimeksikään paikalla, 3 vuotta sitten.
Niin siis... sinne rakennuksiinhan on nytkin pääsymaksu (pääsee myös Museokortilla), ja siellä myydään oheistuotteita. Mutta ymmärrätkö, että niillä lipputuloilla, kalastusluvilla ja postikorttimyynnillä ei kateta kaikkia niitä kuluja ja palkkoja, vaan tarvitaan muutakin rahoitusta?
Asiaa voisi lähestyä niinkin, että MIKSI valtio EI tukisi kulttuuria? Kulttuurihan kertoo sen, mitä me olemme kansakuntana, mikä meidän historiamme on, millaista taidetta ja kulttuuria suomalaiset tekevät, jne. Esimerk
en ole missään vaiheessa ollut vastaan sitä että kulttuuria tuetaan julkisesti. Mutta mekanismit tulee muuttaa. Tapa budjetoida tukea. Olen esim itse ollut oppaana taidenäyttelyssä jonka kunnan kulttuurisihteeri hankki Venäläiseltä ystävältään. Siellä ei käynyt ketään! Siis kertakaikkiaan ketään! Miksi tällaisesta maksetaan julkisista varoista? Onhan julkisen rahankäytön osalta noudatteva edes jonkinlaista tuotto-panos arviota vai onko mielestäsi yhteinen raha sillai löysempää ettei sen kanssa ole niin justiinsa?
Jos esim Savonlinnan oopperajuhlat hyötyvät "mekanismeista" joka työllistää tekijät loppuvuodeksi, ylläpitää heidän osaamistaan jne, niin maksakoon sitten tästä niille "mekanismeille".
Naiset saattaa olla punavihreitä liberaaleja, mut ne on sit kuitenki loppupeleissä persoja rahalle ja haluaa rikkaan miehen.
"Olen esim itse ollut oppaana taidenäyttelyssä jonka kunnan kulttuurisihteeri hankki Venäläiseltä ystävältään. Siellä ei käynyt ketään! Siis kertakaikkiaan ketään! Miksi tällaisesta maksetaan julkisista varoista?"
No tuossa yksittäisessä tapauksessa varmasti tuen kohde on ollut väärä. Mutta se ei tarkoita että tuo raha olisi pitänyt kokonaan poistaa vaan se kohdentaa parempaan kohteeseen. Taatusti moni paljon kiinnostavampi ja laadukkaampi kohde jäi ilman tukea. Sen rahan olisi voinut laittaa sinne.
Miehiä ärsyttää se että naiset eivät suostu enää 50-luvun kohteluun ja heille on luotaantyöntävää se että naiset haluaisivat pitää huolta myös muista ihmisistä ja ympäristöstä, naisia hiertää se että miehet haluavat kaventaa heidän vapauksiaan ja välittävät lähinnä taloudesta. Voisitteko miehet katsoa maailmaa vähän omaa napaanne pidemmälle niin tultaisiin kaikki toimeen paremmin?
"Jos esim Savonlinnan oopperajuhlat hyötyvät "mekanismeista" joka työllistää tekijät loppuvuodeksi, ylläpitää heidän osaamistaan jne, niin maksakoon sitten tästä niille "mekanismeille". "
Se juhla ei pysyisi enää taloudellisesti pystyssä jos se maksaisi niille mekanismeille. Tai sitten lippujen hinnat olisivat aivan liian suuret kuin vain rikkaimmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo tämä ketju on hyvä esimerkki siitä, miksi kumppani kannattaa etsiä niiden keskuudesta, joiden ajatusmaailma on samankaltainen oman kanssa. Kuka jaksaisi parisuhteessa tällaista vääntöä mitä tässäkin nyt on käyty?
Valtaosa ymmärtää kokonaisuuksia peilattuna omaan arvomaailmaan, kompromisseja sekä realiteetteja globaalissa maailmassa. Siksi ihmisten välillä ei tosielämässä synny tällaista vääntöä kuin joissain kuplissa jotka ovat muodostuneet sen yhteisen aatteen ympärille.
Minun mieheni on maailmanparantaja, mutta ei hän minua ja rationaalista ajatteluani syytä siitä, että hamasin liittolaisineen sekä israelin liittolaisineen välille ei synny sopua.
Minä maailmanpahentajana toivon että sekä hamas että israel häviävät molemmat. Aavikkoahan siitä alueesta saisi tarpeeksi isolla r
Israel taistelee koko länsimaisen sivistyksen puolesta Islamisaatiota vastaan. Länsimaalainen sivistys perustuu judeo-kristilliseen maailmankuvaan.
Vierailija kirjoitti:
en ole missään vaiheessa ollut vastaan sitä että kulttuuria tuetaan julkisesti. Mutta mekanismit tulee muuttaa. Tapa budjetoida tukea. Olen esim itse ollut oppaana taidenäyttelyssä jonka kunnan kulttuurisihteeri hankki Venäläiseltä ystävältään. Siellä ei käynyt ketään! Siis kertakaikkiaan ketään! Miksi tällaisesta maksetaan julkisista varoista? Onhan julkisen rahankäytön osalta noudatteva edes jonkinlaista tuotto-panos arviota vai onko mielestäsi yhteinen raha sillai löysempää ettei sen kanssa ole niin justiinsa?
Jos esim Savonlinnan oopperajuhlat hyötyvät "mekanismeista" joka työllistää tekijät loppuvuodeksi, ylläpitää heidän osaamistaan jne, niin maksakoon sitten tästä niille "mekanismeille".
Jokin yksittäinen esimerkki epäonnistuneesta, kaverilta tilatusta taidenäyttelyopastuksesta ei nyt oikein taida olla riittävä todiste siitä, että kulttuurin rahoituksen mekanismit ovat pielessä, tai että painopistettä pitäisi alkaa siirtää markkinaehtoisempaan suuntaan. Tuo esimerkkihän on ihan random.
Voisihan tuohon vastapainoksi heittää vaikka kirjastolaitoksen - onko se epäonnistunut vai onnistunut, pitääkö tukea vai pitääkö rahoituksesta leikata? Kirjastohan on täysin epäkaupallinen. Se on kaikille ilmainen ja sinne hankitaan monenlaisia kirjoja - niin hittikirjoja kuin marginaalista kirjallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta kuulostaa omituiselta että toisen puoluekanta tulee jo deittaillessa esille. Miksi ihmeessä kysyt siitä jo alkuvaiheessa vai itsekö ne siitä puhuvat?
Toisaalta jos asia on itselle olennainen, niin eikö ole just fiksua kysyä? Mitä järkeä olisi käyttää kuukausikaupalla aikaa tapailuun ja joutua sitten toteamaan, että arvomaailmat ovat liian erilaiset? Luulisi tosin, että erilaiset arvot tulisivat jollain lailla esiin vaikkei varsinaisesti politiikasta puhuttaisikaan.
Itselleni ainakin samansuuntainen arvomaailma on tärkeimpien asioiden listalla, enkä haluaisi tapailla ihmisen kanssa, jonka kanssa tämä ei natsaa.
Voi sinua aivopestyä reppanaa. Nykyajan politikot ovat luoneet painottaneet noita arvomaailmoja ja niiden eroja, jotta saisivat suosiota. Todellisuudessa suomessa ihmisten arvomaailmat poliittisella kartalla ovat aika keskustassa, jopa hieman vasemmalla. Eli koko tämä kupla öyhötys ja identiteettipolitiikka on tehty politikkojen toimesta ja typerä karja on ottanut tuon omakseen, samalla pilaten jopa omaa elämäänsä. Kuten tästäkin ketjusta huomaa.
"Israel taistelee koko länsimaisen sivistyksen puolesta Islamisaatiota vastaan. "
Mutta keinoin jotka eivät enää vastaa kaikkien käsitystä länsimaisista arvoista. Kaikkien mielestä tarkoitus ei pyhitä keinoja.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kuulostaa omituiselta että toisen puoluekanta tulee jo deittaillessa esille. Miksi ihmeessä kysyt siitä jo alkuvaiheessa vai itsekö ne siitä puhuvat?
Täytyyhän se tietää jos tosissaan tapailee. Ei tule haaskattua aikaa, vaivaa ja rahaa johonkin persuun. Ja vaikkei olisikaan tosi kyseessä niin en kyllä edes seksiä halua persun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
"Israel taistelee koko länsimaisen sivistyksen puolesta Islamisaatiota vastaan. "
Mutta keinoin jotka eivät enää vastaa kaikkien käsitystä länsimaisista arvoista. Kaikkien mielestä tarkoitus ei pyhitä keinoja.
Jotku ovat myös täysin keinottomia asiassa kuten konfliktin jatkuvasta venymisestä voi päätellä. Ehkä Gazan menetys on tarpeen opiksi ja ojennukseksi tuleville kapinaliikkeille.
"Onpa nämä kysymykset sinulle nyt hirvittävän vaikeita. Et vieläkään kertonut mikä on oma henkilökohtainen arvomaailmasi sen suhteen onko meillä korkeakulttuuria"
Jos sinä haluat tietää onko meillä mielestäni korkeakulttuuria niiin kysy 'onko meillä mielestäsi korkeakulttuuria'. On. on meillä mielestäni myös sitä.
"Lisäksi toit itse keskusteluun termin "markkinaehtoinen kolmassektori" ja tämä termi on pyydetty nyt useasti avaamaan."
Nyt joudut varmaan ihan leikkaamaan ja liimaamaan tämän kommenttini, koska itse en sitä löydä
Vierailija kirjoitti:
Libertarismi ei ole koskaan ollut naisten ideologia. Miehistäkin sitä kannattavat lähinnä nuoret ja perheettömät. Ap:n ongelma ei liity mitenkään tähän päivään.
Olen 6-kymppinen mies ja vahva klassisen liberalismin kannattaja. Valtion perustehtävä on toimia yövartijana. Pidän toki osittain julkisin varoin kustannettua (mutta ei kokonaan tuotettua) terveydenhuoltoa hyvänä asiana ja samoin koulutukseen panostamista, koska koulutus on investointi tulevaisuuteen. Eläkejärjestelmän pitäisi olla kokonaan rahastoitu maksuperusteinen systeemi, jossa jokainen maksaa oikeasti omaa eläkettään. Siirtymä voidaan tehdä Ruotsin PPM:n tyyliin.
Kulttuurinen omiminen tarkoittaa yleensä alkuperäiskansojen vanhojen esineiden, pukujen, tapojen jne. valjastamista kaupalliseen käyttöön ilman mitään korvausta samalla kun noita on muokattu sellaiseen muotoon joka ei kunnioita niitä kansoja. Vaikkapa Amerikan intiaanien esittäminen erilaissa elokuvissa viihdemateriaalina ja lähinnä villeinä jotka tappavat pyyteettömiä uudisasukkaita. Sitten väsätään vielä muutama intiaaniaiheinen puuhamaa oheistuotemyymälöineen. Kun siis kuitenkin todellisuus on se että intiaanit on laittomasti ajettu omilta mailtaan ja heidät on sysätty köyhyyteen.
Kullttuurista omimista on siis olemassa. Kaikki jota sanotaan kulttuuriseksi omimiseksi ei aina ole sitä mutta kyllä sitä siis on olemassa.