Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En nyt ihan hahmota millä tavalla sosiaalitukien kiristykset auttavat minua työllistymään. Voiko joku selittää?

Vierailija
19.05.2025 |

Lähetän kuukaudessa 2-20 työhakemusta alueelle, joka kattaa Helsingin, Tampereen, Lahden ja Forssan sekä näiden väliin jäävän alueen. Käytännössä haen siis jokaista työtä, jota kykenisin tekemään, ja satojen kilometrien haarukalla. Miten rahojen väheneminen kannustaisi juuri minua työnhaussa? Lähinnä se saa mussa aikaan ajatuksia epärehellisin keinoin hengissä pysymisestä..

Lisää opintoja en saa työttömyysetuuden maksajan kustannuksella tehdä ja olen omista rahoistani maksanut yhdet avoimen amk:n täydennysopinnot nyt työttömyyden aikana, enempään ei ole rahaa.

Kommentit (183)

Vierailija
81/183 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelevat että kyllä ne työttömät viimeistään onlyfanssiin tai entisen Anttilan kulmille menee itseään kaupittelemaan ja näin työllistyvät kun viedään kaikki tuet pois.

Vierailija
82/183 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä alkaa muutkin hommat kiinnostaa kuin mihin olet turhan koulutuksen hommannut.

Luulen, että sun kannattaisi vähintään kerrata äikänkurssit.

"Käytännössä haen siis jokaista työtä, jota kykenisin tekemään"

Ap

Minä taas luulen, että sinun pitäisi ottaa niitä osa-aikatöitä. Tai sitten kykeneväisyys on varsin kapea-alaista.

Kuukaudessa jopa 20 työhakemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/183 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä alkaa muutkin hommat kiinnostaa kuin mihin olet turhan koulutuksen hommannut.

Ap

Minä taas luulen, että sinun pitäisi ottaa niitä osa-aikatöitä. Tai sitten kykeneväisyys on varsin kapea-alaista.

Ai osa-aikatöitä noin vain otetaan?

Vierailija
84/183 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuet poistettaisiin kokonaan,  sinäkin menisit mihin tahansa työhön pelkällä ruokapalkalla.  Raataisit aamusta iltaan seitsemänä päivänä viikossa.  Riemusta kiljuen,  jos työnantaja tarjoaisi vielä jonkun teltta- tai parakkimajoituksen. 

Tukien leikkaaminen on vain osa kokonaisuutta.  Paikallinen sopiminen eli palkkojen polkeminen on toinen.  Kolmas on irtisanomisen helpottaminen, jonka vuoksi alat pelätä kuin ruttoa potkuja ja teet kiltisti kaiken, mitä työnantaja käskee. 

Ei noita mitä tahansa töitä ole sen enempää vaikka ei olisi mitään tukia. Rikollisuutta sen sijaan olisi. 

Vierailija
85/183 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömän työtä on etsiä itsellensä uusi työpaikka. Eihän tässä mistään rangaistuksesta ole kyse, paitsi jos se perusajatus on olla etsimättä uutta työtä.

Se että avoimia työpaikkoja on vain rajoitetusti tarjolla haittaa uuden työn etsimistä. Mutta pitäisikö sitten vain hyväksyä tämä, nostaa kädet pystyyn ja olla tekemättä mitään? Ööh, ei. Jos työhakemus raapustaminen on liian raskasta, niin miten ihmeessä tälläinen tapaus kykenee mitään työtä koskaan tekemään ylipäätänsä.

Puolimiljoonaa työtöntä ja jotain 20 000 työpaikkaa. Aivan toivoton tilanne työttömien kannalta. Kokoomuksen ratkaisu on laittaa lisää rankaisuja työttömille. Tää on niin sairasta ettei sitä voi sanoa koska sensuuri.

Vierailija
86/183 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tukia kovasti leikataan, joudun myymään autoni pois. Sitten en kyllä pysty työllistymään yhtään mihinkään, koska täältä halvemman asumisen alueelta ei pääse töihin muutoin kuin omalla autolla.

Halvemman asumisen alueita on monenlaisia. Suurin osa Suomea on halvemman asumisen aluetta. Ja toisaalta suurissa kaupungeissa halvempiinkin lähiöihin on yleensä tiivis bussiliikenne.

Olen eri. Mutta jos muuttaisin täältä periferiasta halvan alueen asumisesta jonnekin muualla missä julkinen liikenne toimii en vapautuisi taloni asumis- ja ylläpitokustannukjsista. Siihen sitten uuden asunnon kulut päälle. Melkoinen ongelma. Vai luuletko että joku ostaisi vanhan omakotitalon muuttotappiokunnasta jossa palvelut toisensa jälkeen lopetetaan ja lähimpään päiväkotiin, kouluun ja kauppaan on 25 kilometriä?

Vierailija
87/183 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustaa ainoastaan ansiosidonnaista saavaa hakemaan työtä vähän aiemmin. Ennen on odotettu sen loppumista ja jatkettu töitä vasta sitten. Nyt sen pienennyksellä on tarkoitus nopeuttaa töihin siirtymistä. Mutta esim. pitkäaikaistyöttömälle ei mitään hyötyä, etenkin perheellisellä hankaloittaa entisestään, kun lapsikorotukset poistui. (Eli töitä haetaan vain lähempää, kun haastattelut ym. vie turhaan rahaa; ei välttämättä ole rahaa siihen bussimatkaan viereiselle paikkakunnalle.)

Vierailija
88/183 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus onkin että enää ei voi mukavasti elellä muiden piikkiin.Eli joko teet töitä tai syöt puuroa.Itse rakastan tälläistä muutosta

400 eurolla kuussa elellään mukavasti?

Kyllä. Yksinelävällä tuo on todella paljon rahaa.

Onko yksinelävän sähkö, vesi, vakuutus, mahd kaukolämpö/öljy/polttopuut, polttoaine/bussimaksut jotenkin edullisempia kuin perheellisen? Kun 400 riittää kaikkeen tuohon, siihen ruoka vielä päälle.

Vierailija
89/183 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkailla raha motivoi, köyhillä keppi. Kokoomuslainen ajattelutapa. 

Olen varmaan siksi jaksanut kuntouttaa itseäni edes vähän työkykyiseksi tulorajojen puittessa työkyvyttömyyseläkkeellä vuosien saatossa kun ei ole sitä jatkuvaa energiat vievää byrokratiakamppailua. Täten voin sanoa omasta kokemuksesta että porkkana toimii paremmin kuin kepityksellä voimat pois. 

Vierailija
90/183 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus onkin että enää ei voi mukavasti elellä muiden piikkiin.Eli joko teet töitä tai syöt puuroa.Itse rakastan tälläistä muutosta

400 eurolla kuussa elellään mukavasti?

älä viitsi kitistä tukien pienuudesta. Meillä jokainen saa asunnon vaatteet ja ruoat tuettuna jos tarve vaatii. En muutenkaan tajua miksi pitää koko ajan nillittää tukien pienuudesta, nehän on tarkoitettu väliaikaiseksi avuksi esim työttömyyden tai sairauden iskiessä, eivät elämäntavaksi. Itse jäin vuosi sitten työttömäksi ja jo julistettiin ettei 5-kymppinen kouluja käymätön ihminen tule työllistymään kuin tuurilla. Pari kolme viikkoa tein hakemuksia ja kävin haastatteluissa ja tuloksena oli 3 ihan kokoaikaista vakituista kohtuupalkattua (2500-3800e/kk) työpaikkaa joista valita. Nyt jo pidemmän aikaa ollut uudella urall

Kouluttamaton viisikymppinen saa 2500-3800 euroa kuussa palkkaa oltuaan vuoden työttömänä ja ihan uusi ura urkenee? Aikamoinen iltasatu.

Vierailija
91/183 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannustaa ainoastaan ansiosidonnaista saavaa hakemaan työtä vähän aiemmin. Ennen on odotettu sen loppumista ja jatkettu töitä vasta sitten. Nyt sen pienennyksellä on tarkoitus nopeuttaa töihin siirtymistä. Mutta esim. pitkäaikaistyöttömälle ei mitään hyötyä, etenkin perheellisellä hankaloittaa entisestään, kun lapsikorotukset poistui. (Eli töitä haetaan vain lähempää, kun haastattelut ym. vie turhaan rahaa; ei välttämättä ole rahaa siihen bussimatkaan viereiselle paikkakunnalle.)

Mä olen ansiosidonnaisella ja hakenut töitä jo ennen kuin edellinen homma loppui.

Ap

Vierailija
92/183 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovathan tälläkin sivustolla ja iltapäivälehdissä useat ihmiset kertoneet, ettei KANNATA ottaa työtä vastaan, koska tuet vähenevät! Saisivat siis töitä, mutta ovat ennemmin työttömänä. Tämä porukka mennee hommiin tukien pienentyessä, mikä on hyvä asia ja leikkauksien tarkoitus.

Kaikilla tukien leikkaus ei tietenkään työllistymiseen johda, mutta osa varmasti nyt työhön menee, koska se tuo enemmän rahaa. 

Vierailija
93/183 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne leikkaukset työllistä ketään. Kokoomus vain tekee ideologiansa mukaisia päätöksiä. Köyhiä potkitaan ja rikkaita suositaan.

Se että köyhille annetaan vähemmän ei ole potkimista tai leikkaamista. Siinä vain annetaan vähemmän. Verotus on leikkaamista. Minulta varastetaan ansatsemaani rahaa ja se annetaan toisten päätöksellä loisille. Siinä leikataan minun tulojani.

Vierailija
94/183 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aivan jatkuvasti on hakua auki varastohommiin jne.

Sitten alkaa selittely että asuu 100km päässä lähimmästä potentiaalisesta työpaikasta eikä muutto tai työmatkat napostele.

Vierailija
95/183 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aivan jatkuvasti on hakua auki varastohommiin jne.

Sitten alkaa selittely että asuu 100km päässä lähimmästä potentiaalisesta työpaikasta eikä muutto tai työmatkat napostele.

Jos työmatkakulut osa-aikatyön takia ovat niin suuret että ihminen on entistä vähävaraisempi käydessään töissä ongelma EI ole se että tuet ovat liian suuria. Uskoto muuten että esim mainitsemiisi varastohommiin pääsee kun vain hakee? Olet autuas, so yksinkertainen jos niin uskot.

Vierailija
96/183 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat ovat kovin yksinkertaisia niille joita ne eivät koske. Jos itse olisi siinä asemassa joihin leikkaukset kohdistetaan saattaisi olla hyvinkin eri ääni kellossa.

Vierailija
97/183 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet halvempi meille muille elättää.

Mutta uussuomalaiset elätätte ihan mielinkielin, aika sairasta!

Vierailija
98/183 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkaukset kannustavat ottamaan työn vastaan. Nyt kannattaa ottaa työ vastaan.

Eipä paljon taida firmat työkkärin asiakkaille soitella.

Vierailija
99/183 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkaukset kannustavat ottamaan työn vastaan. Nyt kannattaa ottaa työ vastaan.

MINKÄ TYÖN? Missä töitä???

Vierailija
100/183 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi trollille: Afrikka ei ole maa.

Venäjällä menee hyvin, varsinkin verrattuna Suomeen jolla menee heikoiten koko Euroopassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän