En nyt ihan hahmota millä tavalla sosiaalitukien kiristykset auttavat minua työllistymään. Voiko joku selittää?
Lähetän kuukaudessa 2-20 työhakemusta alueelle, joka kattaa Helsingin, Tampereen, Lahden ja Forssan sekä näiden väliin jäävän alueen. Käytännössä haen siis jokaista työtä, jota kykenisin tekemään, ja satojen kilometrien haarukalla. Miten rahojen väheneminen kannustaisi juuri minua työnhaussa? Lähinnä se saa mussa aikaan ajatuksia epärehellisin keinoin hengissä pysymisestä..
Lisää opintoja en saa työttömyysetuuden maksajan kustannuksella tehdä ja olen omista rahoistani maksanut yhdet avoimen amk:n täydennysopinnot nyt työttömyyden aikana, enempään ei ole rahaa.
Kommentit (183)
Luultavasti mikään ehdottamani neuvo ei kelpaa tai sovellu. Osaa ihmisistä vaan ei voi mikään auttaa. Sen sijaan kaikkia muita auttaa jos tämä sosialistinen tyyssija joskus edes yritetään laittaa kuntoon seuraa tätä vinkumista kun ei ole tarvinnut hankkia vaikka jotain taitoa jolla on myyntiarvoa ja kysyntää. Lässyn lässyn ei tuo juurikaan lisäarvoa tai vastinetta.
Miten olis jos laittaisitte taloudenpitonne ja elämänhallintanne ruotuun. Itselleni on melkein samantekevää mitä hallitus (jonka te itse tilasitte) saa päähänsä, vähän funtsaamalla ja isolla työllä olen liki taloudellisesti riippumattomassa asemassa. Enkä ole syntynyt rikkaille vanhemmille eikä ole kovin vaikeaa.
Rikollisuus ja itsemurhat kasvavat mutta muuten ei ole kasvua näkyvissä.