En nyt ihan hahmota millä tavalla sosiaalitukien kiristykset auttavat minua työllistymään. Voiko joku selittää?
Lähetän kuukaudessa 2-20 työhakemusta alueelle, joka kattaa Helsingin, Tampereen, Lahden ja Forssan sekä näiden väliin jäävän alueen. Käytännössä haen siis jokaista työtä, jota kykenisin tekemään, ja satojen kilometrien haarukalla. Miten rahojen väheneminen kannustaisi juuri minua työnhaussa? Lähinnä se saa mussa aikaan ajatuksia epärehellisin keinoin hengissä pysymisestä..
Lisää opintoja en saa työttömyysetuuden maksajan kustannuksella tehdä ja olen omista rahoistani maksanut yhdet avoimen amk:n täydennysopinnot nyt työttömyyden aikana, enempään ei ole rahaa.
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus onkin että enää ei voi mukavasti elellä muiden piikkiin.Eli joko teet töitä tai syöt puuroa.Itse rakastan tälläistä muutosta
400 eurolla kuussa elellään mukavasti?
älä viitsi kitistä tukien pienuudesta. Meillä jokainen saa asunnon vaatteet ja ruoat tuettuna jos tarve vaatii. En muutenkaan tajua miksi pitää koko ajan nillittää tukien pienuudesta, nehän on tarkoitettu väliaikaiseksi avuksi esim työttömyyden tai sairauden iskiessä, eivät elämäntavaksi. Itse jäin vuosi sitten työttömäksi ja jo julistettiin ettei 5-kymppinen kouluja käymätön ihminen tule työllistymään kuin tuurilla. Pari kolme viikkoa tein hakemuksia ja kävin haastatteluissa ja tuloksena oli 3 ihan kokoaikaista vakituista kohtuupalkattua (2500-3800e/kk) työpaikkaa joista valita. Nyt jo pidemmän aikaa ollut uudella urall
Mutta suomessa saa tosi vaikeasti töitä niin tuilla pitää pystyä elämään kauemminkin. Nyt olen seurannut esim somea miten vaikeaa nuorten saada työpaikkoja vaikka ovat opiskelleet kaikenmaailman ammatit.
Motivoivat tekemään rikoksia kun töitä ei saa.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele ettei töitä ole löytynyt jos täällä kyselee miten tukien leikkaaminen auttaa töiden löytämisessä. Mene kouluun ja yritä opiskella aluksi ihan perusjuttuja. Sellaisia asioita joita vähän pienemmät kyselevät kuten mistä sähkö tulee, mistä ruoka tulee jne. Muutaman vuoden kuluttua aloitat talou..... no ei ehkä sittenkään. Kysele täällä ihan rauhassa vaan.
Hyvinpä osasit sinäkin selittää miten tuo logiikka toimii :)
Ap
"Kehitysmaissa kuten Venäjällä tai Afrikassa vähän kaikilla on joku bisnes"
Juuri näin. Ihan kaikki bisnekset eivät vaan kestä päivänvaloa, mutta ilmeisesti Suomeen nyt toivotaan samanlaista uutteruutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on ihan sama kannustaako se sinua töihin vai ei, olen kyllästynyt maksamaan sinulle sohvalla makoilusta. Tukiasi leikataan jotta minulle jää omasta työstäni enemmän käteen.
Hommaa sitten työpaikka mulle
Hommaa ihan itse, eikö riitä että me työssä käyvät maksamme sinun elämäsi verorahoilla. Pitäisi sinulle vielä työpaikkakin hankkia. Salli mun nauraa.
Sanoin tuon sen takia koska itse haen töitä mutta aina tulee kieltävä vastaus. miten selität sen että työttömiä on enemmän kuin vapaina olevia työpaikkoja? Muuten tuista maksetaan myös veroja, jos et ole tietoinen siitä. Mikä ihme vihasuhde sulla on työtöntä kohtaan? esim itse olen tällä hetkellä työtön mutta olen ollut työsuhteessa 1 vuosi sitten. Olen kaunis hoikka nainen joten tuskin uskoltaisit sanoa päin mitään mulle tosielämässä.
Olet ymmärtänyt asiat ihan väärin. Sinun halutaan lopettavan itsesi.
Narsistit taas kiusaa työttömiä täällä
Paljon on tullut uutta porukkaa, joille pikkuhiljaa paljastuu systeemin mädännäisyys.
Perustulo on ainoa lääke vallitsevan tilanteen parantamiseksi. Oikeiston keksinnöt, eli niin sanotut rakenteelliset uudistukset, ovat aina työväestön asemaa heikentäviä.
Omasta puolesta maksan edelleen veroja jotta työttömät voisivat saada ruokaa ja katon päänsä päälle. Pääsen kohta itsekin työttömäksi joten olen molemmissa joukoissa mukana. Kannatan ehdottomasti työttömyystukien porrastusta jos se aktivoi hakemaan töitä. Tämä näyttäisi jo tapahtuneen ainakin omalle kohdalle.
Kokeile laittaa vaikka facebookiin ilmoitus, että haravoit pihoja, leikkaat nurmikoita, teet risusavottaa ym. pihahommia tai maalausta. Sitten Ukko.fi kevytyrittäjyyden kautta laskutus. Noin isolla alueella on varmasti vanhaa porukkaa omakotitalojensa kanssa eivätkä itse enää pysty huolehtimaan.
Ap, voitko vastata miksi muiden pitäisi elättää juuri sinut? Miksi elät tukien varassa? Oletko jollakin tavalla vammainen? Miksi töissä käyvien pitää elättää työttömiä?
Vierailija kirjoitti:
Ap, voitko vastata miksi muiden pitäisi elättää juuri sinut? Miksi elät tukien varassa? Oletko jollakin tavalla vammainen? Miksi töissä käyvien pitää elättää työttömiä?
Siksi, että olen syntynyt tähän maahan enkä koulutuksesta, työkokemuksesta ja ahkerasta hakemisesta huolimatta ole onnistunut työllistymään. Mitä työttömille pitäisi mielestäsi tehdä? Heittää maakuoppaan ja pommi perään?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos tukia kovasti leikataan, joudun myymään autoni pois. Sitten en kyllä pysty työllistymään yhtään mihinkään, koska täältä halvemman asumisen alueelta ei pääse töihin muutoin kuin omalla autolla.
Polkupyörä, mopo ja mopoauto on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on ihan sama kannustaako se sinua töihin vai ei, olen kyllästynyt maksamaan sinulle sohvalla makoilusta. Tukiasi leikataan jotta minulle jää omasta työstäni enemmän käteen.
Mutta eihän sinulle jää. Sinun talouteesi tämä ei vaikuta mitenkään. Valtionvelkaahan tuolla lyhennetään.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile laittaa vaikka facebookiin ilmoitus, että haravoit pihoja, leikkaat nurmikoita, teet risusavottaa ym. pihahommia tai maalausta. Sitten Ukko.fi kevytyrittäjyyden kautta laskutus. Noin isolla alueella on varmasti vanhaa porukkaa omakotitalojensa kanssa eivätkä itse enää pysty huolehtimaan.
Mitähän hel vetin jorinaa tuo ainainen risusavottakaan oikein on?! Kukaan metsänomistaja ei päästä omaan metsäänsä ammattitaidottomia ihmisiä tekemään ennakkoraivauksia raivaussahalla!!! Isommat harvennukset tehdään kalliilla koneilla, joissa on puikoissa koulutetut ihmiset.
Eriasia on joku orapihlaja-aidan tai tuijan leikkaaminen.
Yksilötasolla sosiaalitukien leikkauksilla on yhtä paljon erilaisia vaikutuksia kuin on ihmisiäkin. Elämäntilanteet ovat erilaisia. Sen sijaan kansantalouden tasolla tarkasteltuna tukien leikkaaminen kannustaa ihmisiä töiden pariin (palkkatyöhön tai yrittäjäksi). Se on ihan kansantaloustiedettä, joka toimii ympäri maailman.
Minullekin on jäänyt epäselväksi, miten tukien leikkaaminen lisää työpaikkoja ja työnantajien halukkuutta palkata työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on paperilla työtön, kuuluu tietyt rahalliset etuudet henkilölle eikä niitä voi poistaa vaan sillä ,että et haluaisi juuri tuon kyseisen henkilön saavan etuisuuksia ta olevan työtön.
Tietenkin työttömissäkin on eroja siinä, kuinka paheksuttavaa työttömyys on.
Vaikka luulet, että tiedät henkilön syyt työttömyyteen, et ehkä tiedäkään.
Vierailija kirjoitti:
Minullekin on jäänyt epäselväksi, miten tukien leikkaaminen lisää työpaikkoja ja työnantajien halukkuutta palkata työttömiä.
Elinkeinonharjoittajaksi eli toiminimiyrittäjäksi voi ryhtyä kukaan vaan. Ei sun tarvitse odottaa, että joku toinen järjestää sulle työtä. Tee itse jotain asian eteen.
En yhtään ihmettele ettei töitä ole löytynyt jos täällä kyselee miten tukien leikkaaminen auttaa töiden löytämisessä. Mene kouluun ja yritä opiskella aluksi ihan perusjuttuja. Sellaisia asioita joita vähän pienemmät kyselevät kuten mistä sähkö tulee, mistä ruoka tulee jne. Muutaman vuoden kuluttua aloitat talou..... no ei ehkä sittenkään. Kysele täällä ihan rauhassa vaan.