En nyt ihan hahmota millä tavalla sosiaalitukien kiristykset auttavat minua työllistymään. Voiko joku selittää?
Lähetän kuukaudessa 2-20 työhakemusta alueelle, joka kattaa Helsingin, Tampereen, Lahden ja Forssan sekä näiden väliin jäävän alueen. Käytännössä haen siis jokaista työtä, jota kykenisin tekemään, ja satojen kilometrien haarukalla. Miten rahojen väheneminen kannustaisi juuri minua työnhaussa? Lähinnä se saa mussa aikaan ajatuksia epärehellisin keinoin hengissä pysymisestä..
Lisää opintoja en saa työttömyysetuuden maksajan kustannuksella tehdä ja olen omista rahoistani maksanut yhdet avoimen amk:n täydennysopinnot nyt työttömyyden aikana, enempään ei ole rahaa.
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, voitko vastata miksi muiden pitäisi elättää juuri sinut? Miksi elät tukien varassa? Oletko jollakin tavalla vammainen? Miksi töissä käyvien pitää elättää työttömiä?
Oletko kuullut asiasta perustuslaki? Perustuslaissa sanotaan että työ on jokaisen perusoikeus, ja jos valtio ei pysty jokaiselle järjestämään työtä, siitä pitää saada korvaus.
Pienempikin korvaus riittää. Ei korvauksen tarvitse olla uusi kallis asunto Helsingin parhaimmalla paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, voitko vastata miksi muiden pitäisi elättää juuri sinut? Miksi elät tukien varassa? Oletko jollakin tavalla vammainen? Miksi töissä käyvien pitää elättää työttömiä?
Oletko kuullut asiasta perustuslaki? Perustuslaissa sanotaan että työ on jokaisen perusoikeus, ja jos valtio ei pysty jokaiselle järjestämään työtä, siitä pitää saada korvaus.
Pienempikin korvaus riittää. Ei korvauksen tarvitse olla uusi kallis asunto Helsingin parhaimmalla paikalla.
Ei sellaista kenellekään maksetakaan. Et tiedä kyllä mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista kenellekään maksetakaan. Et tiedä kyllä mistään mitään.
On mulla silmät päässä. Kyllä mä näen millaista väkeä asutetaan uusilla alueilla uusissa taloissa. Ei ne kaikki todellakaan sitä vuokraansa itse maksa.
Muistan ikuisesti sen, kun olin Kelassa töissä ja asiakas oli lähettänyt viestin, jossa luki: "Mun on pakko mennä kohta töihin jos ette anna enemmän rahaa!!".Oli kyllä huvittavaa. Eli kyllä se joitakin varmaan kannustaa.
Vierailija kirjoitti:
Muistan ikuisesti sen, kun olin Kelassa töissä ja asiakas oli lähettänyt viestin, jossa luki: "Mun on pakko mennä kohta töihin jos ette anna enemmän rahaa!!".Oli kyllä huvittavaa. Eli kyllä se joitakin varmaan kannustaa.
Kannustsisi jos olisi töitä mihin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää pysyä hengissä epärehellisesti kun yhteiskunta pitää hengissä ihan rehellisesti?
Tässähän niitä inhimillisesti hengissä pysymisen edellytyksiä koko ajan huononnetaan. Jos työpaikkoja ei ole, niin miten kokkareiden logiikan mukaan tästä kuuluu työttömiä rankaista?
Vierailija kirjoitti:
Lakimuutoksia ei ehkä ole optimoitu sinua ja kanssasi samassa tilanteessa olevia ajatellen?
Niinpä, eli suurimpaa osaa työttömistä.
Kannattaisiko vähän askarrella*askarrella niiden lakimuutosten kanssa, uudemman kerran?
Tiesin, että oikikseen pääsee ilman aivoja. Näköjään myös ilman sydäntä.
Inflaation myötä rahan arvo laskee, jolloin tuet suhteessa menoihin kutistuvat koko ajan muutenkin. 400 € kuussa ei saa edes yksiötä, vaan se yksiö pitää jakaa kämppiksen kanssa. Puolikkaan yksiön lisäksi jää rahaa jonkinlaiseen ruokaan, mutta ei esimerkiksi lääkkeisiin tai bussilippuihin.
On paljon ihmisiä, jotka eivät työllisty millään keinoin, mutta sosiaalitukien leikkaukset helpottavat niitä maksavien elämää.
Tehköön ne töitä jotka ovat ne keksineetkin. Minä elän tuilla ja nautin elämästä.
Vierailija kirjoitti:
On paljon ihmisiä, jotka eivät työllisty millään keinoin, mutta sosiaalitukien leikkaukset helpottavat niitä maksavien elämää.
Tiedän ja tunnen monia pitkäaikaissairaita, jotka:
- haluaisivat edes osa-aikatöitä
- elävät osin sosiaalitukien varassa
Haluan, että sinä fyysisesti terve virkamies tai päättäjä pysähdyt tämän tosiasian ääreen.
Suurin osa ihmisistä, joilta nyt leikataan, ovat jos kärsineet velkakierteissä sun muissa, työttömänä, vuosikausia.
Leikkaamalla heiltä viedään sekin pieni rahtunen, mistä velkojaan maksoivat.
Ihmisillä ei ole enää varaa sähköön, nettiin ja ruokaan.
Ihmisillä ei ole varaa syödä. He näkevät NÄLKÄÄ.
Kiitos leikkausten.
Tällainen politiikka ei ole millään tavalla perusteltavissa.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että tämä tilanne jatkuu loputtomiin. Kun noususuhdanne alkaa niin työpaikkoja taas löytyy. Ei päätöksiä tehdä koskaan juuri kyseiseen hetkeen vaan niitä tehdään tulevaisuuttaa ajatellen. Tulevaisuuden kannalta on tärkeää että tuet ovat sillä tasolla että ne aidosti kannustavat töiden tekoon eikä jäämään kotiin. Tukien liian suuresta tasosta kertoo sekin että meillä Suomessa on perheitä joissa eletään yhteiskunnan tuilla jo monessa sukupolvessa. Tuilla eläminen siis on käytännössä esitetty lapsille kannattavana ja varteenotettavana vaihtoehtona. Näinhän asian ei pitäisi olla vaan jokaisen sukupolven pitäisi yrittää päästä köyhyysloukusta pois. Lisäksi ei ole kenenkään etu että ne ihmiset lisääntyvät joilla ei ole edes kiinnostusta elättää itse itseään eikä lapsiaan ja sama mentaliteetti siirretään lapsille.
Sitä nousukautta saa kyllä odotella pitkään! Suurin osa työttömistä varmasti haluaa töihin. Ei ole oikein, että pienen vähemmistön vuoksi joka ei halua töihin, enemmistö joutuu kärsimään.
Petteri ja Arto odottaa portiin luokse aamutuimaan köyhiä ja nälkäisiä pyytämään leipäpalkalla töitä, kotona odottaa nälkäiset lapset ja riutunut emäntä, tulee mieleen Täällä pohjantähden alla teos, 1800 luvun patruuna aikahan se on kapitalistin unelma. Äänestäkää vaan persuja kokkareita niin saatte mitä tilasitte ja kaiken kruuna kun liitytte YTK:n AY_liikkeen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja kaverini kun puoli pakotettiin töihin ja alkoi saamaan palkkaa niin kitisi isoon ääneen että "per..e niyt mun pitää maksaa sähkölaskuni itse.
Kaikilla ei ole empatiakykyä, politiikasta varmasti löytyy häikäilemättömiä ihmisiä. Ymmärrän että leikkauksia pitäisi tehdä, mutta mielestäni oikea kohde mistä aloittaa, on valtion hallinto ja Kela... varmasti löytyy tehostettavaa. Mitä toimenpiteitä eduskunta on tehnyt omien kulujensa pienentämiseksi?
Tämä on jotakin niin epäreilua ja järkyttävää, ettei löydy enää sanoja. Nämä ihmiset, joilta nyt leikataan, moni heistä ei elä enää kun nousukausi taas palaa, ja töitä alkaa löytyä. En voi ymmärtää, miten päättäjät voivat nukkua yönsä.
Sitä syntyy, jokin polku vie sinne päättäjän paikalle, ja sitten käyttää valtaansa tällä tavoin.
En arvosta enää yhtäkään henkilöä hallituksessa.
Oliko sunnuntain mielenosoituksessa Senaatintorilla väkeä?