Onko mitään järkeä lähteä opiskelemaan lähihoitajaksi?
Olen pitkään miettinyt että irtisanoutuisin nykyisestä työstäni. Ilmapiiri on kamala ja työ muuttunut vuosien saatossa vastenmieliseksi.
Olen myös pitkään halunnut muuttaa nykyiseltä asuinpaikkakunnaltani pois.
Nyt tulisi mahdollisuus muuttaa maalle, mökkipaikkakunnalleni pohjoiseen. Paikkakunnalle haetaan oppisopimuksella lähihoitajia. Mietin että voisin hakea.
Onko liian suuri riski luopua nykyisestä työpaikasta?
Onko mitään järkeä lähteä opiskelemaan lähihoitajaksi?
Kommentit (40)
Ikää tosin vasta 24 v. Ja nykyisellä omalla alalla työtilanne on todella heikko, että toisen työpaikan saaminen on ollut äärimmäisen vaikeaa. Yritetty on yli vuoden, mutta paikkoja ei yksinkertaisesti ole.
Ap
Tottakai on järkeä. Kyllä hoitajat edelleen hyvin saa töitä. Palkat on nousseet. Haukkujat haukkuu mutta ei tarvitse kuunnella. Itse olen pienellä paikkakunnalla lähihoitajana kotihoidossa, pidän työstäni ja 3500 brutto riittää täällä paremmin kuin hyvin.
Ei kannata mennä ojasta allikkoon.
Hoitoalalla työn mielekkyys riippuu todella paljon siitä missä on töissä. Joku toinen vanhainkoti voi olla aivan ihana työpaikka ja toinen taas kamala. Kyllä hoitoalalla on ongelmia, mutta kyllä niitä myös ylikorostetaan. Kaikissa paikoissa ei ole huono työilmapiiri.
On järkeä.
Ja nimenomaan oppisopimuksella, siinähän saa palkkaa koko opislelun ajan.
Hoitajia tulee jäämään eläkkeelle suuret määrät, tulevina vuosina. Ja ihmisiä elököityy lisää, siis vanhusten määrä kasvaa.
Töitä tulee löytymään eniten kotihoidossa, jossa työ on liikkuvaa, mutta itsenäistä.
Tämä taantuma ei jatku ikuisesti, terveydenhuollossa ja vanhusten hoidossa riittää töitä.
Suosittelrn pyrkimistä koulutukseen, jos ala todella kiinnostaa?
Kaikista kun ei hoitoalalle ole.
Mikään ei ole lopullista. Aina kannattaa kokeilla uusia asioita. Sanoisin että kokeile!
Itse lähdin kokeilemaan, en kylläkään oppisopimuksella. Vuoden jälkeen lopetin koulun. Ei ollut vaan mun juttu.
Ainahan kuitenkin kannattaa kokeilla.
Toisille sopii, toisille ei.
Oppisopimus on paras mahdollinen opiskelumuoto. Ja voisi luulla että jossain pohjoisen pikkukunnassa ihmiset ovat pääosin mukavia.
Olet vasta niin nuori, että voisit opiskella sairaanhoitajaksi tai lääkäriksikin. Mikäli terveydenhuoltoala kiinnostaa
Lähde vain! Oppisopimuksella uusi ammatti, josta voi sitten halutessaan opiskella vaikka sairaanhoitajaksi. Muutto ennestään tutulle paikkakunnalle. Nykyinen työsi repii hermoja. Löydätkö jotain negatiivista tulevaisuuden suunnitelmistasi? Itse olisin jo menossa muuttokuormani kanssa vaikka olen sinua paljon vanhempikin.
Ei ole liian suuri riski.
Se voi olla vielä suurempi riski että jää toksiseen työympäristöön. Menee työkyky vielä kokonaan. Ja jossain kohtaa alkaa voimaan henkisesti niin pahoin että ei enää jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Ikää tosin vasta 24 v. Ja nykyisellä omalla alalla työtilanne on todella heikko, että toisen työpaikan saaminen on ollut äärimmäisen vaikeaa. Yritetty on yli vuoden, mutta paikkoja ei yksinkertaisesti ole.
Ap
Sullahan on elämä vielä edessä. Kokeile!
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on järkeä. Kyllä hoitajat edelleen hyvin saa töitä. Palkat on nousseet. Haukkujat haukkuu mutta ei tarvitse kuunnella. Itse olen pienellä paikkakunnalla lähihoitajana kotihoidossa, pidän työstäni ja 3500 brutto riittää täällä paremmin kuin hyvin.
Hyvin ja hyvin. Omalla paikkakunnalla usein saa ei oota vastaukseksi lähärinä. Keikkatyöt kuivuneet aika hyvin kasaan. No nopeuttaa minun pois suuntautumista alalta. Pitäkää tunkkinne. M32 lähärinä 10 vuotta.
On järkeä. Kenenkään ei tarvitse olla myrkyllisessä työympäristössä. Sellaista työtä ei tarvitse tehdä josta ei tykkää. Jokaisella on täysi oikeus valita työpaikansa ja ammattinsa
Vierailija kirjoitti:
Ap
Anna mennä vaan, olet tosi nuori!
Elämässä täytyy välillä ottaa riskejä.
Ap, rohkeasti vaan tavoitetta kohti!
Terv. lähihoitaja
Tuossa tilanteessa sanoisin että on järkeä. Et jää kuitenkaan tyhjän päälle. Ja jos et tykkää hoitotyöstä voit alkaa tekemään jotain muuta.