Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostettu aivotutkija: pitkäaikainen eristäytyminen vaikkapa etätöihin ole edes superintrovertille hyväksi

Vierailija
18.05.2025 |

HS tänään. 

Kommentit (154)

Vierailija
21/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko että ikävien ihmisten kanssa oleilu on kenellekään hyväksi... Minulla, ja monilla muillakin, on sosiaalista elämää työn ulkopuolella.

Vierailija
22/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä tavata vapaalla jos haluaa sukulaisia, kenties työkavereita, ystäviä jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä lähitöissä aikaa kahvi- tai ruokatunneilla työkavereitten kanssa. Jestas, ainoa hetki, jolloin heistä pääsee eroon! Syön yksin ja jos ehdin, niin teen sen kotona. Aivot saavat lepoa töistä.

Vierailija
24/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteleeko tutkija, ettei etätyöläinen tapaa koskaan muita ihmisiä?

Työpäivän aikana ette tapaa ja ruokakin tilataan illalla ovelle. Netflix ei ole muita ihmisiä. 

Mieskin on etätöissä, tapaan hänet myös työpäivän aikana. Käyn ruokakaupassa ihan itse ja Netflixiä en katso.

Olet jo Alzheimerin esiasteesaa kun noin typeriä kirjoitat. 

Vierailija
25/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko että ikävien ihmisten kanssa oleilu on kenellekään hyväksi... Minulla, ja monilla muillakin, on sosiaalista elämää työn ulkopuolella.

Ihmisellä joka välittömästi on leimaamassa muita ikäviksi? Just joo 🤦🏻

Vierailija
26/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Ihan varmasti osa pärjää etänä ja on muutakin elämää kuin työ. Kaikkea ne yrittää manipuloida. Yksilöitä ihmiset.

Niinpä ja kyllähän sitä etänäkin on palavereja ja ollaan muutenkin yhteyksissä muihin kollegoihin jne. En mä nyt omia juttujani rupeis duunikavereilleni kertomaan. Tuskin niitä edes kiinnostais.

Vierailija
27/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä te olette alalla jossa vihaatte työkavereitanne noin paljon?

Oliskohan niin, että te olette niitä joita muut vihaavat?

Vierailija
28/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten sosiaalinen elämä = juodaan perseet olalle joka perjantaina.

Vierailija
29/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Ihan varmasti osa pärjää etänä ja on muutakin elämää kuin työ. Kaikkea ne yrittää manipuloida. Yksilöitä ihmiset.

Niinpä ja kyllähän sitä etänäkin on palavereja ja ollaan muutenkin yhteyksissä muihin kollegoihin jne. En mä nyt omia juttujani rupeis duunikavereilleni kertomaan. Tuskin niitä edes kiinnostais.

Olet jo noin erakoitunut ettet ymmärrä sen olevan täysin normaalia. 

Vierailija
30/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo parempi olla monitoimi.. avokonttorissa missä jatkuva meteli ja idootit pyörii ympärillä. Se tekee aivoille hyvää

Kyllä on.  Ihminen on laumaeläin. 

Ihmiset erilaisia. Toiset eläimiä ja toiset yksilöitä.

Vierailija
31/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vietä lähitöissä aikaa kahvi- tai ruokatunneilla työkavereitten kanssa. Jestas, ainoa hetki, jolloin heistä pääsee eroon! Syön yksin ja jos ehdin, niin teen sen kotona. Aivot saavat lepoa töistä.

Sinulla ei ole siellä missä töitä teet ainakaan etenemisen mahdollisuuksia. 

Vierailija
32/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostan itse erakoituvani selvästi. En ole puoleen vuoteen käynyt työpaikalla. Kaupassa käyn 3-4 viikon välein. Harrastukset on kotona yksin, lenkillä käydessä en useinkaan muita ihmisiä näe.

Työpäivinä kyllä viestittelen työkavereiden kanssa silloin tällöin, en joka päivä. Äidin kanssa soittelen pari kertaa viikossa. Lasten kanssa pääasiassa viestittelen, muutaman kerran viikossa. Ja sitten on mies joka asuu puolet viikosta muualla, mutta on kuitenkin ainoa päivittäinen sosiaalinen kontakti. Erota ei siis kannata.

Pakko myöntää että kaipaan työpaikalle, mutta en voi sinne mennä, joten ei voi mitään. Olen onnellinen etätyöstä, koska se on nyt ainoa mahdollisuuteni olla työssä.

Vierailija
33/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten sosiaalinen elämä = juodaan perseet olalle joka perjantaina.

Mummo on jämähtänyt sinne omaan nuoruuteensa 50-luvulle. 

Vierailija
34/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo parempi olla monitoimi.. avokonttorissa missä jatkuva meteli ja idootit pyörii ympärillä. Se tekee aivoille hyvää

Kyllä on.  Ihminen on laumaeläin. 

Ihmiset erilaisia. Toiset eläimiä ja toiset yksilöitä.

Et todellakaan lukenut juttua. Huoh. 

Vierailija
35/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedostan itse erakoituvani selvästi. En ole puoleen vuoteen käynyt työpaikalla. Kaupassa käyn 3-4 viikon välein. Harrastukset on kotona yksin, lenkillä käydessä en useinkaan muita ihmisiä näe.

Työpäivinä kyllä viestittelen työkavereiden kanssa silloin tällöin, en joka päivä. Äidin kanssa soittelen pari kertaa viikossa. Lasten kanssa pääasiassa viestittelen, muutaman kerran viikossa. Ja sitten on mies joka asuu puolet viikosta muualla, mutta on kuitenkin ainoa päivittäinen sosiaalinen kontakti. Erota ei siis kannata.

Pakko myöntää että kaipaan työpaikalle, mutta en voi sinne mennä, joten ei voi mitään. Olen onnellinen etätyöstä, koska se on nyt ainoa mahdollisuuteni olla työssä.

Lisään että en siis varsinaisesti kärsi tästä, mutta joskus olo tuntuu yksinäiseltä. Ja joskus on pakko lähteä ruokakauppaan naapurikuntaan, ihan vaan siksi että saa vaihtelua.

Vierailija
36/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että työkavereiden kanssa vietetään taukoja ja puhutaan myös omista asioista, on aivoillemme tärkeää, Huotilainen kertoo

Olen huomannut tämän. Olen tehnyt etätöitä kohta 2v ja olen muutenkin yksinäinen. Töissä en päivän aikana juttele välttämättä kenenkään kanssa. Alan ahdistua. 

Vierailija
37/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten tiede: Mää en tykkää/en halua. 

Vierailija
38/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla parhaiten menee kun en näe muita ihmisiä. Pikku hiljaa alkaa kasetti niin sanotusti levetä jos joutuu olemaan vakituisemmin pitempiä aikoja ihmisten kanssa tekemisissä.

Vierailija
39/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä joka välittömästi on leimaamassa muita ikäviksi? Just joo 🤦🏻

.iten niin välittömästi? Kyllä työkaverit tuntee.

Vierailija
40/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten tiede: Mää en tykkää/en halua. 

(Ihan mikä tahansa asia maan ja taivaan välillä.) Inkkeli: naiset yyhyyy byääääkh!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän