Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostettu aivotutkija: pitkäaikainen eristäytyminen vaikkapa etätöihin ole edes superintrovertille hyväksi

Vierailija
18.05.2025 |

HS tänään. 

Kommentit (154)

Vierailija
41/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas väsyttää nyt kun pitää sosialisoida töissä. Se on kuormittavaa kun ei siellä varsinaisesti kavereita olla. Lisäksi aivan hirveä älämölö.

Vierailija
42/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Ihan varmasti osa pärjää etänä ja on muutakin elämää kuin työ. Kaikkea ne yrittää manipuloida. Yksilöitä ihmiset.

Niinpä ja kyllähän sitä etänäkin on palavereja ja ollaan muutenkin yhteyksissä muihin kollegoihin jne. En mä nyt omia juttujani rupeis duunikavereilleni kertomaan. Tuskin niitä edes kiinnostais.

Kyllä niitä kiinostaa. Mielellään jauhavat kakkaa muista. Siksipä pysyn etäällä ja vastaan vältellen uteluihin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo parempi olla monitoimi.. avokonttorissa missä jatkuva meteli ja idootit pyörii ympärillä. Se tekee aivoille hyvää

Kyllä on.  Ihminen on laumaeläin. 

Sinä voit olla. Minä en ole eläin. Enkä varsinkaan laumaeläin.

Vierailija
44/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hämmentää tässä keskustelussa muutama asia. Eikö teillä ole työpaikan ulkopuolisia ihmissuhteita? Ja toisekseen, mitä te siellä työpaikalla teette tai millaista se työ, jossa ehtii ja "pitää" höpöttää työkavereiden kanssa? Työ ei taida keskittymistä vaatia? 

Vierailija
45/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä te olette alalla jossa vihaatte työkavereitanne noin paljon?

Oliskohan niin, että te olette niitä joita muut vihaavat?

Ei ole kyse alasta vaan vihaisin työkavereita missä vaan. En tullut lässyttämään kuulumisista ja tunteista vaan tekemään töitä.

Varmasti sylivauvaekstrovertit vihaavatkin.

Vierailija
46/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot noin kiinnostunut mun yksityisasioista niin mä voin myydä niitä tarinoita itse 1000 e kpl niistä kiinnostuneille.

En mä ilmaiseksi ala jakamaan mun yksityisasioita.

Vierailija
47/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä te olette alalla jossa vihaatte työkavereitanne noin paljon?

Oliskohan niin, että te olette niitä joita muut vihaavat?

En jaksa mielistellä niitä kahta narsistia jotka jyräävät kaikki. Tämän vuoksi en ole suosittu koska en ole samalla tavalla pelottava. Näitä 2 täytyy mielistellä ettei joudu kohteeksi, mutta minä en ala heinän saappaitaan nuolemaan. Hoidan työni ja se riittää. Nää 2 kaikki tietävää tappelee myös toimarin kanssa.

Vierailija
48/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

millaista se työ, jossa ehtii ja "pitää" höpöttää työkavereiden kanssa? Työ ei taida keskittymistä vaatia? 

Asiakastyö, jossa täytyy ratkoa erilaisia tilanteita ja ongelmia. Työkavereilta kysytään neuvoa puolin ja toisin jatkuvasti. Esimerkiksi viime viikolla mulla tuli vastaan kaksi ongelmaa, joita ei ollut meidän kokeneemmlllakaan työntekijöillä kokemuksia. Niitä sitten pohditaan että mitä nyt pitää tehdä.

Vierailija
49/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivotutkijan päätelmät voivat olla oikeita, JOS työpaikalla on hyvä ilmapiiri ja siellä on edes pari mukavaa ihmistä, joiden kanssa tekee mieli jutella.

Ikävä kyllä monessa paikkaa näin ei ole, vaan pikemmin kannattaa vältellä muita, varsinkin sitä kiusaajaa/negatiivista/överihöpöttäjää/utelijaa jne. 

Aspergerina en edes pystyisi työskentelemään tilassa, jossa on hälinää/melua tai muita ihmisiä lähietäisyydellä.

Vierailija
50/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä vain hyvältä tuntuu. Saa olla täysin rauhassa.

Vierailija
51/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua hämmentää tässä keskustelussa muutama asia. Eikö teillä ole työpaikan ulkopuolisia ihmissuhteita? Ja toisekseen, mitä te siellä työpaikalla teette tai millaista se työ, jossa ehtii ja "pitää" höpöttää työkavereiden kanssa? Työ ei taida keskittymistä vaatia? 

Nykyään kaikki on mennyt sellaiseksi että viettävät vapaa-aikaa vain oman perheen kanssa. Ehkä kerran vuodessa on joku semi-pakollinen kaverireissu.

Vierailija
52/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä mieltä hän on, tai on tutkinut. Voin paremmin kuin koskaan kun pääsin eläkkeelle. Ei tartte väkisin kenenkään kanssa puhua jos ei halua.

Vierailija
53/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se muuten jotenkin paha asia, jos työ ei vaadi keskittymistä? Mä esim. teen nyt puutarhatöitä, paljon tulee juteltua työkaverin kanssa samalla. Jos en juttele, kuuntelen jotain podcastia kuulokkeistani. Tällainen työ on mulle aivan autuus. Ennen tein töitä tietokoneella, sellaista työtä, johon piti keskittyä koko ajan. Työssä ei ollut mitään sellaista osa-aluetta, jota olisi voinut hoitaa rutiinilla. Ei koskaan enää. 

Vierailija
54/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän hyvyys tai huonous pitäisi tuossakin tapauksessa ensin määritellä.

Vierailija
55/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kaikki on mennyt sellaiseksi että viettävät vapaa-aikaa vain oman perheen kanssa. Ehkä kerran vuodessa on joku semi-pakollinen kaverireissu.

On meitä poikkeuksiakin. Näen kavereita harrastuksessa viikottain. Mulla on myös paljon kauempana asuvia kavereita, joiden tapaaminen on aina yhtä hauskaa, ei todellakaan mitään pakkopullaa.

Vierailija
56/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivotutkija hämmästyisi jos kurkkaisi mun aivoihin niinä päivinä kun olen toimistolla. On uskomattoman kuormittavaa yrittää tehdä keskittymistä vaativaa työtä avokonttorissa. Huomaan välillä, että joku varhaisdementia ei ole kaukana.

Vierailija
57/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että te vihaatte avokonttoria ei tarkoita että tutkija on väärässä tai että etätyössä ei olisi ongelmia. Paistaa läpi sellainen että mitä tahansa muuta kunhan ei avokonttoria.

Vierailija
58/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että te vihaatte avokonttoria ei tarkoita että tutkija on väärässä tai että etätyössä ei olisi ongelmia. Paistaa läpi sellainen että mitä tahansa muuta kunhan ei avokonttoria.

Mene itse kokeilemaan työtä, jossa tulee jatkuvia keskeytyksiä eri väylistä ja ne kaikki vaativat välitöntä reagointia, ja samalla sun pitäisi pystyä tekemään virheettömästi myös keskittymistä vaativat hommat, samalla kun sun ympärillä kälätetään. Se ei tee aivoille hyvää ollenkaan, voin luvata.

Vierailija
59/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HS on täynnä viher vassarien manipulointia. Kriittisyyttä kriittisyyttä. 

Vierailija
60/154 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että työkavereiden kanssa vietetään taukoja ja puhutaan myös omista asioista, on aivoillemme tärkeää, Huotilainen kertoo

Mikään ei estä etätyöläistä puhumasta ihmisille. Voit puhua asioista kavereillesi tai mennä ulos lounaalle kolleegoiden kanssa jos haluat. Sosiaalinen kanssakäyminen ihmisten kanssa kasvotustenkaan ei vaadi toimistorakennuksia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi