Ihmiset, jotka eivät palauta astioita ruokapaikoissa, vaikka on selvästi merkitty astioidenpalautuspiste
Kaikki jätetään pöytään levälleen ja "kyllä siivoojat siivoo" (ihan omin korvin kuultua naapuripöydästä). Miksi toimitaan noin? Mikä on ettei voi viedä niitä astioita sinne palautukseen niin kuin kaikki muutkin? Ymmärrän liikuntarajoitteiset ja rollaattorivanhukset kyllä, mutta te muut, mikä on tekosyynne?
Kommentit (180)
Tottakai! Keitän myös itse kahvit kahvilassa.
Ruotsissa ilmeisesti ennemmin sääntö kuin poikkeus jättää astiat ja ruuat törkeästi paikoilleen. Johtuu ehkä siitä, että sinne virrannut parempaa külttüüria muualta.
Todelllinen junttiuden huipentuma! Ranskassa kahvilakäynti päättyy poskipusuihin, meillä mennään astiarullakolle.
Vierailija kirjoitti:
Minä vien aina koska se helpottaa asiakaspalvelijoiden töitä.
Juuri tämä! Ja se auttaa/nopeuttaa asiakaspalvelijoita myös palvelemaan asiakkaita paremmin, kun kaikki aika ei mene astioiden keräilemiseen, ja täten sujuvoittaa koko paikan toimintaa. Mutta tietenkään itsekäs nykykusipää ei tätä suostu ymmärtämään.
Jaloilla voi äänestää ja valita, että meneekö ravintolaan, missä on itsepalvelu vai täysi pöytiintarjoilu. Se valinta tehdään ennen kuin menee asiakkaaksi.
Junttia on mennä jättämään astiat ja roskat pöydille itsepalvelupaikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä! Ja se auttaa/nopeuttaa asiakaspalvelijoita myös palvelemaan asiakkaita paremmin, kun kaikki aika ei mene astioiden keräilemiseen, ja täten sujuvoittaa koko paikan toimintaa. Mutta tietenkään itsekäs nykykusipää ei tätä suostu ymmärtämään.
Just. Se on kuule jo 1800-luvulla Wienissä ollut niin, että tarjoilija tarjoilee ja siistii pöydän. Suomessa pöytiin tarjoilu kuoli jostakin syystä 1960-80-luvuilla, mutta astioiden palautus (=likainen työ) ei todellakaan kuulu asiakkaalle! Täysi moukka olet, jos viihtyisässä kahvilassa alat viemään likaisia astioita.
Vierailija kirjoitti:
Olen maksava asiakas. En ole töissä ruokapaikassa. Jotain tolkkua.
Typerys sinä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just. Se on kuule jo 1800-luvulla Wienissä ollut niin, että tarjoilija tarjoilee ja siistii pöydän. Suomessa pöytiin tarjoilu kuoli jostakin syystä 1960-80-luvuilla, mutta astioiden palautus (=likainen työ) ei todellakaan kuulu asiakkaalle! Täysi moukka olet, jos viihtyisässä kahvilassa alat viemään likaisia astioita.
Emme elä 1800-luvun Wienissä, vaan 2020-luvun suomessa. Ja nyt tässä puhutaan siis abc-asemien buffeteista, kotipizzoista, hesburgeista jne, joissa pyydetään "palautathan asiat tänne kiitos" ja niille on selkeästi merkitty paikka. Joku pihviravintola jossa maksat annoksesta 60€, tai kahvila jossa jostain syystä vapaasta tahdostasi maksat kahvista ja pullasta 20€, ei kuulu nyt tähän.
Joskus toivoisin että eivät veisi. Suurin osa ei näytä ymmärtävän, että lasit laitetaan siihen koriin, lautaset omaan pinoon ja tarjottimet omaansa. Biojätteet voi myös laittaa myös siihen bioastiaan siinä vieressä, ei niin että jättää lautaselle kasan ruokaa ja seuraavat mättävät lautasia päälle. Tulee hieno Pisan huojuva torni... Haarukoita on tarjottimien välissä ja kestosuosikkini: lasin pohjalle jätetään vähän juomaa ja sinne tungetaan käsipaperipallo. Hyi yrjö! Ironista että koululaiset osaavat palauttaa nätisti, aikuiset ihmiset eivät.
Vierailija kirjoitti:
Olen maksava asiakas. En ole töissä ruokapaikassa. Jotain tolkkua.
Et sä siitä niin kovasti maksa. Pienipalkkaiset työntekijät joutuu korjaamaan siankin jäljet.
Vierailija kirjoitti:
Teen niin koska lounasaterian hinnassa se pitäisi näkyä. Palkatkoot lisää henkilökuntaa jos ei paikka meinaa pysyä siistinä.
Pikaruokapaikoissa vien aina.
Palkatkoon. Eli tällä hetkelläkinjo todella pientä palkkaa nauttivat saisivat siis vielä vähemmän palkkaa kun palkkamenot jaetaan isomman ihmismäärän kesken. Ei ne tulot kuitenkaan ravintolalla kasva.
Maamut tekee just tuota. Kuin sikolätti pöytä heidän jäljiltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on kieltämättä jännä kuvitelma, että asiakkaan perseily toisi lisää henkilökuntaa. Ei tuo. Itse asiassa vähentää, koska kyllästyneet ottavat lopputilit.
T todellakaan koskaan enää aspaa
Jännä, kun Suomessa on maailman parasta päätä olevat aspojen palkat, mutta siltikään asiakkaiden palvelu ei maistu.
Marates on paskapalkan tae. Silti täällä juostaan peräsuoli pitkällä varmaan maailman paskimmasta päästä olevalla henkilökuntamitoituksella.
Vierailija kirjoitti:
Narsisteja, käytös näkyy muussakin elämässään.
Sä taidat tuntea paljon narsisteja. Suvussako kulkee?
Vierailija kirjoitti:
Maamut tekee just tuota. Kuin sikolätti pöytä heidän jäljiltään.
Persut on sikoja. Siksi sinä lätin tunnistat.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/iltalehti-250-kiloisen-karjun-kanss…
Maksan ruoasta. Miksi minun pitäisi palauttaa astiat? Entä jos seuraavaksi pyydettäisiin myös tiskaamaan ne, ja osoitettaisiin sille joku piste? McSiivojat käyttävät McMoppia, siitä heille maksetaan. Jotain rajaa ravintoloiden tehtävien ulkoistamisella asiakkaillekin on oltava.
Vierailija kirjoitti:
Joskus toivoisin että eivät veisi. Suurin osa ei näytä ymmärtävän, että lasit laitetaan siihen koriin, lautaset omaan pinoon ja tarjottimet omaansa. Biojätteet voi myös laittaa myös siihen bioastiaan siinä vieressä, ei niin että jättää lautaselle kasan ruokaa ja seuraavat mättävät lautasia päälle. Tulee hieno Pisan huojuva torni... Haarukoita on tarjottimien välissä ja kestosuosikkini: lasin pohjalle jätetään vähän juomaa ja sinne tungetaan käsipaperipallo. Hyi yrjö! Ironista että koululaiset osaavat palauttaa nätisti, aikuiset ihmiset eivät.
Mä tarjoilen nykyään sairaalassa.. Näkisit ne tarjottimet, jeesus minkä sotkun saa neljällä kipolla aikaan. Mikä vimma niillä on työntää tolloja soosiin tai puuroon. Nuoret tosiaan osaavat, vanhat.....eivät.
Tässä näyttää nyt olevan selvästi sekä tahatonta että tahallista väärinymmärrystä asiasta. Joten väännetäämpä rautalangasta, kuten nykyihmisille pitää kaikki vääntää jotta menee kaaliin;
Huoltoasemat, heset, mäkkärit, kotipizzat, buffet-ravintolat, lounasravintolat, ja kaikki muut vastaavat paikat joissa on astioiden palautuspaikka ja selkeä kohtelias pyyntö astioiden palautukselle = sinä palautat ne astiat sinne.
Eri asia on sitten ala carte ravintolat ja paremmat paikat, joissa ei edes pyydetä astioiden palautusta = voit jättää astiat pöytään.
Simple as f*ck. Yhtä yksinkertaista kuin vilkun käyttö liikenteessä. Jos olet kääntymässä risteyksestä, laitat vilkun. Jos et ole kääntymässä, et laita vilkkua. TämäKIN on joillekin hyvin vaikeaa.
Mä palautan jos oli muuten hyvä palvelu. Jos ei, jätän pöytään. Harvoin näin käy mutta aina välillä.
En saa mitään henkilökuntaetujakaan.