Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset, jotka eivät palauta astioita ruokapaikoissa, vaikka on selvästi merkitty astioidenpalautuspiste

Vierailija
18.05.2025 |

Kaikki jätetään pöytään levälleen ja "kyllä siivoojat siivoo" (ihan omin korvin kuultua naapuripöydästä). Miksi toimitaan noin? Mikä on ettei voi viedä niitä astioita sinne palautukseen niin kuin kaikki muutkin? Ymmärrän liikuntarajoitteiset ja rollaattorivanhukset kyllä, mutta te muut, mikä on tekosyynne?

Kommentit (180)

Vierailija
161/180 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalauta!

Näillä hinnoilla saa henkilökunta tienata palkkansa saatana. Minä olen maksava asiakas enkä maksava työntekijä siinä puljussa missä asioin.

Vierailija
162/180 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuijia ovat. Jos ei halua palauttaa astioita pitää mennä paikkaan jossa niin ei tarvitse tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/180 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maksava asiakas. En ole töissä ruokapaikassa.  Jotain tolkkua. 

En ole siinä ravintolassa töissä, siivouskulut on kyllä lisätty tuotteen ja palvelun hintaan.

Vierailija
164/180 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vien, mutta en aina, esim. jossain kalliissa kahvilassa, vaikka joku keräyspiste olisikin. Tämä suomalainen itsepalvelukulttuuri on niin masentavaa, joudut ensin keräämään ostettavat ja palvelet itse itseäsi, huomaat että lusikat on loppu, ainoa työntekijä jättää jonon odottamaan kun hakee niitä,  kannat  tarjottimen pöytään ja pahimmassa tapauksessa pyyhit pöydältä murut ja kahvinroiskeet edellisen jäljiltä ja silti maksat paljon korkeamman hinnan kuin useammissa eurooppalaisissa kahviloissa, missä on tasokas pöytiintarjoilu. Ei paljon mieltä ylennä käydä näissä  kahviloissa, kotonakin voin palvella itseäni. 

Vierailija
165/180 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi astiat vietykin,  asiakkaalle pitäisi antaa kassalla myös siivousrätti, millä sen pöydän voi pyyhkiä, kun lhenkilökunta ei tässä maassa ehdi. 

Vierailija
166/180 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuulu palauttaa astiat ja ei tee niin se on pois henkilökunnan tauoista. Ettäs kehtaatte!

Tauot ovat lakisääteisiä eivätkä muodostu astioiden keräämisen kuluvista minuuteista

Vierailija
167/180 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on henkilökunnan tehtävä koska kahvilat on hinnoiltaan nykyään ökykalliita! 

Vierailija
168/180 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vit**taa kun porukka jättää astiansa ja roskansa pöytään seuraavien asiakkaiden siivottavaksi. Ruuhka-aikaan henkilökunta ei ehdi kerätä niitä samaa tahtia kuin i*iootit sotkevat eli kun tulet ravintolaan, saat ensimmäisenä alkaa kerätä minkälienee Kalevin tai Ritvan kahvikuppeja, nenäliinoja ja leivänmuruja pöydästä, jotta pääset itse syömään.

Vaikka olisivat vieneet astiansa pois niin olisi kiva, että henkilökunta myös pyyhkisi pöydän. Jos vien itse astiat pois niin kukaan ei tule pyyhkimään. Ei ihme, että monissa paikoissa on roskaisia tai tahmaisia pöytiä.

Vierailija
169/180 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi asiakas käy tiskaamassa itselleen astian ennen kuin saa ruokaa. Jotkut mestat on sellaisia lääviä kun asiakaspalvelussa ei ole tarpeeksi ihmisiä töissä että varmasti saa ruokamyrkytyksen ja vaatteensa manjoneesin tms.

Tämä

Vierailija
170/180 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautan, jos palauttaminen on tehty todella helpoksi ja paikassa on ruuhkaa. Jos kahvilassa on kolme seisoskelevaa työntekijää ja hinnat tapissa, eiköhän heille pieni jumppa tee hyvää.

Vierailija
171/180 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat halpaa ruokaa sillä että palautat ne astiat. Jos et halua palauttaa niin mee sitte johonki kalliimpaan paikkaan missä ei tartte palautella. Urpo!

Kerro mistä saa halpaa ruokaa.

Vierailija
172/180 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma poistuisi jos JOKAINEN asiakas jättäisi astiansa pöytään ja tekisi näin aina ja kaikissa ravintoloissa. 

Silloin henkilökuntaa olisi pakko palkata. 

Nyt ravintoloista se joka onnistuu teettämään henkilökunnan tehtäviä eniten asiakkailla voittaa. Se joka ottaa työntekijöitä tekemään tehtävät häviää. 

Jatkossa tilaat ruokasi automaatilta, noidat tiskiltä ja palautat astiasi itse. Vielä kun joku keksii miten saa asiakkaat siivoamaan. 

Ei palkattaisi lisää henkilökuntaa vaan olemassa oleva henkilökunta haukuttaisiin kun ovat niin laiskoja ja saamattomia.

Vierailija
173/180 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on aina vituttanut suunnattomasti astioiden palauttaminen ravintoloissa. Siitähän sitä haluaa maksaa, että saa oman ruokailunsa jäljet siivota. Odotan innolla omatoimitiskauspisteitä

Vierailija
174/180 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma poistuisi jos JOKAINEN asiakas jättäisi astiansa pöytään ja tekisi näin aina ja kaikissa ravintoloissa. 

Nyt ravintoloista se joka onnistuu teettämään henkilökunnan tehtäviä eniten asiakkailla voittaa. Se joka ottaa työntekijöitä tekemään tehtävät häviää. 

Jatkossa tilaat ruokasi automaatilta, noidat tiskiltä ja palautat astiasi itse. Vielä kun joku keksii miten saa asiakkaat siivoamaan. 

Ei palkattaisi lisää henkilökuntaa vaan olemassa oleva henkilökunta haukuttaisiin kun ovat niin laiskoja ja saamattomia.

Heh. Muistan, miten jo joskus ennen 2010-lukua luin kommentin, jossa ajateltiin henkilökunnan määrän lisättävän kun jättää viemättä nuo tarjottimet jne.

Onko näin käynyt?

Vierailija
175/180 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Muistan, miten jo joskus ennen 2010-lukua luin kommentin, jossa ajateltiin henkilökunnan määrän lisättävän kun jättää viemättä nuo tarjottimet jne.

Onko näin käyn

Onko ihmiset jättäneet viemättä astiat? Ketjun perusteella ei.

Vierailija
176/180 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä kuin en koskaan käytä itsepalvelukassoja. Tuotteen hinnassa on palvelu.

Minä käytän itsepalvelukassoja nopeuden takia, enkä todellakaan itke mistään palvelusta. Tuotteen hinta on tuotteen hinta, palvelun hinta on asia erikseen. 

Sama. Kaupassa on tosiaan ihan valinnanvapaus, ja itse ainakin ilahtuneena menen tyhjälle itsepalvelukassalle nähtyäni ihmiskassan kilometrijonot.

Olen jo maksanut ja kävelemässä pois kaupan parkkikselta, kun ihmiskassan jono liikkuu verkkaisesti eteenpäin.

Vierailija
177/180 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Muistan, miten jo joskus ennen 2010-lukua luin kommentin, jossa ajateltiin henkilökunnan määrän lisättävän kun jättää viemä

Onko ihmiset jättäneet viemättä astiat? Ketjun perusteella ei.

Tässä ketjussahan moni kertoo jättävänsä astiat viemättä.

Minä taas käännyn ravintolan ovelta muualle, jos vastassa on likaiset pöydät. 

Vierailija
178/180 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se sun ruokapaikka ottaa sen palautuksen kyllä hinnassa huomioon. Pistetaanpä sulle seuraavan kerran pari euroa lisää hintaa.

Vierailija
179/180 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se sun ruokapaikka ottaa sen palautuksen kyllä hinnassa huomioon. Pistetaanpä sulle seuraavan kerran pari euroa lisää hintaa.

No laita hinnat esille hinnastoon. Siivouspalvelu: 2 e. Osaavat asiakkaat valita sitten onko ruoka tarpeeksi hyvää, vai menevätkö muualle.

Vierailija
180/180 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on aina vituttanut suunnattomasti astioiden palauttaminen ravintoloissa. Siitähän sitä haluaa maksaa, että saa oman ruokailunsa jäljet siivota. Odotan innolla omatoimitiskauspisteitä

Tee kuten minä: Älä enää kertaakaan palauta astioita, koskaan. Suomalaiset ovat kilttejä ja tottelevaisia ihan väärällä tavalla ja väärässä paikassa. Jos et maksavana asiakkaana siivoa toisten omistamassa ravintolassa, mitä kauheaa siitä seuraa? Kutsuuko joku poliisin, saatko sakon tai joudutko putkaan?

Vai pelkäätkö vain tyhmien kanssaihmisten paheksuntaa?