Ihmiset, jotka eivät palauta astioita ruokapaikoissa, vaikka on selvästi merkitty astioidenpalautuspiste
Kaikki jätetään pöytään levälleen ja "kyllä siivoojat siivoo" (ihan omin korvin kuultua naapuripöydästä). Miksi toimitaan noin? Mikä on ettei voi viedä niitä astioita sinne palautukseen niin kuin kaikki muutkin? Ymmärrän liikuntarajoitteiset ja rollaattorivanhukset kyllä, mutta te muut, mikä on tekosyynne?
Kommentit (180)
Savolainen käy kahvilassa, menee tiskin taakse keittämään kahvit ja letittää pullat. Tiskaa astiat ja lopuksi pyytelee anteeksi henkilökunnalta, kun näin ilmoittamatta poikkesivat kylään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos henkilökunnalla on ylimääräistä aikaa, niin heidän pitäisi tarjoutua tuomaan ruoka pöytään ja hoitaa pöydän siivous. Samalla varmistuu, että pöytä on puhdas seuraavalle.
Jos viet astiat, mutta et tietenkään pyyhi pöytää, niin ei sitä heti pyyhi henkilökuntakaan.Miksi se pöytä olisi jäljiltäsi siivoton kun sinulla on ollut tarjotin? Ne tarjottimetkin maksaa (ja jokaisen käytön jälkeen pesu maksaa ja vie henkilökunnan aikaa). Melkoinen porsas pitää olla, että saa roiskittua tarjotinta laajemmalle. Sikolätti-käyttäytyvät epäkehittyneet ihmiset voi järjestää lättiruokailunsa kotonaan. Palkatulla (verokortti, koska sivukulut) palvelijallaan tai ilman.
Ennole enää vuosiin nähnyt lounaspaikoissa tarjottimia, vain lautaset.
Ne pitäisi siirtää leireille pakkotyöhön. 2v ensin sitten koejalle siviiliin katsomaan osaako elää yhteiskunnan normien mukaan. Jos ei niin takaisin ja ei pois pääsyä.
Vierailija kirjoitti:
Savolainen käy kahvilassa, menee tiskin taakse keittämään kahvit ja letittää pullat. Tiskaa astiat ja lopuksi pyytelee anteeksi henkilökunnalta, kun näin ilmoittamatta poikkesivat kylään.
Emäntä (naispuolinen osa pariskunnasta) kietaisee navettahuivin päähän ja moppaa myös lattiat ja harjaa vessanpöntöt. Muutenhan ne luulee ihan laiskaksi hunsvotiksi.
Joillakin on kieltämättä jännä kuvitelma, että asiakkaan perseily toisi lisää henkilökuntaa. Ei tuo. Itse asiassa vähentää, koska kyllästyneet ottavat lopputilit.
T todellakaan koskaan enää aspaa
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on kieltämättä jännä kuvitelma, että asiakkaan perseily toisi lisää henkilökuntaa. Ei tuo. Itse asiassa vähentää, koska kyllästyneet ottavat lopputilit.
T todellakaan koskaan enää aspaa
Jännä, kun Suomessa on maailman parasta päätä olevat aspojen palkat, mutta siltikään asiakkaiden palvelu ei maistu.
Vierailija kirjoitti:
Ne pitäisi siirtää leireille pakkotyöhön. 2v ensin sitten koejalle siviiliin katsomaan osaako elää yhteiskunnan normien mukaan. Jos ei niin takaisin ja ei pois pääsyä.
Tämä, ei mitään arvoa noilla.
Sivistyneissä maissa henkilökunta siivoaa pöydät. Kuten Saksassa ihana mennä kahvilaan, kun tilaat ja valikoit tiskillä ja kaikki kannetaan pöytään. Eikä tietysti puhettakaan, että lähtisit itse tööttäämään likaisten astioiden kanssa johonkin.
Olen maksanut kahvilassa siitäkin, että joku vie astiat pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos henkilökunnalla on ylimääräistä aikaa, niin heidän pitäisi tarjoutua tuomaan ruoka pöytään ja hoitaa pöydän siivous. Samalla varmistuu, että pöytä on puhdas seuraavalle.
Jos viet astiat, mutta et tietenkään pyyhi pöytää, niin ei sitä heti pyyhi henkilökuntakaan.Miksi se pöytä olisi jäljiltäsi siivoton kun sinulla on ollut tarjotin? Ne tarjottimetkin maksaa (ja jokaisen käytön jälkeen pesu maksaa ja vie henkilökunnan aikaa). Melkoinen porsas pitää olla, että saa roiskittua tarjotinta laajemmalle. Sikolätti-käyttäytyvät epäkehittyneet ihmiset voi järjestää lättiruokailunsa kotonaan. Palkatulla (verokortti, koska sivukulut) palvelijallaan tai ilman.
Siis kuka syö tarjottimelta? Tarjotin on astoiden siirtämistä varten eikä syömistä varten. Vain eläimen syö kaukalosta! Arvaanko että myös syöt lippalakki päässä?
Palautin ja lajittelin aina kuuliaisesti kaikki astiat.
Sitten kävi hauska tapaus, joka muutti kaiken.
Olin kassajonossa lounaspaikassa ja jonottajien tiellä oli tyhjä astiakärry.
Kassa oli kiireinen, mutta hänen viereensä tuli juttelemaan toinen henkilökunnan edustaja. Kassa pyysi häntä siirtämään kärryn asiakkaiden tieltä.
Hän ilmoitti, ettei tee sitä, koska hänen työaikansa on päättynyt. Sanoin hänelle, että ajattele, kuinka kiva työkaveri olisit, jos auttaisit kassaa sen verran. Hän tokaisi, että hänhän ei ilmaista työtä tee.
Olin hämmästynyt, että palvelualalla on noin huonoa käytöstä ja joustamattomuutta.
Päätin, etten tässä paikassa enää ikinä palauta astioita. En ole työssä siellä enkä ilmaiseksi hoida heidän töitään.
Samasta syystä kuin en koskaan käytä itsepalvelukassoja. Tuotteen hinnassa on palvelu.
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kuin en koskaan käytä itsepalvelukassoja. Tuotteen hinnassa on palvelu.
Suomessa on maailman parhaat ruokakauppojen katteet. Silti ihmiset menevät kuuliaisesti itsepalvelukassoille, ääliökansaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoksi suomalaisia on työttömänä. Ei haluta maksaa palvelusta.
Ei haluta maksaa, mutta silti vaaditaan sitä. Siinä se ristiriita.
Ei haluta maksaa! Helsingissä seissyt pannukahvi ja keksi englanniksi on helposti 7e. Itsepalveluna. Todellakin vaadin ja paljon enemmän. Tai maksa sinä ilmasta,minä en.
Olen ollut töissä lounas ravintolassa missä oli useita astian- tai tarjotinpalautuskärryjä.
Jotkut asiakkaat palauttivat tarjottimen kärryyn, jotkut eivät. So what, tämä oli ihan normaalia eikä sitä ihmetelty.
Meidän työhön kuului siivota salia ja pöytiä ja se oli ihan ok myös kerätä ja siivota lautaset pöydistä.
Mielestäni on omituista että ihmiset seuraavat muiden tekemisiä tai tekemättä jättämistä ja raportoivat siitä ja syyllistävät.
Itse olen sitä mieltä että hyvä kun työpaikat säilyvät, jos kaikki automatisoidaan ja saadaan tehostettua niin kohta ei ihmisiä tarvita. Asiakaspalvelu häviää.
Lentokentällä kahvi ja keksi 12e. Silti sielläkin on se fucking astiarullakko, jotta asiakkaat tekisivät työn. En ole nähnyt muiden kuin suomalaisten ja japanilaisten vievän likaisia astioita rullakkoon.
Ettäkö ymmärä jotei kuulu kaaleitte kultturii !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska maksan niin vien ja joskus en vaan jaksa. Suomessa otetaan kyllä hintaa kunnolla ja itse saa tehdä myös työn. Äsken käytiin kahvilla ja maksettiin noin 24 euroa. Että korjatkoon meidän jäljet.
Niin, on se jännä että maassa missä kaikki on kallista, kahvilla käyntikin maksaa. Saattaa tulla yllätyksenä että se kahvilanpitäjäkin maksaa korkeampaa vuokraa, palkkaa yms. kuin kollega Puolassa.
No eipä ole yllätys kun olen itsekkin aikoinaan pitänyt kahvilaa ison kaupungin keskustassa ja kyllä asiakas ei joutunut korjaamaan mitään.
Touhu on mennyt sellaiseksi, että asiakas velvoitetaan lajittelemaan haarukat, veitset ja lusikat omiin koreihinsa, isot ja pienet lautaset omiin pinoihinsa, tekemään jätelajittelun jne.
Useimmiten vien astiani, mutta jätän pöytään jos ruoka on ollut ala-arvoista.
Samoin jos palvelu on ollut huonoa.
Minä vien aina koska se helpottaa asiakaspalvelijoiden töitä.
Joskus käynyt lounasravintolassa missä se astioidenpalautuspiste on perimmäisessä nurkassa eikä mitään opastetta. Silloin jää astiat pöytään.