Ihmiset, jotka eivät palauta astioita ruokapaikoissa, vaikka on selvästi merkitty astioidenpalautuspiste
Kaikki jätetään pöytään levälleen ja "kyllä siivoojat siivoo" (ihan omin korvin kuultua naapuripöydästä). Miksi toimitaan noin? Mikä on ettei voi viedä niitä astioita sinne palautukseen niin kuin kaikki muutkin? Ymmärrän liikuntarajoitteiset ja rollaattorivanhukset kyllä, mutta te muut, mikä on tekosyynne?
Kommentit (180)
Riippuu kai onko palautuspiste puhdas vai sotkettu. Toimiiko se ja onko kaukana. Itse palauttaisin.
Narsisteja, käytös näkyy muussakin elämässään.
Teen niin koska lounasaterian hinnassa se pitäisi näkyä. Palkatkoot lisää henkilökuntaa jos ei paikka meinaa pysyä siistinä.
Pikaruokapaikoissa vien aina.
Tekosyynä viimeksi oli se että palautuspiste oli jo ylitäynnä kun kukaan henkilökunnasta ei käynnyt sitä tyhjentämässä. Ei vaan yksinkertaisesti enää mahtunut yhtään tarjotinta astioineen.
Vierailija kirjoitti:
Olen maksava asiakas. En ole töissä ruokapaikassa. Jotain tolkkua.
Jos käyt julkisessa vessassa, jätätkö huuhtelematta, kun ethän sinä sen kiinteistön siivooja ole?
Vierailija kirjoitti:
🤦🤦🤦🤦🤦
Vien ainoastaan silloin, jos palautuspiste on näkyvillä ja poistumisreitin varrella. En lähde etsimään sitä mistään nurkista. Maksavaa asiakasta ei voida velvoittaa osallistumaan ravintolan/kahvilan töihin.
Maksavana asiakkaana palvelu kuuluu mielestäni hintaan pikahampurilaispaikkoja lukuunottamatta. Miksi Suomessa oletetaan, että asiakkaan pitää tehdä henkilökunnan työt. Ei ihme, että meillä on työttömiä, kun kaikki palvelu ulkoistetaan asiakkaalle ja saadaan vähennettyä henkilökuntaa.
Koska maksan niin vien ja joskus en vaan jaksa. Suomessa otetaan kyllä hintaa kunnolla ja itse saa tehdä myös työn. Äsken käytiin kahvilla ja maksettiin noin 24 euroa. Että korjatkoon meidän jäljet.
Vierailija kirjoitti:
Jätätkö kauppareissulla kärryn tai korin "jonnekin", kun eihän asiakasta voi velvoittaa palauttamaan niitä?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi yrittäjällä on laillinen oikeus estää kaltaistesi paskaläjien tuleminen ruokapaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Narsisteja, käytös näkyy muussakin elämässään.
Höpöhöpö, mä maksan siitä kahvista sun muusta, siellä on piiat siivoamassa!
Kyllä nr jouyss nykyhinnoills siivoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Teen niin koska lounasaterian hinnassa se pitäisi näkyä. Palkatkoot lisää henkilökuntaa jos ei paikka meinaa pysyä siistinä.
Pikaruokapaikoissa vien aina.
Just siks en käy pikaruokapaikoissa kun pitäs roudata itse astioita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käyt julkisessa vessassa, jätätkö huuhtelematta, kun ethän sinä sen kiinteistön siivooja ole?
Vedän vessan, jotta on siisti seuraavalle käyttäjälle. En kuitenkaan siivoa vessaa, koska se on henkilökunnan työ. Huono esimerkki sulta.
Vierailija kirjoitti:
Koska maksan niin vien ja joskus en vaan jaksa. Suomessa otetaan kyllä hintaa kunnolla ja itse saa tehdä myös työn. Äsken käytiin kahvilla ja maksettiin noin 24 euroa. Että korjatkoon meidän jäljet.
Niin, on se jännä että maassa missä kaikki on kallista, kahvilla käyntikin maksaa. Saattaa tulla yllätyksenä että se kahvilanpitäjäkin maksaa korkeampaa vuokraa, palkkaa yms. kuin kollega Puolassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedän vessan, jotta on siisti seuraavalle käyttäjälle. En kuitenkaan siivoa vessaa, koska se on henkilökunnan työ. Huono esimerkki sulta.
Ihan 1:1 vertaus. Siivoaminen kahvilassa olisi sitä, että sinulta vaaditaan pöydän/istuimen ja lattian pyyhkiminen ja astioiden tiskaus. Osoittaa vain, miten tyhmä alkuperäinen kommenttisi oli. :D
Yhdessä ravintolassa huomasin vasta n. 10. kerran jälkeen että atereimien viereen oli jossain vaiheessa laitettu pieni post it lappu "viethän astiat niille varattuun paikkaan". Kukaan ei varmaan ole tuota lappua huomannut. Ihan. Vahingossa sen luin.
Vien lähtökohtaisesti aina astiani pois. Poikkeuksena törkeän hintaiset kahvilat, missä jonotetaan, kaadetaan itse kuravesi kämäiseen mukiin, kannetaan likaiseen pöytään ja vielä pitäisi siivotakin lähtiessä. Ei kiitos ja joku raja se on oltava ahneudella. En käy kahviloissa Suomessa tästä syystä enää.