Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailen miestä joka on mukava mutta ei omista MITÄÄN

Vierailija
17.05.2025 |

Elää vuokralla, asunut lapsen kanssa pitkään, tämä aikuinen. On mukava, mutta en tiedä miksi tämä asia vaivaa. Yhteistä taloutta ei voi edes ajatella koska en minä kaksin voi asuntoa ostaa, vuokralle en enää halua. En halua häneltä rahaa tai mitään mutta tämä asia alkanut häiritä jos joskus haluaa yhteisen kodin, niin miten? Ei hän saisi edes lainaa puolikkaaseen koska ei omista mitään. Varallisuus lienee korkeintaan 20000. Ja ollaan viisikymppisiä.

Mitä tekisitte? Vaivaako asia teitä?

Kommentit (130)

Vierailija
121/130 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli omistusasunto, kun otin tyhjätaskumieheni. Koulutin hänestä taloudellisesti menestyneen. Näin se menee. 

Vierailija
122/130 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koti, jossa asuu on pelkkä kuluerä, joka ei tuota mitään. Se on jotenkin surullista miten esim pienituloinen nainen laittaa kaikki munansa samaan koriin ja maksaa esim asuntolainaa vielä eläkeiässä. Ja mitä käteen jää? Perintöverot, lapsille, jotka ovat perineet äitinsä köyhyyden jo ties kuinka monessa sukupolvessa. 

Vuokralla jos olet pistät kaiken rahan muille. Se tuntuu vielä enemmän hukkaan heitetyltä. Asunnon voi jossain vaiheessa myydä jos haluaa, vuokralla ei ole mitään mitä myydä.

Joo voihan sen toki myydä tai yrittää myydä, mutta ei siitä välttämättä saa omiaan pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/130 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans ihan persaukinen ex. Asui vuokralla jossain hirveessä röttelössä ja maksoi elareita pienestä palkastaan. Ei mitään puskurirahastoa. Kaljaan kyllä riitti rahaa. Vaikka oli komee niin en jaksanut kauaa kattella eihän tollasen kanssa ois voinu mitään yhteistä suunnitella. Ehdotti jopa kerran että tulis mun luo asumaan niin ettei hänen tarvitsisi maksaan mitään kun se on mun asunto. Enpä suostunut...

Vierailija
124/130 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia ettei ole velkaa.

Jos miehellä olisi kovin paljon velkaa niin harkitsisin tarkkaan.

Vierailija
125/130 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos noin selkeästi raha ja omaisuus edellä ajattelet, lähde suhteesta ja etsi tilalle tyyppi, jolla status ja varakkuus on mittapuusi mukaan riittävä. Sehän se sinun tapauksessasi kait on se suhteen kivijalka, mitäpä sitä muutakaan suhteessa tarvitsisi. Harvinaisen epäkypsää pohdintaa noin niinkun 50 vuotiaalta, by the way. Pari-kolmekymppiseltä tuon vielä jotenkin ymmärtäisi.

Vierailija
126/130 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koti, jossa asuu on pelkkä kuluerä, joka ei tuota mitään. Se on jotenkin surullista miten esim pienituloinen nainen laittaa kaikki munansa samaan koriin ja maksaa esim asuntolainaa vielä eläkeiässä. Ja mitä käteen jää? Perintöverot, lapsille, jotka ovat perineet äitinsä köyhyyden jo ties kuinka monessa sukupolvessa. 

Vuokralla jos olet pistät kaiken rahan muille. Se tuntuu vielä enemmän hukkaan heitetyltä. Asunnon voi jossain vaiheessa myydä jos haluaa, vuokralla ei ole mitään mitä myydä.

Jos asuu vuokralla, voi säästää osan kuukausituloistaan ja sijoittaa ne esimerkiksi osakkeisiin. Pankki- ja vakuutusyhtiöosakkeet ovat aika turvallinen sijoitus, kunhan ei osta liian kalliilla. 

Vierailija
127/130 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha,raha,omistaa.omistaa. siinä naiset kiteytettyinä.minä haluan. Minä.minä.

Vierailija
128/130 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän edes kiinnostunut muuttamaan yhteen. Voi mielllään asua vuokralla ja mistä tietää miten paljon sijoittaa. 

Vierailija
129/130 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinulle sopiva mies. Itsellä kaksi suhdetta kariutunut siihen,  kun miehellä on asunto, mökki ja vaikka mitä ja haluaisi että muuttaisin hänen luokseen. Pitivät ihan itsestäänselvyytenä, että haluaisin heidän rakentamaansa  elämään. Toinen vielä eksänsä kanssa rakennutti talon, aika karua sellaiseen muuttaa, en todellakaan haluaisi.

Itse muuten olen suhteellisen hyväpalkkainen, mutta ei ole kuin muutama kymppitonni säästössä, koska olen panostanut harrastuksiin ja matkusteluun. Yksinhuoltajana olen vienyt lapsenikin kaikille mantereille enkä todellakaan kadu, vaikka rahaa on kulunut. Arvostuskysymyksiä.

Vierailija
130/130 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sinulle sopiva mies. Itsellä kaksi suhdetta kariutunut siihen,  kun miehellä on asunto, mökki ja vaikka mitä ja haluaisi että muuttaisin hänen luokseen. Pitivät ihan itsestäänselvyytenä, että haluaisin heidän rakentamaansa  elämään. Toinen vielä eksänsä kanssa rakennutti talon, aika karua sellaiseen muuttaa, en todellakaan haluaisi.

Itse muuten olen suhteellisen hyväpalkkainen, mutta ei ole kuin muutama kymppitonni säästössä, koska olen panostanut harrastuksiin ja matkusteluun. Yksinhuoltajana olen vienyt lapsenikin kaikille mantereille enkä todellakaan kadu, vaikka rahaa on kulunut. Arvostuskysymyksiä.

Olen huomannut että jotkut miehet tuovat mielellään esiin jo deittiprofiilissa tai viimeistään ekoissa viesteissä omaisuuttaan - esim. juuri mökki saatetaan mainita. Itselleni se on lähinnä mielenkiintoa laskeva tekijä juuri sen vuoksi, että tiedän mökin omistajien haluavan viettää kaikki lomat mökeillään, usein viikonloputkin - ja tässä ilmeisesti oli ajatus, että nainen sitten mukautuu miehen elämäntyyliin ja tulee miehen seuraksi miehen mökille. Mutta entäpä, jos naisella onkin oma mökki? Ihan yhtä lailla nainen haluaa viettää lomansa siellä. Ja tietysti kaikki eivät mökki-ihmisiä ole ollenkaan.

Juuri tämän takia haluan miehen, jolla ei ole mökkiä eikä muutakaan sellaista omaisuutta, joka kahlitsee vapaa-aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme