Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailen miestä joka on mukava mutta ei omista MITÄÄN

Vierailija
17.05.2025 |

Elää vuokralla, asunut lapsen kanssa pitkään, tämä aikuinen. On mukava, mutta en tiedä miksi tämä asia vaivaa. Yhteistä taloutta ei voi edes ajatella koska en minä kaksin voi asuntoa ostaa, vuokralle en enää halua. En halua häneltä rahaa tai mitään mutta tämä asia alkanut häiritä jos joskus haluaa yhteisen kodin, niin miten? Ei hän saisi edes lainaa puolikkaaseen koska ei omista mitään. Varallisuus lienee korkeintaan 20000. Ja ollaan viisikymppisiä.

Mitä tekisitte? Vaivaako asia teitä?

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjassamme: Kun naiselle ei mikään riitä.

Se on sitten väärä kohtaanto. 

Vierailija
102/118 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tutustuin exään ei hänellä 35 vuotiaana ollut kuin vanha Opel. Töissä käynyt koko ikänsä. Perustettiiin perhe ja otettiin asuntolaina, mulle 2/3 ja hänelle 1/3. Laina oli yhteisvastuullisesti. Miespä ei parin vuoden iälkeen enää lyhentänyt asuntolainaa. Lapsikin oli syntynyt. Töihin lähdin, kun muksu oli 10 kk sillä mies olisi antanut tilanteen mennä maksuhäiriömerkintöihin asti. 

Ikinä mulle ei selvinnyt, mihin rahansa käytti. Kuulema hänen yksityisasia. Maksullisiin, huumeisiin, peleihin vai mihin. Viisi luottokorttia oli hänellä viilattu tappiin, kun eroa teimme. 

Minä maksoin asuntoa yksin, mutta erossa ei suostunut sitä huomioitavan. Sai " oman osuutensa" ilmaiseksi. Suosittelen siis omia asuntolainoja tuollaisten siipeilijöiden varalle 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuossa taustalla jokin ideologia, vai puhtaasti persaukisuus? Joo, luin tuon 20 000.

Ollut pienellä palkalla duunarina koko elämänsä. Elänyt pitkälti lapsen kanssa. Ei ole jostain syystä ostanut koskaan asuntoa, rahat menneet vuokriin. Lapsi siis muuttaa nyt pois kotoa.

Itse elän kahden lapseni kanssa vielä. En näe kuitenkaan hyvänä ajatusta siitä, että minä hankin asunnon yksin tai tulisin elämään vuokralla. Olen aikuinen nainen enkä elätä kuin omia lapsiani. Siinä on jo aivan tarpeeksi

Mikä pakko on ylipäänsä muuttaa (virallisesti) yhteen? Enää ei ole perheenperustamisesta ja lasten huoltajuudesta kyse. Minä pitäisin tuossa tilanteessa erilliset elämät, rahat ja asunnot. Voihan sitä silti hengailla toisen tai toisen asunnolla suurimman osan ajasta.

Lapsillakin säilyy kyläpaikka oman vanhemman luona ilman itselleen vieraita ihmisiä. Hetken kuluttua lapsilla saattaa olla puolisoita ja lapsia itselläänkin ja viimeistään siinä vaiheessa yhteiskuviot aiheuttavat kitkaa vierailuineen.

Vierailija
104/118 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No osta itse sellainen asunto josta pidät ja jossa on tilaa toisellekin. Eipä sen kummempaa vaivaa minua tällainenkaan asia.

Jos ihminen on mukava niin en ajattelisi kuuna päivänä raha-asioita.

Jos haluan asunnon jossa on tilaa toiselle niin se maksaa enemmän kuin asunto jossa tilaa vain itselle/lapsille. 

Osta vaikka palatsi ja ota mies siihen vuokralle jos et osaa siellä ilman miestä asua ja elää.

Vierailija
105/118 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin miestä joka asui yksiössä. Luulin että on aika varaton ja oli työtön mutta sillä oli 450000 euron omaisuus tilillä. Jätin sen koska luulin ettei tulevaisuus olisi kovin kummoinen mutta mies eli vaatimattomasti ja vaatteet oli sitä perus verkkari tasoa. Mies ei sitten halunnut enää seurustella kun itse annoin pakit sille. Sanoi vaan ettei halunnut näyttää omaisuutta koska naiset sen perään usein ovat.

Vierailija
106/118 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailin miestä joka asui yksiössä. Luulin että on aika varaton ja oli työtön mutta sillä oli 450000 euron omaisuus tilillä. Jätin sen koska luulin ettei tulevaisuus olisi kovin kummoinen mutta mies eli vaatimattomasti ja vaatteet oli sitä perus verkkari tasoa. Mies ei sitten halunnut enää seurustella kun itse annoin pakit sille. Sanoi vaan ettei halunnut näyttää omaisuutta koska naiset sen perään usein ovat.

Ja paskat. Miksi hän sitten sinulle paljasti omaisuutensa? Nyt sitten naiset yksiössä asuvia verkkarimiehiä metsästämään 😂

Vierailija
107/118 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vähemmän omistaa sitä vähemmän on myös murheita. 

Huoleton on hevoseton mies.

Vierailija
108/118 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi tyhjätaskua. Itselläni on varakas mies ja jääpähän lapsillekin perintöä.

Vierailija
109/118 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko iso tykki?

Vierailija
110/118 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paskat. Miksi hän sitten sinulle paljasti omaisuutensa? Nyt sitten naiset yksiössä asuvia verkkarimiehiä metsästämään 😂

No jaa. Kaverillani on 600 tonnia tilillä ja saman verran sijoituksissa. Asuu vuokrakaksiossa, ajaa 20v vanhalla mondeolla eikä elä mitenkään leveästi. Helposti luulis köyhäksi.

Vierailija
111/118 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kukaan ei omista mitään, mutta aikaa myöten hankitaan.

Voi tulla ero ja omaisuus menee.

Toisaalta voi vielä periä tai onnistua omaisuuden tekemään. Riippuu vähän persoonasta ja indresseistä.

Vierailija
112/118 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa sielu. Kiinteän omaisuuden sijaan kannattaa omistaa finanssivarallisuutta

Vierailija
113/118 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ap:kaan omista kämppäänsä, jos sitä lainaa on vielä maksamatta.

Vierailija
114/118 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti jotain elämän osa-aluetta on optimoitu ja se ei ole omaisuus. Meillä kaikilla on omat prioriteettimme.

Jos tämä mies ei ole sun pari, niin etsi sopivampi.

Vierailija
115/118 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kohta 50v ja jos mieheni kanssa loppuisi suhde ja pitäisi uutta etsiä niin en usko, että muuttaisin yhteen kenenkään kanssa.  Pitäisin siis oman asunnon, jos olisi sellainen.

Vierailija
116/118 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Kaverillani on 600 tonnia tilillä ja saman verran sijoituksissa. Asuu vuokrakaksiossa, ajaa 20v vanhalla mondeolla eikä elä mitenkään leveästi. Helposti luulis köyhäksi.

Ajatteliko hän köyhäillä loppuelämänsä vai jossain vaiheessa nauttiakin siitä?

Vierailija
117/118 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten pitää erota kun elämäntyyli ja tulevaisuuden suunnitelmat ei osu yksiin. Etsi mies joka on sinulle sopivampi ja anna tuon mukavan miehen löytää itselleen paremmin sopiva nainen jolla ei pakkomiellettä yhteisestä omistusasunnosta jne.

Ei kaikki sovi kaikille ja se on aivan ok. Sen sijaan se ei ole ok, että jumitat tuollaisessa suhteessa tuhlaamassa teidän kummankin aikaa ja viemällä mahdollisuuden sille, että kumpikin voisi katsella sinkkuna sitä sopivampaa kumppania.

Vierailija
118/118 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne kuin ap:lla. Ollaan uuden miehen kanssa viisikymppisiä ja molemmilla takana 20 vuoden liitot. Mulla iso omistusasunto ja mies asuu vuokralla.

Mua ei haittaa, koska en ikinä enää halua yhteisomistusta asuntoon. Tulen asumaan loppuikäni 100% yksin omistamassani asunnossa, koska olen oppinut kantapään kautta miten ex voi hankaloittaa asumista erossa. Jos mies muuttaisi joskus luokseni niin hän maksaisi puolet juoksevista asumiskuluista (vastike, vesi, sähkö, netti, kotivakuutus). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä