Kieli poskessa: millä tavalla olet "eliittiä"?
Itse en dokaa ja olen korkeakoulutettu.
Entä te?
Kommentit (187)
Työttömin ketju mitä olen hetkeen lukenut 😭
Vierailija kirjoitti:
Kaunis ja kiihkeä vaimo ja vielä kiihkeämpi rakastajatar. Kummallakin hyvänmakuinen ja tiukka pillu.
Eikä pelkoakaan väljentymisestä kun sulla on niin pieni kikkeli.
Asun omistamassani asunnossa pääkaupunkiseudulla ja omistan rotukoiran. Olen korkeasti koulutettu ja vakituisessa virassa tärkeässä tehtävässä.
Gautier XO konjakki on hyvää kahvin kanssa. Kahvi pitää tietysti keittää kahvipannulla eikä millään suodattimella. Moccamasterit on tarpeettomia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on teehuone.
Wau!
En oo koskaan ymmärtänyt miten asunnon omistaminen nähdään täällä jotenkin eliittinä. Omistat pienen alueen kaupungin vuokratontin ilmatilasta :D Perinteisesti eliitti on omistanut maata, eikä huoneita rakennuksesta, mutta kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Eliitti ja rahvas. Miksi pitäisi olla eliittiä? Eikö rahvas kelpaa?
Ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Asun omistamassani asunnossa pääkaupunkiseudulla ja omistan rotukoiran. Olen korkeasti koulutettu ja vakituisessa virassa tärkeässä tehtävässä.
Mutta lapseton sinkku, ikää yli 30? Kumoaa elitismin ja juna puksuttaa kohti vanhapiikuutta tai -poikuutta
Vierailija kirjoitti:
Olen myynyt antiikkihuonekaluja pois torissa kun asunto vaihtuu eikä vanha tyyli enää sovi sisustukseen, ja ärsyttää ihmiset jotka maksaa käteisellä. Nyt on yli tonni käteistä piirongin laatikossa, ruokakaupassako minä noilla alan maksaa.
oot rupusakkia
Harrastukseni ovat ns sivistyneitä ja tietoa/taitoa löytyy. Muuten,melko tavan duunari. Sijoitan osakkeisiin järkevästi.
Olen korkeakoulutettu (käytän silti alkoholia;), minulla on asunto kasvukeskuksesta pienellä lainalla, uudehko auto ostettu käteisvaroin, muutama kymppitonni riihikuivaa rahaa+toki sijoitukset erikseen, kuulun ikäluokassani ylimpään tuloluokkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen korkeakoulutettu (käytän silti alkoholia;), minulla on asunto kasvukeskuksesta pienellä lainalla, uudehko auto ostettu käteisvaroin, muutama kymppitonni riihikuivaa rahaa+toki sijoitukset erikseen, kuulun ikäluokassani ylimpään tuloluokkaan.
Hupaisaa sinänsä että muualla länsimaissa olisit joku tylsä keskiluokan tavis joka ei erotu mitenkään massasta. Suomessa olet suurituloinen poikkeushenkilö jonka veroja ollaan korottamassa ja uhoamassa että omistatkin liikaa joten omaisuutesi pitää ottaa pois tavalla tai toisella. Viimeistään ennen kuin saat jätettyä mitään perinnöksi lapsillesi.
Vierailija kirjoitti:
En oo koskaan ymmärtänyt miten asunnon omistaminen nähdään täällä jotenkin eliittinä. Omistat pienen alueen kaupungin vuokratontin ilmatilasta :D Perinteisesti eliitti on omistanut maata, eikä huoneita rakennuksesta, mutta kukin tyylillään.
Tarkkaan ottaen asunto-osakeyhtiön osakekirjojen omistaminen antaa huoneistoon vain hallintaoikeuden. Omistaja on edelleen asunto-osakeyhtiö. Eli kerrostaloasuntoa ei voi omistaa. Omakotitalon ja tontin voi omistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eläkkeellä oleva konepajayrittäjä, ammattikoulu suoritettu. Yritykseni olen myynyt. Nyt on eläke 7106 euroa kuukaudessa netto, iso asunto, kesäasuntona maatila, jonka pellot olen vuokrannut naapurin maanviljelijälle, pari autoa, veneitä, mönkijä ja lumikelkka. Lapsellani on akateeminen koulutus ja hyvä työpaikka, ja hänen palkkansa on pienempi kuin eläkkeeni.
Eläke on sosiaaliturvaa, ei itse itselleen maksettua. Lapsesi maksavat eläkemaksuina pienestä palkastaan tuon sinun eläkkeesi. Häpeäisit tuilla eläjä!
Yrittäjäeläkkeitä ei makseta verorahoista toisin kuin sinun ja monen muun palstarotan elättäminen.
Koulutustaso, älykkyys, ulkonäkö, henkinen maailma, fyysinen kunto. Siinä ainakin alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkkaan ottaen asunto-osakeyhtiön osakekirjojen omistaminen antaa huoneistoon vain hallintaoikeuden. Omistaja on edelleen asunto-osakeyhtiö. Eli kerrostaloasuntoa ei voi omistaa. Omakotitalon ja tontin voi omistaa.
Eli edes sitä ilmatilaa ei omisteta
Minulla on varaa juoda useampi kuppi kahvia päivässä :D
Henkistä pääomaa ainakin. On se yksikin.