Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kieli poskessa: millä tavalla olet "eliittiä"?

Vierailija
15.05.2025 |

Itse en dokaa ja olen korkeakoulutettu. 

Entä te?

Kommentit (187)

Vierailija
161/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paljon parjattu eläkeläinen jolla on varaa matkustella.

Vierailija
162/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni täällä listaa korkeakoulututkinnon ja asunnon eliitiksi. Itse en kumpaakaan arvosta vaikka kumpaakin pääomaa on tullut kartoitettua. Itse miellän omat urheilu suoritukseni arvokkaamnaksi kuin tohtorin paperini. Ja henkisyys tietenkin, buddhalainen ollut jo kolmatta vuosikymmentä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni täällä listaa korkeakoulututkinnon ja asunnon eliitiksi. Itse en kumpaakaan arvosta vaikka kumpaakin pääomaa on tullut kartoitettua. Itse miellän omat urheilu suoritukseni arvokkaamnaksi kuin tohtorin paperini. Ja henkisyys tietenkin, buddhalainen ollut jo kolmatta vuosikymmentä

Minä koen myös ortodoksisuuteni ja hesykastisen polkuni ns elitismiksi.

Vierailija
164/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön viikoittain klubilla jauhenlihaa ja saan platinaedut Porvoo Airlinesin Borgå-kortilla kun lomailen Barseloonassa.   

165/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvät tavat: olen kohtelias ja teitittelen tuntemattomia, en huuda enkä riitele edes provosoitaessa.

Luen kirjoja ja arvostan sivistystä.

En käytä päihteitä juuri ollenkaan.

Huolehdin terveydestäni: olen liikunnallinen ja hoikka keski-ikäinen.

Vierailija
166/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on mahtavaa jos nuori mies vielä munkin polkua haluaa kulkea mutta eikö somen käyttö ole ristiriidassa hesykastisen elämän kanssa?

Vierailija
167/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mallinvartaloinen pitkä kuuskymppinen maisterisnainen. 

Vierailija
168/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä arvostan otsikon lukutaitoa ja huumorintajua...

Vierailija
169/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen ruokaostokseni K-kaupassa

Minäkin käy K-supermarketissa. Se on huomattavasti kalliimpi kauppa kuin paikkakunnan muut kaupat. Ainoastaan kauempana sijaitsevat K-marketit ovat kalliimpia. Lidlissä käyvät köyhät.

Vierailija
170/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maisteri ja rikkaasta perheestä. Vaikka olen jo yli 30v, saan vanhemmilta säännöllisesti rahaa, juhlapäivinä ja muutenkin, jos lähden vaikka matkalle niin vanhemmat antavat käyttörahaa tyyliin "mene shoppailemaan ja syömään ravintolaan".

Vierailija
171/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on varaa juoda useampi kuppi kahvia päivässä :D

Totta kai, kun et joudu naisille tarjoamaan!

Vierailija
172/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljännen polven akateeminen, taloudellisesti riippumaton ja tunnen yhteiskunnan vaikuttajia laajasti

Vierailija
173/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sairaus, joka on vain 1%:lla suomalaisista. Kuulunko siis eliittiin?

Vierailija
174/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on mahtavaa jos nuori mies vielä munkin polkua haluaa kulkea mutta eikö somen käyttö ole ristiriidassa hesykastisen elämän kanssa?

Ei. Ei hesykasmi ole pelkästään luostarioppia, kyllä sitä harjoitetaan muutenkin. Sen lisäksi olen nainen.

Vierailija
175/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Ei hesykasmi ole pelkästään luostarioppia, kyllä sitä harjoitetaan muutenkin. Sen lisäksi olen nainen.

Edit: keski-ikäinen nainen

Vierailija
176/187 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että kysymys oli kieli poskessa. Mielestäni olen ihan oikeaa eliittiä, kun minun ei ole ikinä tarvinnut säästää omaan asuntoon, kesämökkiin (Nuuksiossa), kiinteistöön Espanjassa, useisiin sijoitusasuntoihin, osakesalkkuun eikä muihinkaan sijoituksiini. 

Silti minulla on nuo kaikki. Perittyä, tai saatu lahjaksi. 

Vierailija
177/187 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuolemaisillani noin 40 vuotta sitten, olen pelastanut itseni terveellisellä ruokavaliolla. Olen mielestäni ruokavaliomestari ja aion juuri varata lentoa maapallon toiselle puolelle meren rannalle kävelemään kun täällä tuulee ja tuiskutta jäistä lunta.

Vierailija
178/187 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan se että ajan Porschella ja kun auringon säteet osuu ratista kiinni pitävään käteen, sormuksen timantit kimaltaa ihanasti ja fiilistelen tätä mun luksuselämää. Jep.. Oikeesti oon ihan tavis, mutta kiva nauttia elämän pienistä asioista. 

Vierailija
179/187 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myynyt antiikkihuonekaluja pois torissa kun asunto vaihtuu eikä vanha tyyli enää sovi sisustukseen, ja ärsyttää ihmiset jotka maksaa käteisellä. Nyt on yli tonni käteistä piirongin laatikossa, ruokakaupassako minä noilla alan maksaa.

Olenko eliittiä kun ei tarvitse myydä missään torissa antiikki- eikä designhuonekaluja vaan voin ostaa palvelun, jotta vievät vanhat pois?

Vierailija
180/187 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen ruokaostokseni K-kaupassa

Minäkin käy K-supermarketissa. Se on huomattavasti kalliimpi kauppa kuin paikkakunnan muut kaupat. Ainoastaan kauempana sijaitsevat K-marketit ovat kalliimpia. Lidlissä käyvät köyhät.

Jes, meidän kylästä tuli sitten elitistinen kun vanha k-market lopetti ja avattiin uusi k-supermarket! Varmaan kannattais Nyt myydä talo kohonneeseen hintaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi