Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kieli poskessa: millä tavalla olet "eliittiä"?

Vierailija
15.05.2025 |

Itse en dokaa ja olen korkeakoulutettu. 

Entä te?

Kommentit (187)

Vierailija
121/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhässä Suomessa olet eliittiä jos vuositulot 50k€ näin vähällä pääsee eniten tienaavaan kymmenykseen! Olen hoitsu ja ylitöillä viime vuoden tulot 52k€ jee!

Raha ei tee ihmisestä eliittiin kuuluvaa. Se on sivistys ja korkeammat päämäärät. Se, ettei oleminen ja tekeminen ole enää toimeentuloon liittyvää. 

Näin juuri. Iso-Britanniassa vain rahvas ns. tienaa rahaa ja vain "wanha raha" on eliitille sopivaa.

No, kateus-Suomessa taas kaikki jotka tienaa yli 50 t€ vuodessa ovat eliittiä ja uusi Ford Mondeo on kansan suussa ökyauto.

Vierailija
122/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raitis, en ole koskaan elänyt tuilla. Ostin oman 1. asuntoni 22-vuotiaana nuorena naisena uudesta luhtitalosta. 

Nyt pitkä työura takana ja autan nyt ihmisiä, jotka ovat minua heikommassa asemassa.

Mielestäni kaikilla, joilla asiat on hyvin, voivat jo oman mielensä hyvinvoinnin vuoksi auttaa muita kykyjensä ja varojensa mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivapaa ja elän tavalla, joka rasittaa mahdollisimman vähän maapalloa ja luontoa.

Ihmeporukkaa täällä, kun pitävät itseään eliittinä saastuttaen kerskakulutuksellaan, pitäisi pikemminkin hävetä sitä kakkosautoa ja purjevenettä. 

Vierailija
124/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeakoulutettu jo neljännessä polvessa, ylimmässä tulodesiilissä, kaksi lasta ja velaton perheasunto Helsingissä.

Huvittaa tuo kaksi lasta! :D Entäs jos olisi yksi tai kahdeksan lasta, pudottaisiko se sinut eliitistä? 

Vierailija
125/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsivapaa ja elän tavalla, joka rasittaa mahdollisimman vähän maapalloa ja luontoa.

Ihmeporukkaa täällä, kun pitävät itseään eliittinä saastuttaen kerskakulutuksellaan, pitäisi pikemminkin hävetä sitä kakkosautoa ja purjevenettä. 

Ihmetyyppi olet itse kaikessa naurettavassa hyvesignaloinnissasi. Kuule jos sulla ois oikeesti rahaa niin eipä suakaan täällä paljon näkyisi. Ykkösluokassa johonkin maailman ääriin lentelisit. Ja ihan turha muuta väittää.

Vierailija
126/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeakoulutettu jo neljännessä polvessa, ylimmässä tulodesiilissä, kaksi lasta ja velaton perheasunto Helsingissä.

Huvittaa tuo kaksi lasta! :D Entäs jos olisi yksi tai kahdeksan lasta, pudottaisiko se sinut eliitistä? 

3 lasta tai nykyään olla joku elintason merkki

Vierailija
127/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakoulutettu useammassakin polvessa, ruotsinkielistä sukua.

Muuten toki joskus pa, tehnyt duunaritöitäkin ja välillä työtönkin eikä puhu ruotsia :D

Vierailija
128/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku sanoo olevansa eliittiä on kyseinen henkilö, joko todella tyhmä tai narsisti.

Vierailija
129/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on keittiössä airfryer, tuoremehupuristin, leipäkone, jäätelökone, riisinkeitin, munankeitin, monitoimikone, sähköinen raastin, smoothieblenderi, voileipägrilli, jääpalakone ja leivän viipalointikone. Kaappitilaa ei lainkaan koska jätimme keittiön yläkaapistot pois trendikkäästi, joten kaikki nämä laitteet ovat aina työtason päällä. Emme tee kotona ruokaa koska ei ole tilaa emmekä osaa, tilaamme kaiken woltista.

Minä taas pidän itseäni eliittinä, koska minulla ei ole kaiken maailman turhia rojuja kotona vaan ainoastaan tavarat joita tarvitsen. Niillä perustarvikkeilla osaan tehdä hyvää ruokaa oikeista, tuoreista ja laadukkaista raaka-aineista.

Eikö eliitti ymmärrä, milloin sarkastisesti naureskellaan wannabe-eliitin älyttömälle materialismille? Ei minullakaan OIKEASTI noista ole kuin tuoremehupuristin mökillä ja blenderi kotona. Mökillä tulee vanhoista omenapuista liikaa satoa joka syksy ja niistä pääsee parhaiten eroon puristamalla mehut juotavaksi ja kuiva mössö kompostiin.

Vierailija
130/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yli 15 senttinen. 

Vierailija
131/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen diagnosoitu narsisti. 

Vierailija
132/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyyppi olet itse kaikessa naurettavassa hyvesignaloinnissasi. Kuule jos sulla ois oikeesti rahaa niin eipä suakaan täällä paljon näkyisi. Ykkösluokassa johonkin maailman ääriin lentelisit. Ja ihan turha muuta väittää.

En lentelisi. Olen eliittiä.

Vierailija
133/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nostanut mitään tukia, enkä ollut työtön. Tosin joskus olen tehnyt p-hommia, mutta mieluummin niitä, kuin kerjäämään luukuille. Kyllä aikuisen miehen pitää pystyä elättämään itse itsensä, en kestäisi kerjäämisen ja valittamisen häpeää.

Vierailija
134/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aateliset ja kuninkaalliset sukujuuret. Genissä sukuani on dokumentoitu 700-luvulle asti.

Vierailija
135/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten toki joskus pa, tehnyt duunaritöitäkin ja välillä työtönkin eikä puhu ruotsia :D

Ruotsinkieliset ovat jotenkin outoa porukkaa, johtunee sisäsiittoisuudesta. Pieni vähemmistö porsii keskenään.

Vierailija
136/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan nostanut mitään tukia, enkä ollut työtön. Tosin joskus olen tehnyt p-hommia, mutta mieluummin niitä, kuin kerjäämään luukuille. Kyllä aikuisen miehen pitää pystyä elättämään itse itsensä, en kestäisi kerjäämisen ja valittamisen häpeää.

Tulit ilmeisesti Suomeen vasta aikaisintaan 17-vuotiaana, jos et ole saanut lapsilisiä 16-vuotiaaksi asti. Opiskelukaan ei ole sinun juttusi, jos et ikinä ole opintotukea hakenut. Lääkkeet ostat aina ilman kelakorttia ettet vaan saa lääkeostojen automaattisia kelakorvauksia.

Vierailija
137/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen raitis, en ole koskaan elänyt tuilla. Ostin oman 1. asuntoni 22-vuotiaana nuorena naisena uudesta luhtitalosta. 

Nyt pitkä työura takana ja autan nyt ihmisiä, jotka ovat minua heikommassa asemassa.

Mielestäni kaikilla, joilla asiat on hyvin, voivat jo oman mielensä hyvinvoinnin vuoksi auttaa muita kykyjensä ja varojensa mukaan.

Toinen aikaisintaan 17-vuotiaana Suomeen tullut sieltä. Vai kieltäytyikö äitisi lapsilisistä?

Vierailija
138/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kolme kertaa ironman -kisassa päässyt maalin asti. Vuimeksi viime vuonna 63v!

- suoritin teknisen korkeakoulun silloin kun se oli vielä jonkin tasoinen. Myöhemmin rak. mestarin paperit. Ei ollu joka toinen korkeakoulut käynyt siihen aikaan.

- yrittäjänä 36v. kunnes eläkkeelle.

- seittemän lasta, viis poikaa ja kaksi tyttöä

- 23 lastenlasta.

- ihana vaimo rinnalla 48v!

- reservin upseeri

Vierailija
139/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eliittiä?

Mitä se on? Jotain kallista juotavaa vai vanha itäauto?

En ymmärrä kysymystä.

Niin, vilkaiskaapa vain maan tilaa joka on tämän hienon eliitin jäljiltä katastrofikunnossa.

Pitäisikö näitä täystuhoja jotenkin ihailla jostain?

Vierailija
140/187 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi jotakin palkansaajia. Kyllä tosi eliitti tienaa pääomatuloja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi