Miten TYÖNANTAJAT saataisiin aktivoitumaan ja ottamaan yli 50 motivoituneet töihin? Keppiä?
Työmarkkinatukeen ette hallitus kyllä enää koske!
Kommentit (351)
Vierailija kirjoitti:
Perusta firma ja palkkaa sinne vain senioreita.
Ainakin sais ammattitaitoisia ja motivoituneita tekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös yli 50 mutta erikoisosaaminen ja korkeakoulutus on jonkinlaisena turvana. Linkedin on tosin hiljentynyt pari vuotta sitten. Sitä ennen tuli tosi koviakin tarjouksia ulkomaita myöten. Nyt ei kuulu kuin Sirkan siritystä.
Eli tinnituskin on kaiken lisäksi iskenyt?
En oo päivääkään saikuttanut 50v täyttämisen jälkeen ja on siitä jo 6 vuotta aikaa.
On sitä nuorillakin kaikenlaista lasten räkätautia sun muuta mitkä vaikuttaa työn tekoon. On ollut silloin aikoinaan itselläkin.
Yli 50 motivoituneet? Siis 50 %:sesti ylimotivoituneet vai mitäköhän v_ttua yrität sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Ono tilastotietoja että yli 50 vuotiaat olisi enemmän poissa?
Työpaikan konkari voi olla 60-vuotiaana paremmassa työkunnossa kuin hänen 30-vuotias lapsensa. Ikääntyvien työntekijöiden kokemus omasta työhyvinvoinnistaan on myös parempi kuin nuorempien ikäluokkien. He kokevat tylsistymistä vähemmän kuin nuoret aikuiset, jotka puolestaan kokevat työkykynsä heikentyneen 2000-luvulla. (HS)
Vierailija kirjoitti:
Työt nuorille!
Olisiko järkevää vanhemmat yli kuuskymmpiset päästää eläkkeelle?
Vierailija kirjoitti:
En palkkaa noin vanhoja. Pitää maksaa liikaa verrattaen taitoihin. Suurin osa tuossa iässä on jo tippunut kelkasta mitä työelämä tänä päivänä vaatii. Lisäksi ovat paljon saikulla koska kroppa ja pää loppu. Valittavat kaikesta ja ovat vaikeita vain sen ilosta.
Eli olet ilmeisesti esihenkilönä sen verran osaamaton, että haluat ainoastaan hiljaisia ja kaikkeen tyytyviä nuoria, jotka ovat ensimmäisessä työpaikassaan eivätkä sen takia uskalla kyseenalaista sinun tekemisiäsi.
Miten noin vanhana voi enää tehdä mitään?
Kun täytin 45v en ole kelvannut enää mihinkään työhön. Aloitin 12 vuotiaana työntekemisen kunnan puutarhalla leikkasin ruohoa. 14 vuotiaana menin hampurilaisraflaan iltatöihin , olin siellä 2 vuotta ja tienasin joku 800 markkaa kuusssa. Säästin rahaa ja mulla oli 22000 markkaa säästössä kun ostin mopon. Asuin lastenkodissa vieläpä joten ruoka oli ilmaista ja harrastuskiin sain lastenkodista rahaa. Olen tehnyt vaikka mitä mutta nyt 50 vuotiaana en kelpaa enää mihinkään. Suomessta on tullut paska maa jossa ei saa töitä. Teen pimeitä töitä välillä ja tienaan 500-1000 euroa kk.
Itse kun täytin 50, alkoi meidän firmasta (IT-alan iso kv. yritys) tulla kutsuja ties mihin eläketiedotus-kokouksiin. Eli ilmeisesti alan olla ongelmajätettä, jonka pitäisi ymmärtää siirtyä eläkkeelle tai jonnekin pois jaloista. Kuitenkin mun CV:llä on usein merkittävä osuus siihen, että tarjouskilpailuja voitetaan, koska harvalla on niin kattavaa osaamispalettia kun mulla ja parilla muulla seniorilla. Lähiesimies joskus vitsailikin, että vaikka en tekisi töitä ollenkaan, mut kannattaisi silti pitää hommissa ihan siksi, kun mun CV on kilpailutuksissa niin tärkeä. Mutta luulenpa, että jos pois joutuisin, en uutta työtä enää alalta saisi.
Y-tunnus on ilmainen. Tsemppiä yrittäjyyteen!!
Eilen ehdotin työttmien mielenilmausta, joka tapahtuu kahlitsemalla itsenne isolla porukalla työnantajien kiinteistöön kiinni. Taskussa tietenkin valmiiksi kirjoittamanne työsopimus, josta puuttuu vain kyseisen firman edustajan allekirjoitus. Voitte katsoa mallia edellisestä työsopimuksestanne tai asiakirjamalleista.
Purrakin jotain tajuaa, jos Valtiovarainministeriön ovilla on 25000 ihmistä vaatimassa nimeä työsopimukseen.
Työsuhde ja seksi ovat sillä tavoin verrannollisia asioita, että molempiin tarvitaan kummankin osapuolen SUOSTUMUS.