Onko 42-vuotias mies liian vanha etsimään lapsetonta naista ydinperheen perustamiseen?
En ole komeasta ulkonäöstä ja työssäkäynnistä huolimatta vielä löytänyt.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Kauheinta on ne naiset, jotka ovat synnyttäneet mutta eivät ole äitejä. Mihin kategoriaan he kuuluvat? Miten heidän asemansa vertautuu naimattomiin naisiin ja yksinhuoltajaäiteihin?
Mikälaista outoa olemusta tämä on?
No minä olen sinua vanhempi enkä kuulu tähän sun kohderyhmään, mutta kyllä minusta 42-vuotiaalle miehelle tuo on vielä melko realistinen tavoite. Sun pitäisi kuitenkin löytää itseäsi selvästi nuorempi kumppani, mikä tarkoittaa sitä, että jostakin sun pitää tinkiä, koska ei naiset lähtökohtaisesti etsi itseään selvästi vanhempaa kumppania. Eli jos etsit esimerkiksi noin 35-vuotiasta (siinäkin on jo kiire, jos varmasti haluaa lapsia), pitää tinkiä esim. naisen taloudellisesta tilanteesta tai koulutuksesta tai ulkonäöstä. Sulla pitää tavallaan olla antaa jotain ekstraa kompensoidaksesi ikääsi.
Naisen äidillisestä, hyvästä luonteesta (siis luonteeltaan äidiksi sopivasta) älä tingi, kun perhe on tähtäimessä. Äläkä siitä, että teillä on hyvä olla yhdessä. Mutta jos olet vaikka akateeminen (ei tullut sitä vaikutelmaa, olisit maininnut sen muuten), joku matalampipalkkainen amk-ihminen tai vaikka kampaaja jne. voi olla realistinen. Köyhempiä maitakin kannattaa katsella, koska todennäköisesti olet heidän silmissään varakas.
Mun isäni alotti toisen kierroksen uuden vaimon ja lasten kanssa noin 50-vuotiaana. Kolme lasta tuli. Kaikki meni hvvin ja isäni oli enemmän isä näille toisen kierroksen lapsille kuin meille aikaisemmille. Minusta ap voisi lopettaa jahkailemisen ja jauhamisen nyt ja etsiä puolisoa, jonka kassa hankkia lapsi tai lapsia. Nyt siis. Muuten ap saa jauhaa ja valittaa turhaan itse valitsemaansa lapsetonta kohtaloaan lopun ikänsä..!
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ilman lapsia, mutta usein tuntuu, että ne miehet joista pidän, valitsevat lopulta naisen, jolla on lapsi.
N35
Mitä ihmettä, täytyy olla tosi ruma nainen?
Vierailija kirjoitti:
Mun isäni alotti toisen kierroksen uuden vaimon ja lasten kanssa noin 50-vuotiaana. Kolme lasta tuli. Kaikki meni hvvin ja isäni oli enemmän isä näille toisen kierroksen lapsille kuin meille aikaisemmille. Minusta ap voisi lopettaa jahkailemisen ja jauhamisen nyt ja etsiä puolisoa, jonka kassa hankkia lapsi tai lapsia. Nyt siis. Muuten ap saa jauhaa ja valittaa turhaan itse valitsemaansa lapsetonta kohtaloaan lopun ikänsä..!
Niin, hän aloitti uuden kierroksen ja hänellä oli jo lapsia entuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäistä naista etsit?
Melkein kaikki käy eli 17-23v.
Onnistuu kyllä mutta ulkomaillehan se on lähdettävä.
Vierailija kirjoitti:
Jos taskut ovat syvät, niin miksipä ei?
Siksi että tuolla ikää ei aina siemen idä ja jos itää niin tuloksena on todennäköisesti erityislapsi.
Vierailija kirjoitti:
No minä olen sinua vanhempi enkä kuulu tähän sun kohderyhmään, mutta kyllä minusta 42-vuotiaalle miehelle tuo on vielä melko realistinen tavoite. Sun pitäisi kuitenkin löytää itseäsi selvästi nuorempi kumppani, mikä tarkoittaa sitä, että jostakin sun pitää tinkiä, koska ei naiset lähtökohtaisesti etsi itseään selvästi vanhempaa kumppania. Eli jos etsit esimerkiksi noin 35-vuotiasta (siinäkin on jo kiire, jos varmasti haluaa lapsia), pitää tinkiä esim. naisen taloudellisesta tilanteesta tai koulutuksesta tai ulkonäöstä. Sulla pitää tavallaan olla antaa jotain ekstraa kompensoidaksesi ikääsi.
Naisen äidillisestä, hyvästä luonteesta (siis luonteeltaan äidiksi sopivasta) älä tingi, kun perhe on tähtäimessä. Äläkä siitä, että teillä on hyvä olla yhdessä. Mutta jos olet vaikka akateeminen (ei tullut sitä vaikutelmaa, olisit maininnut sen muuten), joku matalampipalkkainen amk-ihminen tai vaikka kampaaja jne. voi olla realisti
Kyllä, 3000+ euron kuukausipalkka on hyvin yleinen suomalaisilla naisilla, mutta he toivovat silti löytävänsä varakkaita miehiä. Ellei tulojesi ole paljon korkeammat kuin heidän, ei heillä todennäköisesti ole halua saada kanssasi lapsia.
Etsiä saa, mutta kannattaa kohdentaa se etsintä naisiin jotka ovat lähellä sinun ikiäsi, siis muutamia vuosia nuorempia. Unohda saman tien sellainen, että yrittäisit etsiä jonkun 25-vuotiaan perhettä perustamaan kanssasi, se ei ole realismia.
Jos olet rikas, niin naisia ei haittaa vaikka olisit 80 vuotias. Katsos naisia kiihottaa vain yksi asia. RAHA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö ja ikä ovat sivuseikkoja. Jos nainen tuntee olevansa kanssasi henkisesti ja fyysisesti turvassa, saat hänet nauramaan ja käyttäydyt sivistyneesti, löydät hänet. Toki raskaaksi tulon mahdollisuudet vähenevät naisilla alkaen 25 vee, mutta 25 ver voi hyvinkin tulla vielä raskaaksi. Älä luovuta, ala harrastamaan jotain uutta. Sieltä hän löytyy.
Kyllä ihan kymmenen vuotta vanhempi 35v ja sitä vanhempikin tulee vielä yleensä raskaaksi ja saa terveitä lapsia. Ap:n ei kannata enää haihatella joidenkin parikymppisten perään, on tosi harvinaista että sen ikäinen haluaisi perustaa perheen noin paljon vanhemman miehen kanssa
Mun entinen 20v nuorempi naisystävä meni naimisiin 20v vanhemman miehen kanssa ja perusti perheen. Minulla oli jo lapsia, enkä halunnut lisää, joten suhde kaatui siihen. Olin 45, nainen 25.
Ei toki, tuttu löysi yli 50-vuotiaana 47-vuotiaan naisen kenen kanssa teki heti parin vuoden sisällä pari lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö ja ikä ovat sivuseikkoja. Jos nainen tuntee olevansa kanssasi henkisesti ja fyysisesti turvassa, saat hänet nauramaan ja käyttäydyt sivistyneesti, löydät hänet. Toki raskaaksi tulon mahdollisuudet vähenevät naisilla alkaen 25 vee, mutta 25 ver voi hyvinkin tulla vielä raskaaksi. Älä luovuta, ala harrastamaan jotain uutta. Sieltä hän löytyy.
Kyllä ihan kymmenen vuotta vanhempi 35v ja sitä vanhempikin tulee vielä yleensä raskaaksi ja saa terveitä lapsia. Ap:n ei kannata enää haihatella joidenkin parikymppisten perään, on tosi harvinaista että sen ikäinen haluaisi perustaa perheen noin paljon vanhemman miehen kanssa
Mun entinen 20v nuorempi naisystävä meni naimisiin 20v vanhemman miehen kanssa ja perusti perheen. Minulla oli jo lapsia, enkä halunnut lisää, joten suhde kaatui siihen. Olin
Ei kukaan väittänyt ettei tuollaista koskaan tapahtuisi, mutta fakta on se että tuo on erittäin harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sinä voisit jo lapsen saaneenkin naisen huolia, vai etkö muka, hyvä Ap? Älä ole liian ehdoton kriteeriesi kanssa, sinulla alkaa jo olla kiiru. Nättejä ja hoikkia löytyy heistäkin..
No mitäpä jos AP ei halua katella nurkissaan toisten lasta?
No sitten ap hyväksyy sen, että hänellä on huomattavasti pienemmät mahdollisuudet saada perhettä laisinkaan.
Heh heh heh, edelliset kommentit ovat yllättävän yhteneväisiä, ja niissä tuntuu olevan ajatus, että lapsen saaneet äidit ovat huonommassa asemassa verrattuna naimattomiin naisiin. Haluan kysyä teiltä, äideiltä, pitäisikö teidän tuntea itsenne alistuneeksi? Jos ette tunne näin, oletteko oikeasti lukeneet edelliset kommentit tarkasti?
Lapsen saanet ovat paremmassa asemassa kuin he jotka turhaan haaveilevat lapsista.
t. naimaton äiti
Vierailija kirjoitti:
Naisen äidillisestä, hyvästä luonteesta (siis luonteeltaan äidiksi sopivasta) älä tingi, kun perhe on tähtäimessä. Äläkä siitä, että teillä on hyvä olla yhdessä. Mutta jos olet vaikka akateeminen (ei tullut sitä vaikutelmaa, olisit maininnut sen muuten), joku matalampipalkkainen amk-ihminen tai vaikka kampaaja jne. voi olla realisti
Lisään vielä, jos jotakuta ärsyttää tuo ajatus, että "joutuu tinkimään": ihan samalla tavalla nämä potentiaaliset naisetkin joutuvat tinkimään jostakin, kun ethän sinä ole ikäsi puolesta heille täydellinen kumppani.
Kyllä niitä nuorempia lapsettomia naisia jonkin verran on, jolle "tavallinen työssäkäyvä 42-vuotias mies" olisi ihan OK. Mutta heillä voi olla jotain "vikaa", miksi eivät ole vielä löytäneet ketään. Vaikka ahdistuneisuutta, masennusta, vakavaa syömishäiriötaustaa, jokin fyysinen sairaus kuten vaikka pälvikalju (ja joutuvat käyttämään peruukkia) tai hyvin pienet tulot (joku taiteilija), työttömyyttä, ylipainoa, ja mitä tähän nyt voi keksiä. Harva ihminen muutenkaan on kuin jostain Pepsodent-mainoksesta, paitsi Stubb, joka on toisaalta selvästi narsisti, eli ei täydellinen hänkään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä vıtun ydinperhe? Puhu suomea, vammainen. Siis mies haluaa perustaa perheen naisen kanssa?
Ootpa ilkeä tai tietämätön.
Ydinperhe on tietenkin ihan oma perhe, ei uusperhe.
Helposti. Tuttuni löysi vaimon vielä paljon vanhempana. Nyt heillä on 4 lastakin. Viimeisin syntyi, kun isä oli 60v. Vsimo on toki nuorempi.
Ei se vaadi kuin yhden afterwork-tilaisuuden.