Millainen ihminen väheksyy toisen ammattia, koulutusta tai harrastusta?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Yleensä sellainen, jolla on parempi koulutus ja ammatti.
Ja tämän paremmuuden määrittelee...?
Ainakin mun kouluaikainen hikari-kaverini, jonka isä oli kirurgi ja äiti yliopiston professori. Hänestä tuli asianajaja, joka pääsi muutamien vuosien päästä jollekin 100 lupaavinta juristia Euroopassa -listalle tms. Ja siis ei ollut mikään pyrkyriluonne. Tosi fiksu vain.
Aika tyhmäähän on just se dissaaminen
raskas besserwisser jonka mielestä omat elämänvalinnat ovat ainoita oikeita ja muut ovat väärässä.
Vierailija kirjoitti:
raskas besserwisser jonka mielestä omat elämänvalinnat ovat ainoita oikeita ja muut ovat väärässä.
Tämähän se.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin mun kouluaikainen hikari-kaverini, jonka isä oli kirurgi ja äiti yliopiston professori. Hänestä tuli asianajaja, joka pääsi muutamien vuosien päästä jollekin 100 lupaavinta juristia Euroopassa -listalle tms. Ja siis ei ollut mikään pyrkyriluonne. Tosi fiksu vain.
Onko tosiaan olemassa kyseinen lista? Kuullostaa huvittavalta.
No jos harrastuksena on vaikka juominen, koulutuksena peruskoulu ja ammattia ei ole hankittu, niin varmaan aika moni.
Sellainen ihminen, jolla ei ole itseluottamusta ja jolla on arvottomuuden tunteita.
No ainahan tuollaisessa lyttäämisessä on kyseessä sen lyttääjän itsensä huonosta itsetunnosta. Ei ihminen koe tarvetta nostaa itseään muiden yläpuolelle ellei hänellä ole sisäistä arvostuksettomuuden haavaa itsellään.
Viisas, koska millään mainituista ei ole mitään merkitystä elämässä.
Vierailija kirjoitti:
No jos harrastuksena on vaikka juominen, koulutuksena peruskoulu ja ammattia ei ole hankittu, niin varmaan aika moni.
Itselläni on vain peruskoulu käytynä. Aloitin lukion aikoinaan muuta tulin nopeasti siihen tulokseen että ei täällä opeteta niitä taitoja joita koen tarvitsevani.
Opiskellut itsenäisesti tarvittavat taidot ja olen tienannut vuosia enemmän kuin tarvitsen. Jäi muutamasta pisteestä kiinni etten ole mensan jäsen.
Ei se virallinen koulutus katsos kerro aina kaikkea.
Persu ja muut psykoottiset moukat.
Vierailija kirjoitti:
Pikemminkin vähemmän koulutetut suhteilla edenneet julkkikset, jotka ennen tehneet vaikka ns. hanttihommia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on vain peruskoulu käytynä. Aloitin lukion aikoinaan muuta tulin nopeasti siihen tulokseen että ei täällä opeteta niitä taitoja joita koen tarvitsevani.
Opiskellut itsenäisesti tarvittavat taidot ja olen tienannut vuosia enemmän kuin tarvitsen. Jäi muutamasta pisteestä kiinni etten ole mensan jäsen.
Olet esimerkillinen. Jos useampi ihminen tajuaisi tässä meritokraattisessa yhteiskunnassa ettei koulutus tee aina autuaaksi saati älykkääksi olisi tämäkin maa paljon parempi paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä sullekaan olisi ok, jos lapsesi haluaisi käydä pelkän peruskoulun ja omistaa elämänsä päihteille?
Itsekäs ja omahyväinen. Ei näe itseään tekemässä sellaista. Ei yritä edes ymmärtää miksi toiset toimivat eri tavalla kuin itse.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei kysytty kuka palvoo näitä muiden väheksyjiä.
Akateemiset usein nostattavat itseään "elämämkoululaisten" kustannuksella. Edes se koulutus ei kaikille riitä...
Vierailija kirjoitti:
Viisas, koska millään mainituista ei ole mitään merkitystä elämässä.
Kyllähän kukkasellakin on merkitystä mehiläisille.