Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen väheksyy toisen ammattia, koulutusta tai harrastusta?

Vierailija
04.05.2025 |

Antaa moukkamaisen kuvan tästä väheksyjästä.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä sellainen, jolla on parempi koulutus ja ammatti.

Lähes aina päinvastoin. Niillä, joilla on ns. hyvä koulutus ja ammatti, harvemmin kokevat tarvetta lytätä muita.

Saako tästä tutkimusta? Koska en menisi ihan sanomaan, mutta kuulostat kovin varmalta. Paskoja ihmisiä löytyy jokaisesta ihmisryhmästä, eikä koulutus näitä kyllä yhtään suodata pois.

Vierailija
42/61 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jonka itsetunto on näistä riippuvainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pötyä. Vain alemmuudentuntoinen [narsisti] kokee tarvetta vähätellä muita.

Eli yleensä persu tai kokoomuslainen. 

Vierailija
44/61 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sellainen jota ei vaan kiinnosta muiden koulutus ja ammatti. En minäkään arvosta sellaisia  asioita  yhtään jotka ei mua kiinnosta.

Vierailija
45/61 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä miehet

Vierailija
46/61 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes aina päinvastoin. Niillä, joilla on ns. hyvä koulutus ja ammatti, harvemmin kokevat tarvetta lytätä muita.

Saako tästä tutkimusta? Koska en menisi ihan sanomaan, mutta kuulostat kovin varmalta. Paskoja ihmisiä löytyy jokaisesta ihmisryhmästä, eikä koulutus näitä kyllä yhtään suodata pois.

Ei koulutus, vaan empatiakyky. Meillä on nyt koulutettu mutta sivistymätön valtionjohto, joka ei kykene empatiaan, joka on välttämätön, elämää säilyttävä ja lähimmäistä kunnioittava kyky.

Vierailija
47/61 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sellainen jota ei vaan kiinnosta muiden koulutus ja ammatti. En minäkään arvosta sellaisia  asioita  yhtään jotka ei mua kiinnosta.

Jota kaikki ei kiinnosta, on tyhmä ja pysyy tyhmänä.

Vierailija
48/61 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä miehet

Tyhmät miehet. 

Vierailija
49/61 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koulutus, vaan empatiakyky. Meillä on nyt koulutettu mutta sivistymätön valtionjohto, joka ei kykene empatiaan, joka on välttämätön, elämää säilyttävä ja lähimmäistä kunnioittava kyky.

Empatia ei edelleenkään liity kenenkään kunnioittamiseen. Empaattinen ihminen voi olla pahin kpää ja nimenomaan empatiataidon vuoksi.

ohis

Vierailija
50/61 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos harrastuksena on vaikka juominen, koulutuksena peruskoulu ja ammattia ei ole hankittu, niin varmaan aika moni.

Itselläni on vain peruskoulu käytynä. Aloitin lukion aikoinaan muuta tulin nopeasti siihen tulokseen että ei täällä opeteta niitä taitoja joita koen tarvitsevani.

Opiskellut itsenäisesti tarvittavat taidot ja olen tienannut vuosia enemmän kuin tarvitsen. Jäi muutamasta pisteestä kiinni etten ole mensan jäsen.

Ei se virallinen koulutus katsos kerro aina kaikkea.

Kerro pliis vielä, että harrastat myös hyviä viinejä tai vaikka erikoisoluita...ehkä viskejä? ....niin tulisi tuo lista täyteen :)

Tässä on hyvä esimerkki logiikasta, minkä takia ihmiskunta on rappion partaalla. Kysytään jotakin, koska halutaan keskustella aiheesta x. Paikalle rientää joku, joka kertoo saavutuksistaan ja toinen, joka hännystelee tätä itsensäkehuskelijaa. Juuri näin toimii esim. meidän poliittinen järjestelmä ja aihe x jää kokonaan huomiotta tai hoidetaan siten, että kehuskelija saa lisäansioita.

...Tai sitten et vaan tykännyt kun komppasin toista keskustelijaa, joka pisti sulle vähän jauhot suuhun :) Ja kiukkusi sitten purit tuohon perusteetta minua alentavaan kommenttiisi.

Samanlaisesta käytöksestähän aloituksessakin on kyse. Siitä, että toisten alentaminen ja halveksuminen heikoilla perusteilla tai ennakkoluuloisesti, ja nostaa itseään alentamalla muita, on aika typerää. 

Sinulle tuollainen käytösmalli taitaa olla oikein piintyneempikin tapa näköjään, kun molemmat kommenttisi ovat tämänkaltaisia. Millainen ihmisen siis tekee tuota? Haluaisitko vähän kuvailla itseäsi?

Vierailija
51/61 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Empatia ei edelleenkään liity kenenkään kunnioittamiseen. Empaattinen ihminen voi olla pahin kpää ja nimenomaan empatiataidon vuoksi.

ohis

Avaisitko hieman tätä väittämää?

Vierailija
52/61 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen "vaan" laitoshuoltaja, suurtalouskokki ja rakennusmaalari. Siskoni on sanonut näitä ammatteja vaan-ammateiksi. Hän on restonomi ja on aina nostanut tämän asian ns jalustalle.

On siis aina vähätellyt mun koulutusta ja emme ole enää vuosiin olleet missään tekemisissä. N46

Vierailija
53/61 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Empatia ei edelleenkään liity kenenkään kunnioittamiseen. Empaattinen ihminen voi olla pahin kpää ja nimenomaan empatiataidon vuoksi.

ohis

Heh, empaattisuuden takia kukaan ei ole kusipää, nyt menee jo aika paksuksi :D

Empatia mahdollistaa toisista ihmisistä aidon välittämisen ja siten toisten huomioon ottamisen. Toki normaalilla empatiakyvyllä varustetut ihmiset, joita suurin osa ihmisistä kuitenkin on, eivät ole mitään pyhimyksiä, ja voivat toimia joskus myös k.päisesti.

Vierailija
54/61 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen "vaan" laitoshuoltaja, suurtalouskokki ja rakennusmaalari. Siskoni on sanonut näitä ammatteja vaan-ammateiksi. Hän on restonomi ja on aina nostanut tämän asian ns jalustalle.

On siis aina vähätellyt mun koulutusta ja emme ole enää vuosiin olleet missään tekemisissä. N46

Joo, on olemassa kahdenlaisia ammatteja; vaan- ja sentään-ammatit.

Vierailija
55/61 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos harrastuksena on vaikka juominen, koulutuksena peruskoulu ja ammattia ei ole hankittu, niin varmaan aika moni.

Itselläni on vain peruskoulu käytynä. Aloitin lukion aikoinaan muuta tulin nopeasti siihen tulokseen että ei täällä opeteta niitä taitoja joita koen tarvitsevani.

Opiskellut itsenäisesti tarvittavat taidot ja olen tienannut vuosia enemmän kuin tarvitsen. Jäi muutamasta pisteestä kiinni etten ole mensan jäsen.

Ei se virallinen koulutus katsos kerro aina kaikkea.

Kerro pliis vielä, että harrastat myös hyviä viinejä tai vaikka erikoisoluita...ehkä viskejä? ....niin tulisi tuo lista täyteen :)

Tässä on hyvä esimerkki logiikasta, minkä takia ihmiskun

Tai sitten et vaan tykännyt kun komppasin toista keskustelijaa, joka pisti sulle vähän jauhot suuhun :) Ja kiukkusi sitten purit tuohon perusteetta minua alentavaan kommenttiisi.

Jauhot suuhun? Jauhot minkä osalta jos juuri avasin tämän keskustelun ja heitin nasevan huomion? Tällä kommentillani ei väheksytä kenenkään mensaan pyrkimisiä tai viiniharrastuksia. Tässä edelleen on hyvä tai ehkä ikävä esimerkki siitä, miten keskustelut tuppaa luisumaan jonnekin aiheeseen minä minä minä ja sen hännystelijöihin. Kyllä sellaisesta saa olla ihmeissään, etenkin, kun se on jo maan ja maan johdon tapa, ellei ihan muidenkin maiden tapa. Piinttynyt? Ethän sinä tiedä mitä tapoja vauvan miljoonalla käyttäjällä on. Olet niin sokea vallitseville ilmiöille, joita tällä hetkellä on, että et ymmärrä ollenkaan mistä puhun. Millainen ihminen itse olet, kun hyökkäät ihmisen kimppuun, joka paljastaa ihan vallitsevan hyväveli-tyylisen epäkohdan? On härskiä alkaa menenään henkilökohtaisuuksiin "piinttynyt tapa" ym. mitä tuossa sanot. Täällä saa puhua yhteiskunnallisista ilmiöistä ja myös siitä jos keskustelijat vastaa aivan täysin aiheen vierestä. Jos haluat argumentoida, tee se älykkäästi, älä lyömällä muita vyön alle. Oikeassahan minä perusteluineni olin. Kerroin, että puhutte aiheen vierestä ja itse aihe jää sivuun. Et vain keksinyt kommenttiini mitään osuvaa sanottavaa, joten menit ylilautalinjalle. Sitten kehotat minua kuvailemaan vielä itseäni, mikä sekin on sääntöjen vastaista eli jälleen puhuminen aiheen vierestä.

Vierailija
56/61 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Avaisitko hieman tätä väittämää?"

Empatialla tarkoitetaan kykyä asettua toisen ihmisen asemaan. Empaattinen ihminen siis ymmärtää mihin haavoihin kannattaa tökkiä, jos haluaa olla ilkeä. Muista välittäminen on aivan eri asia eikä liity empatiaan.

Vierailija
57/61 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivot jäsentelee tietoa lokeroimalla sitä nopeasti. Se on yksi syy, miksi me ihmiset "lokeroimme" muita. Jos asiaan ei yhtään kiinnitä huomiota, lokeroi ihmisiä dikotomisesti hyviin ja pahoihin tai hyviin ja huonoihin. Joka tapauksessa itselläni käy tässä niin, että jos joku sanoo "restonomi (AMK) niin aivot heittää sen tiedon heti "ok, keittäjä, ravintola-asiaa". Tietysti kyselen lisäkysymyksiä ja vastapuoli kertoo lisää opinnoista jne. mutta kuitenkin, noin se alku menee. Toivottavasti tämä hassu yksityiskohta ilahduttaa sinua. ;) Mutta tuo halveksunta on ihan älytöntä. Voihan sitä olla vaikka se suurtalouskokki ja pistää oman yrityksen pystyyn ja erinäisten vaiheiden kautta tulla vaikka miljonääriksi.

Vierailija
58/61 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empatialla tarkoitetaan kykyä asettua toisen ihmisen asemaan. Empaattinen ihminen siis ymmärtää mihin haavoihin kannattaa tökkiä, jos haluaa olla ilkeä. Muista välittäminen on aivan eri asia eikä liity empatiaan.

Empaattisesti toimien nimenomaan ei tökkää niihin kohtiin. Olet käsittänyt asian aivan väärin.

Toisen aseman asettuminen tarkoittaa tässä yhteydessä sitä, ettei tee toiselle sitä minkä ymmärtäisi itseäänkin satuttavan samssa tilanteessa. Siis voi tietää kyllä, mikä todella satuttaisi, mutta välttää nimenomaan sen tekemistä toiselle.

Koetko, että itse olet empaattinen ihminen? Ja mitä se sinulle tarkoittaa?

Vierailija
59/61 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen? No typerä

Vierailija
60/61 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Empaattisesti toimien nimenomaan ei tökkää niihin kohtiin. Olet käsittänyt asian aivan väärin.

Toisen aseman asettuminen tarkoittaa tässä yhteydessä sitä, ettei tee toiselle sitä minkä ymmärtäisi itseäänkin satuttavan samssa tilanteessa. Siis voi tietää kyllä, mikä todella satuttaisi, mutta välttää nimenomaan sen tekemistä toiselle.

Koetko, että itse olet empaattinen ihminen? Ja mitä se sinulle tarkoittaa?

... se, että käyttää toisen kipeitä ja heikkoja kohtia hyväksi satuttmistarkoituksessa, ei nimenomaan ole empaattista, vaan on sen vastakohta, eli hyvinkin epäempaattista toimintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi