Mikä on juurisyy sille, että miehen täytyy tehdä lähestyminen?
Ja nyt ei puhuta siitä, että "kyllä naisetkin nykyään lähestyvät, mutta eivät vain sinua". Usein on kuitenkin perusajatus, että mies tekee ensimmäisen muuvin, mikä se sitten ikinä onkin. Jos jätetään nettideitit laskuista pois, niin miehen olisi oltava se, joka lähestyy naista. Mutta miksi se on näin? Onko tähän joku hyvin oleellinen ja järkiperäinen syy? Vai onko tämä vain pala historiaa siltä ajalta, kun naisella ei ollut mitään oikeuksia yhteiskunnassa? Ja painotan vielä: nyt ei puhuta siitä, että naisetkin voivat tehdä lähestymisen. Vaan tästä yleisestä ajatuksesta, että mies on se, joka lähestyy.
Kommentit (297)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä jännä kysymys, kun joillekin miehille on itsestäänselvyys, että mies lähestyy. En tiedä, mikä nämä miehet erottaa muista, hyvä miehinen itsetunto?
Varmaan se, että he ovat saaneet onnistumisia toistuvista lähestymisistä. Näitä miehiä yhdistää nuoruus ja ulkonäkö.
Ei yhdistä vaan itsetunto ja perinteisempi miehisyys. Kukin tehköön miten haluaa, mutta itseä ei kiinnosta mies, joka ei pysty edes aloitteeseen. Olen siis itsekin naisena tehnyt aloitteita, mutta en enää.
Selvä juttu, mutta epäilen miehekkäiden miesten saavan naisia ilman aloitteitakin.
Julkkikset saa seuraa pyytämättäkin mutta niistä tuskin tässä ketjussa on kyse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen lähestyy kyllä omalla tavallaan katseilla ja eleillä. Koen tärkeäksi, että mies osaa lukea viestini ja uskaltaa toimia. Lähestymisessä ja muutenkin.
No tämä. Liehittelytaito on sosiaalisen taidon testi. Naiset noin ylipäänsä katsovat miehiä tarkemmin kumppanissaan myös psykososiaalista kelpoisuutta. Soidinmenoilla mies näyttää tätä kelpoisuuttaan.
Eli naiset haluaa turhanpäiväistä huuhaata. Tämä kyllä tiedettiin jo ennestään.
Ei se ole mitään huuhaata vaan luonnollista. Mies vie eikä toisinpäin.
jos miehellä nousee suhde voi onnistua jos ei nouse,mahkuja ei ole suhteen onnistumiselle.thats why.
Liityn siihen joukkoon, joka ei enää tee aloitteita, koska miehille kelpaa kuka tahansa ja sitten seurustelisin miehen kanssa joka ei olisi oikeasti tyytyväinen minuun ja suhde ei olisi tasapuolinen. Jos mies osoittaisi kiinnostusta, ehkä hän olisi minusta kiinnostunut edes jossain määrin. Toki riippuu siitä osoittaako kaikille muillekin kiinnostusta!
Mutta pelkkää spekulointia. Ei miehet tee minulle aloitteita. Olen siis yksin ja ehkä parempi niin: en edes pidä kovin monista miehistä, enkä haluaisi joutua pakkejakaan antamaan.
Ihmiset ovat yksilöitä ja erilaisia. Kuten todettu, osa naisista ei ajatelle noin, mutta syy, miksi kuvaamasi ajattelu on yleistä, on se, että useamman erilaisen ajattelutavan ihmiset päätyvät tuohon lopputulemaan. Osa tykkää perinteisistä sukupuolirooleista. Osa on ujoja tai ei vaan uskalla/kehtaa ottaa riskiä, joten perinteisen sukupuoliroolin taakse on helppo piiloutua. Osa on huomannut, että kiinnostunut mies tekee todennäköisesti aloitteen, jolloin miehen kiinnostus on todennäköisempää, jos hän itse tekee aloitteen - moni nimittäin on huomannut, että osa miehistä lähtee melkein kenen tahansa naisen mukaan, vaikka ei olisi kiinnostunut - osa vain seksin takia, osa sitten sillä ajatuksella, että "voin tyytyä tähän kunnes löytyy joku parempi". Ja osa miehistä sitten itse menettää mielenkiintonsa, jos nainen on aloitteellinen tai muuten aktiivinen - sitä sitten perustellaan jollain selkäytimessä olevilla metsästäjän vieteillä, vaikka oikeastihan siinäkin on kyse perinteisistä sukupuolirooleista.
Noh, itse olen nainen, joka tekee kyllä aloitteen, jos olen todella kiinnostunut. Mutta minkään "toi vaikuttaa ihan kivalta" -tyyppien kohdalla en vaan jaksa vaivautua, en myöskään, jos toinen on "liian haastava" - esim. syystä tai toisesta hankalasti lähestyttävä tai ei ole vaikuttanut siltä, että voisi olla kiinnostunut vastavuoroisesti. En myöskään tee aloitetta, jos toinen on kiinnostava, mutta koen että muista syistä johtuen suhde ei olisi mahdollinen - esim. jos miehellä on koira, hän asuu kaukana, hänellä on pieniä lapsia tai hänellä on vaan liian erilainen elämäntyyli tms. Miehet helposti tekevät aloitteita näissäkin tilanteissa, joten senkin vuoksi miesten tekemiä aloitteita on määrällisesti enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Liityn siihen joukkoon, joka ei enää tee aloitteita, koska miehille kelpaa kuka tahansa ja sitten seurustelisin miehen kanssa joka ei olisi oikeasti tyytyväinen minuun ja suhde ei olisi tasapuolinen. Jos mies osoittaisi kiinnostusta, ehkä hän olisi minusta kiinnostunut edes jossain määrin. Toki riippuu siitä osoittaako kaikille muillekin kiinnostusta!
Mutta pelkkää spekulointia. Ei miehet tee minulle aloitteita. Olen siis yksin ja ehkä parempi niin: en edes pidä kovin monista miehistä, enkä haluaisi joutua pakkejakaan antamaan.
Ei miehet tee minullekaan aloitteita, ei tehnyt silloinkaan kun olin nuori. Ihan selkeetä häirintää, kourimista ja vainoamista en laske aloitteeksi, niitä sain kyllä ja nekin ollessani lapsi.
Olen seurustellut vain siksi, että itse pyysin joitain puolituttuja miehiä treffeille. Aina näistä syntyi jonkinlainen parisuhde, mutta vaikka kuinka yritin miellyttää, ei ne miehet minusta olleet yhtään innoissaan. Seksistä kyllä, no ylläri?
Kyllä sen huomaa siitä, että mies jarruttelee, ei laita itseään peliin naisen takia, joka ei aidosti kiinnosta. Ei esimerkiksi suostu kihloihin, naimisiin tai tekemään yhteisiä taloudellisia hankintoja eikä varsinkaan lapsia. Sitten kun löytyy se nainen joka kiinnostaa, mies toteuttaa kaikki em. asiat nopeasti.
Tämän takia olen aina sanonut, että mies on se joka valitsee, ei nainen. Toki nainenkin valitsee, mutta miehet tekee sen esikarsinnan, että minkälaiset naiset ovat haluttuja, eli niitä joille miehet aloitteita tekee. NE naiset pääsee valitsemaan.
Meidän muiden odotetaan sitten tekevän aloitteita, että ne jämämiehetkin sais edes jonkunlaisen naisen.
Myös eläimillä on tuolla tavalla. Uros tekee aloitteita.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen ei tee alotetta niin ei kiinnosta
Onko testot ok ?
Evoluutiobiologisesti jos koittaa tarkastella niin naisen on kannattanut valita sellainen mies, josta on tavalla tai toisella ollut hyötyä jälkikasvun hengissä pitämiseen. Näin naisen geenit todennäköisemmin ovat saaneet jatkaa matkaa. Miehien geenit toisaalta saavat jatkaa sitä todennäköisemmin mitä useamman maisen kanssa ovat. Voihan olla tilanne että yksi kova metsämies on elättänyt 5 naista lapsineen ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä. Naisten on kannattanut vältellä hulttioita ja miesten on kannattanut vaan kokeilla kaikkea.
Ei ehkä ihan noin mustavalkoista mutta tuosta näkökulmasta todennäköisesti vastaus kysymykseesi löytyy.
Mielestäni pala historiaa, kuten sekin että miehen on elätettävä perhe. Molemmat kuuluvat molemmille, molemmat tekevät aloitteita.
Historiassa perheet ovat olleet suuria kun ei ole ollut ehkäisyä ja tyypillisesti naiset olleet kotona. Ei enää.
Samoin se, että miehillä olisi aina seksi mielessä. Sekin on yksilöllistä eikä ole sidottu sukupuoleen.
Se, joka tekee aloitteen on paremmassa tilanteessa todeta onko mahdollisesta seurustelusta johonkin vakavampaan ja siten kannattaako sitä edes aloittaa. Se näkyy jo siitä miten tapaamisehdotukseen suhtaudutaan ja siihen missä tavattaisiin. Kohtaavatko ajatukset.
Esim. jos toinen kysyy, mitä sinä ehdotat ja kysymisen tarkoituksena on tuoda esille mitä hän ehdottaa. Aloitteista aloitteen tekijän on helpompi oppia kaikenlaista eli alustavaa yhteensopivuutta. Kunhan pääsee huonon itsetunnon yli, eli sen, että ei kelpaa tai muuta sen sellaista, esimerkiksi liiallinen ujous.
Mielestäni unohdetaan helposti, että aloitteen tekijä huomaa helpommin, mitä kannattaa jatkaa mitä ei.
Mikä on syy sille, että käytetään sanaa -juurisyy. Ei ole suomalaisen suuhun sopivaa, että aletaan puhumaan juurisyystä, isosta kuvasta, pitkästä juoksusta ja tiekartasta.🤢
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia olen aina sanonut, että mies on se joka valitsee, ei nainen. Toki nainenkin valitsee, mutta miehet tekee sen esikarsinnan, että minkälaiset naiset ovat haluttuja, eli niitä joille miehet aloitteita tekee. NE naiset pääsee valitsemaan.
Tällaiseen päätelmään olen tullut itsekin. Tässäkin ketjussa on useita kommentteja, missä kerrotaan aloitteita tulevan / tulleen nuorempana oikealta ja vasemmalta.
Mutta ei kaikilla näin ole. Jopa nuorena sai baarissa ja kotibileissä olla hyvin rauhassa.
Ja aloitteita kun olen itse tehnyt, niin lopputuloksena ollut parisuhde, jossa toinen tähyilee josko parempaa löytyisi. Yksikin jäi kiinni siitä, että deittisovelluksesta löytyi tämän profiili ("unohtunut"...).
Omalla kohdalla en enää usko parisuhteisiin. Rikkaa ristiin en enää sellaisen eteen laita, eikä minulle tosiaan aloitteita tee, niin eiköhän tässä sitten olla yksin elämään loppuun asti.
Minua ei yksinkertaisesti kiinnosta se, mitä suurimmalla osalla miehiä on tarjottavana. Pippeli? Ei ki.
Lapsen kasvatus teoriassa naisena kiinnostaisi, mutta siitäkin ollaan tehty nyky-yhteiskunnassa aika hirveää. Aka sairaaloiden paiskaukset, miehen loisiminen äitiydessä, lapsen luovuttaminen yhteishuoltajuuteen (tai vaihtoehtoisesti miehen kanssa asuminen), jne. Ei vaan houkuttele sitten tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei miehet tee minullekaan aloitteita, ei tehnyt silloinkaan kun olin nuori. Ihan selkeetä häirintää, kourimista ja vainoamista en laske aloitteeksi, niitä sain kyllä ja nekin ollessani lapsi.
Olen seurustellut vain siksi, että itse pyysin joitain puolituttuja miehiä treffeille. Aina näistä syntyi jonkinlainen parisuhde
Mies ei koskaan saisi sitä kiinnostavaa naista ilman että käyttä hyväkseen sitä polkunaista. Älkää antako miesten käytellä itsejänne. Jos ei lähesty avioliittoaikein niin pysykää monen käden etäisyyden päässä, älkää kaveeratko, älkää edes katsoko päin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on syy sille, että käytetään sanaa -juurisyy. Ei ole suomalaisen suuhun sopivaa, että aletaan puhumaan juurisyystä, isosta kuvasta, pitkästä juoksusta ja tiekartasta.🤢
Juurisyyn selvittäminen on mitä parhain käytäntö tieteessä ja teknologiassa ongelmanratkaisumenettelyssä. Nuo muut sanat on tosiaan pelkkää bisnesbullshittiä.
Biologia. Naaras valitsee parhaaksi katsomansa uroksen. Uros lähestyy/kosiskelee. Aivan päivänselvää!
Tämä aihe on samaa genreä kuin se, että Miehen *lähes aina* täytyy kannatella ja johdatella keskustelua, kun Nainen hädin tuskin vain vastaa omasta puolestaan.
"Lähes kaikki" Naiset on kuin perässä vedettäviä JoJoja keskustelun tutustumisen suhteen. halvatunmoinen TurnOff.....
Vierailija kirjoitti:
Nainen voi olla aloitteentekijä, jos mies on kiinnostunut, mutta liian ujo tehdäkseen aloitetta. Kai se aika lailla biologiaa on, että uros tekee ekan muuvin.
Ei nainen ole koskaan tehnyt minulle aloitetta, vaikka moni nainen on vaikuttanut kiinnostuneelta. He ovat kyllä olleet niin hyvännäköisiä, että ei ole ollut varmasti vaikeuksia löytää sopivaa miestä. Itse olen ujona jäänyt seurustelemattomaksi ja nyt on ulkonäkökin karissut pois.
Pitää kyllä mainita, että baareissa, festareilla ja bileissä en ole pyörinyt ja muutenkin olen aika erakko, niin ei ole ollut paljon sellaisia tilanteita, joissa nainen olisi ollut avoin mielin tutustumassa minuun.
M43
Jos nainen ei tee alotetta niin ei kiinnosta