Mikä on juurisyy sille, että miehen täytyy tehdä lähestyminen?
Ja nyt ei puhuta siitä, että "kyllä naisetkin nykyään lähestyvät, mutta eivät vain sinua". Usein on kuitenkin perusajatus, että mies tekee ensimmäisen muuvin, mikä se sitten ikinä onkin. Jos jätetään nettideitit laskuista pois, niin miehen olisi oltava se, joka lähestyy naista. Mutta miksi se on näin? Onko tähän joku hyvin oleellinen ja järkiperäinen syy? Vai onko tämä vain pala historiaa siltä ajalta, kun naisella ei ollut mitään oikeuksia yhteiskunnassa? Ja painotan vielä: nyt ei puhuta siitä, että naisetkin voivat tehdä lähestymisen. Vaan tästä yleisestä ajatuksesta, että mies on se, joka lähestyy.
Kommentit (297)
Vierailija kirjoitti:
biologia. Uros viettelee naaraan.
Tämä. Itse olen kai sen verran kai primitiivinen nainen, että halusin miehen lähestyvän. Nyt oltu yhdessä yli 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
biologia. Uros viettelee naaraan.
Miksi? Kun nyt puhutaan ihmisistä ajattelevina, tuntevina ja osaavina olentoina.
Ei ajattelu muuta hormoneja. Testosteroni, joka on merkittävin seksuaalisen halun ja aktiivisuuden aiheuttaja, on miehillä merkittävästi korkeampi kuin naisilla. Eli mies haluaa naista enemmän kuin nainen miestä. Biologinen fakta, ja pätee muillakin nisäkkäillä.
Miesten ei ole pakko tehdä aloitteita, mutta on turha syyttää naisia siitä, että naiset eivät tee.
Näinpä. Muistan aidosti ihmetelleeni, kun vaimo myöhemmin kertoi, ettei hänelle miehen löytyminen silloin nuorena aikuisena ollut samanlainen pakottava tarve, kuten se itselleni oli.
"Tasa-arvo propagandan" uhreja lienee maassamme monia muitakin. Sukupuolten kuvitellaan ja halutaan olevan toistensa kaltaisia. Palstamies, joka syyttää naisia aloitteiden tekemättömyydestä, on yksi esimerkki tällaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen lähestyy kyllä omalla tavallaan katseilla ja eleillä. Koen tärkeäksi, että mies osaa lukea viestini ja uskaltaa toimia. Lähestymisessä ja muutenkin.
Miksi on vaikeaa avata suu ja puhua suoraan? Miehen pitäisi olla ajatustenlukija?
Suurin osa ihmisten välisestä viestinnästä on sanatonta. Pitää osata lukea toisen tunteita ja kehon viestejä riittävän hyvin ja mielekkäästi, jotta arki sujuu.
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nainen lähestyy miestä, mies tulkitsee sen kutsuksi seksiin. Jos/kun tätä ei tapahdu, mies ottaa nokkiinsa.
Tämän vuoksi en enää halua lähestyä tuntemattomia miehiä, vaikka olisin kiinnostunut tutustumaankin.
En tulkitse lähestymistä kutsuksi seksiin. Sen aika voi olla vasta kun tunnemme toisemme paremmin ja edellyttää että meillä on tunteita toisiemme suhteen. Ei siis yhden yön juttuja eikä ekoilla treffeillä sänkyyn.
Pitääkö tuo tieto laittaa painatuksena paitaan näkyviin?
Ei muuten pöllömpi idea laittaa teksti paitaan, "saa lähestyä, olen herrasmies", tms. Siitähän lähtee helposti keskustelukin alkuun.
Kukaan itseään kunnioittava nainen ei tule tuollaisen tekstin takia jutulle. Ja mies, joka korostaa olevansa herrasmies, ei yleensä ole. Ihan niin kuin nämä, jotka hokevat, että ikinä en naista löisi. WTF? Sinulla siis on se lyöminen mielessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen lähestyy kyllä omalla tavallaan katseilla ja eleillä. Koen tärkeäksi, että mies osaa lukea viestini ja uskaltaa toimia. Lähestymisessä ja muutenkin.
No tämä. Liehittelytaito on sosiaalisen taidon testi. Naiset noin ylipäänsä katsovat miehiä tarkemmin kumppanissaan myös psykososiaalista kelpoisuutta. Soidinmenoilla mies näyttää tätä kelpoisuuttaan.
Ja niin vaan päätyvät väkivaltaisen miehen kanssa yhteen.
"Muistan aidosti ihmetelleeni, kun vaimo myöhemmin kertoi, ettei hänelle miehen löytyminen silloin nuorena aikuisena ollut samanlainen pakottava tarve, kuten se itselleni oli."
Nimenomaan. Minäkin nuorena naisena lähinnä hätistelin niitä ympärillä pyöriviä miehiä pois ja keskityin ihan muihin asioihin. Ei ollut mitään pakonomaista tarvetta sitoutua tai edes harrastaa seksiä. Nämä tarpeet tulevat naiselle usein vasta sitten, kun ihastuu ja rakastuu.
Naiselle parinvalinta ja seksi ovat elämän ja kuoleman kysymyksiä. Esimerkiksi raskaaksi tulemisesta seurasi aika useinkin jopa hengenlähtö ennen lääketieteen kehittymistä. Puhumattakaan siitä, että jäi yksin lapsen kanssa.
Naisen vaisto kehottaa harkitsemaan ja olemaan varovainen, ei etsiytymään riskitilanteeseen. Siksi nainen odottaa ja testaa. Vähintä, mitä potentiaalinen mies voi tehdä, on aloite.
Vierailija kirjoitti:
"Muistan aidosti ihmetelleeni, kun vaimo myöhemmin kertoi, ettei hänelle miehen löytyminen silloin nuorena aikuisena ollut samanlainen pakottava tarve, kuten se itselleni oli."
Nimenomaan. Minäkin nuorena naisena lähinnä hätistelin niitä ympärillä pyöriviä miehiä pois ja keskityin ihan muihin asioihin. Ei ollut mitään pakonomaista tarvetta sitoutua tai edes harrastaa seksiä. Nämä tarpeet tulevat naiselle usein vasta sitten, kun ihastuu ja rakastuu.
Naiselle parinvalinta ja seksi ovat elämän ja kuoleman kysymyksiä. Esimerkiksi raskaaksi tulemisesta seurasi aika useinkin jopa hengenlähtö ennen lääketieteen kehittymistä. Puhumattakaan siitä, että jäi yksin lapsen kanssa.
Naisen vaisto kehottaa harkitsemaan ja olemaan varovainen, ei etsiytymään riskitilanteeseen. Siksi nainen odottaa ja testaa. Vähintä, mitä potentiaalinen mies voi tehdä, on aloite.
On se vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nainen lähestyy miestä, mies tulkitsee sen kutsuksi seksiin. Jos/kun tätä ei tapahdu, mies ottaa nokkiinsa.
Tämän vuoksi en enää halua lähestyä tuntemattomia miehiä, vaikka olisin kiinnostunut tutustumaankin.
En tulkitse lähestymistä kutsuksi seksiin. Sen aika voi olla vasta kun tunnemme toisemme paremmin ja edellyttää että meillä on tunteita toisiemme suhteen. Ei siis yhden yön juttuja eikä ekoilla treffeillä sänkyyn.
Ei muuten pöllömpi idea laittaa teksti paitaan, "saa lähestyä, olen herrasmies", tms. Siitähän lähtee helposti keskustelukin alkuun.
Kukaan itseään kunnioittava nainen ei tule tuollaisen tekst
No tuo nyt on ihan sinun henkilökohtainen mielipiteesi, jota pyrit pätevöittämään yleiseksi totuudeksi säälittävällä "kukaan itseään kunnioittava nainen ei".
Minä ainakin voisin moikata tuommoista miestä. Olen hyvä ihmistuntija, ja uskon, että nopeasti selvittäisin miehen herrasmiehuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eli tässäkin tapauksessa nainen on oikeastaan se pääasiallinen aloitteentekijä. Se vihreä valo on yleensä aika selvä valo, eikä se kiinnostus jää miehelle mitenkään epäselväksi. Yleensä, kun lähestymistä pidetään hirveänä riskinä, niin tässä tapauksessa se ei sitä ole, kun nainen selvästi tekee sen ensimmäisen liikkeen."
Ei. Eihän se näin mene. Jokainen nätti nainen on joutunut lukuisten, suorastaan naurettavien tai pelottavien yritysten kohteeksi. Monet miehet ollenkaan tajua, vaikka elekieli huutaa, että mene pois.
Toisaalta jotkut eivät mitenkään tajua lähestyä, vaikka mitä elettä yrittää tai sitten ei vain uskalla. Tämä saa naisen menettämään lopulta kiinnostuksensa.
Pelin tarkoitus on seuloa miehistä neuropsykiatrisessa mielessä terveet yksilöt esiin. Ja ne, joilla on vähän rohkeutta ja aloitekykyä. Miehen on pystyttävä lukema
''Neuropsykiatriset komeat miehet esiin. Et sinäkään kaipaa vähääkään aloitteita niiltä miehiltä, jotka eivät ole klassisesti komeita neuropsykiatrisesti "normaaleja" yksilöitä.''
Jos tämä jankutus pitäisi paikkansa, sinäkään et olisi syntynyt, kun isäsikin olisi jäänyt ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan itseään kunnioittava nainen ei tule tuollaisen tekstin takia jutulle. Ja mies, joka korostaa olevansa herrasmies, ei yleensä ole. Ihan niin kuin nämä, jotka hokevat, että ikinä en naista löisi. WTF? Sinulla siis on se lyöminen mielessä?
Nainen tulkitsee tekstin: "olen yhden illan panomies vailla helppoa pillua".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä. Liehittelytaito on sosiaalisen taidon testi. Naiset noin ylipäänsä katsovat miehiä tarkemmin kumppanissaan myös psykososiaalista kelpoisuutta. Soidinmenoilla mies näyttää tätä kelpoisuuttaan.
Ja niin vaan päätyvät väkivaltaisen miehen kanssa yhteen.
Moni väkivaltainen mies on hyvä manipuloija. Osaa pelin, miten näytää päällepäin hyvältä ja alistaa uhrinsa vähitellen.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin voisin moikata tuommoista miestä. Olen hyvä ihmistuntija, ja uskon, että nopeasti selvittäisin miehen herrasmiehuuden.
Taidan silti jättää kokeilematta ainakin vakiodiskossani. Todennäköisesti arvelevat minua hulluksi jo maratontanssimisenkin vuoksi. Ei tarvitse vahvistaa paidalla sitä epäilystä.
Kun tapasin eksän ekaa kertaa eräällä livekeikalla oli minulla hoitamattomat hartioiden alapuolelle ulottuvat hiukset, t-paidassa teksti "Siisti se on sikakin pienenä" ja sen alla "Puhoskylän sikajuhlat 1995".
M60
Tämä keskustelu on ihan turha, mikäli on tarkoitus saada naisia tekemään aloitteita. Jokainen voi vaikuttaa vain omaan toimintaansa. Tee aloitteita tai ole tekemättä. Se on sinun valintasi. Jos haluat, että naiset tekevät sinulle aloitteita, ole sellainen, joka on kiinnostava haluamasi naisen silmissä. Eli harrasta asioita, mitä naiset arvostavat, ja tutustu naisiin ihmisinä. Ja ole mukava ihminen, ja puhu naisille kuten ihmisille puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan itseään kunnioittava nainen ei tul
Puhu vain itsestäsi. Jos nyt olet nainenkaan.
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidan silti jättää kokeilematta ainakin vakiodiskossani. Todennäköisesti arvelevat minua hulluksi jo maratontanssimisenkin vuoksi. Ei tarvitse vahvistaa paidalla sitä epäilystä.
Kun tapasin eksän ekaa kertaa eräällä livekeikalla oli minulla hoitamattomat hartioiden alapuolelle ulottuvat hiukset, t-paidassa teksti "Siisti se on sikakin pienenä" ja sen alla "Puhoskylän sikajuhlat 1995".
No tuo tanssimaratonismi tosiaan joko houkuttaa tai karkottaa naiset. Et tarvi enempää näkyvyyttä.
Mullapa oli nuorena paidassa teksti: I have good genes, let me mate. Olin naimisissa ja itse asiassa mieheni painatti sen. Joillakin on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen näkökulma: minä lähestyin miestä. Arvatkaa mitä sain tyytyjämiehen joka haikaili koko ajan muiden naisten perään. Tästä viisastuneena en tee enää aloitteita, kyllä se on mies joka saa tehdä ja näyttää että on kiinnostunut.
Sama kokemus.
Jaa, kyllä mä miehenä monesti olen ajatellut että menis kai toikin muija paremman puutteessa, kun ei tässä muutakaan ole näköpiirissä, pitäskö kysästä...Aika helppoo.
Siksi naiset yleensä eivät heti suostukaan sänkyyn vaan katsellaan onko aitoa kiinnostusta. Yleensä paremmanpuutteessa oleva ei jaksa edes yhtä päivää odottaa. Mutta on niitä yhdenillanjuttuja etsiviä naisiakin.
Puhuinko mä jotain sängystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies panee ketä tahansa joka lähestyy, naiset taas ovat nirsompia sen suhteen kenen mukaan lähtee. Se, jolle kelpaa kuka tahansa ei saa solmittua pitkää suhdetta, koska ei jaksa nähdä vaivaa suhteen eteen.
Mikseivät naiset sitten jaksa nähdä vaivaa suhteen kehittämiseksi?
Puhun vain omasta puolestani, mutta minusta elämä ilman parisuhdetta on vaan niin paljon helpompaa. Sen takia en mitenkään aktiivisesti etsi ketään. Haaveilen kyllä unelmieni miehestä, mutta tiedän ettei haaveet ole totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies panee ketä tahansa joka lähestyy, naiset taas ovat nirsompia sen suhteen kenen mukaan lähtee. Se, jolle kelpaa kuka tahansa ei saa solmittua pitkää suhdetta, koska ei jaksa nähdä vaivaa suhteen eteen.
Mikseivät naiset sitten jaksa nähdä vaivaa suhteen kehittämiseksi?
Puhun vain omasta puolestani, mutta minusta elämä ilman parisuhdetta on vaan niin paljon helpompaa. Sen takia en mitenkään aktiivisesti etsi ketään. Haaveilen kyllä unelmieni miehestä, mutta tiedän ettei haaveet ole totta.
Eli onko tällainen mies?
1) Tummat hiukset, täydellinen hiusraja 2) Pituutta yli 183 cm 3) Selkeästi piirtyvät lihakset 4) Rasvaprosentti 8-12 5) Suorat, sopivan valkoiset hampaat 6) Yksinkertaiset, tyylikkäät vaatteet [ei silmälaseja!] 7) Etnisyys kaukasidinen 8) Ikää maksimissaan 27 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli naiset haluaa turhanpäiväistä huuhaata. Tämä kyllä tiedettiin jo ennestään.