Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on juurisyy sille, että miehen täytyy tehdä lähestyminen?

Vierailija
01.05.2025 |

Ja nyt ei puhuta siitä, että "kyllä naisetkin nykyään lähestyvät, mutta eivät vain sinua". Usein on kuitenkin perusajatus, että mies tekee ensimmäisen muuvin, mikä se sitten ikinä onkin. Jos jätetään nettideitit laskuista pois, niin miehen olisi oltava se, joka lähestyy naista. Mutta miksi se on näin? Onko tähän joku hyvin oleellinen ja järkiperäinen syy? Vai onko tämä vain pala historiaa siltä ajalta, kun naisella ei ollut mitään oikeuksia yhteiskunnassa? Ja painotan vielä: nyt ei puhuta siitä, että naisetkin voivat tehdä lähestymisen. Vaan tästä yleisestä ajatuksesta, että mies on se, joka lähestyy.

Kommentit (297)

Vierailija
121/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kautta historian naisen seksuaalisuus on nähty hävettävänä, synnillisenä ja kätkettävänä asiana. 

Naisen käyttäytymistä on ohjanneet tiukat sosiaaliset normit joiden rikkominen on käytännössä tuhonnut elämän. Miehille seksuaalisuus on ollut sallittua ja kannustettavaa. Naisen rooli on kirjoitettu kainoksi, vetäytyväksi ja passiiviseksi. Aktiivinen nainen on tuomittu portoksi ja arvottomaksi. 

Nykymaailmassa nämä roolit istuvat tiukassa vaikka parempaan ollaan menty ja jotain kehitystä on tapahtunut. vanha nainen, mutta olen 

Totta! Olen jo vanha nainen, mutta olen ihan itse tehnyt aloitteen kaikkiin pitkiin parisuhteisiini. Ensimmäinen nuoruuden suhde loppui kun löysin elämäni miehen (jonka kanssa 30v yhdessä, kaksi lasta. Suhde päättyi miehen vakavaan sairauteen ja kuolemaan). Nykyisen mieheni pokasin ravintolan terassilta, nyt 8v yhdessä. Toivottavasti loppuelämäni?

Vierailija
122/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että mies saattaa lähteä seksin perässä matkaan vaikka ei olisi edes kiinnostunut. En tee enää aloitteita, kun en enää koskaan halua siihen tilanteeseen, jossa parin vuoden suhteen jälkeen selviää, etten todellakaan ollut miehelle mikään ykkösvaihtoehto. 

Mutta mies voi silti lähteä pelkän seksin perään, vaikka tekisikin aloitteen. Ja mitä väliä sillä on, vaikka lähestyminen jäisikin pelkkään seksiin? Et kai sinä naisena harrasta vasten tahtoasi seksiä?

Kyllä hän jossain määrin on silloin kiinnostunut, jos vaivautuu tekemään aloitteen. 

Nainen kyllä pystyy helposti torjumaan lipevän seksin perässä olevan miehen tai miehen, josta mies ei ole kiinnostunut.

Jos nainen lähestyy miestä, niin miehellä ei monesti kestä pokka antaa pakkeja, koska ajatellaan incelimäisesti, että tässä olisi elämäni ensimmäinen ja viimeinen kontakti naiseen, että mennään sitten treffeille ja teeskennellään kiinnostunutta, vaikka nainen onkin vähän liian ruma omaan makuun, ja liian helppo ja saatavilla kun nainen itse lähestyi. On iso riski että saa tyytyjäincelin.

Täällä palstallahan kaikki miehet joko huutavat, etteivät saa edes saa edes naisia, joista ei ole itse kiinnostunut (liian ruma, lihava tai huomaamaton), tai parkuvat kun ovat AJAUTUNEET tahtomattaan parisuhteeseen ja perhe-elämään, ja voi kuinka kaduttaa ja surettaa koko elämä, kun itse ei olisi halunnut koko suhdetta kyseisen naisen kanssa, mutta kun nainen oli se joka lähestyi, niin ei voinut kieltäytyä.

Naiset eivät lähesty miehiä, koska liian moni mies on passiivinen tahdoton ja m*naton tyytyjä-incel. Ei kukaan normaali nainen halua kulissisuhdetta, jossa mies ei ole alun perinkään  kiinnostunut naisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on niitä jotka useammin kuikeltaa vieraisiin pöytiin, joten alun alkujaan on riski ottaa joku, jota pitää erikseen houkutella. Aikanaan näytin kumppanilleni huomattavan kirkasta vihreää valoa, mutta odotin kyllä, että hän on se joka kutsuu ulos. Koska minä en halua olla ketään raahaamassa perässä, ja lukuisista lähestymisistä päätellen innokkaitakin oli.

Ollaan edelleen onnellisia, ja puoliso näyttää edelleen joka päivä, että olen hänelle se oikea. Itse tietysti teen samoin. 

Mutta haluat itse olla perässä raahattava? Missä tasa-arvo?

Vierailija
124/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen näkökulma: minä lähestyin miestä. Arvatkaa mitä sain tyytyjämiehen joka haikaili koko ajan muiden naisten perään. Tästä viisastuneena en tee enää aloitteita, kyllä se on mies joka saa tehdä ja näyttää että on kiinnostunut.

Miehen näkökulma: minä lähestyin naista. Arvatkaa mitä sain tyytyjänaisen joka haikaili koko ajan muiden miesten perään. Tästä viisastuneena en tee enää aloitteita, kyllä se on nainen joka saa tehdä ja näyttää että on kiinnostunut.

Vierailija
125/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyäänkin naista pidetään mahdollisesti vähän halpana, jos nainen tekee aloitteen. Lisäksi moni nainen edelleen kaipaa romantiikkaa, jota on mm. se, että mies osoittaa kiinnostustaan ja on aloitteellinen; tavoittelee naista.

Tasa-arvo naisten mielestä on siis kannatettavaa vain naisia hyödyttävänä? Metoo aikana kahville pyytäminen voi tuoda jo tuomion.

Vierailija
126/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen lähestyy kyllä omalla tavallaan katseilla ja eleillä. Koen tärkeäksi, että mies osaa lukea viestini ja uskaltaa toimia. Lähestymisessä ja muutenkin.

Miksi on vaikeaa avata suu ja puhua suoraan? Miehen pitäisi olla ajatustenlukija?

Vierailija
127/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai? Mä en ole tuota mieltä. Mä lähestyn jos mies kiinnostaa.

Näin minäkin olen ymmärtänyt, että nainen kyllä lähestyy silloin, kun mies oikeasti kiinnostaa. Lähestyvä mies on epätoivoinen puutteessa oleva friikki.

Ei ole kaikki miehet tuollaisia. Olet väärässä.

No keitä ne lähestyvät miehet ovat, jotka eivät osoita epätoivoa lähestymällä? Nuoria ja upean näköisiä?

Vierailija
128/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurisyyt:

1. Nainen haluaa, että mies tekee aloitteen ja siten osoittaa jotain ikiaikaista miehekkyyttä

2. Mies samoista syistä haluaa saada naisen oman onnistuneen lähestymisensä tuloksena

Mies edelleen haluaa valloittaa naisen ja suojella omaansa, ja naiset tykkää siitä, vaikka kuinka eletään nykyaikoja.

1. Ei halua

2. Ei halua

Älä keksi paskaa muisen haluista

Vierailija
129/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että mies saattaa lähteä seksin perässä matkaan vaikka ei olisi edes kiinnostunut. En tee enää aloitteita, kun en enää koskaan halua siihen tilanteeseen, jossa parin vuoden suhteen jälkeen selviää, etten todellakaan ollut miehelle mikään ykkösvaihtoehto. 

Mikä estää miestä lähestymästä naista vain seksi mielessä?

Naisen logiikalla aloitteellinen mies voi pyrkiä vain vakavaan suhteeseen 😅😅

Vierailija
130/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikö aloitteellisella miehellä sitten ole riskiä, että nainen on nössykkä tai odottelee parempaa?"

Ei. Niissä lähestymisissä, jotka johtavat suhteeseen, nainen on todennäköisesti ollut omalle sukupuolelleen tyypillisellä tavalla aloitteellinen. Naiset eivät ole nössyköitä, vaan houkuttavat, seulovat ja testaavat miehiä omalla tavallaan.

Nainen miestä harvemmin tyytyy ja hyvännäköisen nuoren naisen ei todellakaan tarvitse tyytyä, koska tarjokkaita on monia. Olin itse viehättävä nuori nainen ja tämän tiedän kyllä. 

Varttuneempi nainen taas on usein sinkkuelämään tyytyväinen ja on mieluummin yksin, koska ystävät ja vibraattori ovat sata kertaa parempi vaihtoehto kuin huono mies. Ja tämäkös miehiä harmittaa ja sitten itketään, kun naiset eivät muka ymmärrä tasoaan ja valitse jotain tylsää sohvalle piereskelijää hoidettavakseen.

Vierailija
131/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen näkökulma: minä lähestyin miestä. Arvatkaa mitä sain tyytyjämiehen joka haikaili koko ajan muiden naisten perään. Tästä viisastuneena en tee enää aloitteita, kyllä se on mies joka saa tehdä ja näyttää että on kiinnostunut.

Sama kokemus. 

Jaa, kyllä mä miehenä monesti olen ajatellut että menis kai toikin muija paremman puutteessa, kun ei tässä muutakaan ole näköpiirissä, pitäskö kysästä...Aika helppoo.

Siksi naiset yleensä eivät heti suostukaan sänkyyn vaan katsellaan onko aitoa kiinnostusta. Yleensä paremmanpuutteessa oleva ei jaksa edes yhtä päivää odottaa. Mutta on niitä yhdenillanjuttuja etsiviä naisiakin.

Vierailija
132/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mies voi silti lähteä pelkän seksin perään, vaikka tekisikin aloitteen. Ja mitä väliä sillä on, vaikka lähestyminen jäisikin pelkkään seksiin? Et kai sinä naisena harrasta vasten tahtoasi seksiä?

Kyllä hän jossain määrin on silloin kiinnostunut, jos vaivautuu tekemään aloitteen. 

Ainahan seksi kiinnostaa.Kuvittelitko jotain muuta?

Vierailija
133/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on noin keskimäärin paljon enemmän kiinnostuneita muiden ihmisten hyvinvoinnista ja valmiit tekemään asioita sen eteen. Nainen antaa ja mies saa, valitettavasti, myös henkisellä tasolla. 

Sillä, että mies liehittelee naista, mies osoittaa, että on myös valmis tekemään naisen hyvinvoinnin eteen asioita.

Jos nainen iskee miehen, niin mies kyllä ottaa vastaan kaiken minkä saa, mutta ei anna mitään takaisin. Miksipä antaisi, kun ilmankin jo saa. Semmoisesta siis syntyy huono suhde, jossa nainen ei lopulta saa mitään muuta kuin perässä vedettävän miehen. 

Vierailija
134/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloite ei johda saman tien seksiin on se katsottavat pakeiksi.

Vierailija
135/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että ainakin noin yleisesti ottaen ja keskimäärin miesten oletetaan olevan naisia maskuliinisempia.

Vierailija
136/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai? Mä en ole tuota mieltä. Mä lähestyn jos mies kiinnostaa.

Näin minäkin olen ymmärtänyt, että nainen kyllä lähestyy silloin, kun mies oikeasti kiinnostaa. Lähestyvä mies on epätoivoinen puutteessa oleva friikki.

Ei ole kaikki miehet tuollaisia. Olet väärässä.

No keitä ne lähestyvät miehet ovat, jotka eivät osoita epätoivoa lähestymällä? Nuoria ja upean näköisiä?

Ihan tavallisia miehiä.

Vierailija
137/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa naista enemmän kuin nainen miestä siinä syy. Herää kysymys, rakastaako mies naista myös enemmän?

No vastaus on, että ei. Mieshormoni aiheuttaa seksuaalista halua, naisen sitä kiintymystä ja huolenpitoa. Eli hormonaalisesti mies haluaa enemmän, nainen rakastaa enemmän. Yksilöt toki ovat paljon laajemmalla skaalalla. 

Niin, tää on ihan sukupuolierojen perustaa. Vaikka yksilöiden tarpeet ja persoonat vaihtelevat, eikä stereotypiaa voi soveltaa jokaiseen mieheen tai naiseen, niin tähän perustuu monet jännitteet ja vaikeudet sukupolten välillä ja pariutumisessa.  

Vierailija
138/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munaton luuseri ei uskalla edes lähestyä ja sen on testi numero 1, että kuka pääsee "jatkoon".

Lisäksi nainen kokee usein seksikkääksi, jos häntä lähestytään rohkeasti ja osoitetaan kiinnostusta, se on ikään paljon vahvempi ele, kuin joku silmien tai kauneuden kehuminen.

Vierailija
139/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurisyyt:

1. Nainen haluaa, että mies tekee aloitteen ja siten osoittaa jotain ikiaikaista miehekkyyttä

2. Mies samoista syistä haluaa saada naisen oman onnistuneen lähestymisensä tuloksena

Mies edelleen haluaa valloittaa naisen ja suojella omaansa, ja naiset tykkää siitä, vaikka kuinka eletään nykyaikoja.

Tämä on sitä tervehenkistä maskuliinisuutta. Sitä vain ei nykyaikana oikein nähdä tai osata. 

Vierailija
140/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen lähestyy kyllä omalla tavallaan katseilla ja eleillä. Koen tärkeäksi, että mies osaa lukea viestini ja uskaltaa toimia. Lähestymisessä ja muutenkin.

No tämä. Liehittelytaito on sosiaalisen taidon testi. Naiset noin ylipäänsä katsovat miehiä tarkemmin kumppanissaan myös psykososiaalista kelpoisuutta. Soidinmenoilla mies näyttää tätä kelpoisuuttaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän