Mikä on juurisyy sille, että miehen täytyy tehdä lähestyminen?
Ja nyt ei puhuta siitä, että "kyllä naisetkin nykyään lähestyvät, mutta eivät vain sinua". Usein on kuitenkin perusajatus, että mies tekee ensimmäisen muuvin, mikä se sitten ikinä onkin. Jos jätetään nettideitit laskuista pois, niin miehen olisi oltava se, joka lähestyy naista. Mutta miksi se on näin? Onko tähän joku hyvin oleellinen ja järkiperäinen syy? Vai onko tämä vain pala historiaa siltä ajalta, kun naisella ei ollut mitään oikeuksia yhteiskunnassa? Ja painotan vielä: nyt ei puhuta siitä, että naisetkin voivat tehdä lähestymisen. Vaan tästä yleisestä ajatuksesta, että mies on se, joka lähestyy.
Kommentit (297)
Vierailija kirjoitti:
Mies panee ketä tahansa joka lähestyy, naiset taas ovat nirsompia sen suhteen kenen mukaan lähtee. Se, jolle kelpaa kuka tahansa ei saa solmittua pitkää suhdetta, koska ei jaksa nähdä vaivaa suhteen eteen.
Ei todellakaan, mutta ryhävalaat eivät onneksi lähesty..
Vierailija kirjoitti:
Siksi että mies saattaa lähteä seksin perässä matkaan vaikka ei olisi edes kiinnostunut. En tee enää aloitteita, kun en enää koskaan halua siihen tilanteeseen, jossa parin vuoden suhteen jälkeen selviää, etten todellakaan ollut miehelle mikään ykkösvaihtoehto.
Parin vuoden jälkeen kukaan ei ole enää ykkösvaihtoehto, silloin jokainen kaipaa jo vaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse iskemällä voi ehkä saada hyvänkin miehen, mutta riski on suuri siihen, että onnistuu kalastamaan aloitekyvyttömän nössykän tai päätyy yhteen miehen kanssa, joka samalla vain odottelee parempaa.
Miksi sitten aloitteellisella miehellä ei ole riski saada nössykkää naista, joka vaan ajattelee että noh mennään tällä, kai tää ihan kiva on vaikken rakasta? Miksi vain aloitteellinen nainen saa tuollaisen miehen?
Tämän ketjun kohdalla tekee mieli lainata fraasia: If you have to ask, you'll never know.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia olen aina sanonut, että mies on se joka valitsee, ei nainen. Toki nainenkin valitsee, mutta miehet tekee sen esikarsinnan, että minkälaiset naiset ovat haluttuja, eli niitä joille miehet aloitteita tekee. NE naiset pääsee valitsemaan.
Tällaiseen päätelmään olen tullut itsekin. Tässäkin ketjussa on useita kommentteja, missä kerrotaan aloitteita tulevan / tulleen nuorempana oikealta ja vasemmalta.
Mutta ei kaikilla näin ole. Jopa nuorena sai baarissa ja kotibileissä olla hyvin rauhassa.
Ja aloitteita kun olen itse tehnyt, niin lopputuloksena ollut parisuhde, jossa toinen tähyilee josko parempaa löytyisi. Yksikin jäi kiinni siitä, että deittisovelluksesta löytyi tämän profiili ("unohtunut"...).
Omalla kohdalla en enää usk
Te vähemmän suositut naiset ette vaan ole myöntäneet itsellenne, että se 4/10 mies on teille se mätsi. Prismassa näkee kyllä niin paljon lisääntyneitä alle vitosen naisia ja miehiä, että ei pitäisi olla kenellekään mahdotonta löytää perhettä ja onnea. Kuuta taivaalta pitää tavoitella, mutta se on jokaiselle erilainen.
Jaa yrität nyt tätä samaa jankkausta, että minä jota kukaan ei liehittele, olisin ollut parisuhteessa vähintään mallitasoisen miehen kanssa.
Viimeisin exäni oli ylipainoinen, ujo ja kertoi miten hiljaista treffirintamalla oli ollut aina. Minä en hänelle sitten riittänyt, vaan jatkoi paremman etsintää meidän suhteemme jo alettua.
Lähestyn miestä, josta olen aidosti kiinnostunut. Tällöin minun pitää jo vähän tuntea miestä eli usein on tutustuttu jo vähän esimerkiksi kaverien kautta tai harrastuksessa. En harrasta yhden yön juttuja enkä välitä vaan ulkonäöstä vaan henkinen puoli on tärkein. Keskimäärin siis kiinnostun 0-2 miehestä vuodessa ja tämän verran teen aloitteita.
Useammin joku mies haluaa ja ehtii tehdä aloitteen. Näistä noin 80% tapahtuu baarissa ja tarkoitus saada jo samana iltana petiseuraa. Ei oikein nappaa.
Noin puolet suhteistani on alkanut minun ja puolet miehen ensimmäisestä siirrosta.
En jaksa lukea ketjua, ehkä tämä on jo kerrottu.
Juurisyy on biologinen: nainen kokee epäonnistumisen voimakkaammin mitä mies. Mies kokee onnistumisen voimakkaammin mitä nainen.
No ei nimenomaan täydy. Kaikenlaiset ongelmat johtuu miesten harhaisuudesta. Naiset kyllä ilmoittaa jos tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
Naisen vaisto kehottaa harkitsemaan ja olemaan varovainen, ei etsiytymään riskitilanteeseen. Siksi nainen odottaa ja testaa. Vähintä, mitä potentiaalinen mies voi tehdä, on aloite.
Vähintä? Tuohan on se kaikista pahin paikka miehelle koko pariutumisen prosessissa. Etenkin herkkä mies riskeeraa siinä koko minäkuvansa.
Kenenkään omakuva ei kulminoidu aloitteen tekemiseen, ei ainakaan pitäisi. Jos näin on, se sietääkin murentua, jotta saa tilaisuuden rakentaa terveen identiteetin. Minäkuva kehittyy normaalisti varhaislapsuudessa, kauan ennen pariutumisvietin heräämistä. Eikä se ego kuolema ole paha asia vaan hyvin luonnollinen, moni käy sen läpi elämässään, jopa useamman kerran, eikä siihen kuole. Niistä identiteetin palasista sitten uudelleenjärjestetään, muovataan ja rakennetaan uusi.
Vierailija kirjoitti:
Juurisyy on biologinen: nainen kokee epäonnistumisen voimakkaammin mitä mies. Mies kokee onnistumisen voimakkaammin mitä nainen.
Lähde? En usko että syy voisi olla biologinen. Paljon uskottavampaa olisi se että epäonnistuessaan nainen saa tuta myös sosiaalista raippaa, kun taas miehen onnistumista juhlitaan kollektiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia olen aina sanonut, että mies on se joka valitsee, ei nainen. Toki nainenkin valitsee, mutta miehet tekee sen esikarsinnan, että minkälaiset naiset ovat haluttuja, eli niitä joille miehet aloitteita tekee. NE naiset pääsee valitsemaan.
Tällaiseen päätelmään olen tullut itsekin. Tässäkin ketjussa on useita kommentteja, missä kerrotaan aloitteita tulevan / tulleen nuorempana oikealta ja vasemmalta.
Mutta ei kaikilla näin ole. Jopa nuorena sai baarissa ja kotibileissä olla hyvin rauhassa.
Ja aloitteita kun olen itse tehnyt, niin lopputuloksena ollut parisuhde, jossa toinen tähyilee josko parempaa löytyisi. Yksikin jäi kiinni siitä, että deittisovelluksesta löytyi tämän profiili ("unohtunut"...).
Omalla kohdalla en enää usko parisuhteisiin. Rikkaa ristiin en enää sellaisen
Kyllä ja olet varmaan huomannut senkin, että ne naiset jotka kertoo tehneensä aloitteen ja saaneet hyvän miehen, jonka kanssa ovat edelleen vuosikymmenten jälkeen onnellisia, niin näillä naisilla oli paljon kiinnostuneita ottajia. Eli olivat niitä suosittuja tyttöjä, mitä me ei oltu.
Helppo siinä on naisen olla aloitteellinen, kaikki miehet haluaa sut, eli valitset vaan sen miehistä parhaan. Ja tietysti siitä seuraa hyvä suhde, jossa mieskin panostaa, muuallakin kuin sängyssä.
Mietin näistä itsekin, että kuinkahan monessa tapauksessa mies itse on ollut yhteydessä milloin mistäkin tikusta asiaa -asiasta. Tehnyt siis itseään näkyväksi, kysellyt kuulumisia, ollut kiinnostunut naisen asioista jne.
Ja naisen aloite ollut, kun lopulta kysynyt lähdetkö kahville kanssani.
En siis väitä, kunhan pohdin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä jännä kysymys, kun joillekin miehille on itsestäänselvyys, että mies lähestyy. En tiedä, mikä nämä miehet erottaa muista, hyvä miehinen itsetunto?
Varmaan se, että he ovat saaneet onnistumisia toistuvista lähestymisistä. Näitä miehiä yhdistää nuoruus ja ulkonäkö.
Nuorena en uskaltanut lähestyä naisia ja aloin suhteisiin niiden kanssa, jotka tekivät aloitteen. En ollut tyytyväinen suhteisiin, mutten tiennyt paremmasta ja perhekin "tuli perustettua". Toista lasta en kuitenkaan halunnut ja erosin, kun lapsi muutti omilleen. Aikuisena olin itsevarmempi ja vaikkei kaikki lähestymisyritykset tuottaneet tulosta, niin ei se itsevarmuuttani vähentänyt. Osittain varmaan siksi, että työura oli tuonut itsevarmuutta ja naiset lähestyivät edelleen.. eivät vain yleensä mieleiset, joten annoin itsekin rukkasia ja ymmärsin ettei se johtunut naisista, vaan minun toiveista. Muutaman "ok suhteen" jälkeen löytyi kuitenkin kumppani, jollaista olin aina halunnut, mutten nuorena olisi uskaltanut lähestyä.
Eli en sanoisi, että nuoruus toisi varmuutta. Ja samasta syystä sanoisin, että elämänkokemus selittää sen, miksi vanhempana ollaan ronkelimpia - yksin on parempi, kuin huonossa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde? En usko että syy voisi olla biologinen. Paljon uskottavampaa olisi se että epäonnistuessaan nainen saa tuta myös sosiaalista raippaa, kun taas miehen onnistumista juhlitaan kollektiivisesti.
Kysyppä vaikka copilotilta.
Vierailija kirjoitti:
Miehet on niitä jotka useammin kuikeltaa vieraisiin pöytiin, joten alun alkujaan on riski ottaa joku, jota pitää erikseen houkutella. Aikanaan näytin kumppanilleni huomattavan kirkasta vihreää valoa, mutta odotin kyllä, että hän on se joka kutsuu ulos. Koska minä en halua olla ketään raahaamassa perässä, ja lukuisista lähestymisistä päätellen innokkaitakin oli.
Ollaan edelleen onnellisia, ja puoliso näyttää edelleen joka päivä, että olen hänelle se oikea. Itse tietysti teen samoin.
Eikö tuo päde samoin myös toisinpäin? Olen tapaillut ainakin viittä naimisissa olevaa naista, joten en sanoisi vieraiden pöytien olevan miesten yksinoikeus.
Välillä on ollut mielessä, että pitäisi kirjoittaa kirja siitä, miten sinisilmäisiä jotkut miehet ovat, mutta ehkä teen sen sitten kuolinvuoteella ja nautin siihen asti elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Se lähestyy joka on pahemmassa puutteessa.
Yleensä se on mies.
Mun kohdalla se on aina ollut nainen joka on lähestynyt eli tehnyt aloitteen silloin aikoinaan kun vielä kävin ravintoloissa ym. ja asuin kaupungissa.
Nykyään en käy töiden lisäksi muualla kuin ruokakaupassa ja asun pienessä maalaiskylässä.
Ei vain ole enään 8 vuoteen kiinnostanut alkoholin juominen ja olen viihtynyt parhaiten kotona yksin.
Mulla on aika ollut sillein että jos olen ollut puutteessa niin olen ratkaissut asian omalla kädellä. Koskaan en ole naista alkanut etsimään.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa luontoa, vastaus on näkyvissä kaikkialla. Koiras on aktiivinen siittäjä, naaras on passiivisempi vastaanottaja.
Otappa selvää.. on myös niitä naaraita, joille mies kelpaa yhden parittelun ajaksi ja tämän jälkeen naaras syö uroksen.. ihmisillä käy usein samoin, miehen elämä päättyy avioliittoon.
Tässä ihmettelen,miksi jotkut vanhemmat miehet yrittävät naista 2-4 v vaikka nainen ei ole kiinnostunut.Eikä ole osoittanut myös olevansa kiinnostunut.Eikö olisi parempi luovuttaa?On aika ahdistavaa naisen näkökulmasta.Vai pitääkö naisen sanoa ilkeästi,että loppu seuraaminen ja jatkuva yritys.Ei ole normaalin ihmisen toimintaa tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
"Muistan aidosti ihmetelleeni, kun vaimo myöhemmin kertoi, ettei hänelle miehen löytyminen silloin nuorena aikuisena ollut samanlainen pakottava tarve, kuten se itselleni oli."
Nimenomaan. Minäkin nuorena naisena lähinnä hätistelin niitä ympärillä pyöriviä miehiä pois ja keskityin ihan muihin asioihin. Ei ollut mitään pakonomaista tarvetta sitoutua tai edes harrastaa seksiä. Nämä tarpeet tulevat naiselle usein vasta sitten, kun ihastuu ja rakastuu.
Naiselle parinvalinta ja seksi ovat elämän ja kuoleman kysymyksiä. Esimerkiksi raskaaksi tulemisesta seurasi aika useinkin jopa hengenlähtö ennen lääketieteen kehittymistä. Puhumattakaan siitä, että jäi yksin lapsen kanssa.
Naisen vaisto kehottaa harkitsemaan ja olemaan varovainen, ei etsiytymään riskitilanteeseen. Siksi nainen odottaa ja testaa. Vähintä, mitä potentiaalinen mies voi tehdä, on aloite.
"Ei ollut mitään pakonomaista tarvetta sitoutua tai edes harrastaa seksiä. Nämä tarpeet tulevat naiselle usein vasta sitten, kun ihastuu ja rakastuu."
Tää on se, mitä olen monen monta kertaa yrittänyt selittää miehille tälläkin palstalla. Että mä oon ihan tyytyväinen elämääni näin, ei mulla ole pakottavaa tarvetta olla ketään tässä, edes seksiin. En väitä ettenkö välillä haaveilisi sellaisesta, mutta koska naisena mulla on testoa todella vähän, ei se tarve ole niin pakottava, että se tekisi minusta riskien ottajan ja alkaisin itseäni tyrkyttämään miehille. Turvallisuushalu vie aina voiton.
Ja koska miehet ei minulle edes juttele koskaan missään eikä muutenkaan lähesty, ei ole sitäkään riskiä olemassa, että ihastuisin johonkin mieheen, siis sellaiseen jonka kanssa tilanne olisi muuta kuin fantasiaa. Saatan ihastua esimerkiksi asiakaspalvelijaan tai lääkäriin, jos on oikein sellainen huolehtiva mieshahmo joka kyselee minusta ja on niin hirveän kiinnostunut, mutta nää on kaikki sitä fantasia osastoa, että eihän sekään mies minusta ole oikeasti kiinnostunut, tekee vaan työtään. Mutta tunnistan sen tunteen, sen että mies tuntui turvalliselta ja sai siten minut ajattelemaan itseään. Huijarimiehet käyttää myös tätä taktiikkaa naisiin, joten naisen tulee olla joka tapauksessa varuillaan.
Ne naiset jotka tekee ahkerasti aloitteita miehiin päin ja joilla on aina uusia ja taas uusia miehiä kierroksessa, ovat yleensä muutenkin aika ronskeja tapauksia, sellaisia riskinottajia ja muutenkin elämäntavoiltaan maskuliineja. Feminiiniselle naiselle on normaalia olla varovainen ja turvallisuushaluinen, joten se aloitteen tekeminen jää väistämättä miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että mies saattaa lähteä seksin perässä matkaan vaikka ei olisi edes kiinnostunut. En tee enää aloitteita, kun en enää koskaan halua siihen tilanteeseen, jossa parin vuoden suhteen jälkeen selviää, etten todellakaan ollut miehelle mikään ykkösvaihtoehto.
Mutta mies voi silti lähteä pelkän seksin perään, vaikka tekisikin aloitteen. Ja mitä väliä sillä on, vaikka lähestyminen jäisikin pelkkään seksiin? Et kai sinä naisena harrasta vasten tahtoasi seksiä?
En harrasta seksiä tyypin kanssa, joka ei osaa/halua sitoutua. Viimeisimmässä suhteessa seksiä oli vasta yli 2 kk tutustumisen jälkeen.
No huh.. siinä on ollut hiirtä (miehessä) kerrakseen, missä lie käynyt sen aikaa. Ei tarvi tuollaisen naisen kans olla joka viikko petivaatteita vaihtamassa. En vain voi ymmärtää, miksi mies alkaisi seksittömään suhteeseen, etsii kenties enemmän äitihahmoa?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mies voi silti lähteä pelkän seksin perään, vaikka tekisikin aloitteen. Ja mitä väliä sillä on, vaikka lähestyminen jäisikin pelkkään seksiin? Et kai sinä naisena harrasta vasten tahtoasi seksiä?
En harrasta seksiä tyypin kanssa, joka ei osaa/halua sitoutua. Viimeisimmässä suhteessa seksiä oli vasta yli 2 kk tutustumisen jälkeen.
Etsii äitihahmoa, jos alkaa seksittömään parisuhteeseen.
Herkkä nainen ihan samalla tavalla. Ainakin minulla oli nuorena kova torjutuksi tulemisen pelko.