Mikä on juurisyy sille, että miehen täytyy tehdä lähestyminen?
Ja nyt ei puhuta siitä, että "kyllä naisetkin nykyään lähestyvät, mutta eivät vain sinua". Usein on kuitenkin perusajatus, että mies tekee ensimmäisen muuvin, mikä se sitten ikinä onkin. Jos jätetään nettideitit laskuista pois, niin miehen olisi oltava se, joka lähestyy naista. Mutta miksi se on näin? Onko tähän joku hyvin oleellinen ja järkiperäinen syy? Vai onko tämä vain pala historiaa siltä ajalta, kun naisella ei ollut mitään oikeuksia yhteiskunnassa? Ja painotan vielä: nyt ei puhuta siitä, että naisetkin voivat tehdä lähestymisen. Vaan tästä yleisestä ajatuksesta, että mies on se, joka lähestyy.
Kommentit (297)
Naisella on enemmän pelissä, joten kannattaa antaa miehen lähestyä. Kiinnostunut mies osoittaa kiinnostuksensa jollakin tavalla. Toisaalta mies ei torju naista välttämättä sittenkään, vaikkei ole ollenkaan hänestä kiinnostunut, vaan ottaa tilanteesta pikahyödyt itselleen. Itse naisena haluan, että mies osoittaa kiinnostuksensa selvästi. Ja sittenkin olen varuillani hänen motiiveistaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse iskemällä voi ehkä saada hyvänkin miehen, mutta riski on suuri siihen, että onnistuu kalastamaan aloitekyvyttömän nössykän tai päätyy yhteen miehen kanssa, joka samalla vain odottelee parempaa.
Miksi sitten aloitteellisella miehellä ei ole riski saada nössykkää naista, joka vaan ajattelee että noh mennään tällä, kai tää ihan kiva on vaikken rakasta? Miksi vain aloitteellinen nainen saa tuollaisen miehen?
Vierailija kirjoitti:
Se lähestyy joka on pahemmassa puutteessa.
Yleensä se on mies.
Miksi se olis mies?!?
Itse olen lähestynyt jokaista miestä jonka kanssa olen ollut suhteessa. Kuka lähestyisi ujohkoa naista. Ei ole käynyt mielessäkään odotella että mies lähestyy, siinähän menis äkkiä tilaisuus sivu suun kun en ole mikään huomiota herättävä tapaus.
N50
Siitä ei tarvitse koskaan nähdä pelkoa, että miehet lakkaisivat tekemästä aloitteita. Testosteroni pitää siitä huolen.
Jos hiukan historiaa katsot, niin mieshän hankkii hyödykkeen, naisen. Siksi hän tekee aloitteen. Ei kahvinkeitinkään tee hankinta-aloitetta, vaan se joka kahvinkeittimen hankkii.
Ja en siis kannata tuota ajattelua, mutta se vain on historiallinen fakta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä aihe on samaa genreä kuin se, että Miehen *lähes aina* täytyy kannatella ja johdatella keskustelua, kun Nainen hädin tuskin vain vastaa omasta puolestaan.
"Lähes kaikki" Naiset on kuin perässä vedettäviä JoJoja keskustelun tutustumisen suhteen. halvatunmoinen TurnOff.....
Ehkäpä taidoissasi on vikaa. Jos viejä on huono niin ei tee mieli tanssia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen lähestyy kyllä omalla tavallaan katseilla ja eleillä. Koen tärkeäksi, että mies osaa lukea viestini ja uskaltaa toimia. Lähestymisessä ja muutenkin.
No tämä. Liehittelytaito on sosiaalisen taidon testi. Naiset noin ylipäänsä katsovat miehiä tarkemmin kumppanissaan myös psykososiaalista kelpoisuutta. Soidinmenoilla mies näyttää tätä kelpoisuuttaan.
Suomalaisilla miehillä ei ole hiukkaakaan liehittelytaitoja tai rohkeutta selvänä lähestymiseen. Pelkkä kömpelö ja punasteleva lähestyminen riittää usein täällä, ei tarvitse olla mikään Magic Mike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse iskemällä voi ehkä saada hyvänkin miehen, mutta riski on suuri siihen, että onnistuu kalastamaan aloitekyvyttömän nössykän tai päätyy yhteen miehen kanssa, joka samalla vain odottelee parempaa.
Miksi sitten aloitteellisella miehellä ei ole riski saada nössykkää naista, joka vaan ajattelee että noh mennään tällä, kai tää ihan kiva on vaikken rakasta? Miksi vain aloitteellinen nainen saa tuollaisen miehen?
Nainenkin voi ja usein suostuukin lähes kenen tahansa kanssa suhteeseen jos on nuori ja kokematon, huono itsetunto, epätoivoinen. Itsekin suostuin ekaan suhteeseeni, vaikkei se poikaparka kiinnostanut mua ollenkaan.
Kuitenkin halusin erota aika pian kun tajusin tehneeni virheen, enkä tietenkään aikuisena enää tekisi tuollaista kellekään. Mutta monet miehet tekee kyllä. Sainpahan karman koston kun itse sen koin, että miltä se tuntuu.
Vierailija
Naisen vaisto kehottaa harkitsemaan ja olemaan varovainen, ei etsiytymään riskitilanteeseen. Siksi nainen odottaa ja testaa. Vähintä, mitä potentiaalinen mies voi tehdä, on aloite.
Vähintä? Tuohan on se kaikista pahin paikka miehelle koko pariutumisen prosessissa. Etenkin herkkä mies riskeeraa siinä koko minäkuvansa.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja teen kyllä aloitteen. Mutta en ole se joka tekee treffisuunnitelmat vaan se on miehen tehtävä. Eli kun olen kiinnostunut miehestä niin keksin tikusta asiaa, laitan viestiä ja yritän kaikkeni ylläpitää viestittelyä olemalla kiinnostunut ja flirttailen. Mutta en itse ehdota tapaamista. Se on vähän kuin testi, että kiinnostaako miestä oikeasti.
Jep. Ja jos treffiehdotuksena on kävelylle meno, niin en mene.
En halua enää suhteeseen, jossa kaikki tekeminen ja meneminen on minun tehtäväni suunnitella, varata ja toteuttaa, niin että toinen lähtee vain mukaan. Jos olisin suhteessa, niin haluaisin nähdä että myös minuun panostetaan. Eli myös minua vietäisiin kivoille treffeille.
Eikä niin, että olen vaan saatavilla ja kävelylenkki talon ympäri on ihan riittävä treffiaktiviteetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia olen aina sanonut, että mies on se joka valitsee, ei nainen. Toki nainenkin valitsee, mutta miehet tekee sen esikarsinnan, että minkälaiset naiset ovat haluttuja, eli niitä joille miehet aloitteita tekee. NE naiset pääsee valitsemaan.
Tällaiseen päätelmään olen tullut itsekin. Tässäkin ketjussa on useita kommentteja, missä kerrotaan aloitteita tulevan / tulleen nuorempana oikealta ja vasemmalta.
Mutta ei kaikilla näin ole. Jopa nuorena sai baarissa ja kotibileissä olla hyvin rauhassa.
Ja aloitteita kun olen itse tehnyt, niin lopputuloksena ollut parisuhde, jossa toinen tähyilee josko parempaa löytyisi. Yksikin jäi kiinni siitä, että deittisovelluksesta löytyi tämän profiili ("unohtunut"...).
Omalla kohdalla en enää usko parisuhteisiin. Rikkaa ristiin en enää sellaisen eteen laita, eikä minulle tosiaan aloitteita tee,
Kyllä ja olet varmaan huomannut senkin, että ne naiset jotka kertoo tehneensä aloitteen ja saaneet hyvän miehen, jonka kanssa ovat edelleen vuosikymmenten jälkeen onnellisia, niin näillä naisilla oli paljon kiinnostuneita ottajia. Eli olivat niitä suosittuja tyttöjä, mitä me ei oltu.
Helppo siinä on naisen olla aloitteellinen, kaikki miehet haluaa sut, eli valitset vaan sen miehistä parhaan. Ja tietysti siitä seuraa hyvä suhde, jossa mieskin panostaa, muuallakin kuin sängyssä.
On minulle naisetkin aloitteita tehnyt, erään tanssi-illan jälkeen nainen kysyi odottaako mua joku kotona ja kun vastasin "ei", niin hän sanoi, ettei hälläkään, joten pitäiskö jatkaa jomman kumman luo. Ja muutenkin kyllä odotan naiselta jotain positiivista signaalia, ennen kuin teen aloitteita. Tuossa esimerkissä nainen oli kiinnostuneempi, niin hän teki aloitteen. Sama toimii toisinpäin.
No mitenkäs mies suhtautuu ja käyttäytyy, kun naisen lähestyminen ei ole toivottu? Kiroilee, haistattelee ja halventaa selän takana? Naisten sanoma 'ei kiitos' on kuitenkin ehkä vähemmän ikävä kokemus.
Vierailija kirjoitti:
No mitenkäs mies suhtautuu ja käyttäytyy, kun naisen lähestyminen ei ole toivottu? Kiroilee, haistattelee ja halventaa selän takana? Naisten sanoma 'ei kiitos' on kuitenkin ehkä vähemmän ikävä kokemus.
Tämä. Jatkuvaa valitusta tälläkin palstalla kuinka Tinderissäkin vääränlaiset naiset mätsää, vaikka sehän on miehen oma vika kun tykittää tykkäyksiä kaikille. Haukutaan yksinhuoltajia ja lihavia ja tatskattuja ja iäkkäitä naisia, vaikkei mikään pakko ole heidän kanssa olla.
Vierailija kirjoitti:
Jos hiukan historiaa katsot, niin mieshän hankkii hyödykkeen, naisen. Siksi hän tekee aloitteen. Ei kahvinkeitinkään tee hankinta-aloitetta, vaan se joka kahvinkeittimen hankkii.
Ja en siis kannata tuota ajattelua, mutta se vain on historiallinen fakta.
Sana hyödyke liittyy kyllä vallitsevaan talousteoriaan, ei historiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia olen aina sanonut, että mies on se joka valitsee, ei nainen. Toki nainenkin valitsee, mutta miehet tekee sen esikarsinnan, että minkälaiset naiset ovat haluttuja, eli niitä joille miehet aloitteita tekee. NE naiset pääsee valitsemaan.
Tällaiseen päätelmään olen tullut itsekin. Tässäkin ketjussa on useita kommentteja, missä kerrotaan aloitteita tulevan / tulleen nuorempana oikealta ja vasemmalta.
Mutta ei kaikilla näin ole. Jopa nuorena sai baarissa ja kotibileissä olla hyvin rauhassa.
Ja aloitteita kun olen itse tehnyt, niin lopputuloksena ollut parisuhde, jossa toinen tähyilee josko parempaa löytyisi. Yksikin jäi kiinni siitä, että deittisovelluksesta löytyi tämän profiili ("unohtunut"...).
Omalla kohdalla en enää usko parisuhteisiin. Rikkaa ristiin en enää sellaisen
Te vähemmän suositut naiset ette vaan ole myöntäneet itsellenne, että se 4/10 mies on teille se mätsi. Prismassa näkee kyllä niin paljon lisääntyneitä alle vitosen naisia ja miehiä, että ei pitäisi olla kenellekään mahdotonta löytää perhettä ja onnea. Kuuta taivaalta pitää tavoitella, mutta se on jokaiselle erilainen.
Johtuu miesten historiallisesti heikosta miehuudesta. Samasta syystä loukkaantuvat jos nainen avaa heille oven, pyytää tanssimaan jne..
Vierailija kirjoitti:
Naisella on enemmän pelissä, joten kannattaa antaa miehen lähestyä. Kiinnostunut mies osoittaa kiinnostuksensa jollakin tavalla. Toisaalta mies ei torju naista välttämättä sittenkään, vaikkei ole ollenkaan hänestä kiinnostunut, vaan ottaa tilanteesta pikahyödyt itselleen. Itse naisena haluan, että mies osoittaa kiinnostuksensa selvästi. Ja sittenkin olen varuillani hänen motiiveistaan.
Eikös se hetken huvi ole myös molempien etu? Ei kaikki naiset ole yksavioisia (aika harva nykyään).
Olen nainen ja teen kyllä aloitteen. Mutta en ole se joka tekee treffisuunnitelmat vaan se on miehen tehtävä. Eli kun olen kiinnostunut miehestä niin keksin tikusta asiaa, laitan viestiä ja yritän kaikkeni ylläpitää viestittelyä olemalla kiinnostunut ja flirttailen. Mutta en itse ehdota tapaamista. Se on vähän kuin testi, että kiinnostaako miestä oikeasti.