Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä työeläkkeelle jääneitä? Paljonko teillä nousee eläke 1.1.2024?

Vierailija
18.12.2023 |

Minun bruttoeläke on 1.1. alkaen n. 1970 € ja saan korotuksen jälkeen käteen n. 87 €/kk enemmän. Pärjään ihan hyvin, uudehko 80 m2 rivarikolmioni on velaton, kaikki asumiseen liittyvät kulut n. 290 €/kk. Yksin elän. Turvana myös pieni perintö ja hiukan säästöjä, ja tietysti tämä omistamani osake, tän arvo n. 130 000 €, pikkukaupungissa asun. Työura yli 40 v, toimistosihteerin hommia kaupungilla. 

Mites teillä muilla?

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä on sinulla eläke, minä saan vain 1130 €/kk, en ole vielä katsonut korotus. Pelkkä vuokra on minulla yksiöstä 590 €/kk. 

Vierailija
2/110 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateeksi käy, en edes pääse töihin, että saisin eläkettä tienattua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikö päästä leveilemään? 

Vierailija
4/110 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousee noin 40€. Se menee sitten potilasmaksuihin ja lääkkeisiin ettei mitään oikeastaan jää käteen.

Vierailija
5/110 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan kuulla miten muilla työeläkettä saavilla menee. Miten tulevat toimeen. Olen itse kaiken maksanut, lapsilisät olleet ainoa yhteiskunnan tuki, mitä olen saanut. Ei asumistukea eikä muitakaan vastaavia. 

Vierailija
6/110 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nousee noin 40€. Se menee sitten potilasmaksuihin ja lääkkeisiin ettei mitään oikeastaan jää käteen.

Onpa ikävää, että terveytesi reistailee. Minö olen vielä ollut onnekas, verenpainelääkitys minulla on, mutta se ei ole kallis. 

Vierailija
7/110 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työeläkkeet nousevat 5,73e. Niin luin kun tuli yhdeltä taholta ilmoitus omapostiin.

Vierailija
8/110 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työeläkkeet nousevat 5,73e. Niin luin kun tuli yhdeltä taholta ilmoitus omapostiin.

Meni väärin piti olla prosenttia. Korotus siis 5,73%.

Vierailija
9/110 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla eläke 1350e ja korotus ehkä 60e. Onhan se jo hyvä, jos ei esim vuokra nouse. Asun siis vuokralla joka kustantaa 440e ja muut laskut päälle. Pärjään kohtuullisesti ja olen tyytyväinen elämään.

Vierailija
10/110 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla eläke suunnilleen sama kuin sinulla, vuokralla asun, joten käytettävissä muuhun on paljon vähemmän. Olet onnekas kun saat asua noin isossa asunnossa noin halvalla. On varmaan ollut tiukempiakin aikoja kun maksoit asuntoasi? 

Vierailija
11/110 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni väärin piti olla prosenttia. Korotus siis 5,73%.

Se hiukan vaihtelee, minulla oli 5,67 %. Olen siis ap. Kevan sivuilta eilen tarkistin kun tuli hlökohtainen tieto sinne, vero pysyy (ainakin vielä) samana, 18,5 %, vero on korkea meillä eläkeläisillä. 

Vierailija
12/110 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan kuulla miten muilla työeläkettä saavilla menee. Miten tulevat toimeen. Olen itse kaiken maksanut, lapsilisät olleet ainoa yhteiskunnan tuki, mitä olen saanut. Ei asumistukea eikä muitakaan vastaavia. 

Niin mitä sitten? Saat keskustella aiheesta, koska et ole ikinä saanut asumistukea? Sekö tekee sinusta arvokkaan ihmisen?

Vierailija
13/110 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla eläke suunnilleen sama kuin sinulla, vuokralla asun, joten käytettävissä muuhun on paljon vähemmän. Olet onnekas kun saat asua noin isossa asunnossa noin halvalla. On varmaan ollut tiukempiakin aikoja kun maksoit asuntoasi? 

Juu on, aloitimme aikoinaan kaksion ostamisella, rakensimme talon, jossa kasvatimme lapset, sitten jäin siihen lasten kanssa ja kun lähtivät maailmalle, ostin tämän. 

Vierailija
14/110 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä sitten? Saat keskustella aiheesta, koska et ole ikinä saanut asumistukea? Sekö tekee sinusta arvokkaan ihmisen?

Onpa outo kommentti, hänhän vain kertoi, että on työllään ansainnut omaisuutensa, mitä ihmeen väärää siinä on? Eivät meistä kaikki elä tuilla, vaan sopeuttavat elämänsä tulojen mukaan.

ohesta tämä. 

Vierailija
15/110 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katkera loinenko siellä määkii? 

Ei ap kertonut mitään tuollaista. 

Vierailija
16/110 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke nousee 70 euroa kuukaudessa nettona. Onhan tuo iso korotus, kun yhtenä vuotena bruttokorotus oli kuusi euroa.

Vierailija
17/110 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla eläke 1350e ja korotus ehkä 60e. Onhan se jo hyvä, jos ei esim vuokra nouse. Asun siis vuokralla joka kustantaa 440e ja muut laskut päälle. Pärjään kohtuullisesti ja olen tyytyväinen elämään.

Mukava kuulla, hyvää jatkoa ja rauhallista joulua! 

T. Ap. 

Vierailija
18/110 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama,paljonko,kun verotus kumminkin nousee. Minun verotukseni on sama kuin töissäkäydessä,vaikka tulot paljon kuin pienemmät. Ilolla maksan,jotta voin olla boomeri,jotahaukutaan ja syyllistetään, ei tarvitse marttyroitua.

Vierailija
19/110 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläke nousee 70 euroa kuukaudessa nettona. Onhan tuo iso korotus, kun yhtenä vuotena bruttokorotus oli kuusi euroa.

Eläke on noussut ihan mukavasti, tämä jo toinen korotus lyhyen ajan sisällä. Me nostimme jo syksyllä vastiketta (kaukolämpötalo tämä) mutta korotus oli pieni, minulla reilun 10 €/kk. Kaukolämmön hinta taatusti nousee lähivuosina, saa nähdä kuinka korkealle. Tyytyväinen olen kuitenkin tähän valintaani, omakotitaloni oli sähkölämmityksessä ja iso, myin sen oikeaan aikaan muutama vuosi sitten, meni viikossa ja sain korkeamman hinnan kuin pyyntini oli. 

Ap

Vierailija
20/110 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateeksi käy, en edes pääse töihin, että saisin eläkettä tienattua. 

Älä sure. Pitää olla todella iso palkka, jos haluaa saadaa hyvää työeläkettä.