Seniori, miksi jätät jälkipolville riesaksi hirveät määrät tavaraa?
Eikö se olisi sen vastuulla, joka nuo tavarat on hankkinut, vähintään karsia niitä runsaasti ennen kuin tämän maailman jättää? Jos ei itse jaksa sitä tehdä, niin apua löytyy varmasti.
Todella ahdistavaa perijöille alkaa tyhjentämään arvottoman rojun täyttämää taloa.
Kommentit (367)
Vierailija kirjoitti:
Aion elää satavuotiaaksi. Siihen on vielä monta kymmentä vuotta aikaa. En siivoa enkä raivaa. Raivoa sinä vaan.
Sinä kuolet sodassa alle viiden vuoden kuluttua. Naurattaa nämä boomerien uhoamiset.
Kunnan asunnoissa huoltomiehet voi salaa vuokrata asuntoja kuin siellä on toisten tavarat !!!! Uskontolahkot varastaa ja vaatii antamaan heille hyi helv....ette anna mitään. Poliisi paikalle vaan heti kun joku syyttää tai vaatii antamaan jotain.
Minä olen jo tehnyt kuolinsiivouksen ja nyt tyhjennän pojan perheen kotia. Joka kerta siellä käydessäni tyhjennän kaapeista minun mielestäni turhaa tavaraa, niin ei ole sitten lastenlapsilla ongelmaa vanhempiensa tavaroiden kanssa. Lakanoita, pyyheliinoja, kenkiä ja laukkuja olen jo kantanut melkoisen määrän kirpputorille, koska kaikenlaista turhaa roinaa ei kannata kaapeissa säilyttää. Miniä ei tästä tykkää, mutta olen sanonut, että en ole mikään minäminä-ihminen, joka ei osaa päästää tavarasta irti, joten ihaile sinä tyhjää kaappia, minä kannan nämä haudutuspadat ja turhat paistinpannut pois, niin sinulta säästyy siivoamisen vaiva. Jos koko perhe huomenna kuolette, niin jää minulle vähemmän tyhjennettävää.
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhempieni kotitalo on täynnä tavaraa ja talo ei välttämättä ole edes myyntikuntoinen, joten toivon pääseväni maasta pois niin, ettei minun tarttisi olla mitenkään osallinen koko talon jakoon.
Raha kyllä kelpaisi, mutta jos ei sitä saa ilman, että joutuu myös talon takia vaivaa näkemään tms., niin houkutus paeta on suuri ja puistella tomut jaloista.
Osta kanisteri bensaa ja laita koko paska palamaan. Sillä siitä pääset helpoimmalla ja halvimmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roinan jättämien "perinnöksi" on joko ajattelemattomuutta, tai sitten se on hamstraamista (kykenemättömyyttä luopua) tai piittaamattomuutta siitä, mitä jättää taakseen muiden kontolle. Itse olen törmännyt näihin ajattelutapoihin siinä, miksi niitä omia nurkkia ei siivota.
Mitä se roina on, jota vanhuksilla on kodeissaan? Saako sen viedä sekajätteeseen?
Kaikkea mahdollista, joko käyttökelpoista tai täysin tarpeetonta, alkaen tyhjistä mehukaistereista ja pakasterasioista, tai ylimääräisistä tekstiileistä, astioista, työkaluista jne. Kaikkea olen nähnyt.
Joku metalli romuttamo ottaa varmaan ja sulattaa metallia . Kierrätyksessä. Toimivan koneen voi aina korjauttaa. Tai antaa sukulaiselle.
Kyllä tämä aloitus kertoo paljon nykyisistä perhesuhteista.MINÄ ei ketään muuta ,MINULLE eikä kenellekään muulle, MINULLA vaan on hankalaa lähes koko ajan. Vali Vali vali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhempieni kotitalo on täynnä tavaraa ja talo ei välttämättä ole edes myyntikuntoinen, joten toivon pääseväni maasta pois niin, ettei minun tarttisi olla mitenkään osallinen koko talon jakoon.
Raha kyllä kelpaisi, mutta jos ei sitä saa ilman, että joutuu myös talon takia vaivaa näkemään tms., niin houkutus paeta on suuri ja puistella tomut jaloista.
Osta kanisteri bensaa ja laita koko paska palamaan. Sillä siitä pääset helpoimmalla ja halvimmalla.
Heh, taitaisi vaan ongelma vaihtua toiseksi sillä taktiikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun jälkipolvi voi ottaa perintörahoja ja maksaa raivauksesta jollekin toiselle.
Miksi et tee sitä itse vaan jätät ison työn muille? Olet kuitenkin itse ne tavarat hankkinut.
Myös muun perinnön olen itse hankkinut. Se olisikin helppoa, kun jättäisin vain pankkitilini perillisille.
Taidat kuolla itse sodassa kohta ! Ahneet ei edes pelastu eikä varkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teitä nyt ahdistaa minäminä-vanhusten elämä ja se, että eivät tyhjennä kotejaan tavaroista, joista perikunnalle ei ole iloa? Kun ihan oikeasti siihen kotiin ei tarvitse omaisten mennä kuoleman jälkeen, riittää, että tilaa firman tyhjentämään. Helppoa ja edullista, ei mene kenenkään hermot lakanapinoja ihmetellessä.
Ei perikunnalla ole velvollisuutta itse tyhjentää kenenkään kotia, kuolinpesä voi tilata tyhjennyksen ja pankki antaa sen maksaa, jos tyhjennys kohdistuu vainajan osoitteeksi merkittyyn asuntoon tai omistuksessa olleeseen kesämökkiin, ei siis kannata kokeilla oman kotinsa tyhjennystä samaan syssyyn, vaikka omat 28 paria lenkkareita vähän liialta tuntuvat.
Vai onko sittenkin niin, että tavaraa enemmän ahdistaa ajatus siitä, että joutuu käymään läpi vanhempan
Mitä se on se turha tavara? Siitä kirjoitetaan, kukaan vain ei osaa yksilöidä, mikä on turhaa. Saako olla enemmän kuin 2 kpl pussilakanoita ja 2 aluslakanaa?
Vierailija kirjoitti:
Ohan älytön itsekkyys paistaa näistä hamsterisenioreiden vastauksista. Minäminäminä.
Älä nyt hyvä ihminen siihen tukehdu. Ei ne kaikki sinulle tule selvitettäväksi. Itsekkyys paistaa myös sinun vastauksissa.
Siinäpä teille nuoriso puuhaa ja tekemistä. Te kermaperseet kuskaatte kaiken tietenkin kaatopaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roinan jättämien "perinnöksi" on joko ajattelemattomuutta, tai sitten se on hamstraamista (kykenemättömyyttä luopua) tai piittaamattomuutta siitä, mitä jättää taakseen muiden kontolle. Itse olen törmännyt näihin ajattelutapoihin siinä, miksi niitä omia nurkkia ei siivota.
Mitä se roina on, jota vanhuksilla on kodeissaan? Saako sen viedä sekajätteeseen?
Kaikkea mahdollista, joko käyttökelpoista tai täysin tarpeetonta, alkaen tyhjistä mehukaistereista ja pakasterasioista, tai ylimääräisistä tekstiileistä, astioista, työkaluista jne. Kaikkea olen nähnyt.
Kuinka monta pakasterasiaa saa pitää? Ja voinko heittää työkalut menemään, vai onko parempi että yritän myydä ne ja annan rahat sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele ylimääräiset astiat ja työkalut, mistä tiedät, että ne ovat ylimääräisiä? Yksinasuvalla saa olla 1 lautanen, 2 on jo liikaa?
Oletteko te seniorit, joilla on paljon tavaraa, olleet ikinä tyhjentämässä tavaran täyttämää kotia? Se työn määrä voi olla aivan järjetön, mikäli asukas ei ole eläessään tehnyt mitään karsimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, taitaisi vaan ongelma vaihtua toiseksi sillä taktiikalla.
Oman omaisuuden saa vaikka polttaa. Ei jää kuin tontti riesaksi.
Nyky sukupolvea nyt ahdistaa ihan kaikki.Toivon teille todellisia ongelmia ratkaistavaksi,jos siihen edes kykenisitte. Tuskin.
Vähän nyt kuullostaa siltä, että kiukututtaa ku vanhemmilta jää perintönä väärän värinen mersu ja talon uima-allaskin on pieni.
Ei nyt valitettavasti ole tuo syy ahdistua.
Et osaa tehdä ilmoitusta toriin, mutta täällä osaat kirjoitella? Häpeä. Olet oksettavan itsekäs.