Seniori, miksi jätät jälkipolville riesaksi hirveät määrät tavaraa?
Eikö se olisi sen vastuulla, joka nuo tavarat on hankkinut, vähintään karsia niitä runsaasti ennen kuin tämän maailman jättää? Jos ei itse jaksa sitä tehdä, niin apua löytyy varmasti.
Todella ahdistavaa perijöille alkaa tyhjentämään arvottoman rojun täyttämää taloa.
Kommentit (367)
Vierailija kirjoitti:
Juniori, tiesitkö että saatat kuolla itse ennen senioria? Sitten et saakaan perintöä etkä sitä kuolin siivottua asuntoa. Elämästä ei näet koskaan voi olla varma.
Seniori, tiesitkö että voit saada slaagin ja olla kuollut tunnin kuluttua? Elämä on arvaamatonta.
Mut meiltä joku varasti sinivalkoisen metalli purkin ja Pentikin purkin minkä sisällä oli saippuaa ja tuikkukynttilöitä. Uutena ostettu vähän aikaa ennen kuin varastivat . Niin se sinivalkoinen oli iso isän antama kahvin säilytys purkki ja muisto esine . Loukkaat toisten tunteita. Toiseen meni rahaa vaikka oli ale myynnistä ajateltu jouluun. Pilaat toisten elämän varas. Jos on noin järjetön pitäisi kuulua johonkin laitokseen. Ei pysty yhtään asettumaan toisten asemaan tai kunnioittamaan toisten elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun jälkipolvi voi ottaa perintörahoja ja maksaa raivauksesta jollekin toiselle.
Miksi et tee sitä itse vaan jätät ison työn muille? Olet kuitenkin itse ne tavarat hankkinut.
Voit tilata lavan tai kaksi, minä kyllä maksan. Enkä jätä sinulle senttiäkään riesaksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juniori, tiesitkö että saatat kuolla itse ennen senioria? Sitten et saakaan perintöä etkä sitä kuolin siivottua asuntoa. Elämästä ei näet koskaan voi olla varma.
Seniori, tiesitkö että voit saada slaagin ja olla kuollut tunnin kuluttua? Elämä on arvaamatonta.
Huonokäytöksinen pelle. Nuorisoa kuolee joka päivä liikenteessä kuin sairauksiin. Toivotaan että kuolet ennen kuin vanhempasi.
Vierailija kirjoitti:
Te joilla on käsitys, että on olemassa joku mystinen raivausporukka niin tiedoksi, ettei tällaisia palvelua esimerkiksi maaseudulla ole olemassakaan. Ei siis voi ostaa edes rahalla. Roskalavan voi perikunta tilata ja sitten itse raahata tavaroita sinne. Siinäkin voi mennä vuosia.
Kuolinpesiä ostetaan !
Koska jokainen saa elää kuten tahtoo ja voi. Ei tarvitse ajatella "Mitä sitten kun kuolen'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kerännyt ja harrastanut ikäni vanhoja autoja traktoreita ja vastaavaa eli rompetta on ja paljon. Olen alta 60-vuotias ja sairaseläkkeellä työtapaturman takia. Olen pyytänyt pojiltani apua että auttaisivat enimmän tavara määrän hävityksessä ja jos voisivat puolestani laittaa arvokkaampia myyntiin. Eivät ehdi koskaan joten heidän riesaksi jää. Itse en enää paljoa pysty tekemään.
Et osaa tehdä ilmoitusta toriin, mutta täällä osaat kirjoitella? Häpeä. Olet oksettavan itsekäs.
Osaan tehdä ilmoituksen toriin vaan siellä ei saa enää mitään myytyä. En myöskään jaksa vastata tuhanteen viestiin en jaksa ottaa sataa kuvaa joka asiasta. Onneksi tutut harrastajat ovat osanneet soittaa puhelimella niin on jotakin mennyt hyötykäyttöönkin. En myöskään itse pysty enää avaamaan isompien varastojen painavia liukuovia. Enkä pääse traktoriin että voisin itse siirtää jotain painavampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska rakastan kokopuisia huonekalu, 100v vanhoja kirjoja, vanhaa Arabiaa, isoäidin tekemiä ryijyjä jne.
Tämä huusholli on kuin museo, en halua tilalle perikunnalle mieluisia lastulevyrimpuloita ja muoviastioita.
Taisit nyt ymmärtää aloituksen hieman väärin...
Ei hän ymmärtänyt väärin.
Hänen mainitsemansa esineet ovat juurikin sitä arvottiminta roinaa ja romua, mitä vanhat ihmiset hamstraavat.
Perikunta tietää arvottomuuden siitä, että kun he yrittävät myydä satasen maljakon tonnilla, niin kukaan ei sitä osta.
Sitten heitetään kolmenkymmenen tuhannen edestä irtaimistoa kaatopaikalle ja kirotaan arvotonta romua ja vaivaa ja kuluja.
Edellinen esimerkki on surullisen tosi.
Varastettu tavara painaa omaatuntoa ja on tuhoonvihittyä luojan silmissä . On selvää ettei muumaalaiset välitä täällä mistään. Kunhan ryöstelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roinan jättämien "perinnöksi" on joko ajattelemattomuutta, tai sitten se on hamstraamista (kykenemättömyyttä luopua) tai piittaamattomuutta siitä, mitä jättää taakseen muiden kontolle. Itse olen törmännyt näihin ajattelutapoihin siinä, miksi niitä omia nurkkia ei siivota.
Mitä se roina on, jota vanhuksilla on kodeissaan? Saako sen viedä sekajätteeseen?
Kaikkea mahdollista, joko käyttökelpoista tai täysin tarpeetonta, alkaen tyhjistä mehukaistereista ja pakasterasioista, tai ylimääräisistä tekstiileistä, astioista, työkaluista jne. Kaikkea olen nähnyt.
Vanhat tekstiilit, mikäli säilytetty hyvin ja puhtaina ovat nykyään arvokkaita. Hyvää
LUETUNYMMÄRTÄMINEN: puhtaina ja hyvin säilytetty = eivät ole homeessa tai haise. Ovat siis ehjiä ja käyttökelpoisia. Kestävät 60/95pesun tarv. Jotkut vanhemmat osaavat perussiisteysasiat. Tavarat, liinavaatteet, pyyhkeet ym. ovat siististi kaapissa, ehjiä. Niitä on kertynyt vuosien varrella....kaikki ei ole roinaa ja homeista ryönää. Vai missä sikolätissä läheisenne asuvat?
Kirsturahat olen korvamerkinnyt ja niistä riittää tyhjentämiseenkin. Kierrätyskeskus vie mielellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nykyään näkyy kuolevan nuoria enemmän kuin vanhoja.
Nyt en ole ihan varma, onko typerien aloitusten tekohullun kädenjälkeä vai jonkun muun.
Pitäisi lukea vähän pidemmälle.
Jos tulee jankkaamaan usean viestin voimalla omaan ketjuunsa niin bingo.
Vierailija kirjoitti:
Mut meiltä joku varasti sinivalkoisen metalli purkin ja Pentikin purkin minkä sisällä oli saippuaa ja tuikkukynttilöitä. Uutena ostettu vähän aikaa ennen kuin varastivat . Niin se sinivalkoinen oli iso isän antama kahvin säilytys purkki ja muisto esine . Loukkaat toisten tunteita. Toiseen meni rahaa vaikka oli ale myynnistä ajateltu jouluun. Pilaat toisten elämän varas. Jos on noin järjetön pitäisi kuulua johonkin laitokseen. Ei pysty yhtään asettumaan toisten asemaan tai kunnioittamaan toisten elämää.
Metalli purkki. Nyyh.
En siis kestä, kun kahvin säilytys purkki ja muisto esine varastettiin.
Tästäkin aiheesta olisi mukava keskustella asiallisesti ja fiksujen ihmisten kesken, mutta valitettavasti ei onnistu tällä palstalla :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska rakastan kokopuisia huonekalu, 100v vanhoja kirjoja, vanhaa Arabiaa, isoäidin tekemiä ryijyjä jne.
Tämä huusholli on kuin museo, en halua tilalle perikunnalle mieluisia lastulevyrimpuloita ja muoviastioita.
Taisit nyt ymmärtää aloituksen hieman väärin...
Ei hän ymmärtänyt väärin.
Hänen mainitsemansa esineet ovat juurikin sitä arvottiminta roinaa ja romua, mitä vanhat ihmiset hamstraavat.
Perikunta tietää arvottomuuden siitä, että kun he yrittävät myydä satasen maljakon tonnilla, niin kukaan ei sitä osta.
Sitten heitetään kolmenkymmenen tuhannen edestä irtaimistoa kaatopaikalle ja kirotaan arvotonta romua ja vaivaa ja kuluja.
Edellinen esimerkki on surullisen tosi.
Olet ihan liian paljon oikeassa! Turhan usein näkee "muuttoroskalavan", jossa on täyspuisia huonekaluja, ns. uusantiikkia eli 1900-luvun alun tavaraa, arvotauluja, lamppuja jne. ja sinne tavaraa kantavat ovat vihaisia, kun mummon koti oli täynnä roinaa, ei mitään kunnollista eikä mitään sellaista, mistä saisi rahaa. Verhojakin monta metriä, kaikki jotain rumia isoja kuvioita tai sitten pirttiraitaa. Lakanoissa on pitsit, sellaiset tönköt. Toria on jo kokeiltu, ei tärpännyt, joten kaatopaikalle kaikki vaan, ei ole aikaa tuhrata kyselyjen kanssa, että onko maljakossa signeerausta vai ei.
Mitä sitten itse keräätte samalla "romuja "ja seuraava sukupolvi itkee taas tätä roinaa.Sitten teitä harmittaa kun tulee taas juttu ,löytyykö tämä esim, kaapistasi voi olla 25.000 euron arvoinen,ei löydy kun paiskoin sen roskiin.No tehkää mitä haluatte se ei ole multa pois,
Jos jälkipolvi ei halua tavaraa niin voi perinnöstä luopuakin. Ai miksi ei halua luopua? No kun raha kelpaa kyllä, mutta joka sentti pitäisi saada itselle, ei saisi olla kuluja ja vaivaa mitään sen eteen.
Minulla ei ole lapsia, joten teen perinnölläni mitä haluan. Ehkä testamenttaan kaiken taholle, jolle tavarani ei ole ongelma. En toki halua sisareni joutuvan hankaluuksiin tavaroiden kanssa.
Ja myös niin, että osa tavaroista on perillisten. Ne on vain jätetty vanhempien nurkkiin. Kyllä ne siellä säilyvät ja eihän oma lapsuusmuistoja saa hävittää.