Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seniori, miksi jätät jälkipolville riesaksi hirveät määrät tavaraa?

Vierailija
01.05.2025 |

Eikö se olisi sen vastuulla, joka nuo tavarat on hankkinut, vähintään karsia niitä runsaasti ennen kuin tämän maailman jättää? Jos ei itse jaksa sitä tehdä, niin apua löytyy varmasti. 

Todella ahdistavaa perijöille alkaa tyhjentämään arvottoman rojun täyttämää taloa.

Kommentit (367)

Vierailija
61/367 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on kyllä taas vahvistanut käsitystäni osasta suurten ikäluokkien edustajista. Eivät ymmärrä mistä keskustellaan, eivät osaa keskustella rakentavasti ja nähdä ja ymmärtää toisen osapuolen pointtia. Loukkaannutaan, uhriudutaan ja haukutaan muita keskustelijoita.

Paras kommentti tähän asti oli tämä neulomista harrastava, joka nyt pelkää että hänen puikot viedään :D XD

Oudointahan tässä keskustelussa on se, että nuo loukkaantujat, uhriutujat ja muita haukkuvat ovat nimenomaan perijäsukupolvea, ei vanhuksia. Nuoremmat eivät kykene aikuiseen keskusteluun, koska heitä pelottaa, että äiti ei tällä kertaa tottelekaan, vaan toimii kuin teini. Mitä välii!

Ps. Se neulomista harrastavat ei pelännyt, että puikkonsa viedään. Hän kysyi, mikä tavara on turhaa, siihen kysymykseen ei ole kukaan vastannut. Nuo puikot olivat vain esimerkki. Ehkä et ymmärrä, mistä keskustellaan, ehkä et osaa keskustella rakentavasti ja ehkä et osaa kunnioittaa sinua vanhempien ajatuksia.

Vierailija
62/367 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohan älytön itsekkyys paistaa näistä hamsterisenioreiden vastauksista. Minäminäminä. 

Etkä sinä nyt ole itsekäs? Sinä sinä sinä? Tässä on kysymys muiden omaisuudesta, muiden, jotka eivät ole vielä edes kuolleet. Alhaista. Jos perilliseni olisivat tuollaisia, pistäisin kaiken menemään. Kaiken. Ovat kuitenkin fiksuja ja koulutettuja, työssäköyviä ihmisiä. Saavat arvokkaan rahaperinnön, jonka olen heille säästänyt. Hyväkuntoisen talon myyn ennen kuolemaani itse, siitäkin saavat hyvät rahat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/367 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teitä nyt ahdistaa minäminä-vanhusten elämä ja se, että eivät tyhjennä kotejaan tavaroista, joista perikunnalle ei ole iloa? Kun ihan oikeasti siihen kotiin ei tarvitse omaisten mennä kuoleman jälkeen, riittää, että tilaa firman tyhjentämään. Helppoa ja edullista, ei mene kenenkään hermot lakanapinoja ihmetellessä.

Ei perikunnalla ole velvollisuutta itse tyhjentää kenenkään kotia, kuolinpesä voi tilata tyhjennyksen ja pankki antaa sen maksaa, jos tyhjennys kohdistuu vainajan osoitteeksi merkittyyn asuntoon tai omistuksessa olleeseen kesämökkiin, ei siis kannata kokeilla oman kotinsa tyhjennystä samaan syssyyn, vaikka omat 28 paria lenkkareita vähän liialta tuntuvat.

Vai onko sittenkin niin, että tavaraa enemmän ahdistaa ajatus siitä, että joutuu käymään läpi vanhempansa elämän siltäkin osin, mitä ei tuntenut. Kun joutuu heittämään roskiin äitienpäiväkortteja v

Joku jo kysyi, että mikä on turhaa rojua, joten luettelepa tähän jokaisen vanhuksen kodista löytyvää turhaa tavaraa:

Vierailija
64/367 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun jälkipolvi voi ottaa perintörahoja ja maksaa raivauksesta jollekin toiselle.

Miksi et tee sitä itse vaan jätät ison työn muille? Olet kuitenkin itse ne tavarat hankkinut.

Ei ole pakko ottaa perintöä vastaan.

Ihme narinaa.

Skippaat vaan. Helppoa.

Vierailija
65/367 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eikö se olisi sen vastuulla, joka nuo tavarat on hankkinut, vähintään karsia niitä runsaasti ennen kuin tämän maailman jättää?"

Mun vanhemmilla on säästössä mun ja sisarusteni, lapsuudessa hankkimia, hankkimia. Ja lastenlasten tavaroita. Ja sitten lisäksi vielä heidän itse hankkimansa. Ja vielä siskoni miehen veljen mökiltä, mummoni asunnolta, vanhan perhetutun jättämiä, ja kummituttöni isomummun asunnolta tyhjättyjä tavaroita. Kun niitä kaikkia voi joskus tarvita.

Meillä mummolassa sama juttu. Jokainen vuorollaan on tuonut muuttojen yhteydessä tavaraa varastoon luvaten joskus katsoa, mitä siitä säästetään, kun nyt ei ehdi. Siellä ne on mummolan vintissä tai varastossa ja nyt sitten oletetaan, että mummo käy ne läpi, koska kuolinsiivous? Ei mummot ja papat pakettiautolla kulje sukulaisten mökeiltä tavaraa haalimassa, kyllä ne sinne mummolaan tuodaan "ihan vaan vähäksi aikaa".

Vierailija
66/367 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roinan jättämien "perinnöksi" on joko ajattelemattomuutta, tai sitten se on hamstraamista (kykenemättömyyttä luopua) tai piittaamattomuutta siitä, mitä jättää taakseen muiden kontolle. Itse olen törmännyt näihin ajattelutapoihin siinä, miksi niitä omia nurkkia ei siivota.

Vierailija
67/367 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä sinä kuule tule vaatimaan mitä minä tavaroillani teen. Ei kuulu sulle pätkääkään. Kattele vaan omaa napaas senkin hyeena.

Vierailija
68/367 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun jälkipolvi voi ottaa perintörahoja ja maksaa raivauksesta jollekin toiselle.

Miksi et tee sitä itse vaan jätät ison työn muille? Olet kuitenkin itse ne tavarat hankkinut.

Ihme narinaa.

Skippaat vaan. Helppoa.

En voi, koska haluan saada kaiken rahan arvoisen. Enkä todellakaan maksa niitä rahoja jollekin ulkopuoliselle siivoojalle. Ne on mun.

Vierailija
69/367 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme narinaa.

Skippaat vaan. Helppoa.

Ei ole jos on lapsia jolle se "perintö" menee. 

Vierailija
70/367 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohan älytön itsekkyys paistaa näistä hamsterisenioreiden vastauksista. Minäminäminä. 

Miten se on itsekästä, että pidän omat tavarani kunnes kuolen, mutta jätän asunnon raivaamiseen tarvittavat rahat, jottei kenenkään tarvitse nähdä vaivaa? 

Ei se olekaan. Perillinen vaan himoitsee noita raivausrahoja itselleen.

Vierailija
71/367 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eikö se olisi sen vastuulla, joka nuo tavarat on hankkinut, vähintään karsia niitä runsaasti ennen kuin tämän maailman jättää?"

Mun vanhemmilla on säästössä mun ja sisarusteni, lapsuudessa hankkimia, hankkimia. Ja lastenlasten tavaroita. Ja sitten lisäksi vielä heidän itse hankkimansa. Ja vielä siskoni miehen veljen mökiltä, mummoni asunnolta, vanhan perhetutun jättämiä, ja kummituttöni isomummun asunnolta tyhjättyjä tavaroita. Kun niitä kaikkia voi joskus tarvita.

Lisään tähän vielä että vaikka mun vanhemmilla on iso okt ja lisäksi iso mökki, piharakennuksineen, täynnä tavaraa, niin se ei kuulu mulle. Jos haluavat siivota elinaikanaan niin ok, jos taas eivät niin sitten me jälkeläiset siivoamme heidän jälkeensä. Mielestäni meillä ei ole mitään sananvaltaa, tai edes ajatuksen valtaa, asioihin tässä vaiheessa.

Vierailija
72/367 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion elää satavuotiaaksi. Siihen on vielä monta kymmentä vuotta aikaa. En siivoa enkä raivaa. Raivoa sinä vaan.

Vierailija
73/367 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kotona muuta turhaa tavaraa kuin lasteni omilleen muuttaessaan jättämiään tavaroita.  Toinen muutti 11 vuotta sitten ja toinen 8 vuotta sitten.  Olen pyytänyt hakemaan tavaransa jo pois,  mutta ei kuulemma ehdi tai ei mahdu.  Poiskaan en kuulemma saa niitä heittää.  Vanhempieni irtaimistosta en ottanut yhtään mitään eli täällä ei pyöri mitään suvun perintötavaroitakaan. Aallot,  Iittalat,  Artekit yms annoin äidin kuoltua kaikki siskolleni. 

Vierailija
74/367 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roinan jättämien "perinnöksi" on joko ajattelemattomuutta, tai sitten se on hamstraamista (kykenemättömyyttä luopua) tai piittaamattomuutta siitä, mitä jättää taakseen muiden kontolle. Itse olen törmännyt näihin ajattelutapoihin siinä, miksi niitä omia nurkkia ei siivota.

Mitä se roina on, jota vanhuksilla on kodeissaan? Saako sen viedä sekajätteeseen?

Vierailija
75/367 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teitä nyt ahdistaa minäminä-vanhusten elämä ja se, että eivät tyhjennä kotejaan tavaroista, joista perikunnalle ei ole iloa? Kun ihan oikeasti siihen kotiin ei tarvitse omaisten mennä kuoleman jälkeen, riittää, että tilaa firman tyhjentämään. Helppoa ja edullista, ei mene kenenkään hermot lakanapinoja ihmetellessä.

Ei perikunnalla ole velvollisuutta itse tyhjentää kenenkään kotia, kuolinpesä voi tilata tyhjennyksen ja pankki antaa sen maksaa, jos tyhjennys kohdistuu vainajan osoitteeksi merkittyyn asuntoon tai omistuksessa olleeseen kesämökkiin, ei siis kannata kokeilla oman kotinsa tyhjennystä samaan syssyyn, vaikka omat 28 paria lenkkareita vähän liialta tuntuvat.

Vai onko sittenkin niin, että tavaraa enemmän ahdistaa ajatus siitä, että joutuu käymään läpi vanhempansa elämän siltäkin osin, mitä ei tuntenut. Kun j

Joku jo kysyi, että mikä on turhaa rojua, joten luettelepa tähän jokaisen vanhuksen kodista löytyvää turhaa tavaraa:

Ei jokaisen vanhuksen kodissa ole turhaa tavaraa, vain näillä hamsterivanhuksilla on. 

Vierailija
76/367 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minimalisti enkä aio sellaiseksi ryhtyä ennen kuolemaa. Häpeä sinä joka sellaista vaadit. Ihmisellä on oikeus elää kuten tahtoo.

Vierailija
77/367 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo homma. Tilaan roskalavan pihalle ja sinne lähtee vanhuksen kaikki ns. arvokas irtain. Siis Ikea-astiat, Sotkan lastulevyhuonekalut jne. Harmi että siitäkin jätteen kuljetuksesta joutuu maksamaan.

Vierailija
78/367 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varkaat varastaa asunnoista TOISTEN LAHJAKSI SAATUJA TAVAROITA TAI ULKOMAILTA TUOTUJA !!!!   MIETI VÄHÄN KUN KÄYT MATKOILLA OSTAT JOTAIN SIELTÄ SITTEN KOTIISI TULEE JOKU APINA LAUMA VARASTAMAAN SEN TAI HUUMELAUMA.   Tai saat synttärilahjan ja joku ahne JUUDAS vie sen !!!   Raamattu ; älä himoitse mitään toisen omaa . Ne on muistoja kuin harrastuksia .  Meiltä joku vei RÄPYLÄT kuolet tulikivijärvessä niiden kanssa. Kuin mitä on ostettu muuta. Juudas. 

Vierailija
79/367 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi läheisen kuolema pitäisi olla helppo homma. Että siististi vaan perintörahat tilille ja mummo kuoppaan. Ei mitään vaivaa kun se itse sinne jo ryömi ajoissa. 

Vierailija
80/367 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempieni kotitalo on täynnä tavaraa ja talo ei välttämättä ole edes myyntikuntoinen, joten toivon pääseväni maasta pois niin, ettei minun tarttisi olla mitenkään osallinen koko talon jakoon.

Raha kyllä kelpaisi, mutta jos ei sitä saa ilman, että joutuu myös talon takia vaivaa näkemään tms., niin houkutus paeta on suuri ja puistella tomut jaloista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän