On vaikea kuvitella, miksi talousvaikeuksissa valtion tulisi tukea juuri työssä käyvien polkupyörän ostoa. Ryhmänä se on kaikkein etuoikeute
On vaikea kuvitella, miksi talousvaikeuksissa valtion tulisi tukea juuri työssä käyvien polkupyörän ostoa. Ryhmänä se on kaikkein etuoikeutetuin. Paremminkin tuki olisi perusteltavissa työttömille ja eläkeläisille. Mutta oikeasti ei tietysti heillekään.
Kommentit (157)
Jokaisen pitää maksaa polkupyöränsä itse eikä niin että muut veronmaksajat osallistuvat maksuun,
Samoin työsuhdeautot pitäisi lopettaa. Ostakoon jokainen oman autonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ni
Työssäkäyvillä on elämä hektistä ja aikaa liikunnalle on monesti vähän. Työttömät ja eläkeläiset voivat liikkua vaikka aamusta iltaan, vaikka tuskin liikkuvat. Mutta työssäkäyvien fyysisestä kunnosta ja työkyvystä on pidettävä huolta ja työmatkapyöräilyn tukeminen on yksi hyvä konsti. Työttömät ja eläkeläiset ovat jo menneen talven lumia.
Kysyn mikä estää ostamasta omalla rahalla sitä fillaria eikö tässä maassa tapahdu enää mitään ilman tukia onko syöttöporsaiden ruokinta lopetettava ja itse otettava vastuu tekemisistään.
Tässä on yvä esimerkki siitä miksi uusia etuja ei kannata kauhean löyhästi jakaa, koska niistä ei ilman tätä hirveää parkua pääse enää koskaan eroon, vaikka talous olisi kuinka kuralla.
Ihan sama kuin lasten kanssa, jos isi jää työttömäksi, eikä enää olekaan varaa käydä isin työttömyyskorvauksilla hampparilla joka päivä. Voi sitä kitinää, kun lapset itkee kuinka joutuvat häpeämään kun isi ei vie enää lapsia heseen
Työsuhdepolkupyörä, ei mitään järkeä, minä haluan työsuhdesukat!
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen pitää maksaa polkupyöränsä itse eikä niin että muut veronmaksajat osallistuvat maksuun,
Jos nyt vielä kerrot miten muut veronmaksajat osallistuvat sen maksuun. Joku esimerkki, kiitos.
"Ei työnantaja tarjoa mitään muuta muin mahdollisuuden ottaa tai olla ottamatta käyttöönsä sitä polkupyöräetua. Työntekijä ihan itse päättää, minkälaisen pyörän ottaa ja maksaa sen myös itse, verottajan pienellä avustuksella(ilmasto- ja kansanterveyssyyt)."
Et ymmärtänyt vieläkään lukemaasi. Kaikki työnantajat eivät tarjoa työsuhdepyöria ja hyvä esimerkki tästä ovat pienipalkkaisten työntekijöiden työnantajat, jotka eivät työsuhdepyöriä työntekijöilleen tarjoa
Vaikka olisi kuinka kansanterveyttä, niin etuus on käytössä vain niille, joilla olisi varaa ostaa itsekin ilman erityiskohtelua se polkupyöränsä
Eli täysin turha veroetuus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se oli marinin hallituksen vihreää siirtymmää. Kustannetaan hyvin toimeentuleville työsuhdepolkupyörä ja lisätään käyttäjiä stadin pyöräbaanoille joita on rakennettu miljoonilla.
Kaisaniemen tunneli jo maksoi 29 miljoonaa euroa Rahaa on
Polkupyöräsilta meren päälle, koska pyöräilijä ei jaksa kertakaikkisesti ylämäkeä sähköpyörällään polkea
Siltaa halvempi ratkaisu olisi se että palkataan mäen alle kunnan virkamies työntämään polkupyöriä ylämäkeen.
Vierailija kirjoitti:
Samoin ravintoetu, työpaikan aamukahvit, työvaatteet, turvakengät. Näihin Purra ei ole vielä ehtinyt.
onko tämäkin sitä trickle-down metodiin perustuva uskomus, että kun työläiset ja johtajat ajelevat ilmaisilla sähköpyörillä, niin se heidän noussut kunto valuu sitten myös heikompiosaisille!? Miksi tässä maassa ja muuallakin on tämä ajatus maailma, että niille joilla jo on, annetaan ilmaiseksi lisää ja se on loistavaa ja suositeltavaa käytöstä ja niille joilla ei ole juuri mitään niiltä viedään loputkin ja siitä hurrataan? Mikä helvetti tätä ihmiskuntaa vaivaa!? Selittäkää nyt joku!
Vierailija kirjoitti:
"Ei työnantaja tarjoa mitään muuta muin mahdollisuuden ottaa tai olla ottamatta käyttöönsä sitä polkupyöräetua. Työntekijä ihan itse päättää, minkälaisen pyörän ottaa ja maksaa sen myös itse, verottajan pienellä avustuksella(ilmasto- ja kansanterveyssyyt)."
Et ymmärtänyt vieläkään lukemaasi. Kaikki työnantajat eivät tarjoa työsuhdepyöria ja hyvä esimerkki tästä ovat pienipalkkaisten työntekijöiden työnantajat, jotka eivät työsuhdepyöriä työntekijöilleen tarjoa
Vaikka olisi kuinka kansanterveyttä, niin etuus on käytössä vain niille, joilla olisi varaa ostaa itsekin ilman erityiskohtelua se polkupyöränsä
Kannustin liikunnalle ei ole turha etuus, koska se parantaa kansanterveyttä.
Ongelmien ennaltaehkäisyyn kannattaisi panostaa jatkossakin. Se voi monesti tulla halvemmaksi kuin seuranneiden ongelmien ratkominen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin ravintoetu, työpaikan aamukahvit, työvaatteet, turvakengät. Näihin Purra ei ole vielä ehtinyt.
Työvaatteet ja turvakengät nyt on hiukkasen eriasia kuin joku lounas, polkupyörä- ja autoetu!
En ymmärrä miksi sitä ei voi tukea, koska kaikkea muutakin tuetaan.
Vierailija kirjoitti:
OSA pienipalkkaisten työntekijöiden työnantajista ei tarjoa. OSA tarjoaa.
Vierailija kirjoitti:
Työsuhdepolkupyörä, ei mitään järkeä, minä haluan työsuhdesukat!
Aika monella on.
Vierailija kirjoitti:
Onhan työpaikoilla kaikkia muitakin etuja. Toisilla taksit käytössä ja työvaatteet tai virikesetelit yms. Miksi yksi niistä pitää poistaa? Eli pyörät? Poistetaan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
onko tämäkin sitä trickle-down metodiin perustuva uskomus, että kun työläiset ja johtajat ajelevat ilmaisilla sähköpyörillä, niin se heidän noussut kunto valuu sitten myös heikompiosaisille!? Miksi tässä maassa ja muuallakin on tämä ajatus maailma, että niille joilla jo on, annetaan ilmaiseksi lisää ja se on loistavaa ja suositeltavaa käytöstä ja niille joilla ei ole juuri mitään niiltä viedään loputkin ja siitä hurrataan? Mikä helvetti tätä ihmiskuntaa vaivaa!? Selittäkää nyt joku!
Ei se ole työntekijälle ilmainen, vaan maksaa edustaan veron eli valtio saa lisää verotuloja ja muita maksuja.
Jotkut työnantajat maksavat työntekijöille erilaisia etuja, jotka eivät ole Suomen laissa kiellettyjä, kunhan niistä työntekijä maksaa veron esim. pyöräedun, puhelin, auto, asunto, vapaaeht. eläkevakuutus, tapaturmavakuutus, lounaat, liikunta, kulttuuri, mökki lomat, hammaslääkärit, silmälasit jne.
Tietysti työttömät jäävät näiden ulkopuolelle, samoin ne, joiden työnantajat eivät näitä tarjoa, mutta on hulluutta kieltää näitä, jos joku työnantaja maksaa ne, sillä eihän työnantajat maksa myöskään kaikille samaa palkkaa, joka jo eriarvoistaa työntekijät.
Muuten samaa mieltä, mutta työvaatteet nyt tietenkin kuuluisi työnantajan maksaa! Joissain firmoissa joutuu nekin itse ostaa ainakin osan! Aivan helvetin sairasta! Ensin saadaan valtion toimesta ilmaiset työntekijät ja sitten heidän pitää vielä itse ostaa työvaatteensakin, että voi sitä työtä tehdä! Olemme jo pisteessä jossa maksat siitä, että "saat" käydä työssä! Kun mikään ei riitä!!! Ahneet syöttöporsaat riistävät työntekijöitään, joille maksavat surkeaa palkkaa ja sen lisäksi vielä muitakin veronmaksajia erilaisten verohelpotusten muodossa! Mutta johtoportaalle ja toimihenkilöille kyllä etuja riittää!! Heillä on kyllä itsellään varaa ostaa nuo kaikki etunsa! Sairasta, niin sairasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmien ennaltaehkäisyyn kannattaisi panostaa jatkossakin. Se voi monesti tul
Jättääkö se keskituloinen nyt liikkumatta kokonaan, koska sähköpyörän veroetuus vietiin pois? Tarvitseeko tämä yleensä koulutetuista ihmisistä koostuva joukko valtion viemään sitä kuntosaleille ja pururadoille? pitääkö tarjota taksikyyti myös uimarannalle tai uimahalliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmien ennaltaehkäisyyn kannattaisi panostaa jatkossakin. Se voi monesti tul
Miten tämä etuus valuu myös pienituloiselle työntekijälle? Entä työttömät? Niiden kunnolla ei niin väliä? Eikö keskituloisella ole muka varaa ostaa itse sitä pyörää osamaksulla kaupasta? Täytyykö sille tuoda tuttipullo työpaikalle?
Ymmärrän itkusi. Saat pienempää palkkaa koska sulla on autoetu, joka on osa palkkaa