Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen sosiaalityöntekijä, ja olen nähnyt läheltä miten kamalasti suomalaisten köyhien tilanne on pahentunut...Joka päivä uusia nälkiintyneitä

Vierailija
25.04.2025 |

Joka päivä tulee uusia asiakkaita, ja liian usein on tilanne se että asiakkaalla ei ole enää oikein ollut varaa ostaa edes ruokaa, mistään muusta puhumattakaan. Vaatteet ovat rikkinäiset, olemus muutenkin epäsiisti. Valitetaan että mielenterveyden ongelmat ovat pahentuneet tai puhjenneet kiristysten ja vaikeutetun elämän takia.

En olisi uskonut että tällasta voisi olla koskaan Suomessa. Ihan kuin olisimme palanneet 150 vuotta ajassa taaksepäin

Kommentit (707)

Vierailija
561/707 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä, niin tämä. Sosiaalipuolen hommissa työtä vuosia tehneenä allekirjoitan. Täysin holtitonta rahankäyttöä, päihteitä ja velkaantumista. Sitten itketään ruokajonossa kun ensin sotketaan itse omat asiat. Yhteiskunta ei voi tulla joka asiassa vastaan, täytyyhän joku vastuu olla aikuisilla ihmisillä itselläänkin.

Meikäläiset, jotka työnsä kautta tätä näkevät, ei ole mitään harhakuvitelmia nälkäisistä raukoista, sillä kukaan joka kantaa vastuun omasta elämästään, ei Suomessa nälkään kuole. 

Toivon hartaasti että irtisanomiset osuvat kohdallesi. Juuri tuollaiset ihmiset hakeutuvat sosiaalialalle: Tarve pönkittää omaa kokemusta itsestä oman onnensa seppänä hyysäämällä "heikkoja".

Vierailija
562/707 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia kuukautissuojia ostaisit minulle? Montako suojaa per päivä? Entä mitä muuta huomioisit minulle annettavissa ostoksissa menkkojeni ajaksi?

Tämä oli nrolle  549. Ei suostunut ottamaan lainausta mukaan. Hän ei siis antaisi rahaa, vaan ruokaa.

Itse en ole asemassa, että oikein voisin antaa mitään, mutta soisin tukien tulevan eri tavalla. Monelle on vaikeaa se, että saa 500 ja pitää ihan itse huolehtia siitä mihin sen järkevästi käyttää.

Tehdään riippuvuuden herättämä ratkaisu tai ostetaan jotain liian kallista alkukuusta päätyen horrostamaan loppukuu.

Sinulle ja ehkäpä päättäjillekin vaikea ymmärtää, mutta heitä on. Paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/707 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläpä sitten vaipat, lääkkeet, hygieniatuotteet, astianpesuaineet, wc-paperit yms. hankintaan  jos ei rahalla?

Vierailija
564/707 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kokoomuslaiset perustaisivat yrityksiä tai palkkaisivat ihmisiä enemmän eivätkä veisi rahaa ulkomaille piiloon?

Mitä jos kokoomuksen poiitiikka synnyttäisi työpaikkoja eikä veisi niitä???

Vierailija
565/707 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäistä kertaa ruokajonot tarjoaa eioota. Viimeisin ilmiö ei johdu ukrainalaisista eikä hävikin vähenemisestä vaan työttömyyden pahenemisesta.

Kaupoille ei jää enää samalla tavalla jaettavaa kuin ennen, ovat tarkempia tilsuksissaan ja myyvät iltamyyntinä todella suurilla alennusprosenteilla ruokaa pois joten hävikkiä ei jää enää jaettavaksi niin paljoa. Hyvä niin. Työttömät eivät kuole nälkään Suomessa vaikka eivät saisi ruokajonoista mitään. 

Vierailija
566/707 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä se oli jo 2019-2023 kun tuli satoja tuhansia uusia köyhiä .. miksi et silloin kirjoittanut?

"Huulipunahallitus" paransi työllisyyttä, tiedoksi vaan.

Nykyinen on aiheuttamassa suurtyöttömyyden eikä edelleenkään minkäänlaista työllisyyspolitiikkaa.

Vierailija
567/707 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia kuukautissuojia ostaisit minulle? Montako suojaa per päivä? Entä mitä muuta huomioisit minulle annettavissa ostoksissa menkkojeni ajaksi?

Tämä oli nrolle  549. Ei suostunut ottamaan lainausta mukaan. Hän ei siis antaisi rahaa, vaan ruokaa.

Itse en ole asemassa, että oikein voisin antaa mitään, mutta soisin tukien tulevan eri tavalla. Monelle on vaikeaa se, että saa 500 ja pitää ihan itse huolehtia siitä mihin sen järkevästi käyttää.

Tehdään riippuvuuden herättämä ratkaisu tai ostetaan jotain liian kallista alkukuusta päätyen horrostamaan loppukuu.

Sinulle ja ehkäpä päättäjillekin vaikea ymmärtää, mutta heitä on. Paljon.

Mihin luulet 500€:n riittävän? 

Vierailija
568/707 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä, niin tämä. Sosiaalipuolen hommissa työtä vuosia tehneenä allekirjoitan. Täysin holtitonta rahankäyttöä, päihteitä ja velkaantumista. Sitten itketään ruokajonossa kun ensin sotketaan itse omat asiat. Yhteiskunta ei voi tulla joka asiassa vastaan, täytyyhän joku vastuu olla aikuisilla ihmisillä itselläänkin.

Meikäläiset, jotka työnsä kautta tätä näkevät, ei ole mitään harhakuvitelmia nälkäisistä raukoista, sillä kukaan joka kantaa vastuun omasta elämästään, ei Suomessa nälkään kuole. 

Toivon hartaasti että irtisanomiset osuvat kohdallesi. Juuri tuollaiset ihmiset hakeutuvat sosiaalialalle: Tarve pönkittää omaa kokemusta itsestä oman onnensa seppänä hyysäämällä "heikkoja".

Oho, toivot pahaa minulle joka vain kerron totuuden. No, tyypillistä teille vassareille pahan toivominen kaikille jotka pärjäävät omillaan. Mutta työssäni aitan pSljon niitä, jotka sitä apua oikeasti tarvitsevat, heitäkin on ja heille se tiuku on tarkoitettu. Mutta sitten ovat nämä veronmaksajien siivellä elämään maksattajat, joilta pitäisi ottaa tuet pois ja laittaa vaikka ojaa kaivamaan. 

Vierailija
569/707 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäistä kertaa ruokajonot tarjoaa eioota. Viimeisin ilmiö ei johdu ukrainalaisista eikä hävikin vähenemisestä vaan työttömyyden pahenemisesta.

Kaupoille ei jää enää samalla tavalla jaettavaa kuin ennen, ovat tarkempia tilsuksissaan ja myyvät iltamyyntinä todella suurilla alennusprosenteilla ruokaa pois joten hävikkiä ei jää enää jaettavaksi niin paljoa. Hyvä niin. Työttömät eivät kuole nälkään Suomessa vaikka eivät saisi ruokajonoista mitään. 

Ei ehkä nälkäkuolema odota vaan epäinhimillinen elintaso, kun ei ole rahaa hankkia esim ehjiä alusvaatteita ja hygieniatuotteita kun kaikki raha menee ruokaan. Perustoimeentulosta pitäisi myös kengät hankkia. Millaista kävellä huonoissa kengissä vuodesta toiseen? Nyt puhutaan ihmisistä joille ei anneta mitään mahdollisuutta vaikuttaa omaan elintasoonsa.

Vierailija
570/707 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ON ruoka-allergioita, Ei missään tapauksessa ruokana jakamista

Joo - mä on kans allerginen pahalle ruualle ;) 

Ei, mutta tosissaan. Ruokana niin, että sen tuen saa ruokakauppaan. Jollain ässän tai kookkelin lahjakortilla ei voi ostaa pitsaa kebulasta tai kaljaa kaupasta. Ei voi laitattaa kynsiä/ripsiä, sellaista turhaa.

Nyt sit joku kirjoittaa, että ne kortit myytäisiin. No hitto. Ne voisivat digiaikana olla henkilökohtaisia. Kyllä siihen voisi luoda tavan. No ne ruuat myytäisiin kaupan kulmalla. No hitto, sit sais se yksilö sitten tehdä niin. Yritetty oli.

Vierailija
571/707 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva"kiva" kuulla.Kiitos kun kerroit.

niin totta. ja kyllä! (Nyky-suomi? miljoona  K ö y h y y d e s s ä elävää. ja ne( kaikkiONNELLISET suomalaiset/MAAILMANonnellisinKANSA..) 10tuhatta v a r a k a s t a..)

Näinhän. se "vaan" on. nykyään..(suomi-25)

-

Ja.. ' nää yli 18 vuotta 'nokianraunioilta' kärvistelty eikä mitään V a l o a  ole ees . . näkyvissä.'

..tulisvaa(jokuSotajatappas..) - PIMEEAIKA huoh :(

Vierailija
572/707 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sossun tai Kelan siirtyä rahatuesta henkilökohtaisiin aterialippuihin?

Lippu olisi xx euron suuruinen ja sillä saisi ruokailla kerran päivässä vain yhdessä tietyssä paikassa?

Tosin joku saattaisi myydä sen kaverille ja ostaa rahoilla päihdyttäviä aineita tai tupakkaa. 

Siispä pitäisikin olla kännykässä tuo ruokailusovellus?

Vierailija
573/707 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä nälkäkuolema odota vaan epäinhimillinen elintaso, kun ei ole rahaa hankkia esim ehjiä alusvaatteita ja hygieniatuotteita kun kaikki raha menee ruokaan. Perustoimeentulosta pitäisi myös kengät hankkia. Millaista kävellä huonoissa kengissä vuodesta toiseen? Nyt puhutaan ihmisistä joille ei anneta mitään mahdollisuutta vaikuttaa omaa

Millaisella ihmisellä ei ole varaa vaikuttaa omaan toimeentuloonsa? Ehkä kuolemansairaalla tai vammaisella. Heikoimmatkin kykenevät keräämään tölkkejä tai täyttelemään vaikka kyselyjä netissä.

Vierailija
574/707 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos kokoomuslaiset perustaisivat yrityksiä tai palkkaisivat ihmisiä enemmän eivätkä veisi rahaa ulkomaille piiloon

Mitä jos kokoomuksen poiitiikka synnyttäisi työpaikkoja eikä veisi niitä???

Mitäpä jos sosialistit ja muut syöpäläiset eivät verottaisi yrittäjiä kuoliaaksi niin että he pakenevat ulkomaille täältä sosialistilandiasta? Ketään ei huvita tehdä niska limassa töitä vain elättääkseen jatkuvasti kasvavaa Kela-rahojen käyttäjäjoukkoa, jota valuu Suomeen Afrikasta ja Lähi-idästä elätettäväksi. Pitäkää tunkkinne, ahkerat ihmiset häipyvät ja Suomesta tulee sosialistien ylläpitämä kehitysmaa.  

Vierailija
575/707 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, toivot pahaa minulle joka vain kerron totuuden. No, tyypillistä teille vassareille pa

Minä "vassarina" kannan itse vastuun elämästäni. Tie työelämään ei ole taivaasta tipahtanut. Matkan varrella on lapiohommiakin tehty ja toivon hartaasti sinun kaivavan yhden ojan elämässäsi. Yleensä lapiohommia tarjotaan vain noille asiakkaillesi joita sinä halveksit kun eivät siihen tartu. Sinulla ei ole aikomustakaan. Ikinä. Pelle.

Vierailija
576/707 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen tarvitsee paljon enemmän ruokaa kuin yhden aterian päivässä, toope

Vierailija
577/707 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä toivon hartaasti, että juuri sinä olet seuraavana irtisanottavien listalla. Itseasiassa, voisin vaikka maksaa siitä, että juuri SINUT irtisanotaan seuraavana!

Vierailija
578/707 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä nälkäkuolema odota vaan epäinhimillinen elintaso, kun ei ole rahaa hankkia esim ehjiä alusvaatteita ja hygieniatuotteita kun kaikki raha menee ruokaan. Perustoimeentulosta pitäisi myös kengät hankkia. Millaista kävellä huonoissa kengissä vuodesta toiseen? Nyt puhutaan ihmisistä joille ei anneta mitään mahdollisuutta vaikuttaa omaa

Pyh, harkinnanvaraisena saavat sossutädiltä rahaa uusiin kenkiin. Sen tuen saa nykyään ladattua vieläpä kortille, niin ei enää edes kaupassa tarvitse kassalla näyttää noloa lappua, josta näkisi että veronmaksajat joutuvat hänenkin kenkänsä maksamaan. 

Vierailija
579/707 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä nälkäkuolema odota vaan epäinhimillinen elintaso, kun ei ole rahaa hankkia esim ehjiä alusvaatteita ja hygieniatuotteita kun kaikki raha menee ruokaan. Perustoimeentulosta pitäisi myös kengät hankkia. Millaista kävellä huonoissa kengissä vuodesta toiseen? Nyt puhutaan ihmisistä joi

Millaisia kyselyjä täyttelemällä saa rahaa? Entä paljonkos pullopantit on jääneet inflaatiosta jälkeen? 

Vastaus: pullopantti on kutistunut moninkertaisesti 90-luvun hintatasoon nähden.

Vierailija
580/707 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sossun tai Kelan siirtyä rahatuesta henkilökohtaisiin aterialippuihin?

Lippu olisi xx euron suuruinen ja sillä saisi ruokailla kerran päivässä vain yhdessä tietyssä paikassa?

Tosin joku saattaisi myydä sen kaverille ja ostaa rahoilla päihdyttäviä aineita tai tupakkaa. 

Siispä pitäisikin olla kännykässä tuo ruokailusovellus?

Tai pitäisikö työttömät haudata elävältä? Olisi yksinkertaisempaa kuin tuollainen lipukesysteemi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä